Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Quote from: Snowmaster on June 20, 2019, 17:04:06
Goede vraag die ik mijzelf na een paar weken gebruik ook stel.
Ik overweeg terug te gaan naar de Horizon omdat ik het geluid vd Next niet op hetzelfde kwaliteitsniveau kan krijgen. Out of the box speelt de Next nadrukkelijk met oversaturated beeld en vette sound. Beeld wordt uiteindelijk rustiger maar geluid lijkt te rustig ( weinig dynamiek en doortekening) te worden. Geluid mist sowieso 3-4 db.
Mijn horizon heb ik licht gemodificeerd en die speelde met scherp, natuurlijk beeld en veel detail en dynamiek in het geluid. Lekker spannend met films.
Tsja, lastig dilemma want die horizon vreet stroom en bedient toch iets lastiger
Wat heb je eraan gemod?

Tja mijn box staat altijd uit. Staat er alleen eigenlijk om f1 te kijken en evt eens wat terug te kijken.

Maar nu het 30 graden is in de ht wordt aankomend f1 toch denk ik gekeken in de woonkamer...

Zal ook eens kijken hoe de upscaling gaat via de arcam of anders de jvc.

Als de f1 niet in 4k is is wisseling denk ik niet echt nodig.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Snowmaster

Quote from: denoontje on June 21, 2019, 19:03:24
Wat heb je eraan gemod?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een veel gehoorde klacht bij de Horizon is het lawaai. Dit wordt veroorzaakt door de ventilator.
De werkelijke oorzaak zit hem in de plastic behuizing.  Hierin komt lichte materiaalspanning door ouderdom/warmte??
Er ontstaat dan een resonantie (brom, zoemen). Dit werkt ook door in printplaat en aansluitingen.
Ik heb de behuizing spanningsvrij gemaakt en de in/uitgangen gestabiliseerd. Hij is nu net zo stil als de Next. Door meer rust in de behuizing/electronica is er ook tikje meer rust in de weergave. Is het een groot verschil? Nee, maar alle beetjes helpen en ik ben van dat gezoem af.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Afgelopen dagen heb ik de Samsung Horizon weer aangesloten. Hoe beviel dit?
In mijn geheugen was een betere weergave van beeld en geluid aanwezig.
Het beeld is realistischer en geeft het gecalibreerde Oled scherm erg goed weer. Het geluid is af en toe verrassend. Dan denk ik dat mijn buurman in zijn auto stapt of dat mijn eigen telefoon gaat. Natuurgetrouwe weergave boeit en is genieten voor een liefhebber.
Toch zit de Samsung Horizon nu in een doos en staat klaar om opgestuurd te worden naar Ziggo.
Dit betekent dat de Next blijft. Waarom?
Nadat ik de modificaties (stabilisatie en afscherming) uit de Horizon had verwijderd, werd beeld en geluid toch iets slechter. Dit was genoeg om de Next het voordeel van de twijfel te geven.
Het beeld van de Next is iets gedetailleerder, heeft veel rust en het geluid is gewoon goed.
Voeg daar de prettige bediening bij, het lage stroomverbruik, de compacte stille behuizing die niet warm wordt en je hebt een beter product.
Maar....er valt nog wel iets te verbeteren. De kleuren en het geluid moeten natuurlijker worden.
Kleuren zijn nu nog iets overdreven en het geluid mist nog verfijning en dynamiek.
Alleen liefhebbers zal dit opvallen dus ruil gerust je Horizonbox om voor een Next.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Snowmaster

Zojuist Tweakers review gelezen en alle reacties doorgeworsteld.
De review is wat zwakjes. De Next is onvoldoende aan de tand gevoeld imo. In veel gebruikersreacties zit een kern van waarheid.
Samengevat : box in compact, stil, energiezuinig en prettig te bedienen.
Nadelen daarbij : de AB stuurt radiografisch (zappen) en infrarood (geluidvolume) uit. De HDMI CEC bediening is soms irritant want deze stuurt receiver en ook tv aan. Wil je Netflix extern kijken of via een mediaplayer dan moet de Next uitgezet worden. De Next is anders dominant via de HDMI CEC en schakelt dan telkens terug naar bv een tv uitzending.
Daarnaast : sharpening en detailverlies.
Wat ik miste : slechtere geluidskwaliteit dan de Horizon. Niet alleen zachter maar ook slechter in dynamiek en detail.

Positieve hierin : beeld is slechter geworden sinds een recente software update. Daarin lijkt die sharpening toegevoegd te zijn. Dit is dus ook weet vlot terug te draaien door software aanpassing. Ditzelfde geldt voor de CEC problematiek. Betatesters hadden aanvankelijk wel een goed geluid met voldoende volume. Dus ook dit lijkt een software misser.
Als Ziggo goed luistert naar zijn gebruikers kunnen de meest irritante bugs snel opgelost zijn.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

mondiaal

Vanmiddag de next aangesloten en het voetballen gekeken. Het viel ons op dat het beeld kouder, lichter, kleurlozer  is. Daarna toch weer ff de horizon aangesloten en inderdaad, het scheelt niet veel ,maar minder dynamiek en kleur.(warmte)

Aangesloten op een samsung Q6.

Malignant

Ik ben aan een NDA gebonden, dus inhoudelijk mag ik niets zeggen.
Maar de volgende FW update die we nu aan het testen zijn maakt een hoop van de ergernissen al goed :)
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

stevefilmfreak54

Quote from: Malignant on July  8, 2019, 07:28:52
Ik ben aan een NDA gebonden, dus inhoudelijk mag ik niets zeggen.
Maar de volgende FW update die we nu aan het testen zijn maakt een hoop van de ergernissen al goed :)

Ben daar ook geweest, bedankt voor de info, wachten we met geduld af, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Ik hoop op lip-sync zodat ik eindelijk Dolby Digital kan gebruiken...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Quote from: Madhouse on July  8, 2019, 19:33:58
Ik hoop op lip-sync zodat ik eindelijk Dolby Digital kan gebruiken...
Kan je dat niet in je avr regelen dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Madhouse

#410
Ik heb een Sonos Playbar, helaas kan die niet zoveel corrigeren als de Next uit sync loopt...

Helaas is de Next ook de enige die uit sync loopt, alle overige apparaten via de TV naar de Playbar lopen netjes in sync.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Snowmaster

Quote from: Madhouse on July  8, 2019, 21:55:50
Ik heb een Sonos Playbar, helaas kan die niet zoveel corrigeren als de Next uit sync loopt...

Helaas is de Next ook de enige die uit sync loopt

Ik heb er meermaals op gelet maar ik heb er totaal geen last van. Niet op HDMI en niet op optisch.
Jouw geluid is sneller dan jouw beeld? Heb je niet ergens een beeldbewerking nog ingeschakeld staan?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on July  8, 2019, 22:54:05
Ik heb er meermaals op gelet maar ik heb er totaal geen last van. Niet op HDMI en niet op optisch.
Jouw geluid is sneller dan jouw beeld? Heb je niet ergens een beeldbewerking nog ingeschakeld staan?

Hier ook geen probleem.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

#413
Quote from: Snowmaster on July  8, 2019, 22:54:05
Ik heb er meermaals op gelet maar ik heb er totaal geen last van. Niet op HDMI en niet op optisch.
Jouw geluid is sneller dan jouw beeld? Heb je niet ergens een beeldbewerking nog ingeschakeld staan?

De Next is de enige bron met het probleem zowel op mijn oude als nieuwe tv. Overigens alleen op DD, op Stereo is het nu goed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RonG

Groot nadeel is toch het opnemen van live sport bv, was het darten gisteren het kijken en het liep erg uit en wilde de redt op nemen. Gaat dus niet gezien je de opname niet kunt verlengen.

Replay tv kan maar dan zou ik 5 uur opnieuw moeten kijken zonder te kunnen/ mogen doorspoelen/skippen.

Dus een functie om een geplande opname te kunnen aanpassen cq zeker te verlengen wat eigenlijk een basis functie is m.i. Noodzakelijk. Denk nu dat ik de humax er maar naast zet als vcr om dit wel te kunnen doen. Niet zo smart van de smart next :)


denoontje

Films als hbo, movie xl etc zijn die in 4k hdr en evt atmos op de next?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BJF

Gisteren een mailtje van Ziggo over een software-update voor de Next:

Software-update 4.17 voor Mediabox Next en Ziggo GO
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. In de nacht van 15 op 16 juli passen we de software van je Mediabox Next aan. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.
Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in. Je vindt deze optie onder de 'Beeld en geluid'-instellingen op je Mediabox Next. Of check hoe dit werkt.
Ook nieuw in deze update
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next wordt onder andere het volgende verbeterd:
•   In de tv-gids filter je kanalen nu ook op Genre.
•   Zoek je in het zoekscherm, dan staan de kanalen in alfabetische volgorde.
•   Het zoeken via tekst is vanaf nu op de Mediabox Next en Ziggo GO hetzelfde.
•   De resolutie instellingen blijven bewaard als je de mediabox uit stand-by is gezet. Die hoef je dus niet meer opnieuw in te stellen.
•   Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
En in de laatste Ziggo GO app update zijn diverse kleinere verbeteringen gedaan om de prestaties en stabiliteit verbeteren.
Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update wordt automatisch in de nacht van 15 op 16 juli op je mediabox geïnstalleerd zodra hij in stand-by staat. Het automatisch updaten kan tot drie werkdagen duren, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: 'We hebben je software bijgewerkt'.
De Ziggo GO app software-update is al op 2 juli beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd. Tenminste als je de instelling 'automatisch updaten' aan hebt staan. Heb je dat uit staan? Ga dan naar de app-Store op je telefoon of tablet om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.
Veel kijkplezier!
NAD M10 V2
Elac FS247

ajbeefde

De extra Next box is nu ook verkrijgbaar bij Ziggo voor degene die er al 1 hebben,  zodat je nu ook de TV in de slaapkamer via wifi kan aansluiten.

Hier werkt het met beide boxen als een zonnetje zonder enige problemen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

htandre

#418
Quote from: ajbeefde on July 28, 2019, 07:39:16
De extra Next box is nu ook verkrijgbaar bij Ziggo voor degene die er al 1 hebben,  zodat je nu ook de TV in de slaapkamer via wifi kan aansluiten.

Hier werkt het met beide boxen als een zonnetje zonder enige problemen.....

Heb je de extra box bedraad of draadloos (coax of ethernet) aangesloten?
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

ajbeefde

Quote from: htandre on July 28, 2019, 08:31:50
Heb je de extra box bedraad of draadloos (coax of ethernet) aangesloten?

Coax kabel en draadloos (wifi) voor internet aansluiting.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CineSmurf

Heb m ook besteld. Eigenlijk een hekel aan die verhuurmodellen (kost 5 euro per maand). Ik had liever gewoon een bedrag afgetikt en m dan in bezit gehad, maar binnenkort doorkijken in de HT!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

htandre

Quote from: ajbeefde on July 28, 2019, 13:04:10
Coax kabel en draadloos (wifi) voor internet aansluiting.

Dus hij moet coax worden aangesloten?
Hhmm wordt dan moeilijk voor mij, 15 meter van  links beneden naar rechts boven.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Snowmaster


Ik kom de volgende vervelende verschijnselen tegen :

ingestelde opnames worden ongedaan gemaakt. Eerst werd de kwalificatie van formule 1 niet opgenomen. De wedstrijdopname stond nog wel gewoon gepland. Wil ik vandaag kijken......is ook de wedstrijd niet opgenomen.
Slecht, slecht , slecht van Ziggo

Daarnaast is mijn receiver spontaan een paar keer ingeschakeld. Oorzaak de update vasn de software?

Ook is hij overdag nu twee keer van skyradio naar de tv omgeschakeld. Misschien was er een korte internetstoring zodat de app uitvalt?

Al met al is de Next nog geen stabiel apparaat. Vreemde is dat ik bovenstaande bevindingen van niemand lees. Ook niet op Ziggoforum. Ligt iedereen te pitten of zo?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kerkhoffd

Hier werkt de Next feilloos. De Horizon box wilde nog wel eens spontaan besluiten opnames niet te maken of naar een andere zender te schakelen. Sinds de Next hier staat dus niet meer meegemaakt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

AudioEnZo

Hier ook geen problemen. Neemt op wat ie op moet nemen, geen rare lipsync problemen, beeld is in mijn ogen prima. Ben er dus nog steeds blij mee.