Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Nu net via de chat iemand 'gesproken' ze kunnen de Next niet zelf uitgeven. Maar ze heeft me op de lijst gezet en zodra deze beschikbaar komt krijg ik een mail. Nu weet ik niet of dit dezelfde is als die van de Link die hier al genoemd is. Maar we gaan het meemaken. Ik kreeg in ieder geval niet gelijk een resolute Nee te horen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Remi

Over de modems, bij mij had het toen der tijd te maken met de hogere snelheid waardoor ik het nieuw modem kreeg.
Ik had zo'n Ubee en die ging tot 200Mbit. Toen ik m'n abonnement verhoogde naar 400 kreeg ik vanzelf de nieuwe connect box die tot 500 kan.

Ziggo heeft de afgelopen maand de snelheden verhoogd van je huidige abonnement.
Misschien dat je met die actie net over de grens bent gegaan waardoor je nu een nieuw modem krijg/nodig heb?
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

paulkokkie

Quote from: Witalik on April 27, 2019, 10:09:50
Iemand hier met Logitech Ultimate of zoiets? Wil weten hoe ik de NEXT in mijnHarmony krijgt, terwijl die nieuwe A/B is ook niet verkeerd, zal zonder zijn van mijn Harmony, toch.
Je kunt toch apparaat toevoegen via Harmony software?
Hier kun je checken of de Next wordt ondersteund voor jouw ab
https://support.myharmony.com/nl-us/compatibility
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

turtlespeed

Quote from: Remi on April 27, 2019, 11:06:32
Over de modems, bij mij had het toen der tijd te maken met de hogere snelheid waardoor ik het nieuw modem kreeg.
Ik had zo'n Ubee en die ging tot 200Mbit. Toen ik m'n abonnement verhoogde naar 400 kreeg ik vanzelf de nieuwe connect box die tot 500 kan.

Ziggo heeft de afgelopen maand de snelheden verhoogd van je huidige abonnement.
Misschien dat je met die actie net over de grens bent gegaan waardoor je nu een nieuw modem krijg/nodig heb?

Dat zal het zijn. Mijn Cisco heeft een maximale download tm 250 Mbit. Dit is nu ook de snelheid van mijn abonnement.
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

RonG

Quote from: stevefilmfreak54 on April 27, 2019, 10:00:15

Iemand hier met Logitech Ultimate of zoiets? Wil weten hoe ik de NEXT in mijnHarmony krijgt, terwijl die nieuwe A/B is ook niet verkeerd, zal zonder zijn van mijn Harmony, toch.

Ja, ik. Dat werkt gewoon en idd via de software in te stellen.

RonG

Quote from: RonG on April 26, 2019, 10:01:15
Iemand hier de Next al icm met een Denon receiver?

Ben er denk ik achter waarom ik geen 4k via mijn Denon krijg. Iemand van ziggo in de community wees me erop.

De denon ondersteund geen hdcp 2.2, de next stuurt dat wel uit.
Enige oplossing is dan hdmi direct naar de tv en via optiche kabel dan maar de Denon.

stevefilmfreak54

Quote from: stevefilmfreak54 on April 27, 2019, 10:00:15
Iemand hier met Logitech Ultimate of zoiets? Wil weten hoe ik de NEXT in mijnHarmony krijgt, terwijl die nieuwe A/B is ook niet verkeerd, zal zonder zijn van mijn Harmony, toch.

Wel in Harmony te krijgen onder de naam: ARRIS DCX960
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

modde239

Zo heb nu de Next binnen en wat een top ding in vergelijking met de Horizon box.  De Next is supersnel. En ook de app is verbetert je kan nu ook opgenomen programma's op je smartphone of tablet kijken.  ;D

turtlespeed

Quote from: modde239 on April 30, 2019, 13:07:39
Zo heb nu de Next binnen en wat een top ding in vergelijking met de Horizon box.  De Next is supersnel. En ook de app is verbetert je kan nu ook opgenomen programma's op je smartphone of tablet kijken.  ;D

Mooi! Kan je een opgenomen programma bijv. ook op je tv op de slaapkamer kijken met bijv. een chromecast?
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

modde239

Quote from: turtlespeed on April 30, 2019, 13:11:27
Mooi! Kan je een opgenomen programma bijv. ook op je tv op de slaapkamer kijken met bijv. een chromecast?

Net geprobeerd en hij doet het. ;)

turtlespeed

MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

paulkokkie

Is deze box, net als de Mediavox XL, al direct aan je abo gekoppeld zodat je geen smartcard meer nodig hebt?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

modde239

Quote from: paulkokkie on April 30, 2019, 13:39:03
Is deze box, net als de Mediavox XL, al direct aan je abo gekoppeld zodat je geen smartcard meer nodig hebt?

Klopt.

NewHT

Quote from: modde239 on April 30, 2019, 13:07:39
Zo heb nu de Next binnen en wat een top ding in vergelijking met de Horizon box.  De Next is supersnel. En ook de app is verbetert je kan nu ook opgenomen programma's op je smartphone of tablet kijken.  ;D
+1

stevefilmfreak54

Iemand last van smeltende en/of blokjes beelden? Ik wel tijdens de film Star trek into darkness en gisteravond bij een andere kanaal, stroom eraf gehaald opnieuw laten starten, nou maar hopen dat het een "glitch" was.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

BJF

Gisteren ook 1 keer gehad, direct na het opstarten. Ik heb nog een speciaal filter in huis waarmee dit soort storingen bij gebruik van de CI+-module tot het verleden behoorden, weet alleen niet of dit ook toe te passen is bij de Next.

Overigens heb ik van Ziggo te horen gekregen dat ze standaard een nieuw modem (Connectbox) meesturen, ook al heb je al een modem met dezelfde functionaliteit. Ik overleg nu met ze of ik het nieuwe modem terugstuur (en de Horizon). Heb genoeg dozen in huis...
NAD M10 V2
Elac FS247

5061

Sind gisteren werkt de inspreektoets van de ab niet meer. Geeft wel de melding na het loslaten van de toets werkt de toets niet meer!!!! Terwijl ik de toets indruk. Raar maar waar.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

WickedGame

Als het goed is krijg ik vandaag mijn Next geleverd.

Ben erg benieuwd, kan alleen maar beter zijn dan de Horizon. Die had de laatste tijd een belachelijke opstarttijd en ook nog eens vaak vastlopers.

BJF

Quote from: BJF on May  1, 2019, 12:25:45
Gisteren ook 1 keer gehad, direct na het opstarten. Ik heb nog een speciaal filter in huis waarmee dit soort storingen bij gebruik van de CI+-module tot het verleden behoorden, weet alleen niet of dit ook toe te passen is bij de Next.

Overigens heb ik van Ziggo te horen gekregen dat ze standaard een nieuw modem (Connectbox) meesturen, ook al heb je al een modem met dezelfde functionaliteit. Ik overleg nu met ze of ik het nieuwe modem terugstuur (en de Horizon). Heb genoeg dozen in huis...
Andere medewerker, ander verhaal... De Connectbox zou sterker Wi-Fisignaal geven dan de Technicolor. Aarzel nog of ik toch dat nieuwe modem ga gebruiken.
En ik krijg een retourdoos toegestuurd om de overbodige apparatuur terug te sturen.
NAD M10 V2
Elac FS247

devil

Mijn ervaringen met de witte modem's WiFi bereik veel groter en stabieler.
Je moet de modem wanneer er IPv6 op zit op state full zetten.
Wanders werken sommige Android systemen niet goed
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

RonG

Quote from: devil on May  2, 2019, 09:28:25
Mijn ervaringen met de witte modem's WiFi bereik veel groter en stabieler.

Bij mij ook. Toe ik ook destijds die nieuwe witte kreeg was ik ook bang voor het bereik en stabiliteit van de wifi en wilde mijn router daarvoor gebruiken.
Echter achteraf nergens voor nodig, in en om het huis gewoon goede en stabiele wifi ontvangst.

turtlespeed

Vandaag de next ontvangen en geïnstalleerd.
Helaas is deze blijkbaar nog niet geactiveerd aangezien ik nog geen zenders kan bekijken.

Per chat kreeg ik te horen dat dit tot 4 uur kan duren voordat het werkt
(het mooie is het lost zichzelf op, je hebt de box aangesloten en dan loopt de bestelling door en zenden we de rechten naar de box zodat jij de zenders kan kijken die je in je abonnement hebt.)

Ben benieuwd...
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

RonG

Quote from: turtlespeed on May  2, 2019, 12:05:53
Vandaag de next ontvangen en geïnstalleerd.
Helaas is deze blijkbaar nog niet geactiveerd aangezien ik nog geen zenders kan bekijken.

Per chat kreeg ik te horen dat dit tot 4 uur kan duren voordat het werkt
(het mooie is het lost zichzelf op, je hebt de box aangesloten en dan loopt de bestelling door en zenden we de rechten naar de box zodat jij de zenders kan kijken die je in je abonnement hebt.)

Ben benieuwd...

Ik had datzelfde. Werd mij ook verteld dat het 4 uur kon duren alvorens de zenders kwamen. Na die 4 uur nog niets, nogmaals in de chat (andere ziggo hulp) en zij vertelde  mij dat de box nog niet geactiveerd was.... ze ging dat meteen doen en had ook direct beeld.

turtlespeed

Quote from: turtlespeed on May  2, 2019, 12:05:53
Vandaag de next ontvangen en geïnstalleerd.
Helaas is deze blijkbaar nog niet geactiveerd aangezien ik nog geen zenders kan bekijken.

Per chat kreeg ik te horen dat dit tot 4 uur kan duren voordat het werkt
(het mooie is het lost zichzelf op, je hebt de box aangesloten en dan loopt de bestelling door en zenden we de rechten naar de box zodat jij de zenders kan kijken die je in je abonnement hebt.)

Ben benieuwd...

Nou het werkt, moest wel eerst het nieuwe modem installeren....
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

turtlespeed

Quote from: turtlespeed on May  2, 2019, 15:43:40
Nou het werkt, moest wel eerst het nieuwe modem installeren....

Okay, modem geïnstalleerd, alles werkt prima, zelfs de wifi geeft nu 250 mbps!
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !