Apple TV 4k gaat automatisch aan

Started by PascalX, April 2, 2019, 14:21:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalX

Hallo allemaal, ik zit met het volgende gigantisch irritant probleem. Ik heb een Denon avr-x2400h, hierop zit de apple tv 4k en de digitale ontvanger van kan aangesloten. Als ik nu mijn digitale ontvanger aanzet en de tv, dan gaat mijn receiver automatisch aan wat goed is maar de apple tv gaat ook automatisch aan en schakelt de receiver naar de apple tv. Dan moet ik dus met de afstandsbediening weer opnieuw de juiste bron kiezen. Heb al zoveel opties uitgeprobeerd, maar weet iemand toevallig hoe dit komt?

Joske007

Kijk anders hier eens.

Bron:https://support.apple.com/en-us/HT205225

Adjust HDMI-CEC and volume settings on your Apple TV
Go to Settings > Remotes and Devices, then choose the following:
Control TVs and Receivers: Choose whether your Siri Remote or Apple TV Remote automatically turns on your television or receiver.
Volume Control: Choose whether your Siri Remote or Apple TV Remote controls volume for your television or your receiver. You can also select this to learn, edit, or delete learned volume controls.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

PascalX

Deze setting heb ik al geprobeerd en al zet ik het op uit dan gooit de receiver hem nog aan helaas.

road rebel

Toestellen van het stroom halen na het veranderen van een hdmi cec instelling helpt soms.

VlisChris

Je denon geeft gok ik een signaal af waardoor de atv getriggered wordt?

Is er daarin niks uit te zetten?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PascalX

Ik verneem idd dat er iets in mijn receiver de atv triggert maar kan helaas geen specifieke optie vinden. Wel kan ik alle arc uitzetten maar dan gaat mijn receiver ook niet meer uit zodra ik mijn tv uitzet. Ook kan ik geen optie vinden waar ik de volgorde kan instellen want ik neem aan dat de atv mijn digitale ontvanger overruled. Toevallig heb ik een ex zwager werken bij sound united waaronder Denon valt en die gaat volgende week eens informeren bij de tech support.

BenW

Heb bijna  hetzelfde met mijn Marantz SR7011 en Apple TV 4K, alleen hier gaat het beeld van de atv niet aan.

Verder heb ik op beide apparaten alles wat met HDMI control te maken heeft uitstaan.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

PascalX

Ik ben bang dat het iets is van apple zelf om weer lekker de baas te kunnen spelen.

Arcenon

Als het goed is de HDMI CEC van de apple volledig uitzetten, stroomkabel eruit, hdmi kabel eruit, de kabels er weer in en hoppa  :pompom:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

BenW

Quote from: Arcenon on April  8, 2019, 08:41:57
Als het goed is de HDMI CEC van de apple volledig uitzetten, stroomkabel eruit, hdmi kabel eruit, de kabels er weer in en hoppa  :pompom:

Ik ga het testen!
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

PascalX


BenW

Quote from: Arcenon on April  8, 2019, 08:41:57
Als het goed is de HDMI CEC van de apple volledig uitzetten, stroomkabel eruit, hdmi kabel eruit, de kabels er weer in en hoppa  :pompom:

Helaas heeft het bij mij het probleem niet doen verhelpen.

Zodra in de Marantz SR7011 aanzet gaat de ATV ook aan.

Ik heb wel de volumeregeling staan op receiver via IR.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.