Gebruikte high end Blu-ray speler of nieuwe mid-range speler?

Started by PascalP, March 25, 2019, 14:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Ben aan het kijken om mijn huidige Blu-ray speler te updaten (+ de Blu-ray speler is dit weekend naar de slaapkamer verhuisd, dus moet toch een nieuwe...).

Maar nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik wil, of een oudere/gebruikte high/end speler, of een nieuwe mid-range speler?
Hoe ontlopen deze elkaar kwa beeld/audiokwaliteit?

Een 4K speler hoef ik eigenlijk niet gezien ik een 1080p projector heb en voorlopig nog wel even zal hebben.
Ik hoef geen Netflix, Youtube etc., ding hoeft alleen maar Blu-rays af te spelen met DTS-HD, Atmos etc. via HDMI out, gebruik geen analoge outs.

Nu zie ik verschillende opties;
1. Simpel spelertje kopen voor de slaapkamer zoals een Sony S1700/Pana 150 instapper en de Sony S6700 terug naar de HT?
2. Nieuwe mid-range speler die meteen helemaal klaar is voor de toekomst, neig naar een Pana 450, zal rond de €250 gaan kosten schat ik en heb ik wel 4K, HDR10+, Dolby Vision etc. mocht ik het nodig hebben ooit....
3. Gebruikte high-end speler van een paar jaar oud zoals bijvoorbeeld een Oppo 103, ben ik meer kwijt dan optie 2, maar voegt het iets toe?

Vind persoonlijk het uiterlijk van de Oppo stukken mooier en ook de afstandsbediening met verlichting is een groot plus punt voor mij en om nu meteen een Panasonic UB9004 te kopen voor enkel HD Blu-rays vind ik ook een beetje overdreven ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

quattronl

Met de eisen die jij stelt zou ik mooi een goeie 2e hands kopen.
De nieuwere hebben allerlei leuke features maar die ga je toch niet gebruiken (zeg je).
Wat je wel wilt gaan gebruiken is de hogere kwaliteit van het beeld en geluid. En zeker op een beamer zou je dat wel eens kunnen gaan zien.

Zo heb ik een tijdje geleden ook een 2e hands Marantz UD7007 gekocht. Erg mooi ding hoor, je voelt (letterlijk) de kwaliteit.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

mijkie

Wat ik fijn vind van een Oppo, naast dat ze een heel mooi plaatje laten zien, dat je tijdens een film oid in het menu kan en wijzigingen aan kan brengen en niet zoals vele spelers eerst film uit, instellingen wijzigen en dan weer verder
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

PascalP

Ja een Marantz 7007 staat ook zeker op mijn shortlist, prachtige speler die ook mooi bij mijn SR7012 past ;)

Inmiddels maar eens een berichtje gestuurd naar de verkoper van de Oppo 103 hier op het forum :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono