Nieuwe speakers

Started by darkrunner, March 26, 2019, 07:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#25
Dat zijn ze inderdaad zoals ik er zoek,  bedankt voor de tip

Dirk

allekabels (forumsponsor) heeft een vergelijkbaar model...voor iets minder dan Hobo  ;)
al blijven ze via Amazon veruit 't goedkoopst
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

#27
Gevonden

Maar wat een verschil met Sewell hun Deadbolt Banana Plugs 12 paar voor 25 dollar...


Kreeg van een verkoper op mp de raad om voor deze te.gaan maar die zijn dan met een klein schroefje,


las in een ander topic over de adereindhuls methode eens wat meer over inlezen

Dirk

ik zou persoonlijk nooit stekkers aan speakerkabels willen gaan schroeven...geef de voorkeur aan krimpen óf solderen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

#29
Iets zoals Audioquest Crimp BFA GOLD of Supra CombiCon Crimp  dan?

Dirk

als je er de geschikte crimptang voor hebt zullen die vast bruikbaar zijn
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

darkrunner

Die van Supra zien er wel netjes uit past ook goed bij de witte Teufel kabel

Welke tang koop ik daar best voor om te krimpen en wat is een goede striptang?

zou dan moeten hebben?

-Supra BFA/Banana M6
-SupraCrimp Body M6
-Supra  CombiCon Sleeves


Ook zoek ik nog witte speaker pants iemand die weet waar je die kan kopen buiten Ebay en Alixxx winkels?

seagull

Quote from: darkrunner on April  2, 2019, 12:31:29Dit typa bana plug die je zo moet aansluiten iemand die weet waar ze die in een BE/Nl shop verkopen?

Ik heb deze Van den Hul Schroef Banana's van bij iEar'.

Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

darkrunner

#33
Hollow plugs zouden blijkbaar beter klemmen.en een betere verbinding maken

Nexterday

Die holle BFA bananen klemmen inderdaad erg goed in de regel. Wel oppassen met stugge,zware kabel, dan breekt er nog wel eens een is mijn ervaring. De importeur ( van Wireworld, Monitor Audio NL in mijn geval) was zo vriendelijk een gratis setje te sturen, dat dan weer wel 😊
Music is the answer.

darkrunner

12 paar AmazonBasics Banana deadbolt plug aangekregen, goedkope en leuke plugs.

darkrunner

#36
Leistenen gisteren eindelijk geleverd.




darkrunner

Zit dat nu tussen de oren...

De vrouw en ik vonden toen de speakers op de leisteen stonden beter en met name de bass, we voelen de bass nu meer op ons lichaam in de zetel toen we wat liedjes gisteren zonder sub aan het beluisteren waren.


xlr8

Nee hoor, gezien je houten vloer lijkt het me geen verkeerde keuze om ze op leisteen te plaatsen.
Niet alleen knapt het geluid er van op maar ziet er ook nog mooi uit  8)

darkrunner

Had de inpakt niet zo groot verwacht, vloer is een volle eiken parket van 2cm dik had de spikes met de platte kant op de vloer gezet, nu met de puntkant op de leisteen; ga niet zeggen dat de klank zoveel veel beter is geworden (klonk al goed) maar alles klinkt veel aanweziger op de luisterpositie, moeilijk uit te leggen.

xlr8

mss komt de tweeter nu beter op oorhoogte ?  kan ook een dingetje zijn wat positief kan uitpakken.

Richi

Ziet er mooi uit! Nu nog die lelijke witte sticker van de receiver af halen.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

darkrunner

#42
2de hands waarde wat intact houden met die sticker 😀 : moet er indd vanaf

Gisteren aan de linkerkant ook men Htpc in de kast gezet de behuizing van de defecte SR 5005 die ik heb overgenomen dit weekend paste hier netjes over,

darkrunner

#43
Quote from: xlr8 on May  7, 2019, 12:43:24
mss komt de tweeter nu beter op oorhoogte ?  kan ook een dingetje zijn wat positief kan uitpakken.
Aan het hoog ervaar niet niet direct een verschil, heb nooit de nood gehad om men Missions in te draaien maar nu ze op leisteen staan is de muziek nog meer aanwezig op de ingemeten luidspreker positie, lijkt als je er op let dat de muziek precies uit het midden komt en toch weer niet, raar maar wel veel aangenamer en je hebt het gevoel meer in de muziek te zitten.


noot87

Je sub speelt toch niet uit fase met je vloerstaanders?

Quote from: darkrunner on May  5, 2019, 12:44:31
Zit dat nu tussen de oren...

De vrouw en ik vonden toen de speakers op de leisteen stonden beter en met name de bass, we voelen de bass nu meer op ons lichaam in de zetel toen we wat liedjes gisteren zonder sub aan het beluisteren waren.


NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

darkrunner

Sub staat uit bij muziek.

Tabcam

Een effect van meer luidsprekermassa t.o.v. conusmassa is dat de luidspreker minder "beweegt". Dat zijn minuscule bewegingen hoor :P. Effect is dan iets minder vervorming (door vooral de bas) en klinkt het geheel zuiverder.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i