Panamorph Paladin DCR lens

Started by home@the movies, March 27, 2019, 16:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

De meest logische volgorde voor een "next upgrade" absoluut je scherm. (Adeo Reference Grey tab tension)

Wordt aan gewerkt en kom ik zsm op terug.  ;)


Quote from: rdebruin on November  6, 2020, 01:14:31
Ik heb er ook niet zoveel verstand van, vandaar ook mijn vraag ;)
Ik kan mijn eigen voorstellen dat je met veel meer lichtopbrengst , meer reflectie hebt van het witte plafond.
Maar gelukkig is de vraag al beantwoord door iemand die er wel verstand van heeft  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: rdebruin on November  6, 2020, 01:14:31
Ik heb er ook niet zoveel verstand van, vandaar ook mijn vraag ;)
Ik kan mijn eigen voorstellen dat je met veel meer lichtopbrengst , meer reflectie hebt van het witte plafond.
Maar gelukkig is de vraag al beantwoord door iemand die er wel verstand van heeft  ;)

Nee joh... ik heb er ook niet veel verstand van maar de dingen die ik weet deel ik graag.
Ik vind het gewoon een pracht hobby en lult er graag over maar voor de echte kennis vaar ik ook op de bekende heren hoor.
Maargoed een wit plafond is volgens mij totaal geen probleem bij een Paladin en denk dat je scherm en doek keuze daar belangrijker voor is, denk dat het belangrijker is hoe ver hangt je scherm van het plafond af... wat staat erbij in de buurt die licht van kleur of glanzend zijn die kunnen weerkaatsen etc etc
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: buckler on November  7, 2020, 09:24:26
Nee joh... ik heb er ook niet veel verstand van maar de dingen die ik weet deel ik graag.
Ik vind het gewoon een pracht hobby en lult er graag over maar voor de echte kennis vaar ik ook op de bekende heren hoor.
Maargoed een wit plafond is volgens mij totaal geen probleem bij een Paladin en denk dat je scherm en doek keuze daar belangrijker voor is, denk dat het belangrijker is hoe ver hangt je scherm van het plafond af... wat staat erbij in de buurt die licht van kleur of glanzend zijn die kunnen weerkaatsen etc etc

Je hebt in ieder geval wel een hele mooie set staan.
Het summum wbt beeld denk ik, met een dito prijskaartje.
Ik geloof wel dat het in iedere situatie een upgrade zal zijn, maar vermoed in mijn geval dat een anders scherm idd de meest logische keuze is.
Ben ook best benieuwd hoe groot het verschil zal zijn met die lens, tegen de tijd dat ik dat serieus in overweging ga nemen zal ik eens ergens gaan kijken.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Thanks.
Als alles wit en licht van kleur is dan is zo'n scherm zeker aan te raden.
Succes
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Maks

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb zelf de panamorph FVX200 icm met de N7 en ben eigenlijk wel benieuwd of die custom bracket voor DCR ook geschikt zou zijn om mijn FVX200 erop te mounten? Ik heb nu zelf een bracket gemaakt, maar ik blijf een klein beetje barrel distortion houden....en als purist, zoals iedereen hier op het forum, moet het allemaal kloppen.. ;D
Zoniet, zijn er tips van mede forumleden met een lens om dit tegen te gaan?
Groet max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

home@the movies

Quote from: Maks on November 13, 2020, 19:07:19
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb zelf de panamorph FVX200 icm met de N7 en ben eigenlijk wel benieuwd of die custom bracket voor DCR ook geschikt zou zijn om mijn FVX200 erop te mounten? Ik heb nu zelf een bracket gemaakt, maar ik blijf een klein beetje barrel distortion houden....en als purist, zoals iedereen hier op het forum, moet het allemaal kloppen.. ;D
Zoniet, zijn er tips van mede forumleden met een lens om dit tegen te gaan?
Groet max

De Brackets worden niet los verkocht en zijn echt op maat van de DCR lens gemaakt, dat gaat hem dus niet worden ;-)
Barrel distortion is eigen aan het optische verhaal, al is dit bij de nieuwe DCR lens (bij gebruik in de juiste throw) bijna onbestaande.
Oplossen kan je dit echt niet, het enige wat je kan doen is zo goed mogelijk binnen de juiste throw blijven om de vervorming minimaal te houden.


Maks

Quote from: home@the movies on November 16, 2020, 20:07:47
De Brackets worden niet los verkocht en zijn echt op maat van de DCR lens gemaakt, dat gaat hem dus niet worden ;-)
Barrel distortion is eigen aan het optische verhaal, al is dit bij de nieuwe DCR lens (bij gebruik in de juiste throw) bijna onbestaande.
Oplossen kan je dit echt niet, het enige wat je kan doen is zo goed mogelijk binnen de juiste throw blijven om de vervorming minimaal te houden.

Hi werner, bedankt en idd jammer dat ze puur voor de DCR zijn gemaakt. Zal nog eens avondje gaan pielen hiermee.
Gr Maks
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

vik

Wegens overstap naar een NX9 en een Lumagen komt er op zeer kort termijn een Paladin DCR met XM2 vrij.

Wordt vervolgd.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#108
Gisteren weer bezoek gehad van Werner voor een nieuwe calibratie van mijn projector (zit nu op 145 uur) en fijn afstelling van mijn DCR lens.
En mijn god het resultaat mag er wezen zeg...  we hebben de projector 10 cm lager gehangen zodat de Paladin DCR lens wat dichter op de projector lens kan komen te hangen en alles perfect afgesteld inclusief nieuwe software in de MadVR Envy plus calibratie voor hdr in high lamp.
Lijk wel een snijbrander nu en heb bijna mijn lashelm nodig (en dat op een matwit gain 1.0 doek)  :clapping:
Mijn motto is 'hoe meer licht hoe beter' bij hdr en dat komt dan ook wel uit met 42,5 fl.
Nice
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

uit mijn hoofd zeg ik 254 cm breed (2.40:1)
Maar hij kan nog meer licht geven hoor als ik de nits in de Envy naar 85/90 zet maar daar begin ik nog niet aan, perfect zo
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Dat weet ik eerlijk gezegd niet Reza... (en dacht dat mijn Envy op 100 nits staat)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: buckler on January 10, 2021, 12:39:22
Dat weet ik eerlijk gezegd niet Reza... (en dacht dat mijn Envy op 100 nits staat)

Oke, dat lijkt me wat weinig zo met de N9 zo weinig uur en een niet al te groot scherm EN een lens.
Ik heb met mijn N5 al 135 nits op highlamp modes.

Met 100 nits zit je wel overal netjes tussen in en heb je indd veeeeel licht met de Envy.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

#114
Nee ik weet niet wat de nx9/dcr/envy voor nits eruit persen , ik weet alleen dat de envy op 100 nits staat en dat Werner gisteren 42,5 foot fl meten.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Maar wat een plaatje zeg... en wat een bak licht.
Ik geniet er enorm van.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: reza on January 10, 2021, 13:40:22
Oke, dat lijkt me wat weinig zo met de N9 zo weinig uur en een niet al te groot scherm EN een lens.
Ik heb met mijn N5 al 135 nits op highlamp modes.

Met 100 nits zit je wel overal netjes tussen in en heb je indd veeeeel licht met de Envy.

Voor de duidelijkheid, 100 Nits is de instelling op de Envy, niet wat er gemeten is op het scherm, de 42 ftlmb was gemeten op een 70% wit patroon tijdens de grey scale meting, niet op een 100% wit.
Ik weet niet meer uit het hoofd wat ik gemeten heb op 100%, uiteraard nog een stuk hoger dan de 42.

Gr
Werner

reza

#117
Quote from: home@the movies on January 11, 2021, 14:23:58
Voor de duidelijkheid, 100 Nits is de instelling op de Envy, niet wat er gemeten is op het scherm, de 42 ftlmb was gemeten op een 70% wit patroon tijdens de grey scale meting, niet op een 100% wit.
Ik weet niet meer uit het hoofd wat ik gemeten heb op 100%, uiteraard nog een stuk hoger dan de 42.

Gr
Werner


Wel handig om te weten hoeveel nits je tot je beschikking hebt om madvr ''perfect'' werkend te krijgen.
Dat is zoals je zelf uiteraard weet de belangrijkste setting in het hele gebeuren. :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#118
Quote from: reza on January 11, 2021, 15:19:47
Wel handig om te weten hoeveel nits je tot je beschikking hebt om madvr ''perfect'' werkend te krijgen.
Dat is zoals je zelf uiteraard weet de belangrijkste setting in het hele gebeuren. :thumbs-up:

Dat zou je niet zeggen als je Martin kent  ;) ;D die wil heeeeeel veel licht, trust me, been there done that, no go  ;D ;D ;D

HDR in high lamp, lensje ervoor, madrvr op 100 Nits, en zonnebril op  ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Dan zal die aan licht geen gebrek hebben nee. ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Hahaha... nee ik vind het gruwelijk mooi. Lijkt wel een Oled.
Gisteren nog naar John Wick 2 gekeken en mijn god wat een mega goed beeld.
Alles klopt en het is net of je erin kan stappen, en een diepte in het beeld waar je u tegen zegt.
Klasse gedaan Werner...  'vakman'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: home@the movies on January 11, 2021, 15:30:04
Dat zou je niet zeggen als je Martin kent  ;) ;D die wil heeeeeel veel licht, trust me, been there done that, no go  ;D ;D ;D

HDR in high lamp, lensje ervoor, madrvr op 100 Nits, en zonnebril op  ;D

Je weet toch dat ik mijn brood verdien als lasser?  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: buckler on January 11, 2021, 18:35:45
Je weet toch dat ik mijn brood verdien als lasser?  :clapping:

Ja...,nu begrijp ik het!
Jij zet je lasbril op als je een film gaat kijken... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

#124
zo is dat Leo  ;)
Geweldig. En als ik dan weer ziet ,tijdens het opnieuw positioneren en fijn stellen van de DCR lens omdat we mijn projector ook 10 cm lager hebben gehangen, wat dat de Paladin DCR voor meerwaarde met zich meebrengt snap ik niet dat er niet meer mensen (die het financieel kunnen dragen) voor zo'n lens gaan. Ik weet ik heb het in het begin meer geschreven maar de stap is echt een flinke. Soms moet je het weer met je eigen ogen zien om er weer aan herrinnerd te worden hoe groot het verschil is. En goed positioneren is daarbij in mijn ogen extreem belangrijk, we hebben hem nu wat dichter op de NX9 lens gepositioneerd en dat gaf weer een stap beter beeld. Simpel is het echt niet en ik zo het zelf niet kunnen.. ja nu waarschijnlijk wel omdat ik les van de 'meester' heb gehad  :worship:
Zit volgens mij maar 1 nadeel aan... 'de prijs'  :crazy:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek