Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Melbury

QuoteIk had gisteren ineens dat het beeld wegviel, het geluid was er nog wel, en ook de menu overlay. Na rebooten had ik wel weer beeld en geluid, maar onder in het beeld bleef de donkere halftransparante 'achtergrondlaag' van het menu staan, maar zonder menu... even menu aan en uit en alles was weer normaal...   

Ik had een vergelijkbaar probleem, zoals ik in een eerdere post meldde, is dat probleem verdwenen.
ik start nu op uit de standby stand Eco, dat werkt prima, verander ik dat in Normaal of Hoog,  snelle opstart, dan komt het probleem terug. dus dat doe ik voorlopig niet meer.   :)

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Mokumer45

#477
Schandalig, dit begint erg op koppelverkoop te lijken. Iedere Ziggo-abonnee zou de next box toch tegen een redelijke meerprijs moeten kunnen opnemen in zijn pakket.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

alexeiboris

Quote from: Mokumer45 on October  1, 2019, 14:16:39
Schandalig, dit begint erg op koppelverkoop te lijken. Iedere Ziggo-abonnee zou de next box toch tegen een redelijke meerprijs moeten kunnen opnemen in zijn pakket.
Dat kan toch ook? Ziggo vind 20 euro extra een 'redelijke' meerprijs ;)

Carrol

Ik kan geen optische kabel in m'n box krijgen,je kunt hem er zo uittrekken,zit niet echt vast zeg maar.
Zijn hier meer met dit probleem?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

gsuk

Quote from: Carrol on October  1, 2019, 22:04:24
Ik kan geen optische kabel in m'n box krijgen,je kunt hem er zo uittrekken,zit niet echt vast zeg maar.
Zijn hier meer met dit probleem?
dat had ik ook ik dacht dat het aan de kabel lag.

niet meer nodig aangezien de audio retour signaal op mijn Panasonic oled nu goed werkt (ziggo op TV aangesloten in plaats van de anthem receiver) 

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Witalik

Ok nu voel ik me dus genaaid. Ik had met de medewerker een tijd terug afgesproken dat ik na de kortings periode de next box zou krijgen. Hij zou dit noteren bij mijn account.

Nu dus even met de chat gesproken, en ja hoor . Jammer joh alleen bij hoogste abbonement. En natuurlijk is er nergens een notitie te vinden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Mokumer45

Als je zo iets niet zelf op papier hebt staan, ben je dus gewoon de l*l. Je kunt niets bewijzen en zij weten "van niets". Ik vind het trouwens, zoals ik al eerder schreef, van de gekke. dat je hem dus niet los kan bij bestellen als je een ander abo hebt (alleen maar bij het hoogste en dus duurste abo)! Internet is internet en daar heb je echt geen Ziggo modem voor nodig.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Witalik

Dat modem heb ik al , de connectbox. Vind het ook schandalig.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

ddennisdennis12

Heb je het ook al via het ziggo forum geprobeerd, via het forum zijn soms toch wat dingen te regelen die 'officieel' niet mogelijk zijn; de ziggo medewerkers van het forum denken over het algemeen wat meer mee met de gebruiker.
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

alexeiboris

#485
Ik merk dat de next box een irritant hoog geluid/gezoem geluid maakt. Weet niet of het de fan is, of iets anders, het klinkt een beetje als een modem verbinding van vroeger, maar dan heel zachtjes. Hoor het ook in standby, maar dan is het wel minder.

CZ79

Het probleem met de next box momenteel is dat er duizenden en duizenden (en dat keer heel veel) zijn uitgegeven en dat de voorraad nu op dreigt te raken, nieuwe bestellingen staan al maar de productie heeft momenteel erg veel moeite de vraag bij te benen.

Lastig voor de ziggo abonnees die nu moeten wachten of upgraden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Witalik

Maar als er nou duizenden mensen dat hoge abbo nemen ? Kijk wachten vind ik niet erg als het nog geleverd moet worden bij Ziggo, maar nu zou het weer meer geld moeten kosten terwijl ze dat inferieure horizon ding wel zonder schaamte uitgeven.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

CZ79

Tja stel dat.... blijkbaar gaat dat in de praktijk toch minder hard dan het tempo van uitgeven tot nu toe
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

henrykb

sinds gisteren ook de next.. wat een verademing na die horizon.
Helaas was de extra box niet meer beschikbaar, dus slaapkamer maar via de chromecast.
Hoog tijd dat ze de app voor android eens in orde maken. Kan  ik dat op de shield zetten, heb ik die extra box niet meer nodig.

Arcenon

Uit een betrouwbare Ziggo bron vernomen dat het niet zo zeer de voorraad van de next's is maar dat het meer te maken heeft met de bandbreedte, gezien de next alles in de cloud opslaat hebben ze een beetje onderschat hoeveel er nu wordt teruggekeken / opgenomen tov de gebruikers met een oude horizon en hdd.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Malignant

Klinkt zeer waarschijnlijk.

Is natuurlijk een hele grote impact op je serverpark / bandbreedte.
Dat kan ook verklaring waarom ik de laatste tijd steeds meer issues ervaar mbt de opnames.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

alexeiboris

Vandaar dat ze die cloudopslag dus (voorlopig?) in sd doen. Overigens gebruik ik het niet.

Bergen

Quote from: Snowmaster on September 29, 2019, 11:56:28
Het beeld blijft onnatuurlijk en is licht overtekend. Kortom : voor een kritische gebruiker blijft er genoeg te verbeteren.
Ook bij Ziggo zijn we superkritisch hoor. ;) Heb vandaag (unreleased) software getest met nieuwe beeldinstellingen en ik denk dat je daar erg blij van wordt. Nog geen releasedatum.
LG 55" C8 OLED, Oppo BDP-103EU, DVDO iScan Duo, Spectracal C6 HDR, Murideo Six-G, Calman Video Pro, VZ Horizon, VZ Next

holco

Wat moeten wij met nieuwe beeldinstellingen?

Een 100% pass thru van audio en video is de enige optie die ik iig wil zien!!



Quote from: Bergen on October 11, 2019, 23:21:45
Ook bij Ziggo zijn we superkritisch hoor. ;) Heb vandaag (unreleased) software getest met nieuwe beeldinstellingen en ik denk dat je daar erg blij van wordt. Nog geen releasedatum.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bergen

Quote from: holco on October 12, 2019, 08:57:35
Wat moeten wij met nieuwe beeldinstellingen?

Een 100% pass thru van audio en video is de enige optie die ik iig wil zien!!
En dat is precies wat ik gisteren heb gezien.
LG 55" C8 OLED, Oppo BDP-103EU, DVDO iScan Duo, Spectracal C6 HDR, Murideo Six-G, Calman Video Pro, VZ Horizon, VZ Next

toetertje

Persoonlijk vind ik het lipsync probleem veel vervelender.

Roksan

En die nogal matige Netflix app
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

holco

Daar zou ik erg blij van worden,  wanneer komt die update?

Quote from: Bergen on October 12, 2019, 10:33:29
En dat is precies wat ik gisteren heb gezien.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

stevefilmfreak54

Quote from: holco on October 12, 2019, 13:50:32
Daar zou ik erg blij van worden,  wanneer komt die update?

Doe mee met de test van de Ziggo Next, kan jullie vertellen dat lip sync en Netflix zijn bij recente updates zo goed als opgelost
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.