Aluminium stekkerdoos

Started by Samro, March 26, 2019, 14:16:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

Ik heb ook een mooie alumium stekkerdoos gekocht voor de tv en Linn audio set. Mijn plan is om er een Belden kabel met Balls stekker aan te maken  :clapping:

frank2

Belden is een donkere kabel en erg standaard. Zijn betere alternatieven
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy

Noem eens een aantal merken?
Zitten ze in hetzelfde prijsklasse als Belden?

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Samro

Ik heb aan een ander (zelfde) verdeelblok ook een Belden net kabel. Kan niet zeggen dat ik de klank donker vind! Misschien Matched het juist goed bij mijn Linn set?  ;)
Quote from: frank2 on March 26, 2019, 14:19:55
Belden is een donkere kabel en erg standaard. Zijn betere alternatieven

CZ79

Belden hoeft ook helemaal niet donker te klinken, ligt aan de gehele keten waar de kabel juist goed of te donker klinkt, ergo helemaal geen waarheid dus.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

hier ook Belden, het is hier nog gewoon licht  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Samro


Samro

#8
Ik heb nu aan beide aluminium stekkerdozen Belden 3x 2,5 mm kabels, en de Linn set klinkt er prima op en ook mijn Marantz pm8005 is de klank absoluut niet te donker. Ik heb vrij heldere speakers, en dan combineert het juist prima  ;):
Quote from: cz79 on March 26, 2019, 18:44:36
Belden hoeft ook helemaal niet donker te klinken, ligt aan de gehele keten waar de kabel juist goed of te donker klinkt, ergo helemaal geen waarheid dus.

Ralf67

Ook mijn set op zolder onlangs voorzien van Belden bekabeling.

Compleet met aparte groep.

Een behoorlijke upgrade dus, en klinkt zeker niet donker.

Samro

Dat is een hele klus! Hoor je ook echt verbetering in klank? 🎵
Quote from: Ralf67 on March 31, 2019, 10:10:43
Ook mijn set op zolder onlangs voorzien van Belden bekabeling.

Compleet met aparte groep.

Een behoorlijke upgrade dus, en klinkt zeker niet donker.

bles

Audioquest  Mistral , van de rol , per meter 99 Eu   :blink: