Aankoopadvies: Kef KHT3005 speakerset 5.1

Started by corsiva, March 30, 2019, 00:37:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

corsiva

Puur voor films (want muziek gaat via Sonos) ben ik opzoek naar een surroundset.

Nu kan ik 2e hands een Kef KHT3005 set overnemen van 4 satelietspeakers, 1 center en de rechtopstaande smalle woofer.

(Ik twijfel omdat ze zo oud zijn.)

Ik lees productie datum vanaf 2009 en op andere site 2003) vroeg ik mij af:

1-hoe lang gaan deze eitjes, sub mee?

2-of koop ik iets wat aan zijn einde van zijn latijn is?

3-staan ze erom bekend snel kapot te gaan?
-goed geluid? (gaat mij om films, niet om muziek)

4-zijn ze te combineren met een yamaha rxv530rds?

5-ik kan de speakers voor 300 euro overnemen, is dat een goede prijs, wat vinden jullie dat ze waard zijn?

6-is het een goede, verantwoorde aankoop?

7-dolby digital plus is via optische kabel naar oudere dolby digital versterker downwards compatible weer te geven toch? Dus met andere woorden, als ik Netflix op mijn samsung smarttv afspeel en toslink/optical gebruik heb ik gewoon surround toch met die Yamaha?

Hopelijk kunnen en willen jullie met mij meedenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


reza

#1
Hoi,

1. Daar is natuurrijk nooit een pasklaar antwoord op te geven. De ene speaker gaat 10 jr mee de andere 20. Dit is hetzelfde als bij mensen. De ene wordt 60 de ander 80. De sub bij de kefs is wel vaak een probleem omdat er een brom in kan komen. Dit kan je wel tackelen door de stroom er af te halen als je de set niet gebruikt. Mocht er wel een brom inzitten dan is dat vaak voor weinig geld op te lossen als je handig bent.

2.
Nee absoluut niet. Dit is sowieso niet de eerste serie kefs maar 1 van de laatste series, dus echt heel oud zijn ze ook niet.

3.
Nee, helemaal niet. Deze serie Kefs is het meest genomineerd binnen de familie. Ik geloof dat ze alle prijzen hebben gewonnen die er maar te winnen valt, elk jaar...

4. Ze zijn te combineren met elke versterker.
5. Ik zelf vind 300 wat fors, maar daar in tegen is het niet de oudste serie, in het zwart en compleet met sub. Dus...
Kan het er voor gevraagd worden.
6. Absoluut!!
7. Ja klopt.

Ik zelf heb deze set iets meer als een jaar geleden gekocht. Ik heb dan twee subs en ik kan je vertellen.
WAUW wat een geluid komen er uit die eitjes, dat is niet normaal. Voor het geld niet te kloppen!
Je moet er geen muziek mee gaan luisteren want dat is een stuk minder maar voor films prima.
Ik heb de center wel vervangen voor een 200reference omdat ik iets meer body wilde.
Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen luisteren bij mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

corsiva

Quote from: reza on March 30, 2019, 08:43:37
Hoi,

1. Daar is natuurrijk nooit een pasklaar antwoord op te geven. De ene speaker gaat 10 jr mee de andere 20. Dit is hetzelfde als bij mensen. De ene wordt 60 de ander 80. De sub bij de kefs is wel vaak een probleem omdat er een brom in kan komen. Dit kan je wel tackelen door de stroom er af te halen als je de set niet gebruikt. Mocht er wel een brom inzitten dan is dat vaak voor weinig geld op te lossen als je handig bent.

2.
Nee absoluut niet. Dit is sowieso niet de eerste serie kefs maar 1 van de laatste series, dus echt heel oud zijn ze ook niet.

3.
Nee, helemaal niet. Deze serie Kefs is het meest genomineerd binnen de familie. Ik geloof dat ze alle prijzen hebben gewonnen die er maar te winnen valt, elk jaar...

4. Ze zijn te combineren met elke versterker.
5. Ik zelf vind 300 wat fors, maar daar in tegen is het niet de oudste serie, in het zwart en compleet met sub. Dus...
Kan het er voor gevraagd worden.
6. Absoluut!!
7. Ja klopt.

Ik zelf heb deze set iets meer als een jaar geleden gekocht. Ik heb dan twee subs en ik kan je vertellen.
WAUW wat een geluid komen er uit die eitjes, dat is niet normaal. Voor het geld niet te kloppen!
Je moet er geen muziek mee gaan luisteren want dat is een stuk minder maar voor films prima.
Ik heb de center wel vervangen voor een 200reference omdat ik iets meer body wilde.
Ik weet niet waar je woont maar je zou kunnen luisteren bij mij.
Hi Reza,

Mede dankzij jouw bericht heb ik afgelopen zondag de kef 3005 set op mp gekocht... Uiteindelijk voor €265,00.

Vandaag komt de 2e hands Yamaha RXV530RDS versterker. Super blij mee. Van de week ga ik alles aansluiten.

Nog bedankt dat je de tijd hebt genomem voor je advies en aanbod te mogen luisteren.

PS: wat voor subs heb je (gewoon nieuwsgierig)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk