Upgrade netsnoer bij Sbooster BOTW voeding zinvol?

Started by sandervg, March 22, 2019, 21:17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Dit topic is niet bedoeld om de zoveelste oorlog te starten over believers en non believers mbt het effect van netsnoeren op je geluidskwaliteit. De non-believers kunnen dit draadje beter overslaan  ;)

Zo dan zijn nu over met de audio liefhebbers die het effect van netsnoeren op z'n minst kunnen accepteren ;D.

Ik heb onlangs geëxperimenteerd met de voeding voor een (gemodificeerde) squeezebox die als digitale streamer wordt gebruikt. Vergeleken zijn de IFI iPower voeding en een (oude) SBooster voeding. De iFi was puntiger, strakker, minder zwaar in het laag, maar wat scherper in het hoog, wat korrelig en te veel staccato. de SBooster was veel vloeiender, iets matter, wellicht iets minder dynamisch. Ik vond het behoorlijk grote verschillen (groter dan het verschil tussen luidsprekerkabels die ik onlangs vergeleken heb) en prefereerde de SBooster in mijn set. Ik heb echter het gevoel dat er meer in zit. Reden om een nieuwe Sbooster BOTW P&P ECO MKII aan te schaffen en uit te proberen. Hij is momenteel aan het 'inspelen', na het weekend ga ik luisteren.

Maar nu mijn vraag: is het zinvol om bij een SBooster het netsnoer te upgraden? Of heeft dat geen zin omdat de SBooster toch een filter heeft ingebouwd of welke andere reden dan ook? Ik kan op het www niemand vinden die hiermee geexperimenteerd heeft en ik heb ook niet zelf even een snoer liggen om het uit te proberen. Erg benieuwd naar jullie opvattingen hierover en misschien heeft iemand zelf de proef op de som genomen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Ik denk dat de stap naar een Keces P3 voeding een stap vooruit zal zijn op de S-Booster.  Ook de DC kabel heeft een invloed is mijn ervaring.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171161.0

Wat mij betreft mag je de Keces testen ik heb daarvoor een demo unit staan. Zorg ik dat er een M-WaY (Audiomaat) DC snoer bij zit plus de orginele toebehoren. Testen in je eigen set is denk ik de beste optie ook voor jezelf.

Je mag mij vrijblijvend een pb sturen.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

@ de TS: Excuses ik sloeg de plank een beetje mis met mijn vorige post.

Ik heb zelf de ervaring (getest naar aanleiding van Wim Rodenburg Audiomaat) dat de DC kabel upgraden een grotere invloed heeft als de AC kabel. Echter op de S-Booster is deze kabel vast. Audiomaat past de S-Booster aan zodat je deze DC kabels kunt wijzigen.

De AC kabel kan ook zeker verbetering geven. Ik zou gewoon een aantal kabels proberen op de S-Booster. Je mag van mij ook wat kabels testen als je daar gebruik van wil maken. Ik ben dealer van Audiomaat (M-WaY)

Ik hoop dat je iets kunt met deze ervaring.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Contour

De IEC connector zit niet echt stevig vast in de SBooster behuizing, ik kwam daar achter toen ik een Iego IEC stekker erin stak, deze zijn zeer strak passend en moet je echt met kracht aandrukken, dat was niet zo'n succes. SBooster openschroeven en connector weer rechtbuigen dan is alles weer in orde maar handig is anders.

Gr. Walter

vik

Hallo Walter. Dat is een eigenschap van een IeGo connector, als ze nieuw zijn gaan ze enorm stroef. 


Quote from: Contour on March 24, 2019, 16:44:39
De IEC connector zit niet echt stevig vast in de SBooster behuizing, ik kwam daar achter toen ik een Iego IEC stekker erin stak, deze zijn zeer strak passend en moet je echt met kracht aandrukken, dat was niet zo'n succes. SBooster openschroeven en connector weer rechtbuigen dan is alles weer in orde maar handig is anders.

Gr. Walter
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

Heb even gekeken naar de Kecos, maar de reviews trekken me nog niet over de streep om deze te vergelijken met de Sbooster.

Quote from: Contour on March 24, 2019, 16:44:39
De IEC connector zit niet echt stevig vast in de SBooster behuizing, ik kwam daar achter toen ik een Iego IEC stekker erin stak, deze zijn zeer strak passend en moet je echt met kracht aandrukken, dat was niet zo'n succes. SBooster openschroeven en connector weer rechtbuigen dan is alles weer in orde maar handig is anders.
Dank voor de waarschuwing. Hoorde je veel verschil met de upgrade van het netsnoer?

Quote from: vik on March 24, 2019, 10:36:17
Ik heb zelf de ervaring (getest naar aanleiding van Wim Rodenburg Audiomaat) dat de DC kabel upgraden een grotere invloed heeft als de AC kabel. Echter op de S-Booster is deze kabel vast. Audiomaat past de S-Booster aan zodat je deze DC kabels kunt wijzigen.
Ik heb de MKII uitvoering en die heeft een betere DC kabel dan de originele SBooster. Hopelijk helpt dat al wat.

Quote from: vik on March 24, 2019, 10:36:17
De AC kabel kan ook zeker verbetering geven. Ik zou gewoon een aantal kabels proberen op de S-Booster. Je mag van mij ook wat kabels testen als je daar gebruik van wil maken. Ik ben dealer van Audiomaat (M-WaY)
Dank, maar aangezien ik nog een Furutech Schuko ongebruikt in de kast heb liggen, wil ik eigenlijk zelf iets in elkaar knutselen. Maar als ik het zo lees, zal dat niet heel veel gaan toevoegen. Benieuwd naar de ervaring van Contour.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin

Weet niet uit welk gedeelte van NL je komt, anders mag je deze voeding voor de Touch wel eens vergelijken.

https://www.youtube.com/v/8jbnOEmV_Qg&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

sandervg

#8
Quote from: Kingpin on March 28, 2019, 07:20:36
Weet niet uit welk gedeelte van NL je komt, anders mag je deze voeding voor de Touch wel eens vergelijken.

Ik denk dat ik dan qua $$$ net zo goed een nieuwe streamer kan aanschaffen :-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

En dat uit jouw mond Frank. Je weet toch dat alles set afhankelijk is? Hoe kan je dat dan roepen.

Wie weet pas het wel helemaal niet in zijn set.  :hehe: :P


Quote from: frank2 on March 28, 2019, 08:56:34
Ha die is stukken beter ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kingpin

Quote from: sandervg on March 28, 2019, 20:16:15
Ik denk dat ik dan qua $$$ net zo goed een nieuwe streamer kan aanschaffen :-)
Ik heb deze ook in een 'gewone' netuitvoering. Bovenstaande is idd een overtreffende trap. Ging mij meer om dat je eens een vergelijk kunt maken tov wat je nu hebt, niet zozeer om te verkopen, aangezien ik zelf ook met een Touch speel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Quote from: vik on March 28, 2019, 21:40:10
En dat uit jouw mond Frank. Je weet toch dat alles set afhankelijk is? Hoe kan je dat dan roepen.

Wie weet pas het wel helemaal niet in zijn set.  :hehe: :P

Nou...moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel bijzonder zou vinden als een netkabel op de ene set heel donker klinkt en op de andere set heel licht.

Frank heeft wel eens (of heel vaak) geschreven dat de klankkleur van een kabel door iedere set hoorbaar is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

lukas

hoi Sander,
gezien je set en dat je een door Pel gemodificeerde Squeezebox hebt, denk ik dat je er goed aan doet om óf DHTROB een voeding te laten maken óf langs Audiomaat te gaan. Die gebruikt ook Keces, maar meer dan dat neemt je helemaal mee in welke AC en DC kabel het meest muzikaal zijn (wanneer valt al het technische weg, stopt het gesprek over wat opvalt en is er enkel nog muziek) voor jouw Squeezebox.
Ik was woensdag nog bij hem, prachtig hoe het daar nu speelt met Harbeth 7s, Croft, een dac die ik niet ken en Keces voedingen. Ruisvrij, juist zonder aarde en afscherming.
Hier zul je toch vooral adviezen krijgen over dat de kabels juist afgeschermd moeten zijn etc, Wim laat je in een minuut horen dat dit altijd ten koste gaat van de muzikaliteit. Tip, ga ik Tilburg luisteren en neem je Squeezebox mee.
Gr. Lukas

Kingpin

Quote from: lukas on April 15, 2019, 10:23:25
hoi Sander,
gezien je set en dat je een door Pel gemodificeerde Squeezebox hebt, denk ik dat je er goed aan doet om óf DHTROB een voeding te laten maken óf langs Audiomaat te gaan. Die gebruikt ook Keces, maar meer dan dat neemt je helemaal mee in welke AC en DC kabel het meest muzikaal zijn (wanneer valt al het technische weg, stopt het gesprek over wat opvalt en is er enkel nog muziek) voor jouw Squeezebox.
Ik was woensdag nog bij hem, prachtig hoe het daar nu speelt met Harbeth 7s, Croft, een dac die ik niet ken en Keces voedingen. Ruisvrij, juist zonder aarde en afscherming.
Hier zul je toch vooral adviezen krijgen over dat de kabels juist afgeschermd moeten zijn etc, Wim laat je in een minuut horen dat dit altijd ten koste gaat van de muzikaliteit. Tip, ga ik Tilburg luisteren en neem je Squeezebox mee.
Gr. Lukas
Een hoop contradictie in je verhaal wat technisch niet eens goed kan werken, maar goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

lukas

Je zou er ook nieuwsgierig naar kunnen worden :). Maar snap dat het allicht steekt

Kingpin

Quote from: lukas on April 15, 2019, 14:31:58
Je zou er ook nieuwsgierig naar kunnen worden :). Maar snap dat het allicht steekt
Nah het steekt niet .. kleine vraag: waar wordt de afgescherming op aangesloten van de bekabeling om toch een volledige werking te hebben?
Of dient de bekabeling alleen als antenne ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

lukas

Vanwaar de vraag? Er lijkt wat cynisme uit te spreken. 
Aan beide kanten afknippen. Audiomaat,audio-life, musical affairs hadden daar allemaal goede resultaten mee.
Ik hou verder niet van discussies hier. Als je bij audiomaat geluisterd hebt wil ik wel verder via de PM als jij daar behoefte aan hebt. Hr Lukas

Kingpin

Quote from: lukas on April 15, 2019, 15:36:27
Vanwaar de vraag? Er lijkt wat cynisme uit te spreken. 
Aan beide kanten afknippen. Audiomaat,audio-life, musical affairs hadden daar allemaal goede resultaten mee.
Ik hou verder niet van discussies hier. Als je bij audiomaat geluisterd hebt wil ik wel verder via de PM als jij daar behoefte aan hebt. Hr Lukas
Ja beetje cynisme van mij kant klopt wel. En idd laten we de discussie maar niet hier voeren. Wel beetje raar dat ik eerst bij audiomaat moet hebben geluisterd om verder via pm te mogen discussieren.
Op voorhand kan ik al zo zeggen dat wat jij hierboven aanvoert technisch niet kan werken (afscherming aan beide zijden niet aangesloten notabene).
Als je via pm de discussie op een normale manier verder wil bespreken dan ben ik daar wel voor in, dan zie ik je pm wel tegemoet, en anders niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

Zit audiomaat ook op het forum hier (als deelnemer of als sponsor)? Zou toch wel interesse hebben om deze uit te proberen. Ik heb na mijn vakantie iig straks een oude SBooster BOTW, nieuwe SBooster BOTW en Farad Supercap voeding om te vergelijken. Misschien wel goed om er een Keces aan toe te voegen voor de vergelijking.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

devil

Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

lukas

Quote from: sandervg on April 16, 2019, 08:12:49
Zit audiomaat ook op het forum hier (als deelnemer of als sponsor)? Zou toch wel interesse hebben om deze uit te proberen. Ik heb na mijn vakantie iig straks een oude SBooster BOTW, nieuwe SBooster BOTW en Farad Supercap voeding om te vergelijken. Misschien wel goed om er een Keces aan toe te voegen voor de vergelijking.

Audiomaat is hier al eerder uitgekotst omdat hij er andere ideen op na houdt. Check zn site even en een belletje.

sandervg

Ah, ik zie het! Had ik niet meer scherp. Ga ik eerst Viktor een PM sturen, want ik wil hem nu niet passeren door direct naar Audiomaat te gaan. To be continued...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Je hebt pb  ;)

Quote from: sandervg on April 16, 2019, 19:15:51
Ah, ik zie het! Had ik niet meer scherp. Ga ik eerst Viktor een PM sturen, want ik wil hem nu niet passeren door direct naar Audiomaat te gaan. To be continued...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike