Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Bergen on October 12, 2019, 10:33:29
En dat is precies wat ik gisteren heb gezien.

:clapping: Wanneer mogen wij het gaan 'zien'?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Roksan

Quote from: stevefilmfreak54 on October 12, 2019, 14:22:10
Doe mee met de test van de Ziggo Next, kan jullie vertellen dat lip sync en Netflix zijn bij recente updates zo goed als opgelost
Hoe kan ik meedoen?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

riwi

#504
Quote from: Roksan on June  1, 2019, 14:08:22
Ik ben toch wel benieuwd wat er technisch nu voor zorgt dat het alleen bij een LG voorkomt. HDMI signaal is voor de ene of voor de andere TV toch hetzelfde? Wat maakt het nu dat de kleuren flets zijn?

Een oudere post. Maar ik denk dat ik nu wel begrijp hoe het zit.
Op de TV (Sony 49XF9005) geen last van de fletse kleuren maar op de projector wel, tenzij ik het SDR2020 profiel kies.

Ik heb er een HDFury tussen zitten en die vertelt wat er binnenkomt en uitgaat

Als je de Next op 1080p instelt dan stuurt hij Rec709 kleuren (kleurruimte van een bluray)
Als je de Next op 4k instelt dan stuurt hij Rec2020 kleuren (kleurruimte van een UHD bluray)

Als je weergever dat niet automatisch goed detecteert dan heb je dus de fletse kleuren. Mijn Sony TV met standje kleurruimte "auto" doet dat gewoon goed. Zowel met de Next op 1080p als op 2160p. Met de projector moet ik handmatig het SDR2020 profiel kiezen om correcte kleuren te krijgen als de Next op 4k staat.

Volgens de Fury lijkt de Next ook HDR te sturen maar dat is niet zo. Het is gewoon een SDR gamma en geen HDR/ST.2084. De projector zegt ook dat ie gewoon SDR ziet.

Het zou mooi zijn als je in de Next los van elkaar kan instellen of er Rec709 of Rec2020 wordt gekozen en 1080p/2160p. Het bron materiaal (TV uitzendingen is ook gewoon Rec709 dus er is eigenlijk geen reden om alles in Rec2020 uit te sturen.

Bergen

#505
Quote from: papaleo on October 12, 2019, 14:31:47
:clapping: Wanneer mogen wij het gaan ‘zien’?
Nou wat mij betreft vandaag nog. Maar zo'n release moet door een bepaald proces heen. Hangt er vanaf of iedereen zijn plasje eroverheen moet doen. Kunnen best een paar weken overheen gaan, maar hopelijk sneller!

Voor de calibrators onder ons die misschien de kleuren in het testbeeld meten of capturen: de kleuren in het testbeeld hebben 80% intensity, niet 75% zoals in bijvoorbeeld een PM5644.
Quote from: riwi on October 12, 2019, 20:56:40
Het zou mooi zijn als je in de Next los van elkaar kan instellen of er Rec709 of Rec2020 wordt gekozen en 1080p/2160p. Het bron materiaal (TV uitzendingen is ook gewoon Rec709 dus er is eigenlijk geen reden om alles in Rec2020 uit te sturen.
Het handigste is om alles in dezelfde colorspace te laten zien in verband met zappen langs kanalen. Anders zou je televisie tijdens het zappen telkens opnieuw de HDMI-handshake moeten uitvoeren bij elke resolutie/colorspace-verandering. Bij een gemiddelde televisie duurt dat een paar seconden, dus daar zou je volgens mij stapelgek van worden. Om die reden wordt volgens mij alles naar Rec.2020 gemapped als je 4K selecteert (mits je tv/projector ook 2020 snapt).

Wel raar dat je dat in je projector handmatig de colorspace moet aanpassen. Bij de HDMI-handshake wordt Rec2020 afgesproken, dan hoort de color decoder toch mee te schakelen? Je zou ook nog een permanente HDFury (Vertex?) ertussen kunnen hangen met een custom 4K/Rec709 EDID. Beetje een workaround, maar het kan...
LG 55" C8 OLED, Oppo BDP-103EU, DVDO iScan Duo, Spectracal C6 HDR, Murideo Six-G, Calman Video Pro, VZ Horizon, VZ Next

Witalik

Vind het nog steeds debiel dat ze nu dat hoge abonnement eisen voor de Next box. Ben echt serieus opties aan het checken voor los internet en zelf voor tv iets te verzinnen. Hebben ze eindelijk een goede vervanger door die Horizon krijg je dit. Zeker omdat ik wat 'geregeld' had met de ziggo medewerker, waar ze natuurlijk niks meer van terug kunnen vinden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

PascalP

Quote from: Witalik on October 14, 2019, 21:52:52
Vind het nog steeds debiel dat ze nu dat hoge abonnement eisen voor de Next box. Ben echt serieus opties aan het checken voor los internet en zelf voor tv iets te verzinnen. Hebben ze eindelijk een goede vervanger door die Horizon krijg je dit. Zeker omdat ik wat 'geregeld' had met de ziggo medewerker, waar ze natuurlijk niks meer van terug kunnen vinden.

Wat ook wel eens werkt is nog een keer bellen zodat je een andere medewerker te spreken krijgt.
Heb ik ook al eens gehad toen er een bepaalde afspraak met notitie was gemaakt.

Eerste medewerker was een of andere luie flikker en zegt gewoon 'nee ik kan niks vinden en je moet gewoon betalen'.
Opgehangen en teruggebeld en iemand anders aan de lijn gekregen en die beste man kon wel gewoon die notitie vinden...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

gsuk

je kan bij Ziggo ook dreigen met opzeggen
misschien komt er daar wat uit
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

#509
Quote from: Bergen on October 14, 2019, 02:12:51
Het handigste is om alles in dezelfde colorspace te laten zien in verband met zappen langs kanalen. Anders zou je televisie tijdens het zappen telkens opnieuw de HDMI-handshake moeten uitvoeren bij elke resolutie/colorspace-verandering. Bij een gemiddelde televisie duurt dat een paar seconden, dus daar zou je volgens mij stapelgek van worden. Om die reden wordt volgens mij alles naar Rec.2020 gemapped als je 4K selecteert (mits je tv/projector ook 2020 snapt).

Dat snap ik. Maar alle kanalen zijn in principe BT709 en niet Rec2020. Tevens is er een standaard SDR/BT709 en een standaard HDR/Rec2020. Maar er is geen standaard SDR/Rec2020 ookal willen wij (projector gebruikers) graag die SDR2020 stand hebben. Deze is dus op de projector ook pas na levering bij gecalibreerd als "user" stand.

Quote from: Bergen on October 14, 2019, 02:12:51
Wel raar dat je dat in je projector handmatig de colorspace moet aanpassen. Bij de HDMI-handshake wordt Rec2020 afgesproken, dan hoort de color decoder toch mee te schakelen? Je zou ook nog een permanente HDFury (Vertex?) ertussen kunnen hangen met een custom 4K/Rec709 EDID. Beetje een workaround, maar het kan...
Er hangt een HDFury Vertex tussen de versterker en de projector permanent. Maar ik doe geen Edid manipulatie.
De projector switcht automagisch tussen SDR en HDR aan de hand van de HDR meta data. En daarbij selecteert ie dan het laatst gekozen profiel voor SDR danwel HDR.

Normale apparaten sturen met SDR altijd BT709 (Dune, Oppo etc.), maar de Next stuurt SDR in 4k met Rec2020 kleuren en SDR in 1080p met BT709 kleuren. De Oppo UHD203 kan overigens ook SDR 2020 sturen, wat er bij gemaakt is op verzoek van de projector gebruikers.

De projector neemt 12 seconden voor een HDMI resync dus dat wil je niet bij het zappen tussen TV kanalen :)

Maargoed het feit dat SDR / Rec2020 niet gestandaardiseerd is zorgt ervoor dat er TV's op de markt zijn die het niet snappen en dus de "fletse" kleuren weer geven.

Ik heb de Next overigens met een alles-in-1-complete zonder aansluitkosten en het eerste jaar voor 49.50 per maand :) Ha ha ik loop helemaal binnen ;)  (aanbieding via werkgever via Ziggo intern).

Witalik

Quote from: gsuk on October 14, 2019, 22:26:29
je kan bij Ziggo ook dreigen met opzeggen
misschien komt er daar wat uit

Dat gaat helaas een duur geintje worden, 6 maanden nog contract. En een andere werknemer zal nu zich ook 'aan de regels moeten houden' ben ik bang.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HarrieA

Vannacht 4.19. Zo te zien nog geen pass-through voor beeld en geluid.

Wel iets met de lip-sync.

BJF

Quote from: BJF on August 23, 2019, 22:51:50
Niet direct een Next-issue, maar wel daaraan gerelateerd: de 'opgedrongen' Connectbox heeft de laatste paar dagen de irritante gewoonte de internetverbinding te verbreken. Alleen een herstart helpt dan, en bovendien duurt het dan ook nog eens lang vooraleer ik weer het WWW op kan.
Gebeurt iedere dag een keer, op verschillende tijdstippen O0
Wellicht toch meer een Next-issue dan gedacht. Inmiddels 2 keer een monteur thuis gehad ivm het te pas en te onpas verliezen van de internetconnectie.
De eerste monteur verhielp een slechte koppeling buitenshuis en verving het aansluitkastje binnenshuis. Leek even beter te zijn, maar neen.
Tweede monteur heeft de kabel in de centrale kast 'gepeld'(?) en opnieuw aangesloten. Kwam tevens met de tip om, als het probleem bleef, alles wat bedraad aangesloten was op het modem c.q. de gebruikte switch los te koppelen, die een voor een opnieuw aan te sluiten en zo een eventuele boosdoener binnenshuis op te sporen. Verhaal daarachter was dat er apparatuur is die constant/vaak de router aanspreekt en hem zo 'vol laat lopen'. Ik was daar wat sceptisch over, immers het heeft een paar maand feilloos gewerkt en er is ondertussen geen nieuwe apparatuur bijgekomen.

Maaarrr... de laatste week een paar keer geprobeerd een al lopende uitzending vanaf het begin te kijken c.q. een gemiste uitzending alsnog te kijken. Dat mislukt iedere keer: na een aantal minuten stopt de uitzending, krijg ik een melding in beeld de mediabox te herstarten en blijkt mijn internetverbinding er uit te liggen. Kennelijk is het Ziggo's 'eigen' apparatuur die de storing veroorzaakt. De storing doet zich overigens (ook) nog steeds voor als er níet wordt teruggekeken, maar wellicht doet de Next dan ook van alles op de achtergrond.

Ik ga weer bellen...

NAD M10 V2
Elac FS247

stevefilmfreak54

Quote from: HarrieA on October 22, 2019, 19:21:55
Vannacht 4.19. Zo te zien nog geen pass-through voor beeld en geluid.

Wel iets met de lip-sync.

Goed gezien
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

gsuk

vanwege een klein internet probleem gister avond/vannacht (de lan kabel naar de  tv meubel switch lag eruit, kwam ik vanochtend achter)
heeft die niet geupdate.

maar als je terug gaat naar fabrieks instellingen
gaat die vervolgens automatisch de nieuwste firmware installeren.

ik kreeg ook een mail van Ziggo dat het normaal gesproken afgelopen nacht zou gebeuren


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

toetertje

Die van mij , heeft om een af andere reden geen update gehad.
Komt die vanzelf nog een keer, of moet ik stappen ondernemen?

CineSmurf

Die van mij is ook nog 4.17. Kan je dat ergens zelf doen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

papaleo

Die van mij ook nog niet,ik heb zelfs (nog) geen email van Ziggo erover gehad,ik had gelezen dat de uitrol tot 3 dagen kon duren...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Melbury

Hier ook geen update, niets in het menu gevonden waarmee 'ik zelf' zou kunnen updaten.

gsuk

maar als je terug gaat naar fabrieks instellingen
gaat die vervolgens automatisch de nieuwste firmware installeren.

althans dat was bij mij het geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

modde239

De update gaat automatisch en het gaat 3 dagen duren voordat iedereen aan de beurt is geweest. Ik was ook nog niet aan de beurt. Geduld is een schone zaak.

toetertje

Die van mij staat nu ook op 4.19. Alleen merk ik geen enkel verschil, ook niet in de lipsync, die klopt nog steeds niet.

papaleo

#522
Hier nu ook 4.19

In het menu zijn er wat veranderingen te zien onder 'Beeld en Geluid'
-HDMI resolutie is de zin ''van te televisie' veranderd in 'Automatisch'
-Een knop voor aan/uit is er bijgekomen
-Lipsync is nu bij te stellen

Wat volgens mij ook niet was...,Netflix geeft nu ook HDR door met de Next...weliswaar 'nog' alleen in 5.1
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: papaleo on October 24, 2019, 10:24:14
Wat volgens mij ook niet was...,Netflix geeft nu ook HDR

Volgens mij was dat voorheen ook al, tenminste vaker gezien.

CineSmurf

Is er in versie 4.19 ook een Disney+ app?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.