Panamorph Paladin DCR lens

Started by home@the movies, March 27, 2019, 16:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: home@the movies on March 28, 2019, 10:48:05
Even een kant en klare foto geleend, bovenaan zie je de 2 knoppen/schroeven die je gewoon met de hand losmaakt en 30 sec later is de lens weg. De volledige beugel blijft vast op de projector dus gewoon de lenst terug vastschroeven en weer klaar.


Tja,en dat in deze tijd dat je tegen je apparaten zeg...: Héé Siri/Google,en/of Alexa doe dit of dat.
Is het steeds maar weer verwijderen en weer plaatsen van deze lens...wordt dat op den duur toch irritant.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Als je 7 mille kunt neertellen voor een lens kun je ook wel 2 mille neertellen voor een controller, lineaire rails en paar stappenmotoren  :)

reza

Quote from: papaleo on March 28, 2019, 15:45:22
Tja,en dat in deze tijd dat je tegen je apparaten zeg...: Héé Siri/Google,en/of Alexa doe dit of dat.
Is het steeds maar weer verwijderen en weer plaatsen van deze lens...wordt dat op den duur toch irritant.

Dat.
En ik vind dit absoluut geen meerwaarde hebben aangezien dit voor 90%  van de mensen niet te betalen is.
Ik ben nu bezig met een pc te bouwen voor Madvr.
Dit kost me ongeveer 500 euro. Die upgrade is veel realistischer en voegt imo veel meer toe dan een lens van 8000 euro.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

De meerwaarde die ik zie is de hoeveelheid licht maar dat is een kwestie van nog even wachten tot er standaard lasermodules in de projectoren zitten.
Snap trouwens toch niet waarom anno 2019 er nog niet standaard lasermodules in die projectoren zitten, kwestie van marketing denk ik dan.

home@the movies

Quote from: darkrunner on March 28, 2019, 13:21:54
Ik zeg toch met 21:9 krijg je met games extra beeld in de breedte en verlies je zo goed als niks in hoogte tov 16:9 de onderste foto is de 16:9 he

Waarom kan dat met film niet?

Voor ik verder ga met deze discussie, geef me even de tittel van deze game, dit spel is vermoedelijk origineel effectief in 21/9 formaat gereleased.
Dan is de onderste foto exact gelijk aan de bovenst maar met de 2 zijkanten afgesneden om in een 16/9 kader te passen, niets meer en niets minder.
Je krijgt niet magisch informatie erbij in die 21/9 foto, die info is gewoon origineel aanwezig, in 16/9 worden de twee zijkanten er gewoon afgeknipt.


darkrunner

Far cry 5

World of warcraft werkt net hetzelfde vrouw speelt op een 27inch 16:9 scherm, ik op een 34 inch 21:9 scherm, onder en boven hebben we beide juist hetzelfde beeld enkel ik heb links en rechts er een stuk beeld bij.

home@the movies

Quote from: reza on March 28, 2019, 16:15:58
Dat.
En ik vind dit absoluut geen meerwaarde hebben aangezien dit voor 90%  van de mensen niet te betalen is.
Ik ben nu bezig met een pc te bouwen voor Madvr.
Dit kost me ongeveer 500 euro. Die upgrade is veel realistischer en voegt imo veel meer toe dan een lens van 8000 euro.

Dat dit voor 90% niet betaalbaar is klopt natuurlijk niet, als je die redenering doortrekt dan zijn er honderden toestellen en producten die geen plaats zouden hebben op de markt.
Een NX9 kost 17900 Euro, een VW760 14000 Euro, en daar worden er duizenden en duizenden van verkocht om maar heel even een punt te maken.
Iedereen heeft uiteraard zijn eigen budget en wensen maar er is wel degelijk een (grote ) markt voor dit soort producten en andere die in dezelfde categorie vallen.
Wat al dan niet realistischer is in upgrade is heel erg persoonlijk en wat voor de ene de moeite waard is is dat voor iemand anders niet.
Er zijn tal van mensen die er niet moeten aan denken om bvb aan de slag te gaan met een HTPC, die lens even op en af schroeven wordt als een voorhistorisch iets gezien wat "een hoop gedoe" is maar aan de slag gaan met HD furys, HT pc's, enz een wordt dan als "part of the hobby" gezien.

Het punt dat ik wil maken is dat je nooit mag veralgemenen, iedereen heeft andere wensen en een Andre idee van wat al dan niet praktisch is of de moeite van een upgrade waard.
Ik weet in ieder geval dat we reeds bestellingen hebben mogen noteren voor deze lens, dus zo wereldvreemd is het niet hoor :-)

buckler

Quote from: buckler on March 28, 2019, 11:08:05
Voor mijn situatie zal ik met de LS10000 de normale versie van de Paladin moeten hebben maar als ik toch de DCR versie wil in verband met de toekomst kan dat dan? En zoja wat en waar laat je dan wat liggen?


Dank je Werner, mooi topic trouwens.
En mijn eerste vraag Werner? Kan een DCR op de Epson of zit je dan vast aan de normale versie?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

darkrunner

Ohh maar ik zou zo een lens ook direct willen dat er een markt voor is lijkt me duidelijk, snap enkel niet dat dit formaat niet standaard kan weergegeven worden door projectors, nee liever tijd in 8k, 120fps en motion troep steken...

home@the movies

#34
Quote from: darkrunner on March 28, 2019, 17:51:33
Far cry 5

World of warcraft werkt net hetzelfde vrouw speelt op een 27inch 16:9 scherm, ik op een 34 inch 21:9 scherm, onder en boven hebben we beide juist hetzelfde beeld enkel ik heb links en rechts er een stuk beeld bij.

Inderdaad, dus op je 16/9 scherm wordt er een stuk informatie weggesneden wat er origineel in 21:9 wel opstaat, je maakt een dus verkeerde redenering.
Het beeld wat je ziet in 21:9 is wat er origineel als info op de disc staat en als je dat gaat weergeven op een 16/9 monitor ben je dat extra beeld kwijt.

home@the movies

#35
Quote from: buckler on March 28, 2019, 18:02:23
Dank je Werner, mooi topic trouwens.
En mijn eerste vraag Werner? Kan een DCR op de Epson of zit je dan vast aan de normale versie?

Normaal moet je dan de gewone versie hebben, ik vraag het nog even na maar het verschil zit hem in de manier waarop de factor om het beeld terug te sizen berekend is op de aspect ratio van het paneel.
Die is dus net iets anders bij beide lenzen.

Nog net even bevestiging gekregen, voor een projector met 1080 panelen moet je de standard lens gebruiken, de aspect ratio van een 1080 of een 3840 uhd projector is net iets anders dan die van een "echt" 4K paneel. De twee lenzen hebben dus ook een aangepaste factor voor beide systemen.

williams

Moet wel zeggen dat er wel negatief wordt gereageerd in dit topic .
Besef wel dat ondanks de stevige prijs dit wel een aankoop voor een hele lange tijd is en waarschijnlijk voor het leven.
Zie het een beetje als in de fotografie hier heb je ook de body met meerdere lenzen .
De body wisselt je regelmatig maar je dure lens niet .
De hoge prijs komt voornamelijk door het kwaliteitsglas wat hierin gebruikt wordt en is niet te vergelijken met een lens in onze projectoren .
Je ziet bv bij de jvc rs4500 dat hierin ook kwaliteitsglas wordt gebruikt voor de lens en daarbij de hoge prijs .

Op het avs forum zijn diversen jongens die de NX-9 gecanceld hebben en zijn voor de NX-7 gegaan i.c.m.  Paladin DCR lens.
Ik denk dat ze dit doen omdat je voor het prijsverschil de Paladin DCR lens kunt kopen en onder de streep meer licht hebt en een scherper plaatje dan met de 8K e-shift .



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

darkrunner

#37
Kan zo een lenzen enkel maar toejuichen al zal ik ze nooit aan die prijs willen kopen.

Denk dat vele negatieve reacties voorkomen uit het feit dat ze ons nog steeds met die debiele 16:9 opzadelen, native 21:9 lenzen had anno 2019 gewoon al gangbaar moeten zijn bij projectoren.

bmateijsen

Quote from: darkrunner on March 28, 2019, 20:12:11
Kan zo een lenzen enkel maar toejuichen al zal ik ze nooit aan die prijs willen kopen.

Denk dat vele negatieve reacties voorkomen uit het feit dat ze ons nog steeds met die debiele 16:9 opzadelen, native 21:9 lenzen had anno 2019 gewoon al gangbaar moeten zijn bij projectoren.

Native lens? Ik denk dat je dan het paneel bedoelt ;).

williams

#39
QuoteKan zo een lenzen enkel maar toejuichen al zal ik ze nooit aan die prijs willen kopen.

Denk dat vele negatieve reacties voorkomen uit het feit dat ze ons nog steeds met die debiele 16:9 opzadelen, native 21:9 lenzen had anno 2019 gewoon al gangbaar moeten zijn bij projectoren.

Je weet wat de huidige 4k beamers kosten kan je nagaan als dit ook nog is met een 235/1 paneel moet worden geproduceerd met bijkomende resolutie .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MVG

#40
 Iemand die zo'n lens koop, koopt daar toch gewoon een automatische slede of iets bij? Ik kan me voorstellen dat hij er niet standaard bij zit. Omdat er vast gebruikers zijn die niet constant hoeven wisselen tussen  beeldformaten.
Voor mij totaal irrelevant, maar voor mensen in de markt met genoeg muntjes is dit natuurlijk een erg mooi ding.
En zoals Werner al een beetje aangeeft, de doelgroep voor zo'n lens zit waarschijnlijk echt niet te klooien met htpc's etc. Ik moet daar nl ook niet aan denken, maar zo'n lens, hetzij op een handmatige slede, zou mij dan weer niet boeien om dat aan te passen. Het erop en eraf schroeven lijkt me dan wel wat teveel van t goede.

home@the movies

QuoteOp het avs forum zijn diversen jongens die de NX-9 gecanceld hebben en zijn voor de NX-7 gegaan i.c.m.  Paladin DCR lens.
Ik denk dat ze dit doen omdat je voor het prijsverschil de Paladin DCR lens kunt kopen en onder de streep meer licht hebt en een scherper plaatje dan met de 8K e-shift .


Dat is exact wat 2 van onze klanten ook hebben gedaan, 35% meer lichtopbrengst halen, daar moet je al een een aardige projector voor kopen om dat te halen. Tel daarbij de voordelen van scherpte, resolutie en het feit dat deze aankoop inderdaad voor jaren en jaren in de setup kan blijven (Lens is geschikt voor resoluties tot 8K) dan is dit een zeer weloverwogen en juiste beslissing.

In bijlage nog een foto van de scherpte, iPhone foto dus de Moire effecten op het patroon komen van het toestel, niet van de projector of lens voor alle duidelijkheid  ;)

buckler

Quote from: home@the movies on March 28, 2019, 18:14:28
Normaal moet je dan de gewone versie hebben, ik vraag het nog even na maar het verschil zit hem in de manier waarop de factor om het beeld terug te sizen berekend is op de aspect ratio van het paneel.
Die is dus net iets anders bij beide lenzen.

Nog net even bevestiging gekregen, voor een projector met 1080 panelen moet je de standard lens gebruiken, de aspect ratio van een 1080 of een 3840 uhd projector is net iets anders dan die van een "echt" 4K paneel. De twee lenzen hebben dus ook een aangepaste factor voor beide systemen.

Oke dank je wel Werner.
Dan word het wat minder aantrekkelijk voor me want de DCR lens heeft toekomst en de gewone niet... de volgende projector is zeker een 4k paneel en om de gewone versie Paladin dan weer te verkopen levert waarschijnlijk vrij weinig op en dan moet je ook weer een DCR lens aanschaffen.
Jammer want de LS10000 bevalt perfect bij me.
Zal er nog eens rustig over nadenken...
Thanks
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Een zeer fraaie aanvulling voor de high end markt.

High end heeft nou eenmaal een prijs, en goed glas kost knaken. Nog niet gezien maar lijkt mij een prachtige upgrade.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

De foto ziet er rete strak uit,totaal geen enkele chromatic aborration of barrel distortion.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

5 meter breed NX9 low lamp met Paladin DCR lens  :pompom: :pompom: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

rugal2

Quote from: home@the movies on April  1, 2019, 18:57:55
5 meter breed NX9 low lamp met Paladin DCR lens  :pompom: :pompom: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Was dit niet Ready Player One UHD op de HTPC met MadVr ?

pameijer

Quote from: home@the movies on April  1, 2019, 18:57:55
5 meter breed NX9 low lamp met Paladin DCR lens  :pompom: :pompom: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:
Doet  U mij maar 2 van deze setjes. Eén voor elke muur van 5 meter in mijn woonkamer. Kan ik nog 's van behangetje switchen als ik wil.  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: rugal2 on April  1, 2019, 19:22:38
Was dit niet Ready Player One UHD op de HTPC met MadVr ?

Inderdaad.

home@the movies

Quote from: pameijer on April  1, 2019, 22:02:24
Doet  U mij maar 2 van deze setjes. Eén voor elke muur van 5 meter in mijn woonkamer. Kan ik nog 's van behangetje switchen als ik wil.  :clapping:

2 setjes, staat genoteerd, gaat u contact betalen mijnheer of een kaartje trekken  ;D ;D ;D ;D ;D