Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

Hier werkt de next ook perfect
Geen van de genoemde problemen hoor
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on July 28, 2019, 21:13:57
Ik kom de volgende vervelende verschijnselen tegen :

ingestelde opnames worden ongedaan gemaakt. Eerst werd de kwalificatie van formule 1 niet opgenomen. De wedstrijdopname stond nog wel gewoon gepland. Wil ik vandaag kijken......is ook de wedstrijd niet opgenomen.
Slecht, slecht , slecht van Ziggo

Daarnaast is mijn receiver spontaan een paar keer ingeschakeld. Oorzaak de update vasn de software?

Ook is hij overdag nu twee keer van skyradio naar de tv omgeschakeld. Misschien was er een korte internetstoring zodat de app uitvalt?

Al met al is de Next nog geen stabiel apparaat. Vreemde is dat ik bovenstaande bevindingen van niemand lees. Ook niet op Ziggoforum. Ligt iedereen te pitten of zo?

Hier stond de NEXT box de afgelopen dagen zo een 8 a 9 uur per dag aan, problemen die jij melde op het forum ben ik nog niet tegen gekomen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: ajbeefde on July 29, 2019, 07:56:55
Hier stond de NEXT box de afgelopen dagen zo een 8 a 9 uur per dag aan, problemen die jij melde op het forum ben ik nog niet tegen gekomen.

De extra 2e NEXT werkt ook zonder problemen.


Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

bert de melker

Hier tot nu toe geen problemen .
Vanmiddag op de slaapkamer de 2e installeren via wifi. We wachten af of hij ook zo goed werkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

PascalP

recent ook de Next mogen ontvangen en op zich zeer tevreden t.o.v. de oude Horizon.
kijk echter zeer zelden TV, enkel af en toe MotoGP of WorldSBK races, dus heb hem nog niet veel gebruikt.

Een probleem wat ik echter wel regelmatig heb is voor de enkele keer dan mijn vrouw ff wat simpels wilt terugkijken zoals allemaal van de verhuis/verbouw programma's, dit de laatste week ofzo niet meer werkt.
Diverse foutcodes zoals CS2505, CS2517, CS9993, allen terug te herleiden tot slechte/geen internetverbinding.

- Heeft voorheen dus wel goed gewerkt
- Diagnosetest geeft ook te lage snelheid aan om programma's terug te kijken, zoeken naar programma's werkt wel
- Woon in een vrijstaandhuis, geen dozijn wifi signalen van buren die storen
- Access Point hangt letterlijk 2 meter naast de Next in dezelfde ruimte, geen muren ertussen
- Met alle andere apparaten in huis haal ik gewoon de max snelheid via speedtest op dit Access point

Ik heb zelf het idee dat wanneer ik de Next van de stroom af haal en opnieuw aanzet hij wel weer werkt, ik zal dit van de week nog een paar keer testen om dit te bevestigen.
- Is dit een bekend probleem met uit stand-by komen welk mogelijk te verhelpen is met een FW upgrade?
- Zal de Next ook 5GHz ondersteunen, daar hij nu alleen mijn 2.4GHz SSID ziet
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

holco

Koop een goede router en laat je ziggo modem bridgen 😉
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

PascalP

#431
Quote from: holco on July 31, 2019, 09:44:56
Koop een goede router en laat je ziggo modem bridgen 😉

Yes, Heb ik.... ;)
Daarom zeg ik ook Access Point hangt 2 meter naast de Next.

In huis meerdere TP Link EAP225v3 AP's met OC200 controller, DHCP en alles via Asus router (WiFi in router uit) en Ziggo prut ding compleet gebridged.
Ook als ik in de logging kijk zit de Next op het AP in de woonkamer en dus niet via het AP op zolder ofzo...

Probleem zit echt in de Next lijkt me, gezien ik met Laptop, GSM meer dan 400Mbit haal over Wifi op grotere afstand van het AP (weliswaar op de 5GHz band).
Zal voor de zekerheid vanavond nog maar eens een speedtest doen op de 2.4GHz band vanaf de bank.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#432
Wil de Next ook gewoon bekabeld gaan aansluiten zodat het altijd werkt, maar moet ook gewoon via Wifi werken lijkt me....
Als dat ding nu ook eens de 5GHz band zou ondersteunen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Gister tijdens voetbal op veronica viel mij op dat het beeld regelmatig schokte.
Mediabox staat op 4k, toen ik hem op 1080 zette was het beeld vloeiend.
Ergens gaat dus iets niet goed met omzetten van sommige uitzendingen in de box waar de tv wel probleemloos upscaling doet.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: PascalP on July 31, 2019, 09:00:34
recent ook de Next mogen ontvangen en op zich zeer tevreden t.o.v. de oude Horizon.
kijk echter zeer zelden TV, enkel af en toe MotoGP of WorldSBK races, dus heb hem nog niet veel gebruikt.

Een probleem wat ik echter wel regelmatig heb is voor de enkele keer dan mijn vrouw ff wat simpels wilt terugkijken zoals allemaal van de verhuis/verbouw programma's, dit de laatste week ofzo niet meer werkt.
Diverse foutcodes zoals CS2505, CS2517, CS9993, allen terug te herleiden tot slechte/geen internetverbinding.

- Heeft voorheen dus wel goed gewerkt
- Diagnosetest geeft ook te lage snelheid aan om programma's terug te kijken, zoeken naar programma's werkt wel
- Woon in een vrijstaandhuis, geen dozijn wifi signalen van buren die storen
- Access Point hangt letterlijk 2 meter naast de Next in dezelfde ruimte, geen muren ertussen
- Met alle andere apparaten in huis haal ik gewoon de max snelheid via speedtest op dit Access point

Ik heb zelf het idee dat wanneer ik de Next van de stroom af haal en opnieuw aanzet hij wel weer werkt, ik zal dit van de week nog een paar keer testen om dit te bevestigen.
- Is dit een bekend probleem met uit stand-by komen welk mogelijk te verhelpen is met een FW upgrade?
- Zal de Next ook 5GHz ondersteunen, daar hij nu alleen mijn 2.4GHz SSID ziet

Ik heb het zelfde en Ziggo vertelde mij gisteren dat hieraan gewerkt wordt. Soms helpt een factory reset waarbij je goed moet opletten je opgeslagen opnames NIET te verwijderen (je krijgt die vraag).

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PascalP

Duidelijk, dankje @i2Paq!

Zal vooralsnog maar een kabel erin prikken dan, zou altijd moeten werken. Dan moet de Denon reciever het voorlopig maar over de WiFi doen (gebruik toch geen online streaming hierop) ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Opnames staan toch niet op de box zelf?

Raymen

Nee in de cloud
Dat was de kracht van de next
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

Dan zou een factory reset niks uitmaken m.b.t. de opnames bedoel ik. :)

Madhouse

Ik heb mijn Next aangesloten met een AudioQuest Pearl HDMI (kabel is van 2012), is dat we goed of beter de bijgeleverde HDMI kabel gebruiken?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BJF

Ik heb uiteindelijk de meegeleverde kabel gebruikt omdat de andere, oude kabel storingen gaf. Soms zelfs geen beeld maar alleen geluid.
NAD M10 V2
Elac FS247

bert de melker

Vandaag de next via WiFi aangesloten op de slaapkamer en werkt perfect tot nu toe.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Raphie

Quote from: bert de melker on July 31, 2019, 22:03:07
Vandaag de next via WiFi aangesloten op de slaapkamer en werkt perfect tot nu toe.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
hoe bedoel je "via wifi" gaat er dan géén antennekabel meer in?
JBL PRX Power!

bert de melker

Jazeker maar voor de app's heb je internet nodig.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

turtlespeed

Is het eigenlijk mogelijk om bijv. met een app. de next met een telefoon als afstandsbediening te gebruiken?
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

RonG

Dat kan als het goed is gewoon met de ziggo go app dacht ik. Rechtsboven is een icoontje om ermee te verbinden.

modde239

Quote from: RonG on August  3, 2019, 20:37:32
Dat kan als het goed is gewoon met de ziggo go app dacht ik. Rechtsboven is een icoontje om ermee te verbinden.

Klopt.

Staaled

#447
Na update gisteren, nb tijdens F1 kwalificatie  :crazy: :D, is CEC uit te schakelen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Snowmaster

Als de radioapp een paar uurtjes draait, schakelt de Next zonder reden terug op TV signaal.
Hij is bedraad dus wifistoring kan het niet zijn.
Wie heeft dit ook?

NB :
Daarnaast presteert hij met ingeschakelde WiFi minder goed. Dit gaat ten koste van beeld.
Processor moet dan (te) hard werken
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

devil

Dan moet de stand by stand op 24 uur zetten.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||