Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Ik had exact hetzelfde, ze moesten de box nog activeren, was daarna zo gepiept.
Ook via de chat geregeld.

Roksan

Ook via de chat geregeld. Was binnen 5 minuten opgelost. De activering was blijven hangen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mutiara

Quote from: mutiara on May 21, 2019, 11:01:16
ik had hetzelfde probleem, nu ook firmware update gedaan en opgelost.
netflix blijf ik kijken via de lg app vind ik kwalitatief beter.

vanmorgen tv weer aan echter ondanks nieuwe firmware wederom probleem van fletse kleuren; instelling weer gewijzigd naar 1080p en wachten op update van de next.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

papaleo

Quote from: HarrieA on May 24, 2019, 19:32:45
www.ziggo.nl/chat

1,5 uur (totaal 11uur) en 3 chat's verder en nog steeds geen beeld....

Dit was Mervin van Ziggo zijn laatste reaktie...
Merwin: Beste Leo Ik zie dat er nog een aantal zaken niet voltooid zijn voor de installatie van je box. Dit kunnen wij niet handmatig inregelen helaas. Het is dus echt afwachten!

Pfffff...... :crazy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DB628

Quotevanmorgen tv weer aan echter ondanks nieuwe firmware wederom probleem van fletse kleuren; instelling weer gewijzigd naar 1080p en wachten op update van de next.

Zelfde probleem hier, al heb ik  het idee dat het net ff ietsjes beter is dan met de vorige firmware.

BJF

We logeren vanwege een verbouwing elders. Hier staat de Horizon nog. Man man man, na één dag al heimwee naar de Next.
NAD M10 V2
Elac FS247

Remi

Ik hoor iedereen over fletse kleuren met 4K.
Maar ik denk dat ik het ook heb met 1080p op de beamer.
Zwart is een stuk grijzer dan dat ik via de Oppo kijk, echt storend tijdens het kijken.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

papaleo

Quote from: papaleo on May 24, 2019, 22:02:06
1,5 uur (totaal 11uur) en 3 chat's verder en nog steeds geen beeld....

Dit was Mervin van Ziggo zijn laatste reaktie...
Merwin: Beste Leo Ik zie dat er nog een aantal zaken niet voltooid zijn voor de installatie van je box. Dit kunnen wij niet handmatig inregelen helaas. Het is dus echt afwachten!

Pfffff...... :crazy:
Warempel...toen was er licht,uhhh beeld
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

en leo

bevalt ie de next

ik verwacht hem deze week, en ben benieuwd.
de horizon box is een regelrecht drama
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Raymen on May 25, 2019, 17:37:23
en leo

bevalt ie de next

ik verwacht hem deze week, en ben benieuwd.
de horizon box is een regelrecht drama

Kan er nog niks over zeggen,Ik heb nog geen tijd gehad om er mee te kunnen stoeien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

quick vraag

Als je de 4k next neemt, blijtf je oude ci module in de tv dan wel gewon ook actief en werken?
Ik heb in de tv een ci module zitten en een (vrij nieuwe) horizon box in de ht voor formule 1 te kijken.

thx

devil

Dan moet je vragen dat ze de CI plus module en startkaart wel Active laten, wanneer je de nieuwe Eos/next box aanvraagt 
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

paulkokkie

Quote from: denoontje on May 27, 2019, 23:57:15
quick vraag
Als je de 4k next neemt, blijtf je oude ci module in de tv dan wel gewon ook actief en werken?
Ik heb in de tv een ci module zitten en een (vrij nieuwe) horizon box in de ht voor formule 1 te kijken.
thx
Als je doet wat @devil zegt moet dat lukken, misschien dat je €2 p/m moet betalen voor de module.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

dvd-fan

Ligt eraan waar je woont. In het oude @home gebied geld dat niet omdat je de CI kaarten ooit gekocht hebt.
Heb sinds een week ook een next box en wat een verademing tov oude box. Veel sneller. enige nadeel is cec. Heb 1x ingesteld dat geluid over versterker moest en moet nu telkens in instellingen geluid weer terugzetten over de tv. Kan het nergens uitzetten >:(. Missschien dat terug naar fabrieksinstellingen werkt.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

CineSmurf

Ik heb (in het oude ziggo gebied - Utrecht) ook meerdere TV's met smartcard en ook nog een oude decoder. Werkt allemaal naast elkaar, wel max 5 stuks (incl. Next)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

stevefilmfreak54

Had ruim een week geleden mijn HDMI instellingen op 4k gezet. Kwam thuis van vakantie en dacht wat zijn de beelden flets, lijkt of iedereen onder een zonnebank gelegen hebben. Instellingen op 1080p gezet en iedereen heeft nu een gewone kleur in zijn gezicht. Heb ik iets gemist over de laatste week? een update of zo?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

papaleo

#267
Quote from: dvd-fan on May 28, 2019, 08:59:24
Ligt eraan waar je woont. In het oude @home gebied geld dat niet omdat je de CI kaarten ooit gekocht hebt.
Heb sinds een week ook een next box en wat een verademing tov oude box. Veel sneller. enige nadeel is cec. Heb 1x ingesteld dat geluid over versterker moest en moet nu telkens in instellingen geluid weer terugzetten over de tv. Kan het nergens uitzetten >:(. Missschien dat terug naar fabrieksinstellingen werkt.
Robin

De Next is een echte baas-speler....grrrrr.
Ook het terug naar de fabrieksinstelling lost dit niet op.
Dus dan maar deze Transmedia HDMI CEC killer bestellen en er tussen prikken,eens kijken of die dan nog zulke praatjes hebt...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Raymen on May 25, 2019, 17:37:23
en leo

bevalt ie de next

ik verwacht hem deze week, en ben benieuwd.
de horizon box is een regelrecht drama

Op zich een prima box maar wel eentje die je niet helemaal naar je hand kan zetten kwa instellingen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

5061

Ook al diverse keren gemerkt dat de Next moeite heeft om zijn instellingen vast te houden. Om onduidelijke redenen is 4k gewijzigd in HD of sd. Waarom zijn de instellingen niet vast te zetten?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

stevefilmfreak54

Net ontvangen via email:


Software-update Mediabox Next en Ziggo GO
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Soms met een aanpassing, soms met een nieuwe functionaliteit. We hebben je software aangepast in de nacht van 27 op 28 april. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.
Zoek nu nog makkelijker via Voice Control
Na de software-update snapt je mediabox ook gecombineerde opdrachten die je via je stem geeft. Je kon al heel makkelijk programma's of zenders zoeken, maar nu zoek je ook op genre. Ook in combinatie met een zender of acteur. Bijvoorbeeld: "Kinderprogramma's", "Formule 1 op Ziggo Sport" of "Comedy met Jim Carrey".
Aanpassingen
Met deze laatste software-update op de Mediabox Next is onder andere het volgende aangepast:
•   Soms moest bij het ontgrendelen van een programma, twee keer achter elkaar een pincode ingevoerd worden. Dat hoeft nu nog maar één keer.
•   Kijk je een Replay item en spoel je door naar het punt waar het live tv-programma is? De box schakelt niet meer niet automatisch over, maar je bevestigt zelf of je naar live tv wilt. Of niet.
•   De dienst 'WebTV' stopt. Wil je online video's kijken via je Mediabox Next? Ga dan naar de YouTube-app.
•   Nadat de box lang in stand-by stond, bleef het beeld soms zwart en hoorde je alleen geluid. Ook lukte het soms niet om een app op te starten. Dat is nu opgelost.
•   Als de installatieprocedure gestart was en je vervolgens een tijdje niks deed, werd de taal op Engels ingesteld. Dat is nu opgelost.
In de laatste Ziggo GO app update zijn er ook diverse (kleinere) verbeteringen doorgevoerd om de prestaties en stabiliteit te verbeteren.
Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update is automatisch vanaf de nacht van 27 op 28 mei op je mediabox geïnstalleerd toen deze in standby is gezet. Het kan tot drie werkdagen duren voordat je de software-update ontvangt, maar je kan gewoon tv blijven kijken. Als je na de update de mediabox vanuit stand-by weer aanzet, zie je een paar seconden rechts in de hoek in beeld: 'We hebben je software bijgewerkt'.
De Ziggo GO app software-update is al eerder beschikbaar gesteld. Deze app-update is automatisch op je apparaat geïnstalleerd als je de instelling 'automatisch updaten' aan hebt staan. Heb je dit uit staan? Ga dan naar de Store om de app-update met alle verbeteringen te downloaden en te installeren.
Veel kijkplezier!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

denoontje

#271
Quote from: dvd-fan on May 28, 2019, 08:59:24
Ligt eraan waar je woont. In het oude @home gebied geld dat niet omdat je de CI kaarten ooit gekocht hebt.
Heb sinds een week ook een next box en wat een verademing tov oude box. Veel sneller. enige nadeel is cec. Heb 1x ingesteld dat geluid over versterker moest en moet nu telkens in instellingen geluid weer terugzetten over de tv. Kan het nergens uitzetten >:(. Missschien dat terug naar fabrieksinstellingen werkt.
Robin
Module is idd gekocht destijds bij de bcc.


Maar tv is toch nog niet 4k nu...dus upscaling van alles. Alleen netflix dan 4k als je anno daarop hebt?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mutiara

Quote from: mutiara on May 24, 2019, 21:54:55
vanmorgen tv weer aan echter ondanks nieuwe firmware wederom probleem van fletse kleuren; instelling weer gewijzigd naar 1080p en wachten op update van de next.
Toch maar weer eens de next op 4k gezet ipv 1080p en ja geweldig beeld, geen fletse kleuren meer zeer tevreden
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

BJF

Quote from: stevefilmfreak54 on May 28, 2019, 18:23:25
(...)

Soms met een aanpassing, soms met een nieuwe functionaliteit. We hebben je software aangepast in de nacht van 27 op 28 april. In deze nieuwsbrief lees je er alles over.

(...)
Hoe werkt de software-update?
Voor de Mediabox Next hoef je zelf niets te doen. De software-update is automatisch vanaf de nacht van 27 op 28 mei op je mediabox geïnstalleerd toen deze in standby is gezet. (...)
Ik heb Ziggo Webcare via Twitter even gevraagd welke datum bedoeld wordt: 27/28 april of mei...
NAD M10 V2
Elac FS247

stevefilmfreak54

Quote from: mutiara on May 28, 2019, 21:54:42
Toch maar weer eens de next op 4k gezet ipv 1080p en ja geweldig beeld, geen fletse kleuren meer zeer tevreden


Nou ja, ik anders om van 4k naar 1080p ivm fletse kleuren :omg: :omg: :omg:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.