Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Vraagje: komt Netflix dan binnen via de Mediabox van Ziggo? Bij mij komt hij volgens mij binnen via het netwerk, want hij is op te starten via de Netflix App op mijn smart TV en 4k BR-speler. En mijn speler is op zeker niet verbonden met Ziggo, maar wel met het netwerk (via WiFi) evenals ook mijn TV. Kan je Netflix dan ook via Ziggo opstarten (via on demand of zo)?
PS: ik heb geen Netflix abbo, gebruik het niet. Wel Ziggo voor mijn TV (en FM-radio).   
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

CZ79

Het betreft gewoon een Netflix app op de Ziggo mediabox, die vervolgens weer aan je netwerk is aangesloten dus niet anders dan via je Smart TV of BR speler.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mokumer45

@ cz79: oke, hartelijke dank voor het antwoord/de reactie.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RonG


pameijer

Quote from: RonG on April  9, 2019, 12:17:05
Ik had een mail van Ziggo gekregen en kon via een link de bestelling plaatsen. Denk dat ze dat gefaseerd nu doen.
Zo, lucky you dus! Wat voor abbo heb je bij Ziggo? Ik kan me zo voorstellen dat ze eerst de max-abonnementen overzetten..
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

HarrieA

Nee, ook mindere abbo's krijgen het gratis aanbod.

RonG

Quote from: pameijer on April  9, 2019, 16:19:37
Zo, lucky you dus! Wat voor abbo heb je bij Ziggo? Ik kan me zo voorstellen dat ze eerst de max-abonnementen overzetten..

Ik heb alles on 1 plus, dus zeker niet het duurste,  :)

paulkokkie

Quote from: HarrieA on April  9, 2019, 17:28:06
Nee, ook mindere abbo's krijgen het gratis aanbod.
Ik denk dat @pameijer bedoelde dat eerst de Max abo's worden overgezet en daarna de lagere abo's.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

HarrieA

En ik bedoelde dat dat niet zo is. Ik heb al van verschillende gehoord die geen Max abbo hebben al een Next box gratis omruil hebben gekregen.

Roksan

Als je nog geen box hebt, kan je dan wel voor deze in aanmerking komen? Ik heb nu nog een CI kaart
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

RonG

Quote from: Roksan on April  9, 2019, 19:46:24
Als je nog geen box hebt, kan je dan wel voor deze in aanmerking komen? Ik heb nu nog een CI kaart

Yep, ik heb ook geen box, tv via CI en nog een humax welke ik als VCR gebruik :)

BJF

Quote from: Roksan on April  9, 2019, 19:46:24
Als je nog geen box hebt, kan je dan wel voor deze in aanmerking komen? Ik heb nu nog een CI kaart
Ik heb wel een box, maar gebruik die niet vanwege de constante herrie en de traagheid. Ik heb het er een paar keer mee geprobeerd, maar die box is het echt niet voor mij. Ding staat dus ongebruikt en niet aangesloten in een kast.
Ik gebruik een CI+ module en dat heeft o.a. als voordeel dat je maar 1 afstandsbediening (AB) nodig hebt. Ik weet dat de AB van de box een aantal functies kan overnemen, maar in de praktijk miste ik er toch een paar.
Aan de andere kant mis ik nu het uitgesteld kijken.

Hoe zit het met de nieuwe AB, is die een beetje goed?
NAD M10 V2
Elac FS247

RonG

Quote from: BJF on April 10, 2019, 08:00:24
Ik heb wel een box, maar gebruik die niet vanwege de constante herrie en de traagheid. Ik heb het er een paar keer mee geprobeerd, maar die box is het echt niet voor mij. Ding
Hoe zit het met de nieuwe AB, is die een beetje goed?

Krijg de box vandaag en laat het zsm weten.
Gebruik nu een logitech harmony en bedoeling om dat zo te houden :).

Mokumer45

Ik heb nog steeds een oude standaard UPC-box (een Pace DCR-7111) en die doet het nog steeds prima met een uitgebreid zenderpakket. Ik neem op via mijn smart-tv op een daaraan gekoppelde HDD-schijf, werkt uitstekend. Ik ben benieuwd, of ik ook een Next-box aangeboden ga krijgen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

quattronl

QuoteDoorspoelen werkt 100%
Alleen bij replay is doorspoelen bij commerciële zenders niet mogelijk.

QuoteHoe zit het met de nieuwe AB, is die een beetje goed?
De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo DCR-7111 of Arris DCX960).
De meegeleverde afstandsbediening werkt middels RF.

Bron: Tweakers  :P
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

CZ79

Quote from: quattronl on April 10, 2019, 13:25:00
Alleen bij replay is doorspoelen bij commerciële zenders niet mogelijk.
De box reageert zowel op IR (infrarood) als RF (radio frequency) signalen, oftewel je kan een universele afstandsbediening zoals een Harmony gebruiken (apparaatcode Ziggo DCR-7111 of Arris DCX960).
De meegeleverde afstandsbediening werkt middels RF.

Bron: Tweakers  :P

Ok ik had het enkel gebruikt met de opnames en dan doorspoelen en dat werkt erg goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Arcenon

De nieuwe Ziggo Mediabox is een verademing vergeleken met de Horizon, mijn vader heeft hem nu al ruim een jaar in huis (werkt bij Ziggo) en meerdere versies gehad, de laatste is diegene die de consumenten ook krijgen. Ik krijg hem vandaag als het goed is zelf binnen (uitnodiging via de mail).

Vlotjes door de tv gids bladeren zonder vastlopers, prima netflix app, compacter, minder heet en minder lawaai.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

RPO

De mijne ligt thuis op mij te wachten, ben erg benieuwd.
Wel opvallend: ik neusde (n.a.v. de berichten hier) 's avonds op de site van Ziggo naar info over de nieuwe box en had strak de volgende morgen al een  mail met de aanbieding.
Privacy? Complotten? Tin-foil-hat?
Ik vindt het best, zolang het in mijn voordeel werkt.
Heb trouwens niet het duurste abo, gewoon "medium" zelfs zonder telefonie. Dat maakt dus blijkbaar niet uit.
Erg fijn dat de AB weer gewoon de Logitech kan worden, zelfs de AB van de Horizon was/is prut.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Arcenon

Quote from: RPO on April 10, 2019, 14:36:57
De mijne ligt thuis op mij te wachten, ben erg benieuwd.
Wel opvallend: ik neusde (n.a.v. de berichten hier) 's avonds op de site van Ziggo naar info over de nieuwe box en had strak de volgende morgen al een  mail met de aanbieding.
Privacy? Complotten? Tin-foil-hat?
Ik vindt het best, zolang het in mijn voordeel werkt.
Heb trouwens niet het duurste abo, gewoon "medium" zelfs zonder telefonie. Dat maakt dus blijkbaar niet uit.
Erg fijn dat de AB weer gewoon de Logitech kan worden, zelfs de AB van de Horizon was/is prut.

Hier ook gewoon medium zonder telefonie, ik had me echter wel speciaal aangemeld voor de nieuwe box.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

RPO

Zo, 5 minuten en hij werkt.
Eerste indruk: kastje is klein en licht, maar om "goedkoop" te zeggen is niet gerechtvaardigd.
AB voelt goed: strak, duidelijke klik bij bedienen toetsen. Geen plakkerig, zacht materiaal.
Hij had vanzelf al ergens vandaan gehaald wat voor TV ik heb...hoe? Denk via EDID, maar toch best goed. Werkte ook direct 100%.
Door de EPG scrollen gaat echt razendsnel, wat een verademing.
Beeldkwaliteit? Tsja, ik zette een recente afl van Wheeler Dealers op (geen referentie materiaal, maar toch) en had het gevoel dat het minder dan vroeger was.
Andere HD zenders wel pico bello.
Wat maf is, is dat het beeld er "scherper" uitziet (NL 1-3 etc), maar met een vleugje kunstmatigheid. Heb 2x gekeken of er niet stiekem een Samsung LCD was opgehangen.
'T zal wel wennen. Straks maar eens kijken wat de betere helft er van vindt.
Voorlopig een blije Ziggo klant (wij verhuisden 2 jaar geleden uit Ziggo gebied naar ex-UPC gebied en kon mij Humax-en niet meer gebruiken. Voelde met toch wel genaaid met alleen de Horizon als optie. Da's nu wel weg.)
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Roksan

Quote from: Arcenon on April 10, 2019, 15:08:39
Hier ook gewoon medium zonder telefonie, ik had me echter wel speciaal aangemeld voor de nieuwe box.

Ik neem aan dat je eerst een mail hebt gehad?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Arcenon

Quote from: Roksan on April 10, 2019, 18:07:05
Ik neem aan dat je eerst een mail hebt gehad?

Yep zie bijlage
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

RonG

Ook geïnstalleerd, duurde alleen iets langer gezien ik bij elke zender de melding kreeg dat ik me moet abonneren, via CI werkte alles gewoon.
2x contact met ziggo gehad, 1ste keer werd me verteld dat ik eerst een half uur moest wachten (dit terwijl ik datzelfde op NPO1 had).

Maar goed, na dat half uur nog niks en weer via de chat contact opgenomen, dame aan de ander kant zag dat mijn box nog niet geactiveerd was, dat had ze direct gedaan en voila, direct beeld :).

Over de werking, het bladeren door menu's alsook de tv gids gaat erg vlot, de stembediening werkt ook erg goed, zeg netflix, en netflix start gelijk ;D
Tijdens de setup zag de box ook gelijk mijn tv alsook versterker en dat werkt ongeveer als een harmony, alhoewel, niet helemaal gezien wel alles in en uitschakelde maar ik kan bv niet het volume regelen via de remote van de versterker.
Maar goed, ben nu mijn harmony aan het programmeren, kijken hoe da dan werkt.

Over 4K (netflix dan) kan ik nog niks zeggen, ben afwachten op een vervangende receiver met HDMI 2.0.

Al met al ben ik wel tevreden :)

De oude mediabox heb ik trouwens nooit gehad vanwege de vele negatieve berichten op internet maar ook om mij heen, op uitzonderingen na werkt het wel maar meestal was het ellende.

Witalik

Nice, ben ook wel benieuwd. Nog geen mail gehad. Maar het klinkt allemaal veelbelovend !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RonG

Ben het zoeken of geplande opnames verlengt kunnen worden. Bv voor wanneer een F1 wedstrijd uitloopt om de e.o.a reden. Standaard las ik dat er 15 langer wordt opgenomen.

Kan 123 niet zien of dat uberhaupt mogelijk is.