Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Quote from: denoontje on April  2, 2020, 09:24:00
Even korte vraag.
Is er nu ook content native 4k hdr via de box?
Als hbo, film1 etc?

Tv is neem ik aan alles geupscaled of zijn er echt 4k zenders? Mocht straks de formule1 weer beginnen[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helaas, heel weinig

https://www.totaaltv.nl/nieuws/waar-blijft-uitbreiding-4k-ultra-hd-bij-ziggo-en-kpn/

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

ajbeefde

Vanaf vandaag wordt firmware versie 4.25 uitgerold in de regio Friesland en Groningen.
Als alles volgens plan verloopt dan wordt de update op 12 augustus verder uitgerold.

Dit is er nieuw in update 4.25

Verbeterd gebruiksgemak

We hebben de tekens op het scherm bij het doorspoelen bij Replay, On Demand en opnames aangepast.

Als je de doorspoelknoppen gebruikt zie je niet langer de snelheid in getallen, maar met 1 tot 4 pijltjes.

Wanneer je doorspoelt met een klik op de doorspoelknop naar links of rechts zie je in beeld hoeveel seconden je voor- of achteruit spoelt.

Wanneer je 'bingewatching' (automatisch verder kijken naar volgende aflevering) gebruikt bij On Demand, dan heeft de volgende aflevering dezelfde ingestelde ondertitelings- en audio-instellingen.

Je krijgt betere zoekresultaten in het geval dat dezelfde programmatitels op verschillende zenders wordt uitgezonden.

Aanpassingen en oplossingen

Je kunt nu programma's uit het 'Verder kijken'-menu verwijderen via de contextmenu-knop (dat is de knop op je afstandsbediening die boven de CH+/- knop zit).

Als je tijdens het kijken naar Replay, een opname of een app op de CH+/- of op een nummer van de afstandsbediening drukt, dan krijg je een pop-up in beeld met de vraag of je wilt stoppen met wat je kijkt. Zo voorkom je dat het programma waar je naar keek per ongeluk stopt.

Voor mensen die in Dolby-geluidskwaliteit luisteren: we hebben de 'Volg signaal'-functie verbeterd. Ook stereo wordt nu goed doorgegeven.

Wanneer je tijdens het kijken van een opname een app start, dan wordt de opname niet weer opnieuw gestart zodra je de app afsluit, maar kun je gewoon verder kijken waar je was gebleven.

Wanneer je een spraak-commando gebruikt voor het herstarten van Replay of een opname, dan start die nu weer op het juiste startpunt, en niet vijf minuten te vroeg.

Bij snel navigeren naar de TV Gids worden géén lege pagina's meer getoond

De spraakopdrachten: 'switch back', 'Channel up/down' en 'Replay TV' werken weer goed

Bij het herstarten van een opname/Replay TV d.m.v. een spraakopdracht pakt deze nu het juiste startpunt

Verbeteringen in de stabiliteit van de Netflix app

De issues waarbij bepaalde combi's van tv's en receivers zorgde voor zwart beeld zijn opgelost

Zoekresultaten zijn verbeterd wanneer dezelfde content op verschillende zenders wordt uitgezonden. Er wordt niet langer het logo van één zender weergegeven wanneer er zoekresultaten zijn van een serie die op meerdere zenders wordt uitgezonden

Het logo van de zender wordt nu weergegeven voor de titel bij het starten van een replay of opname

Je krijgt een kort welkomstbericht wanneer je wisselt van profiel of wanneer de mediabox opstart met een bepaald profiel zodat duidelijker is welk profiel actief is

https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-deel-4.93250/page-34
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Witalik

Nog steeds geen oplossing voor het onthouden van de afstandbediening volume instelling ? Ding blijft terug switchen naar mijn Marantz versterker die ik niet heb. Hij moet gewoon op mijn Samsung tv blijven staan.

Hoe moeilijk kan het zijn hier een optie in te implementeren dat deze de 'handmatig' ingestelde waarde onthoud.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

ajbeefde

Ziggo Mediabox Next is succes

Een jaar na de marktintroductie van Mediabox Next door VodafoneZiggo bij bedrijfsonderdeel Ziggo kan worden gesteld dat het een succes is.

Ziggo heeft op dit moment meer dan 3,3 miljoen abonnees die een abonnementsvorm voor gecodeerde digitale tv bij het kabelbedrijf afneemt. Een deel hiervan koopt het duurste tv-abonnement TV Max. De nieuwe Mediabox Next wordt op dit moment alleen geleverd aan nieuwe klanten die een TV Max-abonnement kopen. Bestaande klanten met een TV Max-abonnement kunnen van de oudere Mediabox XL (Horizon Mediabox) naar Mediabox Next overstappen. Bij de marktintroductie in juni 2019 konden ook bestaande klanten die een TV Compleet-abonnement kochten naar Mediabox Next als bruikleendecoder overstappen. Na enige tijd besloot Ziggo Mediabox Next alleen nog bij het duurste tv-abonnement te leveren. Naast het tv-abonnement dient ook een internetabonnement bij Ziggo gekocht te worden om gebruik van Mediabox Next te kunnen kiezen.

Next in meer huiskamers
Het aantal nieuwe gebruikers van Mediabox Next bedroeg in het tweede kwartaal 36.000. Dit blijkt uit het financieel overzicht dat VodafoneZiggo heeft gepubliceerd. Hierdoor wordt de nieuwste bruikleendecoder van het kabelbedrijf op dit moment in minimaal 421.000 huiskamers gebruikt. Dit komt overeen met 12 procent van het aantal klanten dat een tv-abonnement voor digitale gecodeerde ontvangst koopt. Mediabox Next biedt naast de mogelijkheid om zenders en content in 4K Ultra HD te bekijken onder meer ook de mogelijkheid om zelf programma's in de cloud (CloudPVR) op te nemen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-mediabox-next-is-succes/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

i2Paq

Als nieuwe abo-houder krijg je gewoon nog de Horizonbox  :unsure:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

ajbeefde

Quote from: i2Paq on August  6, 2020, 10:13:56
Als nieuwe abo-houder krijg je gewoon nog de Horizonbox  :unsure:

Klopt, staat ook in het artikel.... ;)

Indien je kiest voor een ander abbo dan max.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

i2Paq

Quote from: ajbeefde on August  6, 2020, 10:40:19
Klopt, staat ook in het artikel.... ;)

Indien je kiest voor een ander abbo dan max.....

Dan is er een foutje gemaakt zie ik nu.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

stevefilmfreak54

Ben ook gebruiker van de NEXT, momenteel buiten het kanaal Love Nature zendt Ziggo geen 4k uit, dus je moet het nog met 1080p doen of de dure Netflix abo kopen om meer 4k uitzendingen te kunnen kijken, YouTube zendt meer 4k materialen uit dan de meeste TV aanbidders.
De NEXT is een leuke hebbedingen, compact, behoorlijk stabiel, snel maar zit net zoals de Mediabox XL met zijn problematiek.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

ajbeefde

Quote from: stevefilmfreak54 on August  6, 2020, 14:32:10
Ben ook gebruiker van de NEXT, momenteel buiten het kanaal Love Nature zendt Ziggo geen 4k uit, dus je moet het nog met 1080p doen of de dure Netflix abo kopen om meer 4k uitzendingen te kunnen kijken, YouTube zendt meer 4k materialen uit dan de meeste TV aanbidders.
De NEXT is een leuke hebbedingen, compact, behoorlijk stabiel, snel maar zit net zoals de Mediabox XL met zijn problematiek.

Hier 2x Next in huis, geheel zonder problemen.

Netflix direct op de Oled LG  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

nog geen reden voor upgrade als ik het zo lees....kijk ip alleen f1 via de h-box

RonG

Weet niet de exacte problematiek van de horizon (behalve dat ik her en der las dat deze erg warm werd en veel kabaal maakt) maar de Next vind ik erg goed werken, doet wat het doen moet iig. Erg stil en compact.

M.i. geen "hebbedingentje" maar een must, tenminste in ons huishouden :). Voorheen alleen een CI kaart gebruikt maar de Next is vele malen makkelijker en beter.

PascalP

Horizon zeer langzaam. Slechte en trage response op afstandsbediening, dat was voor mij de reden een Next aan te vragen ter vervanging.

En ja hij maakt ook wel wat geluid. Ook in standby, maar daar stoorde ik me niet aan als hij gewoon in het tv meubel in de woonkamer stond.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

i2Paq

Nadeel Next is dat je opgeslagen opnames maar 1 jaar kunt bewaren. De Horizonbox slaat eea. lokaal op.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PascalP

Quote from: i2Paq on August  6, 2020, 15:56:01
Nadeel Next is dat je opgeslagen opnames maar 1 jaar kunt bewaren. De Horizonbox slaat eea. lokaal op.

Klopt ja, weet zo ook niet wat de capaciteit van de opslag is, kreeg gisteren al de melding dat ie bijna vol was en ik zaken moest verwijderen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Zymotic

Ik heb nu ook een paar maanden de Next en bevalt me prima. Vooral de mogelijkheid om programma's te starten op het moment dat ik dat wil vind ik geweldig. Ik hoop wel dat Disney+ snel beschikbaar wordt.

stevefilmfreak54

Quote from: ajbeefde on August  6, 2020, 14:42:18
Hier 2x Next in huis, geheel zonder problemen.

Netflix direct op de Oled LG  ;)

Zonder de Next en Netflix krijg je van een Oled LG toch goeie beeld ;D ;D, maar van de Next geen 4k, Netflix wel?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

devil

Hier staat ook een next nog nooit zo fijn tv kastje gehad!!!
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

ajbeefde

#617
Quote from: stevefilmfreak54 on August  6, 2020, 18:14:28
Zonder de Next en Netflix krijg je van een Oled LG toch goeie beeld ;D ;D, maar van de Next geen 4k, Netflix wel?

Netflix krijg ik wel degelijk 4K beeld (afhankelijk van de film of serie), en van de Next 1 natuurprogramma.

Maar de reden om naar de Next over te stappen was die waardeloze Horizon XL box en de aankoop van de LG Oled.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

Quote from: ajbeefde on August  7, 2020, 08:19:34
Netflix krijg ik wel degelijk 4K beeld (afhankelijk van de film of serie), en van de Next 1 natuurprogramma.

Maar de reden om naar de Next over te stappen was die waardeloze Horizon XL box en de aankoop van de LG Oled.
Heb je dan ook dolby dd+ atmos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ajbeefde

Quote from: denoontje on August  7, 2020, 11:03:04
Heb je dan ook dolby dd+ atmos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Netflix via LG Oled in DD en Atmos, natuurlijk afhankelijk van het aangeboden signaal per film of serie....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

stevefilmfreak54

Quote from: ajbeefde on August  7, 2020, 11:30:27
Netflix via LG Oled in DD en Atmos, natuurlijk afhankelijk van het aangeboden signaal per film of serie....

Correct ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

CineSmurf

Quote from: ajbeefde on August  6, 2020, 14:42:18
Hier 2x Next in huis, geheel zonder problemen.

Netflix direct op de Oled LG  ;)

Hier ook twee in huis, een in de woonkamer via een heos soundbar en een in de HT.

Eindelijk een apparaat dat de humax 5200 overtreft. Geen HD, dus geen bijgeluiden. Echt helemaal blij mee.

Het enige irritante vind ik het opnemen van series. Bijv ncis, zit inmiddels in seizoen 20 ofzo, maar de next blijft maar gigantische hoeveelheden oude seizoenen opnemen, als je aanvinkt dat ie de serie moet opnemen. Ook degenen, die al opgenomen zijn, bekeken, gewist. Dan wordt ie doodleuk in de herhaling weer opgenomen. Inmiddels hebben wij maar weer een kladblokje liggen, waar we zijn gebleven...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

i2Paq

Quote from: CineSmurf on August  7, 2020, 13:36:35
Hier ook twee in huis, een in de woonkamer via een heos soundbar en een in de HT.

Eindelijk een apparaat dat de humax 5200 overtreft. Geen HD, dus geen bijgeluiden. Echt helemaal blij mee.

Het enige irritante vind ik het opnemen van series. Bijv ncis, zit inmiddels in seizoen 20 ofzo, maar de next blijft maar gigantische hoeveelheden oude seizoenen opnemen, als je aanvinkt dat ie de serie moet opnemen. Ook degenen, die al opgenomen zijn, bekeken, gewist. Dan wordt ie doodleuk in de herhaling weer opgenomen. Inmiddels hebben wij maar weer een kladblokje liggen, waar we zijn gebleven...

Heeft dat iet te maken met het feit dat hij als instelling heeft die oudere serie op te nemen?

Iets met geplande opnames?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

CineSmurf

Quote from: i2Paq on August  7, 2020, 13:56:17
Heeft dat iet te maken met het feit dat hij als instelling heeft die oudere serie op te nemen?

Iets met geplande opnames?

Geen idee. Bij opnemen kan je kiezen tussen "alleen deze opnemen" of "de hele serie opnemen". Dat laatste doet ie dan inclusief andere seizoenen, wat naar de toekomst wel handig is. Meeste van dit soort series zit bij bbc first, rtl7 en net8 ed, en die hebben nogal de neiging om buiten primetime ode series te herhalen. Die neemt ie dan ook meteen op.

Het zou inderdaad handig zijn als ie een instelling zou hebben "neem vanaf deze aflevering de hele serie op"
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PascalP

Quote from: CineSmurf on August  7, 2020, 14:09:29
Geen idee. Bij opnemen kan je kiezen tussen "alleen deze opnemen" of "de hele serie opnemen". Dat laatste doet ie dan inclusief andere seizoenen, wat naar de toekomst wel handig is. Meeste van dit soort series zit bij bbc first, rtl7 en net8 ed, en die hebben nogal de neiging om buiten primetime ode series te herhalen. Die neemt ie dan ook meteen op.

Het zou inderdaad handig zijn als ie een instelling zou hebben "neem vanaf deze aflevering de hele serie op"

Of verwijder alles en blijf opnemen, deze functie mis ik ook.
Nu als je een complete serie verwijderd annuleert hij ook de geplande opnames. Dus moet je ook weer opnieuw gaan zoeken in de gids wanneer de volgende komt en die weer opnemen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono