Panamorph Paladin DCR lens

Started by home@the movies, March 27, 2019, 16:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rugal2

Quote from: rugal2 on April  1, 2019, 19:22:38
Was dit niet Ready Player One UHD op de HTPC met MadVr ?

Quote from: home@the movies on April  2, 2019, 14:00:25
Inderdaad.

Dat dacht ik al. Dat was het moment waarop ik zag dat met het gebruik van MADVR "de grijze waas" over het beeld met HDR plots
verdween en het HDR werd wat ik graag altijd al heb willen zien, maar tot op heden nog niet gezien had.
Wat een Wow  :o  moment was dat zeg. Eindelijk nu zelf ook enthousiast over HDR.
Daarna Mortal Engines met MadVR, wat een licht en kleur festijn was dat zeg  :clapping:
Ik was erg verbaasd om te merken dat weinig mensen iets van MADVR,  Envy en/of Lumagen wisten, ondanks dat dit voor HDR met een huidige projector
toch wel duidelijk toegevoegde waarde is (misschien wel essentieel te noemen gezien de licht opbrengst van de huidige projectoren).
Ik was bij de shoot out afgelopen zaterdag. Jammer dat ik de NX5 in combinatie met MADVR op zondag heb moeten missen, aangezien de JVC NX9 met Panamorph Paladin DCR lens ver buiten mijn budget valt  ;)




jantje112

Volgens mij heeft RobDingen destijds wel veel metingen gedaan met de Isco3 en was de conclusie dat je lichtopbrengst zeker geen 35% winst was ivm de lensverliezen. Belangrijkste bezwaar was verdwijnen van ansi contrast. Ben erg benieuwd naar de metingen!

home@the movies

Quote from: jantje112 on April  3, 2019, 14:13:24
Volgens mij heeft RobDingen destijds wel veel metingen gedaan met de Isco3 en was de conclusie dat je lichtopbrengst zeker geen 35% winst was ivm de lensverliezen. Belangrijkste bezwaar was verdwijnen van ansi contrast. Ben erg benieuwd naar de metingen!

maar de Isco is een totaal ander lens concept dan deze DCR lens, en bij een "oude" 16/9 projector heb je niet evenveel extra pixels dan bij gebruik van een 4K paneel met volle 4096 pixels.

garmtz

Werner, wie is de 'verdeler' (importeur) Voor dit product in NL/Benelux? Weet je dat?

home@the movies

Quote from: garmtz on October 22, 2020, 14:06:55
Werner, wie is de 'verdeler' (importeur) Voor dit product in NL/Benelux? Weet je dat?

Nederland weet ik niet, voor Belgie is dat  Benchmark.

Jean Sibelius

Ik loop al even met de volgende vraag en ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Stel ik wil max. 20K uitgeven aan nieuwe projectie, wat is dan momenteel de beste optie?

JVC-NX9
JVC-NX7 + Paladin lens of
JVC-NX7 + MadVR
Of iets anders? (Wachten en/of iets anders kopen mag ook :colgate:)

Is er gewoon een beste keuze volgens jullie of hangt het er vanaf? (En zo ja, waarvan)

Ik ben heel benieuwd.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Ik zou dan inzetten op een N7 en Paladin DCR lens.
Zelf was ik na een paar seconden al kompleet 'om' toen ik de JVC zag met DCR lens... in mijn ogen een geweldige upgrade en eenmaal met lens van films te hebben genoten is er geen weg meer terug.
Zoals bekend gebruik je al de pixels die normaal in de zwarte balken zitten bij 2.35 films wat (voor je beleving) een scherper beeld geeft maar de lens geeft je ook een klap meer licht wat zeer welkom is bij hdr of als je een heel groot scherm wilt.
Maar wat ik echt het indrukwekkenste vond was de ENORME hoeveelheid diepte je beeld ervan krijgt. Echt genieten vind ik.
Ik zelf vind ook ,al lees je dit nooit, dat als je naar een groot scherm kijk je soms het gevoel kan krijgen dat het allemaal te groot is maar zodra de DCR lens ervoor komt heb je totaal dit gevoel niet meer en lijkt alles te kloppen.
Kijk ik heb de NX9 en vind dat een prachtig apparaat... ik heb ook de Envy en vind dat ding ook echt super maar mijn beste upgrade (ooit?) vind ik de DCR lens.
Wat je ook beslist ga in ieder geval eerst eens een demo bezichtigen van de lens en ik denk dat ik dan het antwoord wel weet.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: Jean Sibelius on October 30, 2020, 17:44:45
Ik loop al even met de volgende vraag en ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Stel ik wil max. 20K uitgeven aan nieuwe projectie, wat is dan momenteel de beste optie?

JVC-NX9
JVC-NX7 + Paladin lens of
JVC-NX7 + MadVR
Of iets anders? (Wachten en/of iets anders kopen mag ook :colgate:)

Is er gewoon een beste keuze volgens jullie of hangt het er vanaf? (En zo ja, waarvan)

Ik ben heel benieuwd.

Groeten, Jan
Ben benieuwd of het een upgrade is tov je huidige jvc :D
Man man, wat een evt upgrade zal dat zijn.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

De route die ik persoonlijk zou volgen is eerst bedenken of je groter wil projecteren, indien het geval hoe groot gaat dit zijn.

Daarna eens kijken (verdiepen) hoe een JVC Dla- N7 of NX9 er in het echt uit ziet, want als ik het goed heb dan heb je die nog niet gezien klopt dit Jan? Dan de interne software beoordelen op de tone mapping kwaliteiten en die gaat zeker niet tegen vallen. Vooral niets overhaasten maar nou ken ik jou wel wat beter en dat zit sowieso niet in je systeem.   :)

Hopelijk lukt het dit jaar nog om de nieuwe ruimte af te ronden bij CineMike en daar wordt ook de CM lumagen gedemonstreerd op de Trinnov Altitude 32 , en als ik het goed begrijp op een N7. Wij hebben een andere visie en inmiddels al bekend: "Less is more" en daarmee bedoel ik de keten zo kort mogelijk houden voor het beste resultaat. Die zal niet teleur stellen  ;)

Je bent van harte welkom maar ga ook zeker een kijkje nemen bij andere dealers.

Quote from: Jean Sibelius on October 30, 2020, 17:44:45
Ik loop al even met de volgende vraag en ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Stel ik wil max. 20K uitgeven aan nieuwe projectie, wat is dan momenteel de beste optie?

JVC-NX9
JVC-NX7 + Paladin lens of
JVC-NX7 + MadVR
Of iets anders? (Wachten en/of iets anders kopen mag ook :colgate:)

Is er gewoon een beste keuze volgens jullie of hangt het er vanaf? (En zo ja, waarvan)

Ik ben heel benieuwd.

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Weinig reacties op zo'n interessant topic vind ik  :-X
Maar ik heb nog wel een toevoeging.
Ik weet niet hoe de N5 is tov de N7 want die heb ik nooit gezien maar ik lees wel eens dat de verschillen niet enorm zijn daartussen en dan zou dit misschien ook wel een mooie optie zijn lijkt mij:

-N5
-Paladin DCR lens
-MadVR Envy / Lumagen

Ik heb dit al meer geschreven hoe ik erin staat maar in mijn ogen zijn de video processor en DCR lens blijvertjes voor een groot deel van je leven en is de projector een passant.
Panamorph heeft ook de DCR-C (Compact) lens en die is heel wat goedkoper al heb ik ook gehoort dat die er weer 'uit' gaat dus weet niet of die nog verkrijgbaar is maar dan zit je met de C ook nog vast aan welke (korte) afstand je projector van het scherm hangt en hoe breed je scherm is (dacht uit mijn hoofd max 1.4 voor de C en min 1.6 voor de DCR).
Maar mocht dat toevallig allemaal gunstig uitkomen dan heb je wel het nadeel dat de C alleen op de N5/N7 past en niet op grotere lenzen zoals de NX9 heeft en je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt dus persoonlijk zou ik die niet nemen en het bij een gewone DCR houden...
Ik kan je wel vertellen dat iedereen die het nu bij mij gezien heeft (DCR incl Envy) flink onder de indruk waren en direct zeiden dat ze het zelf ook gelijk hadden aangeschaft als ze het budget ervoor hadden want ze vonden het werkelijk prachtig, alle credits hiervoor naar Werner natuurlijk want die is werkelijk een dikke week thuis bezig geweest de projector/DCR/Envy op mijn scherm te calibreren en in te stellen voordat het hele set naar mij toe kwam... kudos.
Maar eerlijk is eerlijk ,en ik schreef dit ook al bij het Envy topic, het is allemaal belachelijk veel geld. Teveel geld. Maar als ik zo'n schitterende ruimte met fantastisch apparatuur als jou had dan was ik eerder geinteresseerd in een top lens als de DCR samen met een goede video processor dan in een projector die nogmaals in mijn ogen een passant is en over vijf jaar nog maar een zakcentje waard is.
Just my 2 cents

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Bedankt voor jullie reacties en overwegingen! :clapping:

Gelukkig hoef ik vandaag nog niet te beslissen, maar het geeft me wel een richting waar ik aan moet denken (dus ik zal me alvast verder gaan inlezen) ;).

Mijn huidige Stewart scherm (123" diagonaal) is een gegeven. Bij de bouw van de Mansion heb ik ervoor gezorgd dat het scherm en de basstraps erlangs en de basstraps eronder 1 geheel zouden vormen. Het scherm komt naar beneden in de nis die daarvoor gecreëerd is. Dus groter projecteren gaat het niet worden.

Fijn dat jij uitgebreid reageert Buckler, want volgens mij ben jij op dit moment de enige die de ultieme ... EN ... EN ... combinatie heeft en dus dagelijks ervaart wat het doet 8).

In 1 woord PRACHTIG, voor mij simpelweg (en redenerend!) teveel geld. Niet onbetaalbaar, maar ik merk dat een stemmetje in mijn hoofd wat relativering aanbrengt in de hobby ondertussen. Daar waar ik vroeger zonder blikken of blozen E1000 uit kon geven aan bv. een kabeltje, terwijl ik moeite had om E80 aan een nieuwe spijkerbroek uit te geven, beginnen deze extremen nu toch naar elkaar toe te trekken.

De kijkafstand naar mijn scherm schat ik momenteel op 4 meter, maar dat zou ik na moeten meten.

Viktor heeft gelijk dat ik de NX7 en NX9 nog niet heb gezien. Dat had ik normaal gesproken al wel een keer gedaan, maar gezien de huidige situatie maar even pas op de plaats. Als ik kijk naar het prijsverschil tussen de NX7 en de NX9 is dat heel groot, vandaar de vraag kun je voor het verschil van 10K je geld niet op een betere manier uitgeven? En inderdaad in mijn achterhoofd houd ik natuurlijk altijd het idee volgend jaar -25% en 2 jaar later -50% van de aanschafprijs. Maar geldt dit ook niet voor de Envy? Er wordt op de Trinnov vaak 'afgegeven' dat het niet meer dan een gepimpte PC is... (maar ik zou niet anders willen).

Daarmee terugkomend op de reactie van rdebruin... inderdaad hoeveel beter wordt het tov de huidige JVC? Zeker niet het nieuwste model, maar dit jaar wel opnieuw gekalibreerd en met de komst van de Oppo 203 CM weer een mooie stap gemaakt. Dit wel zonder enige ervaring met hoe het er momenteel uit zou kunnen zien met bv. een N7 of N9. Heb een tijd geleden wel de JVC Z1 gezien op een show op een groot scherm (dat is mijn huidige referentie).

Dat er hier tzt een 4K Native projector gaat komen, dat is wel zeker. Wanneer, welke en welke opties erbij dat is even de vraag. Bijkomend 'nadeel' is dat tevens het HDMI-board van de Trinnov nog vervangen/geüpgraded moet worden (dat houd ik buiten dit potje), maar dat terzijde.

Hoop tzt de verschillende opties een keer te kunnen ervaren. De huidige JVC zit niet op de schopstoel, maar als hij toch onverhoopt kapot zou gaan, dan is het een fijne gedachte dat het geld voor een upgrade al beschikbaar is (en dat moet er wat meer haast gemaakt worden).

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Een N7 + lens (en later misschien een Envy of Lumagen) is zeker iets om in gedachten te houden.

Verdere gedachten/overwegingen zijn van harte welkom! :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Graag gedaan Jan en ik geef toe ik vind het dan ook heel leuk om over deze nieuwe spulletjes te praten hoor  ;D

Dat je een (16.9?) scherm heb wat moet blijven hangen is toch geen probleem lijkt mij? Ik zou wel iets verzinnen dat je dan bv het bovenste gedeelte kan masken bij gebruik van een DCR lens mocht je daar voor gaan.
En dan nog mooier is dat je dan ook de lens motorisch opzij kan sliden bij 16.9 films.
Het is absoluut (te)veel geld en ik zelf heb er dan ook jaren voor gespaard en wil naar een situatie toe dat ik alleen nog maar projectoren hoeft te wisselen na een aantal jaar en dat de rest lekker kan blijven staan en toch nog altijd een meerwaarde in je set zal geven.
Net als jij met je Trinnov etc etc al heb bijvoorbeeld.
Wat je verteld over je uitgaves betreffende bv een spijkerbroek ook dat herken ik wel... ik zelf had altijd er nog een dure hobby/sport naast waar ik mee ben moeten stoppen wegens hartziekte dus bespaar mezelf een aardig centje wat ik nu dan maar in mijn ht set stop :)

De N7 , NX9 , VW760 etc etc is allemaal mooi spul hoor maar in alle eerlijkheid was ik ook altijd enorm tevreden met mijn LS10000 Epson projector en had daar nog best wat extra jaren mee kunnen draaien dus ik kan goed begrijpen dat jij nog een poosje door wil spelen met je oudere JVC, zeker geen straf.
Wat betreft de Z1 die je aanhaalt, ik was ook eerst in de 'jacht' op een Z1 maar hoorde vanuit verschillende kampen die het echt konden weten en er een hebben gehad dat de NX9 toch echt een mooier plaatje op het scherm toverde en zeker met betere zwartwaardes ook al lees je op het avsforum tegenovergestelde berichten. Wat klopt? Geen idee, als ik zie hoe weinig mijn oude LS10000 met bv een N7 of een NX9 schilt zou ik me daar niet druk over maken want ze zijn echt allemaal heel erg goed. Tuurlijk schilt het... maar schilt het zoveel dat het tienduizend euro meer waard is? Waarschijnlijk niet. Vandaar ook mijn redenering dat ik een DCR lens of een Envy wat meer waardeer op de lange termijn.

Wat ik kan zeggen over een Lumagen is dat het een prachtig resultaat op het scherm tovert (een ex collega van mij heeft er een) maar dat IK er niet mee om zou kunnen gaan en er weinig van snap want plug en play vind ik ze zeker niet, daar tegen over is de Envy zo makkelijk dat ik zeker weet dat mijn moeder van 76 jaar er dingen in aangepast krijgt als ze dat zou willen haha lol. Geintje natuurlijk maar ik meen het wel.
Verder beide super apparaten natuurlijk en geen kwaad woord over de een of de ander van mij.
Of de Envy over 2 jaar voor -25% of -50% te krijgen zou zijn? Denk het zelf niet, zal eerder meer worden als je het mij vraagt.

Ik zag ook dat je een Oppo 203 CM uitvoering heb, dat wil ik ook nog graag moet ik eerlijk zeggen, en ik zag in Anton zijn topic de 18'' CM passive sub... ook de 15'' CM staat op mijn lijstje dus dromen en vooruitkijken doen we allemaal gelukkig nog.
Pracht hobby hebben wij allen  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Ik heb de 5000 gehad en ook de 7900. De N7 tov van de 5000 is echt een wereld van verschil.
Met jou set wist ik het wel, ik denk dat ik buckler zijn advies zou volgen.
Maar eerst een N7 zou halen, en daarna verder kijken wat het doet.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Vergeet de nieuwe Sony,s ook niet  :D
Die zijn ook echt mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

garmtz

Mutrox is nu ook dealer van de Panamorph. We hebben al een aantal klanten die niet kunnen wachten.. ;)

anton

Hoi Jan,
Zie dat er nog een ander virus rondwaart bij jou  :angel:.
Weet niet hoever je bent in je zoektocht maar heb misschien een voorstel voor je waar je wellicht wat aan hebt: ik zou het niet erg vinden als viktor mijn N7 een dag meeneemt naar jou zodat je in je eigen ruimte kunt zien en beoordelen of het iets voor jou is.
Ik weet zelf hoe fijn het is om alles in je eigen ruimte op je gemak te kunnen bekijken/beluisteren.
Is maar een voorstel.......
mvrgr Anton

papaleo

Quote from: anton on October 31, 2020, 20:27:31
Hoi Jan,
Zie dat er nog een ander virus rondwaart bij jou  :angel:.
Weet niet hoever je bent in je zoektocht maar heb misschien een voorstel voor je waar je wellicht wat aan hebt: ik zou het niet erg vinden als viktor mijn N7 een dag meeneemt naar jou zodat je in je eigen ruimte kunt zien en beoordelen of het iets voor jou is.
Ik weet zelf hoe fijn het is om alles in je eigen ruimte op je gemak te kunnen bekijken/beluisteren.
Is maar een voorstel.......
mvrgr Anton

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

#67
Zit momenteel in de ruimte met een grote glimlach je voorstel te lezen Anton :D

Heb al even contact gehad met Viktor en ik maak graag gebruik van je voorstel. Hoe en wanneer dat stemmen we onderling nog wel even af, maar top dat je dit wilt doen voor je mede HT-er :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Bedankt Buckler voor je uitgebreide reactie. Een CM modificatie op de Oppo is zeker de overweging waard. Ik vond het verschil significant :).

Heb vanavond twee willekeurige concerten gekeken (Stevie Wonder - Live at Last en Melody Gardot - Live at Olympia Paris) allebei toevallig? in 16:9, dus ik moet nog wel een praktische oplossing vinden voor het 16:9 vs 2:35 : 1, maar dat is iets voor later.

Qua masking heb ik al een mogelijke oplossing bedacht. Ik kan via de Homey mijn elektrisch scherm bedienen, dus in het laatste geval het scherm een stukje omhoog zetten in een flow ;)

Ik ga het allemaal even laten bezinken... en met het aanbod van Anton ga ik hopelijk op korte termijn al een indruk krijgen wat er te halen valt met een projector upgrade.


Groeten, Jan



 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Dat is heel gaaf van Anton zeg.
ja Jan ik vrees dat je dan verkocht bent ;-)

vik

Volgens mij ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt? Sony?  :D  :tounge:

Quote from: reza on October 31, 2020, 13:31:29
Vergeet de nieuwe Sony,s ook niet  :D
Die zijn ook echt mooi.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Super tof voorstel van Anton inderdaad.  ^^


Quote from: Jean Sibelius on October 31, 2020, 22:16:30
Zit momenteel in de ruimte met een grote glimlach je voorstel te lezen Anton :D

Heb al even contact gehad met Viktor en ik maak graag gebruik van je voorstel. Hoe en wanneer dat stemmen we onderling nog wel even af, maar top dat je dit wilt doen voor je mede HT-er :colgate:.

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#72
Quote from: vik on November  1, 2020, 09:54:08
Volgens mij ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt? Sony?  :D  :tounge:


Hahaha.
Was ook maar een grapje indd.
Maar anders zijn de Sony fan boys ook weer gepikeerd..
:tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Misschien ook interessant voor geinteresseerden die niet zoveel geld ervoor willen betalen want ik lees dat er een nieuwe serie DCR lenzen bij komen die een flink stuk goedkoper zijn.
Als ik het goed heb zijn dit de DCR-J1 en de DCR-S1 lenzen.
Volgens mij werken deze hetzelfde als de bestaande DCR lens alleen moet de projector meer in het midden van je scherm hangen qua hoogte en is het niet mogelijk om erboven of eronder te hangen. En hij is gericht op de N5/N7.
Misschien dat Werner hier meer over weet mocht iemand geinteresseerd hierin zijn?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Dank je Buckler. Dat is zeker interessant om mee te nemen in de overwegingen/opties. Mijn projector hangt op ongeveer 5.7 meter van het scherm (123" diagonaal).

Hij zal qua hoogte ca. 40cm lager hangen dan de bovenkant van het scherm. Zou dat kunnen werken?

Ik heb afgelopen week willeurig content gekeken (met name concerten), dat was met name 16:9.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)