Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remi

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 20:57:37
Helaas dus geen WiFi verbinding, dus ook geen mogelijkheid om het op die manier via mijn modem te laten functioneren. Om hem dus on line te brengen en te laten werken, zou ik dus een hele lange internet aansluitkabel helemaal rondom langs de wanden vanaf de ene hoek naar de diagonaal tegenover liggende hoek moeten aanleggen (geschat zo'n 15 m) met als voorwaarde, dat dit ook via mijn KPN-modem gaat werken - maar internet is toch internet ongeacht of dat nu via een modem van welk merk en via welke provider binnen komt? Het hoeft toch niet perse het Ziggo modem en Ziggo netwerk te lopen of zit ik er nu helemaal naast?

Misschien dat ik je vraag niet goed begrijp of dat je iets specifieks wil bereiken maar ik kan in het menu van de Next box zowel bedraad als draadloos kiezen.
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

Mokumer45

#201
@ papaloo: Dat is een goed idee en zou best eens een prima oplossing kunnen zijn. De volgende stap is nu nog in aanmerking komen voor een Next Box, want die wordt (misschien voorlopig) alleen nog maar geleverd bij beide Compleet pakketten (dus incl. internet en modem).

@ Multimediaknaller: dat zou ook een oplossing zijn, maar (voorlopig) is de Next Box alleen maar verkrijgbaar i.c.m. de beide Compleet pakketten en daar heb ik dus totaal geen behoefte aan. Ik heb al internet via KPN en wil niet wisselen. En heb geen idee, of die kabel ook bij een losse Next Box geleverd gaat worden.

@ Remi: dat heb ik blijkbaar gemist, ik zie bij de specificaties niets over WiFi staan, daar staat alleen maar, dat er een ethernet aansluiting is. Je kunt hem dus via WiFI aan je al bestaande netwerk koppelen?

Ik heb van Ziggo al een mail gehad over de bestelbaarheid.   
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

devil

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 20:57:37
Helaas dus geen WiFi verbinding, dus ook geen mogelijkheid om het op die manier via mijn modem te laten functioneren. Om hem dus on line te brengen en te laten werken, zou ik dus een hele lange internet aansluitkabel helemaal rondom langs de wanden vanaf de ene hoek naar de diagonaal tegenover liggende hoek moeten aanleggen (geschat zo'n 15 m) met als voorwaarde, dat dit ook via mijn KPN-modem gaat werken - maar internet is toch internet ongeacht of dat nu via een modem van welk merk en via welke provider binnen komt? Het hoeft toch niet perse het Ziggo modem en Ziggo netwerk te lopen of zit ik er nu helemaal naast?

Mijn advies is om naar ziggo te bellen voor een powerline adapter voor de Eos/Mediabox next.
Bij een power line adapter is wel kans aanwezig op vuile stroom. Dit is soms te horen op je hifi/ surroundgeluid.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Mokumer45

Ondertussen de hele installatie procedure doorgelopen en daar staat uiteindelijk tegen het eind in, dat je hem op een bestaande WiFi netwerk aan kan sluiten! Wat een gedoe, ze willen je dus eigenlijk min of meer een Ziggo modem en Ziggo netwerk opdringen/laten aanschaffen (een all-in-1 pakket).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

modde239

Je kan de Next box zowel bedraad als via Wi-Fi aansluiten op het internet.

i2Paq

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 22:54:56
Ondertussen de hele installatie procedure doorgelopen en daar staat uiteindelijk tegen het eind in, dat je hem op een bestaande WiFi netwerk aan kan sluiten!

Ik denk dat je er verstandiger aan doet geen WiFi te gebruiken.

Quote
Wat een gedoe, ze willen je dus eigenlijk min of meer een Ziggo modem en Ziggo netwerk opdringen/laten aanschaffen (een all-in-1 pakket).

Wat een onzinconclusie.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Arcenon

Quote from: holco on May 14, 2019, 21:12:35
De Next net aangesloten, bediening is een verademing tov de Horizon ZL box maar het beeld lijkt nergens op!! flets en een hoop detail / scherpte weg tov de XL box alles al geprobeerd maar zonder resultaat, wel een topic gevonden waarin ik niet de enige blijk te zijn met dit probleem, nu maar hopen dat Ziggo dit snel op gaat lossen anders gaat toch echt de Horizon er weer op.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514

Het lijkt mij eerder een lokaal probleem dan een probleem van Ziggo, afhankelijk van de kwaliteit scaler en de settings die je gebruikt van de betreffende apparaten, ofwel van je tv ofwel van de mediabox ofwel van je receiver. Let erop wat voor output setttings je gebruikt op de mediabox en probeer deze te systematisch uit om te bepalen met welke setting je het beste beeld krijgt. Ik heb een 4k tv, 4k capable receiver en ik heb het kastje op 4k staan, no issues whatsoever met het beeld.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

holco

Het topic lezen vanuit de link koste zeker te veel moeite?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mokumer45

@i2Paq: ik vind deze conclusie niet zo onzinnig, want Ziggo biedt de Next Box (voorlopig??) alleen maar aan in hun beide All-in-1 pakketten aan, dus incl. hun internet.
En is er een reden, om hem niet via WiFi aan te sluiten?
Ik moet maar eens contact met Ziggo opnemen om te vragen of en hoe ik in aanmerking kan komen voor een Next Box met behoud van mijn bestaande pakket/contract.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

i2Paq

Quote from: Mokumer45 on May 15, 2019, 13:05:37
@i2Paq: ik vind deze conclusie niet zo onzinnig, want Ziggo biedt de Next Box (voorlopig??) alleen maar aan in hun beide All-in-1 pakketten aan, dus incl. hun internet.

Niet?

Quote
En is er een reden, om hem niet via WiFi aan te sluiten?
Ik moet maar eens contact met Ziggo opnemen om te vragen of en hoe ik in aanmerking kan komen voor een Next Box met behoud van mijn bestaande pakket/contract.

Ik gok maar zo dat WiFi te traag is in sommige situaties.

Wat krijg je dan: "Ziggo Next is vrouwelijk geslachtsdeel want traag." Maar dat ligt dan niet aan de Next maar aan de WiFi, maar sommige mensen vermelden dat niet en dus is het iedereen op Ziggo.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mokumer45

Oké, dat zou idd een probleem kunnen zijn, maar eventueel wel de moeite waard om uit te proberen. Bekabeld aansluiten kan dan altijd nog. Bedankt voor het verhelderen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

stevefilmfreak54

Hier wordt de Next aangesloten met WiFi, had geen zin om nog een kabel van 12 meter te leggen, tot nu toe geen enkel probleem.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mokumer45

#212
Is er al iemand, die de Next Box heeft ontvangen zonder het internet pakket? Dus alleen de Next Box. En bij welk abonnement? Ik heb zelf het Standaard abo plus het XL pakket. En internet via een andere aanbieder.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

holco

Omdat de Next zich gedraagt alsof hij de baas in huis is heb ik maar een HDMI CEC killer besteld, dat zal hem wel leren  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HarrieA


Volgens mij alleen nog maar bij complete en Max abbo's.

Ralph71

Quote from: holco on May 15, 2019, 16:25:52
Omdat de Next zich gedraagt alsof hij de baas in huis is heb ik maar een HDMI CEC killer besteld, dat zal hem wel leren  :D

Je kan toch gewoon je tv en receiver/processor wijzigen in de Next. Dan kan de Next ook niet langer ongewenst jouw andere apparaten "aansturen".  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

BJF

Quote from: Arcenon on May 15, 2019, 11:40:26
(...) Let erop wat voor output setttings je gebruikt op de mediabox en probeer deze te systematisch uit om te bepalen met welke setting je het beste beeld krijgt. Ik heb een 4k tv, 4k capable receiver en ik heb het kastje op 4k staan, no issues whatsoever met het beeld.
Misschien moet ik daar ook eens verder induiken. Ik zie nl. regelmatig een soort schittering, vooral als er haar in beeld is. Gisteren een man met een volle, grijszwarte stoppelbaard waarbij veel haartjes zilverkleurig oplichtten. Bij een vrouw met een rode bos hoofdhaar (...) idem, nu en dan lichtten hier en daar haren zilverkleurig op.

Ik heb ook een paar keer gehad dat mijn tv geen signaal kreeg of alleen het geluid van de gekozen zender. De programmainfo werd onder in beeld wel weergegeven, maar het beeld bleef zwart. Opnieuw starten van zowel Next als tv loste dat op.
NAD M10 V2
Elac FS247

pameijer

Mensen kunnen hun angst voor wifi wel eens opzij zetten in 2019... Als je het thuis goed (in-)geregeld hebt haal je met wifi stabiel makkelijk 150Mbit/sec, meer dan genoeg voor alle toepassingen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

holco

In mijn Next zijn dat soort settings niet aanwezig,
of ik kijk er glad overheen ;)

De HDMI CEC killer was trouwens een tip uit het ziggo forum.

Quote from: Ralph71 on May 15, 2019, 18:50:44
Je kan toch gewoon je tv en receiver/processor wijzigen in de Next. Dan kan de Next ook niet langer ongewenst jouw andere apparaten "aansturen".  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ducaton

ik heb de next ook vandaag gekregen , nu is mijn vraag ,kan ik gewoon dezelfde kabels die nu aan mijn horizon XL zitten gebruiken ?
dus een Lan , HDMI , en coax zijn volgens mij hetzelfde als aan mijn Horizon XL , iemand suggesties ?
alvast bedankt.
stereo/HT , Atoll IN300 ,Onkyo RZ900 ,JBL Tik6,Tik center , Kef rears ,XTZ sub ,naim cd ,Pioneer LX 72.

Brimme

Hoe zijn jullie ervaring nu in vergelijking met een Cl+module?

Ik heb op dit moment een Horizon box om mij 65C8 Oled en ik wil die gaan vervangen voor of een Cl+ of een Next box.wat geeft een betere beeld kwaliteit en gebruikers gemak? neem vrij weinig op nu. soms pauze tv.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

i2Paq

Quote from: Ducaton on May 15, 2019, 21:32:53
ik heb de next ook vandaag gekregen , nu is mijn vraag ,kan ik gewoon dezelfde kabels die nu aan mijn horizon XL zitten gebruiken ?
dus een Lan , HDMI , en coax zijn volgens mij hetzelfde als aan mijn Horizon XL , iemand suggesties ?
alvast bedankt.

Klopt voor zover ik weet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

devil

De nieuwe media box next  is veel sneller en stabieler dan de hzn xl.
Je kunt beter een media box next hebben. Dan een CI plus,
wanneer de tv wat ouder begint te worden komt het vaker voor dat de CI plus module tuner in de tv defect raakt. Dan moet je een nieuwe tv kopen. Is de box defect bel je naar ziggo voor een nieuwe box.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Ralph71

Quote from: holco on May 15, 2019, 20:02:34
In mijn Next zijn dat soort settings niet aanwezig,
of ik kijk er glad overheen ;)

De HDMI CEC killer was trouwens een tip uit het ziggo forum.

Ik had de instelling dit weekend gewijzigd, maar de Next heeft helaas de juiste apparaten weer teruggezet (heel irritant als je bijvoorbeeld van activiteit wisselt met de Harmony).  >:D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

holco

Vandaar dus de CEC killer, die Next is veels te dominant (nog)

Quote from: Ralph71 on May 16, 2019, 10:50:47
Ik had de instelling dit weekend gewijzigd, maar de Next heeft helaas de juiste apparaten weer teruggezet (heel irritant als je bijvoorbeeld van activiteit wisselt met de Harmony).  >:D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.