Minolta scanner Onderdeeltje gezocht

Started by Palu, April 3, 2019, 03:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Palu

Hallo,

Mijn minolta scanner Dimage II scande niet goed in. Probleem was dat een kunststof koppelstukje op de as van de stappenmotor en de wormas niet meer goed vastzat. Het kunststof is vergaan en de schroefjes hebben daardoor geen houvast meer. Ik heb de schroefjes aangedraaid, nu werkt de scanner weer goed, maar dat is slechts provisorisch.

Weet iemand of zon koppelstukje los verkrijgbaar is?

Zie de fotos.

Thanks
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

J.A.F._Doorhof

Misschien wat Amerikaanse fora proberen. In Nederland zal het moeilijk worden. Minolta is door Sony overgenomen qua imaging maar volgens mij niet de scanners.

Ik heb zelf een reflecta 500 trouwens kan je die van harte aanbevelen als je wat nieuws zoekt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Palu

Hallo Frank,

Bedankt voor de tip. Heb vandaag ff gegoogled. Het blijkt dat de 3D printerbouwers deze klemmen veel gebruiken.
Op stappenmotor.nl heb ik al wat voorbeeldjes gevonden. Moet even de juiste diameters vaststellen van de stappenmotor as en de wormas en dan zalhet wel lukken. Wel opvallend is dat alleen dit onderdeel is vergaan, zoals te zien op de foto. Rest is nog perfect!

Hartelijk dank!

PS Kwam er net achter dat het 15 jaar geleden is dat ik bij jou op een demo avond de Hitachi PJTX 100 beamer had gekocht. Werkt nog steeds goed!

Groet,

Paul

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Palu

Quote from: J.A.F._Doorhof on April  4, 2019, 19:53:24
Is nu wel aan vervanging toe ;)

Heb je wat leuks? Graag inruil van mijn Hitachi, volgens mij heb ik nog een calibratie te goed! 😉
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

J.A.F._Doorhof

Inruil van de Hitachi zul je niet blij mee worden
Qua vervanging hebben we enorm veel. En het verschil is bizar :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"