Panamorph Paladin DCR lens

Started by home@the movies, March 27, 2019, 16:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Dat zou ik echt niet weten Jan, misschien dat Werner er iets meer over weet?
Ik heb de info van het AVSforum en mag volgens mij hier geen link daarvan plaatsen???
Of wel?
In ieder geval is de J serie voor de JVC N5/N7 en de S serie voor de Sony's.
Ik plaats hier wel even de link en mocht dit nou niet mogen dan verwijderen jullie het maar oke?
https://www.avsforum.com/threads/panamorph-dcr-paladin-owners-thread.2949170/page-80

Werner?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Je mag daar zeker wel een link van plaatsten.
Alleen geen verkoop links.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Bedankt voor de link! Je samenvatting van de discussie op het AVS was overigens prima! :D De lenzen zijn 3K goedkoper (in Dollars).

Ondertussen heb ik begrepen dat een nieuw HDMI 2.0 board voor mijn Trinnov begin 2021 beschikbaar komt. Verder schijnt er een issue te zijn met de productie van de JVC's, dus ik moet sowieso geduld hebben (maar dat was sowieso de planning). Binnenkort een dagje in het weekend plannen welke past in de agenda's van Anton en Viktor ivm de N7 CM.

Ondertussen verschillende reviews van de N7 gelezen... Ben bang dat Thuur gelijk gaat krijgen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

home@the movies

De nieuwe lenzen zijn specifiek op maat gemaakt voor de verschillende projectoren, je kan ze dus rechtsreeks op de projector monteren maar je kan ze niet universeel gebruiken op een ander model.

Dat wil dus zeggen dat, waneer je een ander projector koop de kans bestaat dat deze lens mechanisch niet meer gaat passen.
Bij de dure DCR is de plaatsing onafhankelijk van welke projector, je kan dus om het even welk toestel gebruiken met de duurdere lenzen.


papaleo

#79
Dus als ik het goed begrijp komen deze 'op maat gemaakte' lenzen...,vlak vòòr de projector lens in de ronde opening van de projector-behuizing van een N5/N7 te zitten?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Quote from: home@the movies on November  4, 2020, 20:39:58
De nieuwe lenzen zijn specifiek op maat gemaakt voor de verschillende projectoren, je kan ze dus rechtsreeks op de projector monteren maar je kan ze niet universeel gebruiken op een ander model.

Dat wil dus zeggen dat, waneer je een ander projector koop de kans bestaat dat deze lens mechanisch niet meer gaat passen.
Bij de dure DCR is de plaatsing onafhankelijk van welke projector, je kan dus om het even welk toestel gebruiken met de duurdere lenzen.



Wat kost de "universele" en wat zou zo'n model specifieke kosten?

buckler

Ff uit mijn hoofd maar Werner kan dit misschien beamen of verbeteren:

-De gewone Paladin (1080P) €7.500

-De Paladin DCR €10.000

-De nieuwe op maat gemaakte Paladin DCR-J1 / S1  €7.000

Maar er zijn in het verleden vaak bij een nieuwe lens lancering pre order aanbiedingen geweest wat duizenden euro's korting gaf maar of dat nu weer het geval zal zijn???
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: papaleo on November  4, 2020, 20:51:09
Dus als ik het goed begrijp komen deze 'op maat gemaakte' lenzen...,vlak vòòr de projector lens in de ronde opening van de projector-behuizing van een N5/N7 te zitten?

zo begrijp ik het inderdaad wel ja
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Quote from: buckler on November  4, 2020, 21:10:53
Maar er zijn in het verleden vaak bij een nieuwe lens lancering pre order aanbiedingen geweest wat duizenden euro's korting gaf maar of dat nu weer het geval zal zijn???

Uit de communicatie op het AVS blijkt die vlieger deze keer helaas niet op te gaan :-[. Dus geen pre order aanbieding (lijkt het).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Maar laten we daar in de Benelux een uitzondering op maken :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Quote from: buckler on November  4, 2020, 21:10:53
Ff uit mijn hoofd maar Werner kan dit misschien beamen of verbeteren:

-De gewone Paladin (1080P) €7.500

-De Paladin DCR €10.000

-De nieuwe op maat gemaakte Paladin DCR-J1 / S1  €7.000

Maar er zijn in het verleden vaak bij een nieuwe lens lancering pre order aanbiedingen geweest wat duizenden euro's korting gaf maar of dat nu weer het geval zal zijn???

7000 is nog erg veel geld.
Heb je een 2e n7 voor --> kun je blenden... X:

denoontje

Quote from: Jean Sibelius on November  4, 2020, 21:34:33
Maar laten we daar in de Benelux een uitzondering op maken :D

Powerbuy!

home@the movies

Quote from: papaleo on November  4, 2020, 20:51:09
Dus als ik het goed begrijp komen deze 'op maat gemaakte' lenzen...,vlak vòòr de projector lens in de ronde opening van de projector-behuizing van een N5/N7 te zitten?

Dat klopt inderdaad.

home@the movies

Als er interesse is wil ik wel even onderhandelen voor een power buy, laat gerust iets weten.

Teejoo

Nadeel is alleen dat het verhaal van een dure lens die je koopt voor lange tijd niet meer opgaat. Nieuwe projector is nieuwe lens.

denoontje

Quote from: Teejoo on November  4, 2020, 22:22:18
Nadeel is alleen dat het verhaal van een dure lens die je koopt voor lange tijd niet meer opgaat. Nieuwe projector is nieuwe lens.
Klopt, maar als je die dure koopt..is die dan weer 8k compatible...
Dus hoe lang gaat ie dan ook echt mee mbt upgrades.

Is er trouwens nog een alternatief merk?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

#91
Quote from: Teejoo on November  4, 2020, 22:22:18
Nadeel is alleen dat het verhaal van een dure lens die je koopt voor lange tijd niet meer opgaat. Nieuwe projector is nieuwe lens.

Dat is een beetje afhankelijk van hoe de constructie van de "nieuwe" projector gaat zijn uiteraard. het is best mogelijk dat een volgend JVC model in exact dezelfde behuizing gaat zitten, kijk maar naar de laatste generatie van E-Shift projectoren van JVC, hoe lang is hetzelfde chassis niet gebruikt geweest, generatie na generatie dezelfde behuizing, ook by Sony is dat het geval.

Wie weet komt Paladin eventueel ook later met een soort van adaptor op de proppen waarbij je toch nog dezelfde lens kan gebruiken op een andere behuizing mits een kleine aanpassing.

buckler

Ff wat plaatjes...
En als ik het zo zie dan zijn die custom lenzen dus wel zo te (ver)maken dat ze op een andere nieuwe projector gaan passen.
Ik zelf zit in de metaal en zo'n schijfje op maat maken of de bestaande vermaken zal mij echt wel gaan lukken.
Lees ook signalen ,tussen de regels door, dat er in de toekomst meerdere beugels/opzetplaten op de markt komen bij Panamorph zodat deze lenzen 1 op 1 gaan passen op een nieuw model Sony of nieuw model JVC.
Het gewicht zal het niet zijn want ze lijken wel de helft kleinder dan mijn DCR lens...





JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

De n7 staat bij ons in de woonkamer, volledig te verduisteren, maar wel in licht plafond.
Zou dat in deze situatie de moeite zijn?
Voor de looks hoeven we het in ieder geval niet te doen, vind het er optisch niet echt fraai uit zien
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on November  5, 2020, 19:21:44
De n7 staat bij ons in de woonkamer, volledig te verduisteren, maar wel in licht plafond.
Zou dat in deze situatie de moeite zijn?
Voor de looks hoeven we het in ieder geval niet te doen, vind het er optisch niet echt fraai uit zien
Wat heeft een lens te maken met een wit plafond? Die begrijp ik niet, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van.

buckler

#95
Quote from: rdebruin on November  5, 2020, 19:21:44
De n7 staat bij ons in de woonkamer, volledig te verduisteren, maar wel in licht plafond.
Zou dat in deze situatie de moeite zijn?
Voor de looks hoeven we het in ieder geval niet te doen, vind het er optisch niet echt fraai uit zien

Geen probleem hoor.
Ik heb weleenswaar donkere muren maar ook een wit plafond en dat heeft (bij mij) geen invloed. Moet wel zeggen dat mijn scherm laag hangt en de bovenkant misschien wel bijna een meter van het plafond maar volgens mij maakt dit niks verder uit.
Sterker nog de lens geeft meer licht dus het zou alleen maar beter moeten worden  ;D
Maar een batcave is altijd beter natuurlijk, met of zonder DCR lens.

En niet er fraai uitzien? Ik vind het juist enorm gaaf... en dan druk ik me nog mild uit want ik wil niet 'over enthousiast' overkomen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Ik ben ook fan van hoe het er uitziet hoor, echt wel stoer  ;D

PascalP

neem aan dat die plaatjes van een proto/test versie zijn? gezien de steun die duidelijk 3D printed is?
Ziet er inderdaad wel stoer uit zo!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: PascalP on November  5, 2020, 22:31:08
neem aan dat die plaatjes van een proto/test versie zijn? gezien de steun die duidelijk 3D printed is?
Ziet er inderdaad wel stoer uit zo!

Ik denk dat dit wel redelijk finaal zal zijn, de behuizing van de DCR lens is ook 3D geprint en de eerste demo sets zijn klaar voor levering dus ik verwacht niet dat er veel zaken zullen worden aangepast. Ik laat het weten van zodra we een set binnen hebben.

Richard70…

Quote from: Teejoo on November  5, 2020, 19:44:57
Wat heeft een lens te maken met een wit plafond? Die begrijp ik niet, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Ik heb er ook niet zoveel verstand van, vandaar ook mijn vraag ;)
Ik kan mijn eigen voorstellen dat je met veel meer lichtopbrengst , meer reflectie hebt van het witte plafond.
Maar gelukkig is de vraag al beantwoord door iemand die er wel verstand van heeft  ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.