Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Zou kunnen, heb zelf nog geen next irl bekeken.
JBL PRX Power!

BJF

Quote from: Raphie on May 31, 2019, 21:56:21
Ik blijf lekker op mijn CI+ module, ipv een extra stroomverbruiker/fletse upscaler

Ik reageerde hierop omdat ik dit nogal kort door de bocht vond.

Quote from: Raphie on June  1, 2019, 09:59:31
Ik heb met mijn pana geen soft beeld op CI, was nu met next 3,00 meer kwijt, kijk amper TV en neem al helemaal niet op, lineair alleen nog journaal, verder alleen maar streaming: npo start, netflix, videoland. En bijna allemaal op de TV's /devices zonder kabel aansluiting, maar juist via chromecast. Dus voor mij persoonlijk ook minder interessant

Met deze uitleg erbij is het me duidelijk.
NAD M10 V2
Elac FS247

Ralph71

Quote from: mutiara on June  1, 2019, 09:29:17
Na de firmware update van LG hier ook opgelost

Hier idem. Ik las ook overal dat alleen een LG Oled fletse kleuren had met de Ziggo Next. Logisch dat LG het dan ook oplost met een firmware update.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Roksan

Ik ben toch wel benieuwd wat er technisch nu voor zorgt dat het alleen bij een LG voorkomt. HDMI signaal is voor de ene of voor de andere TV toch hetzelfde? Wat maakt het nu dat de kleuren flets zijn?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

DB628

#304
QuoteCitaat van: mutiara op Vandaag om 09:29:17
Na de firmware update van LG hier ook opgelost

Hier idem. Ik las ook overal dat alleen een LG Oled fletse kleuren had met de Ziggo Next. Logisch dat LG het dan ook oplost met een firmware update.

Welke firmware/update hebben jullie, want hier heeft het niets geholpen?

ps, ik heb firmware 05.80.25

Witalik

Vind het sowieso wel knap dat een TV fabrikant een firmware update uitbrengt wat het beeld verbeterd van de NEXT ? het signaal veranderd toch eigenlijk niet echt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HarrieA

#306
Ik heb 4.16 op de Next

EDIT: ik zie nu dat het over de LG firmware ging.

Multimediaknaller

Quote from: Witalik on June  1, 2019, 19:46:15
Vind het sowieso wel knap dat een TV fabrikant een firmware update uitbrengt wat het beeld verbeterd van de NEXT ? het signaal veranderd toch eigenlijk niet echt ?
Volgens mij staat dat ook los van elkaar...

Voorbeeld; Een Sony 4K UHD speler speelt alle films ruk af op een Panasonic, en dan zou Panasonic een firmware update uitbrengen?  :lookaround:

Witalik

Quote from: Multimediaknaller on June  1, 2019, 21:50:58
Volgens mij staat dat ook los van elkaar...

Voorbeeld; Een Sony 4K UHD speler speelt alle films ruk af op een Panasonic, en dan zou Panasonic een firmware update uitbrengen?  :lookaround:

Ik dacht 2 keer te lezen dat de firmware update van de (LG) TV het fletse beeld van de NEXT oplost ? Of ben ik niet helemaal wakker.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HarrieA

#309
Ja klopt. Op tweakers en ziggo community zijn er verschillende die dat bevestigen.

Omdat Sony en andere hier geen last van zouden hebben moet het wel een "probleem" zijn wat bij LG lag.

mutiara

Quote from: Witalik on June  1, 2019, 21:52:31
Ik dacht 2 keer te lezen dat de firmware update van de (LG) TV het fletse beeld van de NEXT oplost ? Of ben ik niet helemaal wakker.
Ik las ook op het Ziggo forum de oplossing voor het probleem ( LG oled en Mediabox next ); daarom firmware upgrade lg en tot nu toe erg tevreden; op dit moment Champions League finale kijken erg mooi beeld
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

mutiara

Quote from: DB628 on June  1, 2019, 18:26:40
Welke firmware/update hebben jullie, want hier heeft het niets geholpen?
Hier ook 05.80.25


ps, ik heb firmware 05.80.25
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Roksan

Quote from: HarrieA on June  1, 2019, 21:54:56
Ja klopt. Op tweakers en ziggo community zijn er verschillende die dat bevestigen.

Omdat Sony en andere hier geen last van geven moet het wel een "probleem" zijn wat bij LG lag.

Dan graag toch een technische uitleg wat het probleem dan bij een LG OLED tv is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe een firmware update van een TV ervoor kan zorgen dat het beeld van de bron verbeterd wordt. Als het beeld flets zou zijn, dan zou het met een andere bron ook zo  moeten zijn, lijkt mij?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Ik heb net eens op de firmware pagina zitten lezen van LG. Het lijkt erop dat het een algemeen 4K color probleem was. Dus waarschijnlijk speelt dit ook met een andere bron. En omdat de Next standaard 4K aanstuurt, zal dat nu bij Ziggo klanten in één keer opvallen. Kan mij ook niet voorstellen dat LG zomaar even een firmware update uitbrengt omdat in dit kikkerlandje een Next box wordt uitgeleverd en problemen geeft.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

BJF

LG heeft een firmware update uitgebracht die kennelijk (ook) het probleem van fletse weergave in combinatie met de Next oplost. Niks meer en niks minder.
NAD M10 V2
Elac FS247

HarrieA

Roksan, technische uitleg heb ik niet. Ik zeg ook niet dat het beeld van de bron verbeterd wordt met een firmware van een TV.
Ik denk eerder dat de TV het signaal niet goed vertaalde.

Als je de webpagina's bekijkt zie je dat de LG gebruikers er last van hadden en andere niet.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

PorscheHD

 Mijn zwager wou een 2de tv kastje maar volgens hem leverd ziggo geen kastjes meer en krijgt hij een insteek kaart, weet iemand hier iets van?

Snowmaster

Quote from: Roksan on June  1, 2019, 14:08:22
Ik ben toch wel benieuwd wat er technisch nu voor zorgt dat het alleen bij een LG voorkomt. HDMI signaal is voor de ene of voor de andere TV toch hetzelfde? Wat maakt het nu dat de kleuren flets zijn?

Software kan de oorzaak zijn. Dit komt omdat 4K een ander kleurenspectrum heeft. Als dit bij bron of ontvanger niet wordt herkent dan krijg je lichte afwijkingen in beeld. Dit wordt meestal zichtbaar door softer en fletser beeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Witalik on June  1, 2019, 19:46:15
Vind het sowieso wel knap dat een TV fabrikant een firmware update uitbrengt wat het beeld verbeterd van de NEXT ? het signaal veranderd toch eigenlijk niet echt ?

Jazeker, het is een ander signaal. Waarschijnlijk herkende LG het HDR niet.
Helaas wordt het originele opnieuw gecodeerd door Netflix. Niemand ontvangt het originele bronsignaal. Daarom lever je bij Netflix altijd in op beeld- en geluidskwaliteit.
Het verschil tussen 1080 en 4K is met Netflix verwaarloosbaar in mijn set.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: Roksan on June  2, 2019, 06:04:27
Dan graag toch een technische uitleg wat het probleem dan bij een LG OLED tv is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe een firmware update van een TV ervoor kan zorgen dat het beeld van de bron verbeterd wordt. Als het beeld flets zou zijn, dan zou het met een andere bron ook zo  moeten zijn, lijkt mij?

Net als indertijd bij de opkomst van HDMI zit de "nieuwe 4K wereld" nog vol handshake problemen.
Dit komt omdat iedereen zijn eigen (aangepaste) signaal wil doorgeven. Providers doen dit uit bandbreedte overwegingen. Tv fabrikanten uit marketing overwegingen en Netflix ook uit kostenoverweging.  Niemand ziet het want niemand kent het originele signaal.
Het valt pas op bij flinke afwijkingen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Even terug naar de Next....
Iedere nieuwe weergever moet de eerste tientallen uren even "los" komen.
De electronica is nog splinternieuw en geeft pas optimaal weer na meerdere dagen flink te zijn gebruikt.
Beeld en geluid kunnen daardoor in de eerste twee weken merkbaar minder van kwaliteit zijn. Bij beeld kun je het zien doordat randen vaak wel scherp ogen maar details ontbreken. Het  beeld ziet er dan iets verwassen uit. Het geluid klinkt aanvankelijk vaak zachter en er is minder dynamiek en doortekening. 

Ik ontvang de Next binnenkort ook. Hij moet het opnemen tegen een fluisterstille en gemodificeerde Horizonbox. Beeld en geluid van deze Horizon zijn merkbaar beter dan het origineel.
De Next is echter van een nieuwere generatie met 4K processor.
Wordt een interessant vergelijk.  Ben zelf vooral benieuwd of hij Netflix fatsoenlijk kan weergeven want daarin schiet de Horizon echt tekort
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

pameijer

Quote from: Snowmaster on June  7, 2019, 12:39:23
Even terug naar de Next....
Iedere nieuwe weergever moet de eerste tientallen uren even "los" komen.
De electronica is nog splinternieuw en geeft pas optimaal weer na meerdere dagen flink te zijn gebruikt.
Beeld en geluid kunnen daardoor in de eerste twee weken merkbaar minder van kwaliteit zijn. Bij beeld kun je het zien doordat randen vaak wel scherp ogen maar details ontbreken. Het  beeld ziet er dan iets verwassen uit. Het geluid klinkt aanvankelijk vaak zachter en er is minder dynamiek en doortekening. 
Je hebt helemaal gelijk, de eerste weken is de Next echt een pure Snowmaster  :tongue2:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raymen

Morgen ook hier de next

Ben benieuwd,er is toch al 1 uhdkanaal bij ziggo. Love nature volgens mij
Word daar nu ook al op uitgezonden of is dat nog in progress
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Raymen on June  7, 2019, 20:34:53
Morgen ook hier de next

Ben benieuwd,er is toch al 1 uhdkanaal bij ziggo. Love nature volgens mij
Word daar nu ook al op uitgezonden of is dat nog in progress
Deze zender was dacht ik alleen in de maand April vrij om naar te kijken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels