Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: Madhouse on June 14, 2019, 20:01:11
Ik heb hem ook maar ben nog niet helemaal tevreden.

- Beeld en geluid loopt net niet synchroon bij TV kijken, bij stereo is het minimaal, bij surround is het enorm. Sonos Playbar of TV geluid zelf maakt niet uit.
- Beeld en geluid bij Netflix loopt niet synchroon, bij stereo al enorm, bij surround nog niet geprobeerd. Sonos Playbar of TV geluid zelf maakt niet uit..

Geen enkel last van!


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RonG

Geluid niet synchroon van netflix heb ik ook, gewone tv is wel gewoon goed.

Raphie

Toch wel klachten over de Next dus.
Hoger contrast en saturatie moet je idd niet verwarren met "beter" beeld.
Een CI module is trouwens géén tuner, maar een decryptor. Heeft NIKS met beeldkwaliteit van doen. Dat verzorgt de onboard tuner van de TV en die is in de meeste gevallen beter dan een externe 3pty tunerbox.
JBL PRX Power!

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

holco

Dat de on board beeld en geluid verwerking in een LG C9 beter is als een Next en een Shield kan ik wel beamen, buiten het opnemen (handiger) van tv en Kodi streaming zullen ze dan ook niet veel te doen hebben hier, Plex moet ik nog induiken, maar als dat goed werkt wordt de Shield overbodig.

Quote from: Raphie on June 16, 2019, 10:25:06
Toch wel klachten over de Next dus.
Hoger contrast en saturatie moet je idd niet verwarren met "beter" beeld.
Een CI module is trouwens géén tuner, maar een decryptor. Heeft NIKS met beeldkwaliteit van doen. Dat verzorgt de onboard tuner van de TV en die is in de meeste gevallen beter dan een externe 3pty tunerbox.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Snowmaster

Langzaam neemt mijn enthousiasme over de Next toe.
Hier geen last van Lipsync . Ook Netflix loopt prima via de next.
Over beeld en geluidskwaliteit wordt in de Tweakersreview weinig gemeld.
Daarom zal ik daar binnenkort nog meer over posten.
De next is tot nu toe (bij mij) op zijn best als het het signaal in 1080p doorgeeft.
Afgelopen dagen heb ik kortstondig ook 1080i geprobeerd. Dit oogde ietsje natuurlijker in de kleuren maar bij het uitschakelen vande next springt hij automatisch weer naar 1080p.
Heeft iedereen dit?
Wat is het native signaal van Ziggo eigenlijk? Uit de horizon kwam 1080p.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

Yep is hier ook
Soms kan ik de optie 4k ook niet meer vinden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

pameijer

Quote from: Raphie on June 16, 2019, 10:25:06
Toch wel klachten over de Next dus.
Hoger contrast en saturatie moet je idd niet verwarren met "beter" beeld.
Een CI module is trouwens géén tuner, maar een decryptor. Heeft NIKS met beeldkwaliteit van doen. Dat verzorgt de onboard tuner van de TV en die is in de meeste gevallen beter dan een externe 3pty tunerbox.
Tenzij je een mooie Vu+ decoder hebt  :P . Ik kan kijken via de Vu+ Duo2, via de ingebouwde tuner van de LG C7 TV of met de decoder van Ziggo (nog een Horizon). De Vu+ geeft een duidelijk beter plaatje, natuurlijker, rustiger in de beweging. Tussen de Horizon en de C7 zat niet veel verschil. Die Horizon ligt alleen uiteraard alweer sinds binnenkomst in de doos te wachten op een retour...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

BJF

Quote from: Raphie on June 16, 2019, 10:25:06
Toch wel klachten over de Next dus.
Hoger contrast en saturatie moet je idd niet verwarren met "beter" beeld.
Een CI module is trouwens géén tuner, maar een decryptor. Heeft NIKS met beeldkwaliteit van doen. Dat verzorgt de onboard tuner van de TV en die is in de meeste gevallen beter dan een externe 3pty tunerbox.
Begrijp ik het goed dat een wrakke decryptor toch altijd goed beeld geeft?
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

#384
Ja, of beeld, of zwart. En wanneer beeld is de kwaliteit ALTIJD gelijk.
Het is niks meer als een sleutelbos, die parallel staat.
JBL PRX Power!

Snowmaster

Quote from: Raphie on June 16, 2019, 18:00:43
Ja, of beeld, of zwart. En wanneer beeld is de kwaliteit ALTIJD gelijk.
Het is niks meer als een sleutelbos, die parallel staat.

Heb je dat getest of roep je vanuit de theorie?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: pameijer on June 16, 2019, 17:24:31
De Vu+ geeft een duidelijk beter plaatje, natuurlijker, rustiger in de beweging. Tussen de Horizon en de C7 zat niet veel verschil. Die Horizon ligt alleen uiteraard alweer sinds binnenkomst in de doos te wachten op een retour...

De VU+ heeft al lang mijn belangstelling maar dan mis ik ook weer functies op Ziggo.
Hoe lang heb je de horizon gebruikt?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marco66

#387
Quote from: i2Paq on June 15, 2019, 16:12:48
Op de Horizonbox AB kon je 2 kanalen "switchen" met een knop, kan dat ook met de AB van de Next?

Rechts naast Home knop, knop TV.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

pameijer

Quote from: Snowmaster on June 16, 2019, 19:23:55
De VU+ heeft al lang mijn belangstelling maar dan mis ik ook weer functies op Ziggo.
Hoe lang heb je de horizon gebruikt?
Paar uurtjes....

Als ik iets van Ziggo Replay of HBO wil zien doe ik dat via de Shield waar de Ziggo app op is gesideloaded. En ik heb nog NLZiet voor het nieuws en dergelijke.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

Quote from: Snowmaster on June 16, 2019, 19:18:07
Heb je dat getest of roep je vanuit de theorie?
weet je iets over cams? Zo te lezen niet.
JBL PRX Power!

denoontje

Wat voegt buiten bediening en snelheid de next nu echt toe?
Zijn uitzendingen nu al in 4K, of scaled hij alles naar 4K.

Ik gebruik nu in de HT de horizon eigenlijk alleen maar voor de F1.
Heb niet direct echt problemen met de box op dit moment (box was begin dit jaar vervangen)

thx!



Raphie

JBL PRX Power!

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

5061

Ziggo heeft ook nog 'n gebruikersforum daar staat erg veel uitgelegd over de verschillende mogelijkheden van de next en ab en veel meer. Zeer leerzaam en makkelijk. Moet je zeker bezoeken. Ook benaderbaar via je Zigggo-account.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

ajbeefde

Afgelopen dinsdag de Next op m'n LG OLED55C8PLA aangesloten.

Lees in dit topic over allerlei problemen, hier perfect beeld en geluid !!  (had ik met Horizon ook)

Netflix pak ik direct van de LG, waarom zou je daar de Next voor gebruiken als je direct het net op kan .....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Quote from: denoontje on June 17, 2019, 20:03:29
Wat voegt buiten bediening en snelheid de next nu echt toe?
Zijn uitzendingen nu al in 4K, of scaled hij alles naar 4K.

Ik gebruik nu in de HT de horizon eigenlijk alleen maar voor de F1.
Heb niet direct echt problemen met de box op dit moment (box was begin dit jaar vervangen)

thx!

Goede vraag die ik mijzelf na een paar weken gebruik ook stel.
Ik overweeg terug te gaan naar de Horizon omdat ik het geluid vd Next niet op hetzelfde kwaliteitsniveau kan krijgen. Out of the box speelt de Next nadrukkelijk met oversaturated beeld en vette sound. Beeld wordt uiteindelijk rustiger maar geluid lijkt te rustig ( weinig dynamiek en doortekening) te worden. Geluid mist sowieso 3-4 db.
Mijn horizon heb ik licht gemodificeerd en die speelde met scherp, natuurlijk beeld en veel detail en dynamiek in het geluid. Lekker spannend met films.
Tsja, lastig dilemma want die horizon vreet stroom en bedient toch iets lastiger
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

i2Paq

Het geluidsniveau vanuit de Next is lager dan die van de Horizonbox.

Mijn volume moet veel hoger om te kunnen luisteren.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raymen

Ik heb wel veel last van vastlopers met de next
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raphie

JBL PRX Power!

denoontje

Quote from: Snowmaster on June 20, 2019, 17:04:06
Goede vraag die ik mijzelf na een paar weken gebruik ook stel.
Ik overweeg terug te gaan naar de Horizon omdat ik het geluid vd Next niet op hetzelfde kwaliteitsniveau kan krijgen. Out of the box speelt de Next nadrukkelijk met oversaturated beeld en vette sound. Beeld wordt uiteindelijk rustiger maar geluid lijkt te rustig ( weinig dynamiek en doortekening) te worden. Geluid mist sowieso 3-4 db.
Mijn horizon heb ik licht gemodificeerd en die speelde met scherp, natuurlijk beeld en veel detail en dynamiek in het geluid. Lekker spannend met films.
Tsja, lastig dilemma want die horizon vreet stroom en bedient toch iets lastiger
Wat heb je eraan gemod?

Tja mijn box staat altijd uit. Staat er alleen eigenlijk om f1 te kijken en evt eens wat terug te kijken.

Maar nu het 30 graden is in de ht wordt aankomend f1 toch denk ik gekeken in de woonkamer...

Zal ook eens kijken hoe de upscaling gaat via de arcam of anders de jvc.

Als de f1 niet in 4k is is wisseling denk ik niet echt nodig.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk