Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duckt

#625
Mijn conclusie: De Next blijkt nog steeds iets uit te zenden waardoor weergevers verschillend reageren.

Bij ons staat sinds een aantal maanden nu ook de Next. Ik moet zeggen wat een drama op de projector (Epson EH-TW9300). Voetbal is werkelijk niet om aan te gluren en Formule1 is ook niet best. Zolang de camera niet beweegt valt het nog wel redelijk mee, maar wanneer de camera gaat bewegen of er veel motion is wordt het werkelijk een ramp om naar te kijken. Mijn kijk ervaring/beoordeling is dan ook voornamelijk gebaseerd op de vorige Ziggo mediabox. Het kan dus veel beter en het plezier is er zo snel vanaf.  :unhappy:

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, alle resoluties getest van de next, beeld verbeteraars uit, rechtstreeks aangesloten op de projector en alle beeld settings op de Marantz AV7702 getest. Ook de HDMI kabels zijn gewisseld maar niks helpt. Een netwerktest geeft aan dat de verbinding en signaalsterkte goed tot uitstekend is. :confused:

Je ziet ook een enorm kwaliteitsverschil tussen verschillende zenders. Dat was altijd wel zo maar het valt nu nog weer op. Omdat de Epson een geweldig beeld projecteert zie je deze kwaliteitsverschillen ook sneller. Apparaten zoals een Oppo en Sony UBP-X80 geven wel een fenomenaal beeld.

Nu komt het vreemde. Sluit ik dezelfde Next op onze TV aan is het beeld gewoon super. Lekker scherp, geen motion issues en beeldverbeteraars lijken niet aanwezig te zijn. Het valt mij in ieder geval niet op. Omdat wij 2 keer de Next hebben kon ik deze dus allebei mooi testen. Beide geven dezelfde problemen op de Projector.

De Next reageert overigens wel lekker en start altijd op. De mediabox xl had vaak kuren met het opstarten maar het beeld op de projector was wel altijd top. Ik begrijp dus wel waarom mensen zo positief zijn over de Next.

Wellicht heeft iemand nog een idee. Ik ben nu geneigd om de Next ondanks al het gemak terug te sturen.


riwi

Heb je geprobeerd om in 1080p uit te sturen ipv 2160p ?
Ik kan me voorstellen dat de Epson misschien met inkomend 2160p50 signaal niet goed zijn motionflow (of hoe dat ook heet bij Epson) in kan zetten.

Ik gebruik de Next met tevredenheid op zowel de 49" Sony TV als de JVC N5 projector. Ik moet wel de N5 handmatig op rec2020 kleuren profiel zetten omdat de Next als hij 4k uitstuurt ook altijd rec2020 kleuren doet. De Sony TV ziet dat er rec2020 binnenkomt en switch zelf al goed dan.

Kwa motion heb nog niks nadeligs gezien, maar ik moet zeggen dat ik TV veel minder kritisch kijk. Films en series kijk ik toch meestal met de HTPC of Dune/Oppo. Laatst wel Netflix via de Next op de projector gekeken, maar dat was een deense 1080p50 serie met HDR. Zag er ook prima uit.

Ik heb wel in de Next een setting gedaan voor framerate aanpassing. Maar ik neem dat je die ook wel hebt gezet. Anders loopt je Nextflix ook niet goed met 23.976 fps materiaal.

Nu net voetbal op Ziggo sport. pans lopen gewoon soepel op de N5. (ClearMotionDrive op standje Low in de N5).

mondiaal

Wij nemen veel op door de week en kijken het in het weekend. Moet helaas elk weekend de stekker er uit trekken omdat de boel vast loopt bij de opnames. Stroomstekker zit niet meer los in de box dus achterin de hele boel verschuiven om te resetten.

Niet prettig.....meerdere mensen met dit probleem?

RonG

Ik heb echt 0 problemen met die next, (knock on wood)

ajbeefde

Quote from: RonG on August 23, 2020, 09:23:06
Ik heb echt 0 problemen met die next, (knock on wood)

Hier idem ....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

devil

Quote from: mondiaal on August 23, 2020, 00:41:20
Wij nemen veel op door de week en kijken het in het weekend. Moet helaas elk weekend de stekker er uit trekken omdat de boel vast loopt bij de opnames. Stroomstekker zit niet meer los in de box dus achterin de hele boel verschuiven om te resetten.

Niet prettig.....meerdere mensen met dit probleem?

Hebben jullie al een keer fabriek herstel gedaan ?
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Duckt

Quote from: riwi on August 22, 2020, 20:41:56
Heb je geprobeerd om in 1080p uit te sturen ipv 2160p ?
Ik kan me voorstellen dat de Epson misschien met inkomend 2160p50 signaal niet goed zijn motionflow (of hoe dat ook heet bij Epson) in kan zetten.


De Epson is een 1080P projector welke wel 4K signalen kan weergeven. De Next ziet blijkbaar wel dat er niet een 4k scherm aanhangt waardoor een 2160p optie niet selecteerbaar is. Het uit laten sturen kan met de keuze Automatisch, 1080p of 1080i en lager. Framerate heb ik ook getest, dit bleek tevens niet te helpen. Terug naar fabrieksinstellingen lost het probleem ook niet op.

Van de stroom halen heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik proberen en de rec2020 / rec709 opties. Wellicht auto naar vast zetten.

mondiaal

Quote from: devil on August 23, 2020, 11:59:50
Hebben jullie al een keer fabriek herstel gedaan ?

Gaan we proberen.

5061

Normaal gesproken kijk ik YT op tv middels de Next. Gisteren weer 's 'n keertje via Chromecast Ultra. Maar dat is een groot verschil dus volgende keer gaat t weer langs de Chromecast Ultra.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

ajbeefde

Ziggo next update 4.26

​​Om de update 4.26 goed te monitoren wordt deze gefaseerd uitgerold. In de nacht van 14 op 15 september zijn Friesland en Groningen eerst aan de beurt. Het kan maximaal 3 dagen duren voordat de box de update heeft ontvangen. In de nacht van 21 op 22 september volgt de rest van Nederland.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-41108?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&zxuserid=329177&utm_campaign=329177-8275&awc=8275_1600150656_ed90c12cd7afe6723d73565b1aa105ae
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Duckt

Het beeld is de laatste weken wel verbeterd. De update werkt dus goed  :headbanging:

Hanky Panky

#636
. oeps
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

i2Paq

Quote from: Duckt on October  2, 2020, 14:07:46
Het beeld is de laatste weken wel verbeterd. De update werkt dus goed  :headbanging:

En er staat nu enkel "Ziggo" bij opstarten in plaats van dat irritante "Even geduld" in allerlei talen.

Hij reageert ook sneller op de ab.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Witalik

Ik moet trouwens zeggen, het lijkt wel of die nu bij ons de samsung tv aanhoudt als volume instelling. Ik kijk niet veel tv, maar ik heb in de afgelopen niet zelf de setting weer moeten veranderen.

Misschien ook opgepakt dus ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

BJF

Eerder stond (ergens) in de instellingen dat je het geluid van de tv kon gebruiken of dat van de Next. Die instelling is weg en sindsdien schakelen mijn speakers niet meer in :ohmy:
NAD M10 V2
Elac FS247

toetertje

Quote from: BJF on October  5, 2020, 10:17:15
Eerder stond (ergens) in de instellingen dat je het geluid van de tv kon gebruiken of dat van de Next. Die instelling is weg en sindsdien schakelen mijn speakers niet meer in :ohmy:

Bij mij staat hij nog wel onder beeld en geluid.  "bepaal je volume".
firmware 4.26.

i2Paq

Quote from: BJF on October  5, 2020, 10:17:15
Eerder stond (ergens) in de instellingen dat je het geluid van de tv kon gebruiken of dat van de Next. Die instelling is weg en sindsdien schakelen mijn speakers niet meer in :ohmy:

Is het niet of de TV of je Audio?

Dat zie ik in 4.26 staan

Quote from: toetertje on October  5, 2020, 10:32:02
Bij mij staat hij nog wel onder beeld en geluid.  "bepaal je volume".
firmware 4.26.

Dat zie ik niet, met die zelfde versie.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

toetertje

De instelling die ik bedoelde, is inderdaad om te bepalen, van welk apparaat je het volume
wilt bedienen met de next afstandsbediening.
Een instelling om te kiezen welke uitgang je wilt gebruiken, zie ik ook niet.

toetertje

Heeft iemand al eens geexperimenteerd met een andere voeding op de Next?

CineSmurf

Twee dingen vallen me de laatste tijd op met de Next:
- Ik wil nog wel eens een foutmelding krijgen als ik iets uit de cloud wil spelen. Lijkt alsof het dan te druk is (meestal prime time)
- Het volume is tegenwoordig heel zacht. Ik moet mijn TV op 60/100 zetten om een beetje geluid te hebben. Netflix bijvoorbeeld zit ik op 25/100. Hebben anderen dat ook?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ajbeefde

Quote from: CineSmurf on November 30, 2020, 16:18:24
Twee dingen vallen me de laatste tijd op met de Next:
- Ik wil nog wel eens een foutmelding krijgen als ik iets uit de cloud wil spelen. Lijkt alsof het dan te druk is (meestal prime time)
- Het volume is tegenwoordig heel zacht. Ik moet mijn TV op 60/100 zetten om een beetje geluid te hebben. Netflix bijvoorbeeld zit ik op 25/100. Hebben anderen dat ook?

Hier geen geluid en cloud problemen met de Next, Netflix kijk ik rechtstreeks vanaf de LG Oled dus daar kan ik geen mening over geven.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

stevefilmfreak54

Software-update 4.28 voor Mediabox Next
We werken er altijd aan om tv-kijken zo makkelijk mogelijk te maken. Vannacht vernieuwen we daarom weer de software van je Mediabox Next. In deze e-mail lees je er alles over.
Verbeterd in deze update

Indien een programma niet goed is opgeslagen op de Replay servers, zie je dat voortaan direct: het Replay-icoon ontbreekt dan. Zo kom je niet voor verrassingen of foutmeldingen te staan.

Wanneer je klaar bent met het terugkijken van een programma kom je terug op de info pagina. Het geluid op de achtergrond is nu uitgeschakeld, zodat je niet schrikt van iets dat eerder aanstond.

Wanneer je een programma opneemt, toont je mediabox nu een pop-up met de titel én de aflevering van het programma. Wel zo handig, toch?

Na het sluiten van de Netflix-app op je mediabox, liep het beeld van live tv soms minder vloeiend. Dat is nu opgelost.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Software-update 4.28 voor Mediabox Next
De mail over je software update kwam een week te vroeg. De software update staat vanaf dinsdag 8 december klaar op je mediabox en wordt automatisch uitgevoerd. Je hoeft hier zelf niets voor te doen en kunt in de tussentijd gewoon tv blijven kijken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

gsuk

Het valt mij op dat sinds de firmware update het geluid van mijn ziggo next
Minder prettig is
Vooral sprake via mijn center speaker lijkt het wel of mijn center stuk is!
Alles via de next dus ook westworld bij movies en series maar ook het journaal

Als ik Netflix of andere apparaten gebruik met mijn Apple tv 4k. Heb ik er geen last van,
Met de zapitti ook niet trouwens.

Hebben hier meer mensen last van?
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

CineSmurf

Niet alleen minder prettig. Ik moet het geluid meer dan twee keer zo hard zetten (op mijn HEOS bar), dan netflix (ook via de next). Heel merkwaardig.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.