Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Hier een interessant YouTube filmpje van Hardware.info over de opvolger van de Ziggo Horizon/Mediabox XL. Die gaat Ziggo Mediabox Next heten.

https://youtu.be/GLlputs2qSw

De gloednieuwe mediabox blijkt in het geheim al een tijd te worden getest. De testers hadden/hebben een spreekverbod.

Inmiddels is Ziggo de nieuwe mediabox bij meer klanten - op uitnodiging - aan het uitrollen; “Soft Launche” heet dat; de testfase geldt nog steeds, maar de grote groep nieuwe testers hoeven geen geheimhoudingsverklaring meer te tekenen. Ziggo zelf heeft sinds kort op zijn website informatie staan over de nieuwe Next:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/specificaties/

Verwacht wordt dat Ziggo de Next over een paar maanden aan het grote publiek gaat aanbieden.

Enige features:
-voorbereid voor 4K
-veel zuiniger
-veel stiller
-opnames voortaan in de Cloud / geen HDD aan boord.
-geschikt o.a. voor Netflix; in de toekomst ook met 4K. Ook YouTube, Videoland etc.
-AB is compacter en werkt met spraakcommando’s; dat schijnt heel goed te werken.
-veel sneller in de bediening dan de oude Horizon/Mediabox XL
-meer integratie met de app’s op smartphone en tablets.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

CineSmurf

Mooie ontwikkeling. Wel meteen een heleboel vragen... In de cloud opslaan klinkt lekker, maar kan je dan nog wel reclames doorspoelen? Op veel zenders kan je bij terugkijken niet doorspoelen, heel irritant. En is ie ook wat stabieler? De horizon die ik nu heb "vergeet" heel vaak afleveringen op te nemen van series die op opnemen staan.

Maar kleiner, energiezuiniger, klinkt goed.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Charlemagne

#2
Quote from: CineSmurf on April  7, 2019, 14:59:31
Mooie ontwikkeling. Wel meteen een heleboel vragen... In de cloud opslaan klinkt lekker, maar kan je dan nog wel reclames doorspoelen? Op veel zenders kan je bij terugkijken niet doorspoelen, heel irritant. En is ie ook wat stabieler? De horizon die ik nu heb "vergeet" heel vaak afleveringen op te nemen van series die op opnemen staan.

Maar kleiner, energiezuiniger, klinkt goed.

Op het Ziggoforum met de topic over de Next heb ik gelezen dat je bij opnames gewoon kunt doorspoelen. Bij replay tv van de meeste commerciële zenders kun je niet doorspoelen; De Cloud is goed voor 400 uur opnames bij de Next, heb ik gelezen. Op het genoemde forum is men overigens in het algemeen heel enthousiast over de nieuwe Next. Met name ook de beeldkwaliteit schijnt beter te zijn, in vergelijk met de oude HB.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Hier nog een YouTube filmpje met een review in het Zwitserduits, met Duitse ondertiteling. Die onverstaanbare gast is lekker aan het spelen met de AB en hij laat in ieder geval zien dat alles heel snel werkt. Zelfs de spraakcommando's kun je in het Zwitserduits geven.

https://youtu.be/u_0wKkLJGww

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

ppeter

#4
 Wij zijn ook al een paar maanden de nieuwe tv-box van Telenet aan het testen. Deze heeft dezelfde features als de Ziggo. Goede beeldkwaliteit met 1080p, maar soms toch weinig detail in het beeld (compressie)? Het toestel is lekker compact en zou zuiniger zijn, met een goede en stevige remote met spraakbediening. Sommige gebruikers zouden de beeldinstelling op 4K kunnen zetten, ook de Netflix en YouTube app aan boord.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HarrieA

Mijn zus heeft de nieuwe Next ook al gekregen. Via een email.

Ze is geen tv-nerd, maar ze vertelde dat ze beter beeld heeft, snellere bediening en geen last meer heeft van de Horizon hickups.

Ik heb 2 weekjes gelee ook eens gebeld, vanwege de problemen die ik met mijn Horizonbox.

Ze wilde niet tuilen tegen een Next. Ik zou misschien wel op een lijst komen voor de omruil op termijn.

Charlemagne

Ik heb op het Ziggoforum gelezen dat er anderhalf miljoen Horizon boxen in de markt zijn. Het is de vraag wanneer je aan de beurt komt voor inruil. De huidige Soft Launch is bedoeld om te testen of er problemen zijn bij de omruil en of de klanten dat zelf kunnen doen en of er misschien toch monteurs moeten langskomen. Dan wordt het wel een hele kluif. Het is de vraag wanneer en vooral ook hoe ze het op de markt gaan zetten. Wordt het bijvoorbeeld gekoppeld aan een bepaald abonnement? Dat is de vraag.

Hieronder citeer ik even van dat Forum over vragen die zijn gesteld aan Ziggo over de levering:

QuoteAntwoord van Ziggo , n.a.v. vraag naar levering Next.

Bedankt voor uw reactie.

Het is correct dat er al klanten zijn die de Mediabox Next al in hun bezit hebben. Ik leg u graag uit waarom dit is.

Ziggo is afgelopen jaar begonnen met het testen van de nieuwe Mediabox. In eerste instantie zijn wij begonnen met testen bij medewerkers. Daarna zijn wij ook, in beperkte mate, begonnen met het testen van de nieuwe Mediabox bij klanten. Op dit moment zitten we met deze groep klanten en medewerkers in de laatste testfase.Dat betekend dat we de test-abonnementen van deze klanten omzetten naar de nieuwe abonnementen en daarbij ook de nieuwe Mediabox Next leveren. Ook dit is dus nog steeds een test, waarbij wij samen met de klanten kijken naar hoe de omzetting gaat, welke invloed dit voor de klant heeft, hoeveel klanten een monteur nodig hebben, of alle leveringen goed lopen en of het proces van het retour sturen van de oude apparatuur soepel verloopt.

Zodra deze laatste testfase naar tevredenheid is afgerond zullen wij ook beginnen met het aanbieden van de Mediabox Next aan alle andere klanten van Ziggo. Uiteraard ontvangt u hier dan ook bericht van.

Met vriendelijke groet,

mod edit: persoonsgegevens weggehaald.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Bas Akkerman

#7
Interessant. Vooral ook benieuwd naar hoe de aansluiting is. Nog steeds via de gevoelige coaxkabel of via Ethernet.

Exit: nog steeds via coax lees ik in het stappenplan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Siddartha

Ik test em ook al een tijdje. Erg fijn apparaat en werkt vrijwel vlekkeloos. Beeld kan ik alleen beoordelen tov  tmobile(KPN) en dan wint Ziggo.
Je kunt reclames inderdaad doorspoelen, dit kan alleen niet met replay tv (bij commercieel dan).

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Malignant

Hier de box ook al sinds september vorig jaar in huis.
Was daarvoor ook al tester van de huidige horizon, maar ik moet zeggen dat dit wel een enorme stap voorwaarts is.

Met name de hardware is een stuk sneller, hierdoor is de gewone bediening van de box een verademing t.o.v. de horizon.

Aansluiting is gewoon nog via COAX, echter het on-demand gedeelte gaat via UTP/WIFI net zoals de extra mediaboxen.
Ook dit werkt heerlijk snel. Op de oude box gebruikte ik bijna nooit replay of de TV gids omdat dit tergend langzaam was.
Nu gebruik ik het bijna dagelijks omdat het zo lekker rap gaat.

Er zit ook een 4K zender op, helaas nog geen HLG, via ip-tv en ook al een klein beetje on demand 4K content met HLG.
Alles werkt lekker, maar natuurlijk zitten er nog wel wat kinderziektes in.

Mag helaas verder niet in te veel detail treden, ben nog steeds gebonden aan een NDA als tester.
Mag enkel praten over wat Ziggo zelf bekend heeft gemaakt en verder niets.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

paulkokkie

Ik zal wel weer een azijnzeiker worden genoemd, maar laat dat 4K voor tv zenders nou eens achterwege, want er nog te weinig content,  en ga eens wat meer geluidssporen meesturen, wanneer je nu een film kijkt op Veronica of rtl7 komen ze niet verder dan DD 2.0.

Maar goed, dat is mijn idee.....
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RonG

Krijg binnenkort ook een Next, had nog helemaal geen mediabox, alles via CI.
Ga het eens proberen gezien de reviews positief zijn, niet zozeer voor het 4K, maar dat het zappen en gebruik velen malen beter is dan de oude mediaboxen.
Dit was ook de reden waarom ik er nog geen had.

We zullen het zien :)

AudioEnZo

Ik hoop dat die Next snel wordt geleverd, dan is de horror met die *&%()^&$*^&%(%) Horizon box achter de rug!

5061

Heb vandaag van Ziggo bericht gekregen en heb de Next besteld. Ben benieuwd wat 't gaat brengen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

denoontje

Kun je ook streamen (4k) met de box?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

holco

Laat die Next maar snel komen, ben die Horizon box helemaal zat!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

RPO

Hier ook bericht gehad en gelijk besteld  (€0,-), ....only way is up wat mij betreft.
Verwachte LT is slechts drie dagen, da's verrassend.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Kerkhoffd

Hier staat de Mediabox Next nu een ruime week en ik heb nog geen nadelen ontdekt t.o.v. de horizon box. Alleen maar voordelen. Alles werkt vlotter. Ook opstarten en tussen zenders wisselen. Beeldkwaliteit is beter. Stemcontrole is een leuke optie die we - ook nadat het nieuwe er af is - regelmatig gebruiken. Tevreden over de overstap.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Malignant

Quote from: denoontje on April  8, 2019, 20:20:36
Kun je ook streamen (4k) met de box?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zelf geen NF, maar ja je kan 4K streamen met de box.
Enkel geen DV ondersteuning.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

pameijer

Quote from: RPO on April  8, 2019, 20:40:41
Hier ook bericht gehad en gelijk besteld  (€0,-), ....only way is up wat mij betreft.
Verwachte LT is slechts drie dagen, da's verrassend.
Had je iets aangevraagd, ben je als tester aangemeld? Ik begreep juist dat de Next nog niet uitgeleverd werd aan "gewone" klanten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

AudioEnZo

Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met als het uitleveren te lang gaat duren ik ga downgraden naar het goedkoopste abonnement. Heb nog een Humax staan, ga ik die wel gebruiken. Benieuwd of daar een goede reactie op komt 

Bas Akkerman

Door de problemen met de huidige box gebruik ik al een tijdje de Apple TV waarbij ik vanaf de iPad naar stream. Werkt op zich prima en geeft een beter beeld. Meerwaarde van de next zou dan opnemen in de cloud zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonG

Quote from: pameijer on April  9, 2019, 09:04:35
Had je iets aangevraagd, ben je als tester aangemeld? Ik begreep juist dat de Next nog niet uitgeleverd werd aan "gewone" klanten.

Ik had een mail van Ziggo gekregen en kon via een link de bestelling plaatsen. Denk dat ze dat gefaseerd nu doen.

RonG

#23
Quote from: Malignant on April  8, 2019, 07:29:19
Hier de box ook al sinds september vorig jaar in huis.

Doet hij netflix in 4K?, meen ergens gelezen hebben dat dit "nog" niet het geval is.

Oja, kun je bij cloud opnames ook de reclame doorspoelen? Ik weet dat dit bij replay tv niet kan.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika