Audio Note verzilverde banaanstekkers upgrade?

Started by B-art, April 12, 2019, 09:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Vraagje: ik overweeg mijn standaard banaanstekkers op de luidsprekerkabels te vervangen door de Audio Note verzilverde banaanstekkers. Zal dit een upgrade zijn of is het effect marginaal of verwaarloosbaar op de geluidsweergave?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Carrol

Als het verschil marginaal zou zijn is er echt iets mis met jou totale set.
Als er al verschil zou zijn dan zal t echt minimaal zijn
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

B-art

Ja zo zat ik ook te denken. Volgens de groef audio zou het een "forse" verbetering opleveren, naar eigen luisterervaring, maar zij willen natuurlijk graag verkopen. Kost dan even 150 euro voor alle 8 connectoren samen inclusief laten solderen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

MichielB

Zelfs als het een groot verschil zou zijn is het nog altijd de vraag hoe zich dat in jouw setup vertaald. Hebben ze niet een al met die "bananen" afgemonteerde kabel te test liggen? Dan kun je eens een vergelijk doen....
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

B-art

#4
Ja ze hadden laatst een set op marktplaats staan met precies die connectoren, maar die zijn helaas al weg.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

pieper

Dat is volkomen zinloos of je moet nu een paar zwaar verroeste ijzeren connectors hebben en dan hebben banaanstekkers va 2 euro de set hetzelfde effect.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

B-art

Heb het inmiddels al weer uit mijn hoofd gezet, scheelt weer 150 euro.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note