Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Klopt, zit ook te klooien met het geluid sinds de update. Vaak te zacht.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

PascalP

Hier geen last van, maar dan gebruik wij hem alleen maar om TV te kijken, geen apps
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

ajbeefde

Hier met beide Next boxen ook geen problemen met geluid.

Netflix pakken we rechtstreeks van de tv app.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gsuk

#654
Quote from: PascalP on December 16, 2020, 17:14:17
Hier geen last van, maar dan gebruik wij hem alleen maar om TV te kijken, geen apps
Ik gebruik de next ook alleen voor  tv + movies en series van ziggo

Apps doe ik via de apple tv
Netflix
Npo +
Videoland
Prime
Enz enz

En inderdaad geluid via next veel zachter

Alles gaat via mijn av versterker

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

mutiara

Ik gebruik de next alleen voor tv programma's.
Enige probleem is dat hij de resolutie ( 1080p / ik laat mijn lg oled de upscaling doen ) niet vasthoudt dwz na opnieuw opstarten staat resolutie op automatisch IPV 1080.
Schijnt een bug te zijn.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

PascalP

Quote from: gsuk on December 16, 2020, 18:09:44
Ik gebruik de next ook alleen voor  tv + movies en series van ziggo

Apps doe ik via de apple tv
Netflix
Npo +
Videoland
Prime
Enz enz

En inderdaad geluid via next veel zachter

Alles gaat via mijn av versterker

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Wij kijken hier ook alles via een receiver en heb deze met TV kijken op standje 50 staan en met mijn Shield/Kodi op standje 44
Dit is altijd al zo geweest en is ook niet anders sinds de laatste paar updates, voor mij is er niks anders dus :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pvd_66

Zo ver mijn geheugen terug gaat veel te zacht geluid bij Ziggo , de Next box, de Horizon box en daarvoor bij UPC ook al. Zit ook totaal geen dynamiek of iets wat erop lijkt in.
Ze kunnen het geluid best wat opschroeven.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

El Nino

Heb de ZIGGO Horizon box. Weet iemand of de beeldkwaliteit met de Next merkbaar beter wordt? Draai met een Sony 77 inch OLED AG9 TV. Geluid via m'n stereo luidsprekers.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Staaled

Beeld van de Next is prima. Gebruiksgemak een grote stap vooruit.
Voorbij (met) de Horizon.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Job

Quote from: pvd_66 on December 16, 2020, 19:30:46
Zo ver mijn geheugen terug gaat veel te zacht geluid bij Ziggo , de Next box, de Horizon box en daarvoor bij UPC ook al. Zit ook totaal geen dynamiek of iets wat erop lijkt in.
Ze kunnen het geluid best wat opschroeven.
Dynamiek komt niet van de kabelaar. De mix is wat-ie is, of hoe die mix door de zender wordt aangeboden. En zou voor alle NL omroepen volgens de EBU R128-norm moeten zijn.
Dat is zeker een flink stuk zachter dan een muziektrack, want die worden al jaren volledig tegen de max aan gepompt.

dinandus

Iemand die de serie Mr Mercedes, 3e seizoen kijkt?
Serie is één van de weinige wel in UHD die bij Ziggo uberhaupt beschikbaar is.
Echter het beeld is veelal verstoord, soort van artefacts, freezes in beeld.
De aftiteling, minder interresant, echter deze is helemaal niet te volgen...
De Next en de Connectbox V2 al paar keer gereset, maar zit schijnbaar aan de upload kant van Ziggo zelf?
Althans via het Ziggo forum?
Verder prima snelle box.

riwi

Sinds 4.29 heb ik telkens de melding dat de batterijen van de Next afstandbediening gewisseld moeten worden. Super irritant want ik gebruik die afstandbediening helemaal niet.
Op ziggo community staat een workaround die niet echt werkt. Even nieuwe batterijen in de Next AB doen, even syncen (zender wisselen) en dan de batterijen er weer uit halen. Dat werkt even. Een dag of evt 2 dagen, maar dan komt de melding weer terug bij elke zender wisseling.
Mega blunder vind ik van de ontwikkelaars van de Next software. Hoe betuttelend deze melding. Ook komt de melding al voordat de batterijen echt leeg zijn. Dus zit je dan tot de wisselen echt nodig is met die irritante melding in beeld.
Met 4.31 beloven ze dat het opgelost zal zijn. Maar daar is nog geen datum voor. Tot 4.31 er is moet je dus batterijen in de AB van de Next stoppen ook als je deze AB niet gebruikt.
Misschien een claim indienen bij Ziggo voor de kosten van 4x AAA ;)  :baaa:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: riwi on February 21, 2021, 21:09:04
Sinds 4.29 heb ik telkens de melding dat de batterijen van de Next afstandbediening gewisseld moeten worden. Super irritant want ik gebruik die afstandbediening helemaal niet.
Op ziggo community staat een workaround die niet echt werkt. Even nieuwe batterijen in de Next AB doen, even syncen (zender wisselen) en dan de batterijen er weer uit halen. Dat werkt even. Een dag of evt 2 dagen, maar dan komt de melding weer terug bij elke zender wisseling.
Mega blunder vind ik van de ontwikkelaars van de Next software. Hoe betuttelend deze melding. Ook komt de melding al voordat de batterijen echt leeg zijn. Dus zit je dan tot de wisselen echt nodig is met die irritante melding in beeld.
Met 4.31 beloven ze dat het opgelost zal zijn. Maar daar is nog geen datum voor. Tot 4.31 er is moet je dus batterijen in de AB van de Next stoppen ook als je deze AB niet gebruikt.
Misschien een claim indienen bij Ziggo voor de kosten van 4x AAA ;)  :baaa:

Ja idd, ik had ook al mijn beklag gedaan in dit draadje,
https://community.ziggo.nl/t5/TV/Melding-mediabox-Next-vervang-batterijen-afstandbediening/m-p/729609/emcs_t/S2h8ZW1haWx8dG9waWNfc3Vic2NyaXB0aW9ufEtMQzJCM01MWEs2NFVDfDcyOTYwOXxTVUJTQ1JJUFRJT05TfGhL#M41875

Ze zijn dus op de hoogte en als het goed is wordt het bij een volgende update er weer uitgehaald.

Raphie

Ik kijk eigenlijk al jaren alleen nog maar journaal. Heb sinds vorige maand mijn ZIGGO TV & Vaste telefonie dan ook maar opgezegd.
Nu heeft iedere TV in huis, zonder decoder, of CI+ module overal de 55 ongecodeerde zenders en dat bevalt prima. NPO 1/2/3 zijn HD en de rest is toch bagger.
Meeste tijd is Netflix, Prime & videoland. Disney+ renew ik niet meer.
JBL PRX Power!

GH

Quote from: Raphie on February 22, 2021, 13:10:10
Ik kijk eigenlijk al jaren alleen nog maar journaal. Heb sinds vorige maand mijn ZIGGO TV & Vaste telefonie dan ook maar opgezegd.
Nu heeft iedere TV in huis, zonder decoder, of CI+ module overal de 55 ongecodeerde zenders en dat bevalt prima. NPO 1/2/3 zijn HD en de rest is toch bagger.

En voor velen ook niet onbelangrijk.... Ziggo sport is ook in HD.

stevefilmfreak54

Ziggo Next kanalen zijn alleen maar HD, of je moet die speciale kanaal van hunne gebruiken die is wel 4k, Love Nature heet ie.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

ajbeefde

#668
Eindelijk het is zover: Formule 1 in 4K Ultra HD bij Ziggo

Na lang wachten is het zover. Abonnees van kabelbedrijf Ziggo kunnen vanaf 26 maart Formule 1 met Max Verstappen in 4K Ultra HD kijken via Ziggo Sport.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/eindelijk-het-is-zover-formule-1-in-4k-ultra-hd-bij-ziggo/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

RonG

Dat is mooi, hopelijk ook via de ziggo app (apple tv/chromecast google tv)

GH

Quote from: RonG on February 24, 2021, 10:10:24
Dat is mooi, hopelijk ook via de ziggo app (apple tv/chromecast google tv)
Vergeet het maar....

RonG


RonG

Dat 4k, Love Nature kanaal?, welke is dat? Ik heb deze nog nooit gezien.

Mokumer45

Zit bij Ziggo in regio Amsterdam op kanaal 204. Ik krijg hem alleen maar in 1080i op mijn TV, omdat ik nog een oude mediabox heb uit de UPC tijd. Die kan volgens mij (helaas) geen 4k door geven.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

ajbeefde

Quote from: RonG on February 24, 2021, 16:03:54
Dat 4k, Love Nature kanaal?, welke is dat? Ik heb deze nog nooit gezien.

Gewoon even zappen, kom je de zender vanzelf tegen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI