Shazam! (2019)

Started by i2Paq, March 26, 2019, 10:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, Shazam! (2019) gisteren in de Movie Pass Exclusive bij de Vue in Hoorn gezien.



Deze film is een combinatie van een held en anti-held, held tegen wil en dank.

Billy wordt deze held tegen wil en dank en hoe ga je als 14-jarige om met deze Superpowers?

Het verhaal is op zich goed gevonden, je merkt dat men zoekende was hoe deze vorm te geven in een film.

Ook de acteurs waren duidelijk nog aan het zoeken hoe in hun rol te passen.

Neemt niet weg dat deze film grappig tot zeer grappig is en bij vlagen sterk.

Ga je voor een "Marvel Experience" dan kom je met een verkeerde instelling.

Geef deze film een kans door er open in te gaan!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RalphH

Poeh, ik stond er helemaal voor open, maar aiai...

Veel scenes volledig voorspelbaar (een auto die van links komt, een trein van rechts, zoiets), karakters slecht uitgewerkt. Vond vooral jonge en oude shazam irritant veel verschillen. Redelijk geacteerd, maar sloten totaal niet op mekaar aan.
Film duurde bij vlagen ook erg lang, zat geen vaart in. En ik miste o
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Kortom, snap de hoge ratings op tomato en imdb niet zo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Pinda13

Quote from: RalphH on July 13, 2019, 00:34:18
Poeh, ik stond er helemaal voor open, maar aiai...

Veel scenes volledig voorspelbaar (een auto die van links komt, een trein van rechts, zoiets), karakters slecht uitgewerkt. Vond vooral jonge en oude shazam irritant veel verschillen. Redelijk geacteerd, maar sloten totaal niet op mekaar aan.
Film duurde bij vlagen ook erg lang, zat geen vaart in. En ik miste o
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Kortom, snap de hoge ratings op tomato en imdb niet zo.
Klopt, dit vind ik ook. Het begon verrassend goed vond ik, hoe sterk het begin hoe slechter het einde. Met de minuut werd de film slechter, tenenkrommend.. Gelukkig niet naar bios toentertijd geweest.. En begrijp de hoge ratings totaal niet idd.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

N1v3K

Jongens... Jullie nemen deze film veeeel te serieus.
Als je dat niet doet, is ie gewoon heerlijk vermakelijk. Ik vond hem leuk :)

Kjelt

Als je echt een goed verhaal en semi superhero verhaal wilt zien dan kan ik het drieluik van Night Shyamalan van harte aanbevelen:

Unbreakable (2000)
Split (2016)
Glass (2019)

RalphH

Quote from: N1v3K on July 13, 2019, 09:18:36
Jongens... Jullie nemen deze film veeeel te serieus.
Als je dat niet doet, is ie gewoon heerlijk vermakelijk. Ik vond hem leuk :)

Een film mag best lollig en niet serieus zijn, maar dat kan ook op een manier die de kwaliteit behoudt,
Dit sloeg echt nergens op naar mijn idee, sorry.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

i2Paq

Zoals ik al schreef is men duidelijk nog aan het zoeken naar de juiste format.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

Wie heeft ook de comics gelezen?

Ik vind hem zelf wel erg vermakelijk ben benieuwd naar een eventueel vervolg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

quattronl

Ik ging er dan waarschijnlijk met een te hoge Marvel verwachting in en ik vond er dus niks aan.
Begin was leuk maar o wat zat ik me soms te ergeren. Stond regelmatig op het punt 'm af te zetten.

Zelfde heb ik eigenlijk met Deadpool. Er zijn zat mensen die ze hilarisch vinden maar het dus blijkbaar gewoon niet mijn ding.

Quote from: Kjelt on July 13, 2019, 09:53:20
Als je echt een goed verhaal en semi superhero verhaal wilt zien dan kan ik het drieluik van Night Shyamalan van harte aanbevelen:

Unbreakable (2000)
Split (2016)
Glass (2019)
Deze 3 vond ik dus ook erg goed!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 14, 2019, 23:29:45
Wie heeft ook de comics gelezen?

Ik vind hem zelf wel erg vermakelijk ben benieuwd naar een eventueel vervolg.

Ik denk dat niet veel mensen de comics hebben gelezen.

Ik wel en ik vond hem dus ook vermakelijk. Ik denk dat je een beetje comic achtergrond moet hebben voor dit soort films.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Dat bedoelde ik inderdaad
Het pakt een sfeerbeeld dat bekend is bij de lezers maar het publiek niet. Deadpool is inderdaad hetzelfde verhaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

Quote from: Kjelt on July 13, 2019, 09:53:20
Als je echt een goed verhaal en semi superhero verhaal wilt zien dan kan ik het drieluik van Night Shyamalan van harte aanbevelen:

Unbreakable (2000)
Split (2016)
Glass (2019)

Ik heb weer niets met die 3 films.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

negotiata

Vond hem helemaal niks op de eerste 5 minuten na.

- To be or not to be, thats the question -

wouterp79

Ik schaar me achter de groep die hem wel leuk vond. Ook het geluid was erg goed!
Fronts: Arendal 1723 monitor S - Center: Arendal 1723 monitor S
Surround: Arendal 1723 bookshelf S - Back: Arendal 1723 bookshelf S
Atmos height: 4x Arendal 1723 height S - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

J.A.F._Doorhof

Ik kijk de meeste superheroes films wel maar heb glass nog niet eens bekeken moet ik eerlijk zijn.

Night Shyamalan vind ik super, maar ben toch elke keer teleurgesteld als de film is afgelopen, het is net alsof hij er BIJNA is, maar er is iets wat me niet aanstaat, kan mijn vinger er niet opleggen.

Marvel... tja precies als de comics, niet helemaal mijn ding aangezien Marvel teveel "humor" in de gevechten gooit en het is allemaal wel heel erg over the top.

DC... tja dat is dan wel weer helemaal mijn ding, donker, duister, ziek en sporadische humor.

Jammer genoeg floppen veel DC films omdat mensen ze gaan kijken met Marvel in het achterhoofd en dan kom je HEEL bedrogen uit.
Laatst iemand "vind Batman films maar helemaal niets, zo jammer dat ze zo een held zo gebroken neerzetten..."
Excuse me..... lol Batman is een psychopaat, een loner, een gebroken niet goed denkende entiteit die Bruce Wayne aanhoudt als excuus om zijn trauma's in de nacht te kunnen verwerken.
Tja... niet echt een vrolijke tiener die een spandex pakje aantrekt en door NY slingert (Spiderman is mijn favoriete Marvel held).

Zelfde met Joker.
"Jeetje wat een donkere bijna ziekelijke film"
Yep... welkom in de zeer verzachtende weergave van wat de Joker is.

Mensen moeten voor de grap de comics inderdaad eens lezen, zowel Joker als Batman zijn nog NOOIT zo donker neergezet als ze in de comics zijn (buiten de jaren 50-60)
Shazam is gewoon een apart verhaal, en de film pakte dat best goed op, was het mijn favoriet..... niet echt maar ik heb me enorm vermaakt hoewel ik het einde een matige vond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Glass is super als je de eerste twee delen gezien hebt van deze trilogie

J.A.F._Doorhof

Moet ik die misschien toch maar kijken.
Iemand vertelde me dat er zoveel gepraat werd dat hij op de helft de film eruit gegooid heeft. En er is zoveel te zien dat ik hem nooit gezien heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Tja als je van super actie rollercoaster superhero movies houdt dat is het zeker niet.
Goed verhaal en psychologische spanning met nu en dan wat superhuman actie. Als je Joker kon waarderen dan kun je het drieluik denk ik ook zeker waarderen.

J.A.F._Doorhof

Heb ze volgens mij allemaal gezien behalve glass.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"