Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

En vanaf deze week krijg ik hem ook.

Ik belde Ziggo met de vraag hoe en wat en wat bleek, aanpassing abonnement en de Next komt direct nog deze week.

Voordeel: ik ga ook nog minder betalen!  ;D

Erg netjes en goed geholpen door de Ziggo medewerker (dat mag ook wel eens gezegd worden)!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

modde239

Quote from: i2Paq on May 18, 2019, 14:02:02
En vanaf deze week krijg ik hem ook.

Ik belde Ziggo met de vraag hoe en wat en wat bleek, aanpassing abonnement en de Next komt direct nog deze week.

Voordeel: ik ga ook nog minder betalen!  ;D

Erg netjes en goed geholpen door de Ziggo medewerker (dat mag ook wel eens gezegd worden)!
+1...ik ben ook overgestapt van simyo naar Vodafone €5 korting op mijn abbo en verdubbeling van data. Plus een Ziggo pakket gratis uitzoeken.

Roksan

De Next gisteren geïnstalleerd, samen met een nieuw modem. Installatie is inderdaad zo gebeurd. Alleen het activeren verliep niet vlekkeloos. Even via de chat contact gehad met Ziggo. Was binnen 5 minuten opgelost. Het proces was blijven hangen. De Next werkt prima. Soepel en snel. Beeld van Netflix valt wat tegen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Brimme

Twijfel nog steeds erg tussen een CL+ module of de nieuwe next box. zal de CL+ module ook tzt 4k gaan doorgeven als ziggo f1 in 4k gaat uitzenden?
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

paulkokkie

Quote from: Brimme on May 19, 2019, 10:30:48
Twijfel nog steeds erg tussen een CL+ module of de nieuwe next box. zal de CL+ module ook tzt 4k gaan doorgeven als ziggo f1 in 4k gaat uitzenden?
Als je veel on demand kijkt en/of opneemt is het misschien wel een idee om over te stappen.
De F1 in 4K bij Ziggo? Grapjas, ik denk pas in 2024, gezien de snelheid waarmee alles gaat bij Ziggo.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Brimme

Ik denk dat de f1 veel eerder in 4k komt. Liberty media is de eigenaar van ziggo.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

paulkokkie

Quote from: Brimme on May 19, 2019, 20:22:15
Ik denk dat de f1 veel eerder in 4k komt. Liberty media is de eigenaar van ziggo.
Of dat dan mogelijk is met een CI module zou ik niet weten.
Bovendien is de Next alleen beschikbaar in het tv complete pakket.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

CineSmurf

Quote from: paulkokkie on May 19, 2019, 20:57:59
Of dat dan mogelijk is met een CI module zou ik niet weten.
Bovendien is de Next alleen beschikbaar in het tv complete pakket.

Ziggo kennende komt er dan vast een versie 1.4 of 2.0 ofzo, voordat ie dan 4k doet...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BJF

Quote from: Brimme on May 19, 2019, 10:30:48
Twijfel nog steeds erg tussen een CL+ module of de nieuwe next box. zal de CL+ module ook tzt 4k gaan doorgeven als ziggo f1 in 4k gaat uitzenden?

Ik gebuikte ook een CI+ module, vanwege het gemak van één afstandsbediening en de ongemakken van de Horizon Mediabox.
Waar de afstandsbediening van de Horizon wat tekortkomingen had zoals bijv. geen knop voor Netflix, geldt dat niet voor die van de Next. De 'praatknop' daarvan werkt perfect.
Andere ongemakken van de Horizon als traag zappen, trage gids, traag starten, lawaai, enz. ondervind ik niet met de Next. De CI+ module zit nog wel in de tv maar wordt in de praktijk niet meer gebruikt.
NAD M10 V2
Elac FS247

jantje112

Die van mij is al kapot .. afstandsbediening werkt niet meer (tv functies wel..) maar ook het opnieuw koppelen gaat niet goed.

devil

Batterijen er uit 1 min wachten dan er in stoppen. Dan op nieuw koppelen met de Eos/media box next.
Koppelen met op doe door de 0 en tv knoppen gelijk te drukken 10 sec vasten houden.

Tv functie koppelen doen door op het huis dan naar beeld en geluid instellingen dan de
Op nieuwe koppelen soms moet je dit paar keer doen voor dat het werkt.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

CineSmurf

Bij mij zaten er brakke batterijen in. Even nieuwe erin het werkt als een zonnetje.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Brimme

Quote from: BJF on May 20, 2019, 08:03:02
Ik gebuikte ook een CI+ module, vanwege het gemak van één afstandsbediening en de ongemakken van de Horizon Mediabox.
Waar de afstandsbediening van de Horizon wat tekortkomingen had zoals bijv. geen knop voor Netflix, geldt dat niet voor die van de Next. De 'praatknop' daarvan werkt perfect.
Andere ongemakken van de Horizon als traag zappen, trage gids, traag starten, lawaai, enz. ondervind ik niet met de Next. De CI+ module zit nog wel in de tv maar wordt in de praktijk niet meer gebruikt.

Hoe is de beeld kwaliteit van de next ivm de cl+. Ik lees dat de next wazig is op lg oled
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

BJF

Prima beeld hier op een Sony. Ik gebruik de bij de Next geleverde HDMI-kabel.
NAD M10 V2
Elac FS247

jantje112

Quote from: devil on May 20, 2019, 18:02:07
Batterijen er uit 1 min wachten dan er in stoppen. Dan op nieuw koppelen met de Eos/media box next.
Koppelen met op doe door de 0 en tv knoppen gelijk te drukken 10 sec vasten houden.

Tv functie koppelen doen door op het huis dan naar beeld en geluid instellingen dan de
Op nieuwe koppelen soms moet je dit paar keer doen voor dat het werkt.

Had ik al geprobeerd.. vreemd genoeg knippert het ledje wel, maar de remote werkt dan nog steeds niet.

rvissers

@BRIMME: LG heeft firmware update hiervoor op hun site staan. Even downloaden usb erin en klaar, beeld scherp en kleuren juist

Marco66

Zojuist ook de Next kunnen bestellen, erg benieuwd.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mutiara

Quote from: rvissers on May 21, 2019, 09:55:11
@BRIMME: LG heeft firmware update hiervoor op hun site staan. Even downloaden usb erin en klaar, beeld scherp en kleuren juist
ik had hetzelfde probleem, nu ook firmware update gedaan en opgelost.
netflix blijf ik kijken via de lg app vind ik kwalitatief beter.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

i2Paq

Gisteren binnengekomen, helaas nog eerst wat te kijken op de Horizonbox  :unhappy:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Vandaag de Next binnen en werkend binnen paar minuten!
Eerste indruk erg scherp beeld en en voicecontrol is erg prettig hoor.
Ervaar id iets fletsere kleuren en wat onnatuurlijke scherpte op 4k, op 1080p is het wel erg mooi.
Tv upscaling is dus beter dan die van de next op dit moment.
Remote is netjes en bedient ook gelijk de tv functies, kastje zelf is ook mooi en klein.

Opnemen moeten we nog ervaren maar vooralsnog een hoopvol begin.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

modde239

Quote from: Marco66 on May 23, 2019, 16:15:27
Vandaag de Next binnen en werkend binnen paar minuten!
Eerste indruk erg scherp beeld en en voicecontrol is erg prettig hoor.
Ervaar id iets fletsere kleuren en wat onnatuurlijke scherpte op 4k, op 1080p is het wel erg mooi.
Tv upscaling is dus beter dan die van de next op dit moment.
Remote is netjes en bedient ook gelijk de tv functies, kastje zelf is ook mooi en klein.

Opnemen moeten we nog ervaren maar vooralsnog een hoopvol begin.

Dat werk helemaal top. Zoveel beter dan bij de Horizon box en je kan de opnames terug kijken op tablet, smartphone... ;)

papaleo

Vanmorgen ook mijn Next binnengekregen...,installatie liep gladjes, tòt het moment dat de Next tv-beeld moest gaan geven dat doet die dus (nog) niet, ik krijg deze melding/popup in beeld 'Je hebt geen abonnement op deze zender...,Abonneer je op deze zender' zelfs de fto zenders 1,2 en 3 geven deze melding.(En de tv-gids werkt wel,krijg alle info over alle beschikbare zenders te zien)
Heb gebeld met Ziggo helpdesk dat 'waarschijnlijk' mijn Next nog niet in het systeem is opgenomen...,maar als ik n paar uurtjes wacht dat die het wel gaat doen...,niet dus!
Ben nu ruim 8 uur verder en nog steeds deze melding.... :dontgetit:

Iemand...,een idee wat   ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

AudioEnZo

Blijven bellen, ze kunnen het volgens mij ook gewoon handmatig activeren!

papaleo

Dat was het eerste dat ik vroeg...,maar het schijnt dat dit niet meer kan,wanneer het al op 'automatisch' staat...,'zegt hij??!'
Als ik morgen nog geen beeld heb ga ik weer bellen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HarrieA