Yippie

Author Topic: Ziggo Mediabox Next met 4K  (Read 26739 times)

toetertje and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Raphie

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+23)
  • Total likes: 507
  • Been there, Done that...
Re: Ziggo Mediabox Next met 4K
« Reply #300 on: June 1, 2019, 10:11:36 »
Zou kunnen, heb zelf nog geen next irl bekeken.
JBL PRX Power!

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 89
  • Stadjer
« Reply #301 on: June 1, 2019, 10:18:10 »
Ik blijf lekker op mijn CI+ module, ipv een extra stroomverbruiker/fletse upscaler

Ik reageerde hierop omdat ik dit nogal kort door de bocht vond.

Ik heb met mijn pana geen soft beeld op CI, was nu met next 3,00 meer kwijt, kijk amper TV en neem al helemaal niet op, lineair alleen nog journaal, verder alleen maar streaming: npo start, netflix, videoland. En bijna allemaal op de TV’s /devices zonder kabel aansluiting, maar juist via chromecast. Dus voor mij persoonlijk ook minder interessant

Met deze uitleg erbij is het me duidelijk.
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |

Online Ralph71

« Reply #302 on: June 1, 2019, 13:47:46 »
Na de firmware update van LG hier ook opgelost

Hier idem. Ik las ook overal dat alleen een LG Oled fletse kleuren had met de Ziggo Next. Logisch dat LG het dan ook oplost met een firmware update.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Akurate DS/1 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - Velodyne DD15 - HDI Dune Solo 4K - LG Oled C65C7 - Nordost

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 130
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #303 on: June 1, 2019, 14:08:22 »
Ik ben toch wel benieuwd wat er technisch nu voor zorgt dat het alleen bij een LG voorkomt. HDMI signaal is voor de ene of voor de andere TV toch hetzelfde? Wat maakt het nu dat de kleuren flets zijn?
Troel SP 44 luidsprekers | Inakustik LS 1202| Denon PMA-2500NE| LG 55B6v oled TV | Logitech Touch - Kingpin voeding|

Offline DB628

« Reply #304 on: June 1, 2019, 18:26:40 »
Citaat van: mutiara op Vandaag om 09:29:17
Na de firmware update van LG hier ook opgelost

Hier idem. Ik las ook overal dat alleen een LG Oled fletse kleuren had met de Ziggo Next. Logisch dat LG het dan ook oplost met een firmware update.

Welke firmware/update hebben jullie, want hier heeft het niets geholpen?

ps, ik heb firmware 05.80.25
« Last Edit: June 1, 2019, 18:28:12 by DB628 »

Offline Witalik

« Reply #305 on: June 1, 2019, 19:46:15 »
Vind het sowieso wel knap dat een TV fabrikant een firmware update uitbrengt wat het beeld verbeterd van de NEXT ? het signaal veranderd toch eigenlijk niet echt ?
Samsung UE55ES6800 (ISF) - Sherbourn SR-8100 - Custom HTPC - Canton GLE 490.2 - GLE 430.2 - GLE 455 - Custom JL Audio 12w3 - Hypex DS4.0 Sealed W&M LS-03 - fronts en center RU Connected HDMI kabels

"Showcase"

Offline HarrieA

Ziggo Mediabox Next met 4K
« Reply #306 on: June 1, 2019, 19:47:53 »
Ik heb 4.16 op de Next

EDIT: ik zie nu dat het over de LG firmware ging.
« Last Edit: June 1, 2019, 19:48:39 by HarrieA »

Offline Multimediaknaller

• Apple user and Sony lover...
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 17
« Reply #307 on: June 1, 2019, 21:50:58 »
Vind het sowieso wel knap dat een TV fabrikant een firmware update uitbrengt wat het beeld verbeterd van de NEXT ? het signaal veranderd toch eigenlijk niet echt ?
Volgens mij staat dat ook los van elkaar...

Voorbeeld; Een Sony 4K UHD speler speelt alle films ruk af op een Panasonic, en dan zou Panasonic een firmware update uitbrengen?  :lookaround:

Offline Witalik

« Reply #308 on: June 1, 2019, 21:52:31 »
Volgens mij staat dat ook los van elkaar...

Voorbeeld; Een Sony 4K UHD speler speelt alle films ruk af op een Panasonic, en dan zou Panasonic een firmware update uitbrengen?  :lookaround:

Ik dacht 2 keer te lezen dat de firmware update van de (LG) TV het fletse beeld van de NEXT oplost ? Of ben ik niet helemaal wakker.
Samsung UE55ES6800 (ISF) - Sherbourn SR-8100 - Custom HTPC - Canton GLE 490.2 - GLE 430.2 - GLE 455 - Custom JL Audio 12w3 - Hypex DS4.0 Sealed W&M LS-03 - fronts en center RU Connected HDMI kabels

"Showcase"

Offline HarrieA

Ziggo Mediabox Next met 4K
« Reply #309 on: June 1, 2019, 21:54:56 »
Ja klopt. Op tweakers en ziggo community zijn er verschillende die dat bevestigen.

Omdat Sony en andere hier geen last van zouden hebben moet het wel een “probleem” zijn wat bij LG lag.
« Last Edit: June 2, 2019, 10:02:38 by HarrieA »

Offline mutiara

• senior member
  • Trade Count: (+20)
  • Total likes: 0
  • I like the HTforum.nl
« Reply #310 on: June 1, 2019, 22:28:52 »
Ik dacht 2 keer te lezen dat de firmware update van de (LG) TV het fletse beeld van de NEXT oplost ? Of ben ik niet helemaal wakker.
Ik las ook op het Ziggo forum de oplossing voor het probleem ( LG oled en Mediabox next ); daarom firmware upgrade lg en tot nu toe erg tevreden; op dit moment Champions League finale kijken erg mooi beeld
tv set; LG Oled 55B7V/Audiolab 6000a/Q Acoustics3020/Rel T5/Dune D1/Ziggo Mediabox Next/Belden/Audioquest.
stereo;meixing mingda mc845aa/machmat aglaya actief/audiotechnica at-lp5.
headphones; beyer dynamic dt770pro/jbl e50bt.

Offline mutiara

• senior member
  • Trade Count: (+20)
  • Total likes: 0
  • I like the HTforum.nl
« Reply #311 on: June 1, 2019, 22:30:23 »
Welke firmware/update hebben jullie, want hier heeft het niets geholpen?
Hier ook 05.80.25

ps, ik heb firmware 05.80.25
tv set; LG Oled 55B7V/Audiolab 6000a/Q Acoustics3020/Rel T5/Dune D1/Ziggo Mediabox Next/Belden/Audioquest.
stereo;meixing mingda mc845aa/machmat aglaya actief/audiotechnica at-lp5.
headphones; beyer dynamic dt770pro/jbl e50bt.

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #312 on: June 2, 2019, 06:04:27 »
Ja klopt. Op tweakers en ziggo community zijn er verschillende die dat bevestigen.

Omdat Sony en andere hier geen last van geven moet het wel een “probleem” zijn wat bij LG lag.

Dan graag toch een technische uitleg wat het probleem dan bij een LG OLED tv is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe een firmware update van een TV ervoor kan zorgen dat het beeld van de bron verbeterd wordt. Als het beeld flets zou zijn, dan zou het met een andere bron ook zo  moeten zijn, lijkt mij?
Troel SP 44 luidsprekers | Inakustik LS 1202| Denon PMA-2500NE| LG 55B6v oled TV | Logitech Touch - Kingpin voeding|

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #313 on: June 2, 2019, 06:14:21 »
Ik heb net eens op de firmware pagina zitten lezen van LG. Het lijkt erop dat het een algemeen 4K color probleem was. Dus waarschijnlijk speelt dit ook met een andere bron. En omdat de Next standaard 4K aanstuurt, zal dat nu bij Ziggo klanten in één keer opvallen. Kan mij ook niet voorstellen dat LG zomaar even een firmware update uitbrengt omdat in dit kikkerlandje een Next box wordt uitgeleverd en problemen geeft.

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 89
  • Stadjer
« Reply #314 on: June 2, 2019, 06:28:10 »
LG heeft een firmware update uitgebracht die kennelijk (ook) het probleem van fletse weergave in combinatie met de Next oplost. Niks meer en niks minder.
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |

Offline HarrieA

« Reply #315 on: June 2, 2019, 10:07:50 »
Roksan, technische uitleg heb ik niet. Ik zeg ook niet dat het beeld van de bron verbeterd wordt met een firmware van een TV.
Ik denk eerder dat de TV het signaal niet goed vertaalde.

Als je de webpagina’s bekijkt zie je dat de LG gebruikers er last van hadden en andere niet.

Offline stevefilmfreak54

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 5
« Reply #316 on: June 2, 2019, 18:32:51 »
Samsung reageert niet :( :( :( :(
Samsung 60KS7000, Samsung HW-K650 Soundbar, Yamaha RX-A2030, Oppo-93EU, HiMedia Q10 Pro, Horizon box van Ziggo, 2x Kef IQ90 met 2x Chord Carnival Silverscreen Bi-amp, Kef IQ6C met Chord Bi-wire en 2x Kef IQ7, 2x Audioquest Pearl HDMI, 1x Audioquest Pearl HDMI(TV), MJ Acoustics Reference 100 mkII + QED Qunex sub + AM 8033C, Harmony Ultimate met HUB, alle speakers staan op Soundcare M8 spikes.

Offline PorscheHD

« Reply #317 on: June 7, 2019, 08:04:55 »
 Mijn zwager wou een 2de tv kastje maar volgens hem leverd ziggo geen kastjes meer en krijgt hij een insteek kaart, weet iemand hier iets van?

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 7
  • The Top of the Alps
« Reply #318 on: June 7, 2019, 12:01:11 »
Ik ben toch wel benieuwd wat er technisch nu voor zorgt dat het alleen bij een LG voorkomt. HDMI signaal is voor de ene of voor de andere TV toch hetzelfde? Wat maakt het nu dat de kleuren flets zijn?

Software kan de oorzaak zijn. Dit komt omdat 4K een ander kleurenspectrum heeft. Als dit bij bron of ontvanger niet wordt herkent dan krijg je lichte afwijkingen in beeld. Dit wordt meestal zichtbaar door softer en fletser beeld.
Panasonic Oled 804 65” / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + stroomgroep + stekkerblok

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • The Top of the Alps
« Reply #319 on: June 7, 2019, 12:17:59 »

Jazeker, het is een ander signaal. Waarschijnlijk herkende LG het HDR niet.
Helaas wordt het originele opnieuw gecodeerd door Netflix. Niemand ontvangt het originele bronsignaal. Daarom lever je bij Netflix altijd in op beeld- en geluidskwaliteit.
Het verschil tussen 1080 en 4K is met Netflix verwaarloosbaar in mijn set.
Panasonic Oled 804 65” / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + stroomgroep + stekkerblok

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • The Top of the Alps
« Reply #320 on: June 7, 2019, 12:25:17 »
Dan graag toch een technische uitleg wat het probleem dan bij een LG OLED tv is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe een firmware update van een TV ervoor kan zorgen dat het beeld van de bron verbeterd wordt. Als het beeld flets zou zijn, dan zou het met een andere bron ook zo  moeten zijn, lijkt mij?

Net als indertijd bij de opkomst van HDMI zit de “nieuwe 4K wereld” nog vol handshake problemen.
Dit komt omdat iedereen zijn eigen (aangepaste) signaal wil doorgeven. Providers doen dit uit bandbreedte overwegingen. Tv fabrikanten uit marketing overwegingen en Netflix ook uit kostenoverweging.  Niemand ziet het want niemand kent het originele signaal.
Het valt pas op bij flinke afwijkingen.

Offline Snowmaster

• HT forum donateur
  • The Top of the Alps
« Reply #321 on: June 7, 2019, 12:39:23 »
Even terug naar de Next....
Iedere nieuwe weergever moet de eerste tientallen uren even “los” komen.
De electronica is nog splinternieuw en geeft pas optimaal weer na meerdere dagen flink te zijn gebruikt.
Beeld en geluid kunnen daardoor in de eerste twee weken merkbaar minder van kwaliteit zijn. Bij beeld kun je het zien doordat randen vaak wel scherp ogen maar details ontbreken. Het  beeld ziet er dan iets verwassen uit. Het geluid klinkt aanvankelijk vaak zachter en er is minder dynamiek en doortekening. 

Ik ontvang de Next binnenkort ook. Hij moet het opnemen tegen een fluisterstille en gemodificeerde Horizonbox. Beeld en geluid van deze Horizon zijn merkbaar beter dan het origineel.
De Next is echter van een nieuwere generatie met 4K processor.
Wordt een interessant vergelijk.  Ben zelf vooral benieuwd of hij Netflix fatsoenlijk kan weergeven want daarin schiet de Horizon echt tekort

Offline pameijer

• This title is for sale, please send me a PM!
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 101
« Reply #322 on: June 7, 2019, 20:12:10 »
Even terug naar de Next....
Iedere nieuwe weergever moet de eerste tientallen uren even “los” komen.
De electronica is nog splinternieuw en geeft pas optimaal weer na meerdere dagen flink te zijn gebruikt.
Beeld en geluid kunnen daardoor in de eerste twee weken merkbaar minder van kwaliteit zijn. Bij beeld kun je het zien doordat randen vaak wel scherp ogen maar details ontbreken. Het  beeld ziet er dan iets verwassen uit. Het geluid klinkt aanvankelijk vaak zachter en er is minder dynamiek en doortekening. 
Je hebt helemaal gelijk, de eerste weken is de Next echt een pure Snowmaster  :tongue2:
SR6011 / UD7007 / Technics SL2000 / Apple TV 3rd Gen. en Nvidia Shield en Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG OLED55C7 / JVC X7900 / AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 rears + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Offline Raymen

• geen junior maar
  • Trade Count: (+31)
  • Total likes: 29
  • Pffff blijft geld kosten !!!!
« Reply #323 on: June 7, 2019, 20:34:53 »
Morgen ook hier de next

Ben benieuwd,er is toch al 1 uhdkanaal bij ziggo. Love nature volgens mij
Word daar nu ook al op uitgezonden of is dat nog in progress
LG Oled 77c8 -Marantz sr8012 CineMike-Dune Hd Pro 4K-Apple tv 4K-Bluesound node 2i-Horizon next(ziggo)- audiomaat 9 soc -2 x SONUS FABER VENERE 3.0-2 X SF SONETTO WALL- 1 X SF SONETTO CENTER- 4X Kef inbouw 161-2X SVS Sb13 ultra -Keces p3 powerconditioner -2x1m,2m Audioquest coffe hdmi-3 X Audioquest Rocket 33(bi-wire)-3xAudioquest powercable -2 X Qed signature sub kabel-1x Audioquest diamond optical-1X Audioquest vodka ethernet-5xAudioquest cinnamon ethernet-synology 1512+(5x10tb

Online papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 195
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #324 on: June 7, 2019, 20:50:30 »
Morgen ook hier de next

Ben benieuwd,er is toch al 1 uhdkanaal bij ziggo. Love nature volgens mij
Word daar nu ook al op uitgezonden of is dat nog in progress
Deze zender was dacht ik alleen in de maand April vrij om naar te kijken...
>4K-HDR Projector:JVC DLA-N7 isf >4K-HDR TV :Sony KD-75x9405c >Aparte Stroom groep Lapp + Kemp 8x SNS-Powerbar*v/d Hull D102III 3T HYBRID interlinks/XLR
>Pre/Amp’:Marantz AV8805+Marantz MM8077+MM7055 >Proj.Scherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"
>Main Speakers/Sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150*JLaudio Fathom f113v2-DolbyAtmos speakers:4x Monitor Audio CP-CT380iDC >NAS:Synology DS1512+/DS218+
>4K-HDR speler’:Oppo UHD205(4K/HDR/DV) >4K/HDR MediaPlayers: Nvidia Shield Pro ,AppleTV 4k