Imac killer

Started by CineSmurf, April 5, 2019, 13:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat moet het worden?

Een nieuwe iMac met 1 TB SSD
10 (52.6%)
Een zelfbouw PC, met 32"" UHD monitor
9 (47.4%)

Total Members Voted: 19

Leeuwarden


CineSmurf

Ja, ik voel m al weer aankomen. Ik heb even een poll toegevoegd.  :devil: :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Leeuwarden

#52
Er staat  een optie teveel in die poll...

holco

Eens een Mac, altijd een Mac  :headbanging:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

StefaanD

Wat de NAS betreft, heb hier zelf een model van zeven jaar oud, Synology, nog met originele WD RED 2 TB schijven en als ik kijk naar de uren dan hebben deze bijna 6 kaar vol-continue gedraaid, valt dus wel mee  ;). Wel de laatste tijd een aantal uitvallers en deze nu vervangen door Seagate Ironwolf 4 TB's.

En wat de Mac vs PC vraag betreft ... dat is geen vraag  :D

VlisChris

Quote from: holco on April 10, 2019, 23:02:12
Eens een Mac, altijd een Mac  :headbanging:

Reële kans dat mijn komende desktop een pc gaat worden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

Ben me ook aan het oriënteren om een nieuwe iMac te kopen voor in mijn studio. Gebruik Logic, dus dat zit wel goed qua updates en compatibiliteit.
Enerzijds is de huidige van 2011 nog prima. Sinds er een ssd in zit, geen probleem. Zelfde geldt voor mijn MacBook uit 2011. Beide doen het dus 'al' 8 jaar zonder enig probleem. Ook de accu van de MacBook doet het nog prima.

Waarom een nieuwe, merk wel dat de processor langzaam wat moeite heeft met grotere projecten waarbij ik gebruik maak van veel plug-ins.

Twijfel nu tussen een mini met scherm of iMac. Begrijp dat de ssd bij een mini gesoldeerd zit, dus upgraden is geen optie. Zou de ssd van mijn huidige iMac kunnen gebruiken. Bij de nieuwere iMacs zit het scherm geplakt, maar er zijn kits om een ssd te upgraden met nieuwe tape voor het scherm, dus dat is wel te doen.
Zit er nog groot verschil tussen iMac eb mini qua prestaties? Volgens mij is de mini nu meer gericht op pro gebruikers.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

CineSmurf

Even paar vragen aan de mackenners hier...

Ik heb mijn mac opnieuw geïnstalleerd, om van een schone versie te beginnen.

Twee dingen:
1. Ik moet continu een password invoeren. Bij inloggen heb ik t nu uitgezet, maar na de sluimerstand vraagt ie nog steeds om een password. Dit is een pc voor algemeen gebruik, superirritant dat je telkens je password moet invoeren. Waar kan je dat uitzetten?
2. iPhoto is verdwenen. Enig idee hoe je die weer terug kan krijgen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Leeuwarden

IPhoto bestaat niet meer... Voor je WW probleem weet ik geen oplossing...

Richi

Als je de originele installatie dvd's nog hebt, dan kan je iPhoto weer installeren. Volgens mij heb ik ze nog ergens liggen. Wat voor model iMac heb je? Ik heb een late 2006 Intel Core duo volgens mij.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

StefaanD

iPhoto is al een geruime tijd Foto's geworden

Wachtwoord uitzetten bij schermbescherming via Voorkeuren -> Beveiliging en privacy en dan in de Algemen tab checkbox 'Vraag om wachtwoord' uitzetten.

CineSmurf

Thanks. Ik heb wel even of ik inderdaad nog ergens iPhoto heb liggen.
Volgens mij wel goed een keer een versie installatie, maar veel instellingen heb ik kennelijk gewijzigd in de loop van de tijd...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

iPhoto stond gewoon nog in de App Store onder "mijn aankopen". Top!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Ik heb een externe HDD gekocht (6TB), is nu even handig voor backups van mijn oude mac, maar echt snel vind ik 'm niet (ook niet als ik 'm aan mijn macbookpro van afgelopen zomer hang met TB3).

Begrijp uit eerdere reacties dat er ook snelle externe SSD's zijn. Is dit bijvoorbeeld wat: https://www.wd.com/products/portable-storage/my-passport-ssd.html#WDBKVX0020PSL-WESN
Die kan ik dan aan de voet plakken  O0 van de mac. Zou ik de foto en itunes libs op kunnen zetten (staat 2TB meteen bijna vol...)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Even wat stof van het topic afblazen.

Na lang wikken en wegen toch maar weer een iMac gekocht. Maar meteen helemaal goed gedaan en een iMac Pro besteld. De gewone iMac aankleden werd bijna net zo duur...
In de tussentijd zijn de SSD's trouwens in prijs verlaagd, dus een 2TB is nu (nog steeds absurd duur maar in ieder geval iets meer) redelijk betaalbaar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexeiboris

Achteraf zelf een ssd plaatsen en geheugen bijprikken scheelt ettelijke honderden euro's. Belachelijk dat Apple de meerprijs voor opslag en geheugen zo hoog maakt. Het spul is al duur genoeg.

mijkie

En ff geheugen en of ssd wisselen is er niet meer bij tegenwoordig, daarom heb ik nog een ouwetje van 2013, kun je zelf nog wat wisselen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

alexeiboris

Quote from: mijkie on September 11, 2019, 21:15:50
En ff geheugen en of ssd wisselen is er niet meer bij tegenwoordig
Jawel hoor.

mijkie

T is wat minder toegankelijk dan de oudere modellen vind ik
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

alexeiboris

Quote from: mijkie on September 11, 2019, 21:39:32
T is wat minder toegankelijk dan de oudere modellen vind ik
Dat wel ja. Maar het is zeker niet onmogelijk.

CineSmurf

iMac Pro is weinig te wisselen, tenzij je begint met het scherm eraf te halen. Voorlopig een lekkere configuratie.  :headbanging:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.