Author Topic: Welke film streaming dienst?  (Read 1084 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 82
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
Re: Welke film streaming dienst?
« Reply #25 on: June 8, 2019, 18:47:45 »
Wat is de kwaliteit van de uhd schijf vs de gekochte  appletv films?
Heeft de appletv film dan ook dolby atmos?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb natuurlijk niet alle films vergeleken wbt de beeld/geluid kwaliteit van een/de disc vs Netflix.
Over het algemeen mag je aannemen dat een disc beter is,dus wil je toch ‘altijd’ de fysieke Blu-ray disc blijven gebruiken, tenminste als je een video purist bent. De disc geeft je (waarschijnlijk) meer bandbreedte voor een hogere bitrate met een betere beeld/geluids kwaliteit uiteindelijk.
Maar ik moet zeggen dat de (beeld/geluid) kwaliteit van Netflix over de jaren heen stukken beter is geworden....het is minder ‘plat’ gecomprimeerd als in de begin jaren...,tenminste zo ervaar ik het.
Als ik de Matrix trilogy als voorbeeld mag nemen ,deze 3 films had ik op disc in 4k/HDR met DolbyAtmos....voor uit te proberen kocht ik deze via iTunes/movies (veel goekoper) en moet eerlijk bekennen dat ik in ieder geval in deze films geen verschil zag en hoorde in beeld en geluid kwaliteit.

En ja,best veel 4K/HDR/DV films van iTunes op de ATV 4k zijn ook mčt de Dolby Atmos audiotrack.
« Last Edit: June 8, 2019, 18:53:13 by papaleo »
-4K-HDR Proj.’:Sony VPL-VW360ES ISF Cal -4K-HDR TV :Sony KD-75x9405c -Aparte Stroom groep Lapp + Kemp 8x SNS-Powerbar*v/d Hull D102III 3T HYBRID interlinks/XLR
-Pre/Amp’:Marantz AV8805+Marantz MM8077+MM7055 -ProJ.Scherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"
-Main Speakers/sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150*JLaudio f113v2-DolbyAtmos speakers:4x Monitor Audio CP-CT380iDC -Remote’:Neeo -NAS Synology DS1512+
-4K-HDR speler’:Oppo UHD 205(4K/HDR/DV)-4K/HDR ‘MP’: Nvidia Shield Pro ,AppleTV 4K-HDR

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate Wilson benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmospower
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 75
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #26 on: June 8, 2019, 19:42:24 »
Dat klinkt goed nu zeer binnenkort 4 k underworld on the attic zijn intrede maakt. Moet een goede bron als de  atv is een goede optie voor zowel netflix als films kopen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate Wilson benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmospower
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 75
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #27 on: June 17, 2019, 20:09:59 »
Gisteravond netflix gekeken op de leen panasonic 900 en de n7.
Geluid was erg ok.
Beeld...ietswat ruis als je er op let, wel goed te kijken.

Vandaag een eigen panasonic player gehaald en netflix op 4k abonnement omgezet.
De neiuwe panan heeft colourmapping aan boord dus ik ben benieuwd.

Maatje in de buurt heeft een Apple tv 4k en die zal binnenkort eens even lenen om ook die uit te proberen.

Offline hans.

« Reply #28 on: June 17, 2019, 20:27:44 »
Gisteravond netflix gekeken op de leen panasonic 900 en de n7.
Geluid was erg ok.
Beeld...ietswat ruis als je er op let, wel goed te kijken.

Vandaag een eigen panasonic player gehaald en netflix op 4k abonnement omgezet.
De neiuwe panan heeft colourmapping aan boord dus ik ben benieuwd.

Maatje in de buurt heeft een Apple tv 4k en die zal binnenkort eens even lenen om ook die uit te proberen.
Er kan wel verschil zitten per serie, niet alles is dezelfde kwaliteit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk