Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Niet direct een Next-issue, maar wel daaraan gerelateerd: de 'opgedrongen' Connectbox heeft de laatste paar dagen de irritante gewoonte de internetverbinding te verbreken. Alleen een herstart helpt dan, en bovendien duurt het dan ook nog eens lang vooraleer ik weer het WWW op kan.
Gebeurt iedere dag een keer, op verschillende tijdstippen O0
NAD M10 V2
Elac FS247

CineSmurf

Ik moest de batterijen van mijn Next AB al vervangen... Lekker milieuvriendelijk als je drie tot vier keer per jaar vier batterijen moet vervangen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

NewHT

Quote from: CineSmurf on September 11, 2019, 16:01:29
Ik moest de batterijen van mijn Next AB al vervangen... Lekker milieuvriendelijk als je drie tot vier keer per jaar vier batterijen moet vervangen.
Hier exact hetzelfde, en op  de meegeleverde batterijen wilde hij niet eens werken ???. Misschien maar eens een oplaadbare oplossing voor de AAA's zoeken

gsuk

#453
Quote from: RonG on June  9, 2019, 13:15:26
Dat 4k is idd vreemd. Krijg geen 4k signaal via mijn Denon versterker terwijl deze gewoon 4k kan doorgeven.

ik heb hetzelde met mijn Anthem mrx710
(als ik mijn apple tv 4k aansluit op dezelfde ingang wel 4k)
tv panasonic tx65gzw954

wie weet hier een oplossing voor?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Vandaag ook de Next binnen gekregen en snel aangesloten. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

De Horizon vond ik niks en heb ik 2 jaar geleden na 1 week gebruik afgekoppeld en ben toen terug naar de Humax 5200 gegaan.

Ik wil de next ook gebruiken voor Youtube en netflix op de projector en evt. TV (maar die heeft zelf al smart apps).

Ik heb hem bekabeld aangesloten met UTP op het netwerk, met Coax op de CAI en met HDMI op de versterker. Ik wist niet eens dat er wifi op zat.

Eerste indrukken zijn posifief. Sneller zappen en beter beeld met TV.

Is de meegeleverde AB infrarood? Dan kan ik de belangrijkste functies aan de pronto leren en deze AB weg leggen.

papaleo

Deze kan èn rf en ir verzenden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Witalik

Quote from: riwi on September 18, 2019, 17:04:07
Vandaag ook de Next binnen gekregen en snel aangesloten. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

De Horizon vond ik niks en heb ik 2 jaar geleden na 1 week gebruik afgekoppeld en ben toen terug naar de Humax 5200 gegaan.

Ik wil de next ook gebruiken voor Youtube en netflix op de projector en evt. TV (maar die heeft zelf al smart apps).

Ik heb hem bekabeld aangesloten met UTP op het netwerk, met Coax op de CAI en met HDMI op de versterker. Ik wist niet eens dat er wifi op zat.

Eerste indrukken zijn posifief. Sneller zappen en beter beeld met TV.

Is de meegeleverde AB infrarood? Dan kan ik de belangrijkste functies aan de pronto leren en deze AB weg leggen.

Ik leg juist de AB van de televisie weg, de AB van horizon kan je al instellen op alle televisies en de Next doet dit zelfs automatisch volgens mij ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

CZ79

Correct de AB van de Next kan automatisch je TV bediening ook voor haar rekening nemen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

PascalP

Heeft iemand hier ook wel eens problemen dat de Next niet goed uit standby komt?
Heb nu al een aantal keren gehad dat ik hem aan zet, lampje gaat van blauw naar wit, maar komt geen beeld.
Achterop de schakelaar aan/uit zetten en hij doet het weer, toch al zeker 10x voorgekomen hier.

ECO stand van de Next heb ik ook al aangepast van  'eco' naar 'normaal', maar geen resultaat
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

alexeiboris

Heb ik ook al eens een paar keer gehad, maar weet niet zeker of dat door de Next kwam, of doordat mijn Harmony in de war was en een power toggle al dan niet stuurde ipv een discreet on/off commando... dat moet ik nog even uitzoeken.

PascalP

Quote from: alexeiboris on September 20, 2019, 12:15:16
Heb ik ook al eens een paar keer gehad, maar weet niet zeker of dat door de Next kwam, of doordat mijn Harmony in de war was en een power toggle al dan niet stuurde ipv een discreet on/off commando... dat moet ik nog even uitzoeken.

Ik gebruik gewoon de originele Next remote en geen Harmony, dus lijkt erop dat dit toch aan de Next ligt.
Wordt bij jou het lampje wel wit ipv blauw?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

alexeiboris

Dat weet ik niet meer zeker. Zal er op letten als het weer voorkomt.

PascalP

heb inmiddels ook een reply van Ziggo gehad;

Dit probleem is bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing. Een oplossing die ik je nu kan aandragen is om eerst je tv aan te zetten en dan pas de mediabox. Andersom mag ook.

We snappen dat dit natuurlijk niet wenselijk is en het gewoon zou moeten werken. Daar gaan we ons dan ook hard voor maken.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

dvd-fan

Heb hem zelf ook al even, maar toch een paar probleempjes. Wij gebruiken vaak de pauzeknop zodat we nadat de kids op bed liggen de reclames kunnen verder spoelen.
Het probleem is nu dat de kleuren soms verspringen. Dit heb ik ook bij replay tv. Bij talkshows valt het goed op omdat dan vaak 1 gezicht in beeld is. Zijn er meer mensen met dit probleem?Bij gewoon tv kijken geen problemen. Wordt op fora al gezegd dat dit een bitrate probleem is.
Verder heb ik hem via mijn receiver naar de tv aangesloten en nu werkt CEC niet goed. De volume regeling van de next box springt automatisch telkens op de Denon receiver, ook als die op standby staat. Heb hem al 3 x ingesteld dat geluid uit tv moet komen. maar springt telkens op versterker.
Beide problemen zijn volgens mij bekend op Ziggo community.
Buiten dit werkt box een stuk sneller dan de oude.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

le mans

Quote from: PascalP on September 20, 2019, 13:27:03
heb inmiddels ook een reply van Ziggo gehad;

Dit probleem is bij ons bekend en we werken hard aan een oplossing. Een oplossing die ik je nu kan aandragen is om eerst je tv aan te zetten en dan pas de mediabox. Andersom mag ook.

We snappen dat dit natuurlijk niet wenselijk is en het gewoon zou moeten werken. Daar gaan we ons dan ook hard voor maken.


Hier exact het zelfde.  Eerst Tv aanzetten helpt niet.  Soms werkt het prima, maar vaak geen beeld. Erg frustrerend.

HarrieA

De laatste weken zie ik steeds meer problemen op duiken. Het begin was veel belovend.

Lipsync, vooral RTL4 en Netflix.

Opnames die niet gelukt zijn of verdwijnen.

Slechtere beeldkwaliteit na pauze.

De filter over het beeld is er ook nog steeds, alhoewel ik twijfel of ziggo daar iets aan gaat doen.

CineSmurf

#466
Slechtere kwaliteit na pauze klopt. Hij schakelt dan van coax over naar de cloudopname. Verschil is best groot.
Het valt me ook op dat de minder bekeken zenders (die ook gewoon HD zijn) uit opnames een stuk slechter zijn. BBC one met echt blokkerige ondertitels.

Laatste tijd ook moet ie hier ook af en toe bufferen tijdens het kijken van opnames...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

#467
Quote from: Witalik on September 19, 2019, 23:47:24
Ik leg juist de AB van de televisie weg, de AB van horizon kan je al instellen op alle televisies en de Next doet dit zelfs automatisch volgens mij ?
Ik wil alle afstandbedieningen weg leggen behalve de Pronto. Die moet alles bedienen. De TV, de JVC projector, de Arcam prepro, de HDFury, de Oppo blurayspeler, de Dune media speler en de Humax kabel decoder kan hij al. Nu de Next nog.

Die bediening via HDMI CEC via Next AB van de Arcam versterker en/of de TV werkt voor geen meter.

Quote from: papaleo on September 18, 2019, 17:11:42
Deze kan èn rf en ir verzenden...

Heb je ook info over de ir codes die gebruikt worden?
Er schijnt wel een Harmony DB te zijn met IR codes die werken op de Next. Ik las iets over de Arris DCR7111
Als ik via pronto pro IR probeer te leren bij het drukken op de knoppen van de AB lijkt deze geen IR te zenden.
Maar de Next schijnt wel op IR te reageren alleen moet je dus de IR codes zien te achterhalen.

Edit :
Wat even googlen al kan opleveren :)
https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-ir-infrarood-codes-voor-philips-pronto-universele-afstandsbediening.92709/
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/compacte-next-ir-codes-voor-o-a-pronto-42194




Kan alleen de toets met de drie puntjes ... nog niet vinden :)

le mans

Quote from: HarrieA on September 20, 2019, 17:41:50
De laatste weken zie ik steeds meer problemen op duiken. Het begin was veel belovend.

Lipsync, vooral RTL4 en Netflix.

Opnames die niet gelukt zijn of verdwijnen.

Slechtere beeldkwaliteit na pauze.

De filter over het beeld is er ook nog steeds, alhoewel ik twijfel of ziggo daar iets aan gaat doen.


Iid lipsync is storend aanwezig.

Gekke is,  ga ik naar het Audio menu van mn Denon ( AVR  X4300) naar audio vertraging..springt hij gelijk terug naar het beeld,  bij enteren

Staaled

#469
Quote from: CineSmurf on September 20, 2019, 18:46:11
Slechtere kwaliteit na pauze klopt. Hij schakelt dan van coax over naar de cloudopname. Verschil is best groot.
Het valt me ook op dat de minder bekeken zenders (die ook gewoon HD zijn) uit opnames een stuk slechter zijn. BBC one met echt blokkerige ondertitels.

Laatste tijd ook moet ie hier ook af en toe bufferen tijdens het kijken van opnames...
De cloudopname is idd echt waardeloos.
Ik kijk F1 vaak in replay, zeker vanmiddag met het mooie weer, en dat lijkt gewoon SD.
Blokjes.......
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Melbury

QuoteHeeft iemand hier ook wel eens problemen dat de Next niet goed uit standby komt?
Heb nu al een aantal keren gehad dat ik hem aan zet, lampje gaat van blauw naar wit, maar komt geen beeld.
Achterop de schakelaar aan/uit zetten en hij doet het weer, toch al zeker 10x voorgekomen hier.

ECO stand van de Next heb ik ook al aangepast van  'eco' naar 'normaal', maar geen resultaat

Zelfde probleem gehad, zelfs nieuwe next hiervoor ontvangen, maar dat loste het probleem niet op.
Alleen even stroom eraf hielp dan tijdelijk.
Ik heb 2 next boxjes in gebruik.
Sinds 2 weken ongeveer probleem plotseling bij beide next kastjes verdwenen.
Mogelijk door een update?
Instelling staat op 'eco'.

Overigens, bij gebruik van replay verspringen hier ook de kleuren vaak, beetje irritant.
Buiten dat, erg tevreden over de Next.

riwi

Quote from: dvd-fan on September 20, 2019, 14:28:10
Verder heb ik hem via mijn receiver naar de tv aangesloten en nu werkt CEC niet goed. De volume regeling van de next box springt automatisch telkens op de Denon receiver, ook als die op standby staat. Heb hem al 3 x ingesteld dat geluid uit tv moet komen. maar springt telkens op versterker.
Beide problemen zijn volgens mij bekend op Ziggo community.

He Robin,

Dit heb ik ook. Telkens wisselt ie via CEC tussen geluid via de TV speakers en via de versterker. Dat doet ie een keer of 3 -5 per avond. Ik heb nu CEC weer uitgezet en heb de toslink tussen de TV en de versterker weer in gebruik genomen. En dan in de TV en de versterker CEC uitgezet.

Ik heb verder met Youtube last dat ie aan het einde van een filmpje 30 seconden voor het einde stopt. Dan freezt het beeld en gaat het geluid door. Daarna wil ie andere filmpjes ook niet meer starten. Beetje irritant wel, want dan schakel ik terug naar de Dune die wel goed Youtube kan. Ik ben in de Next op mijn Youtube account ingelogd zodat ie je history tussen apparaten bij houd via je account.
Is dat al een bekend probleem?

Snowmaster

Tsja, ik blijf mij verwonderen dat er zoveel jubelende next gebruikers zijn.
Ook ik heb de next gehouden omdat hij veel voordelen biedt.
De laatste tijd heeft hij kuren. Hij houdt het 1080i signaal niet meer vast. Hij blijf soms hangen in de CEC. Ook zag ik gisteravond bizar veel blokjes op een paar weinig gebruikte zenders. Het geluid blijft slecht want er is geen dynamiek en weinig bas maar dat ligt waarschijnlijk aan het signaal. De next speelt ook een paar db te zacht. Opnames in de cloud hebben een lagere resolutie/datarate. Tsja, aan alles is te zien dat het Ziggo gaat om kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Erg jammer voor liefhebbers.
Het beeld blijft onnatuurlijk en is licht overtekend. Kortom : voor een kritische gebruiker blijft er genoeg te verbeteren.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

denoontje

Als je bijv hbo kijkt is dit dan ook 4k en hdr?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

alexeiboris

Ik had gisteren ineens dat het beeld wegviel, het geluid was er nog wel, en ook de menu overlay. Na rebooten had ik wel weer beeld en geluid, maar onder in het beeld bleef de donkere halftransparante 'achtergrondlaag' van het menu staan, maar zonder menu... even menu aan en uit en alles was weer normaal...  :crazy: