Marantz AV8801 Multiroom AV Processor THX € 600,=

Started by steelfixer1, March 21, 2019, 11:11:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

steelfixer1

Marantz AV8801 voorversterker , incl. doos , ab , manual.
door mij nieuw aangeschaft in 2014 , helaas geen bon meer aanwezig.
Aan de voorkant op de Aluminium frontplaat zitten twee deukjes. Verder de normale gebruikssporen.
Prijs € 600,=

De 11.2-kanaals voorversterker AV8801 is uitgerust met veel van dezelfde technologieën als de Reference-serie, zoals een enorme ringkernvoeding, de unieke HDAM- en High Current Feedback-technologieën en een met koper bekleed chassis. Bovendien is de versterker voorzien van de nieuwste audio- en videotechnologieën, zoals volledige 4K Ultra HD ondersteuning, 3D pass-through, drie HDMI-uitgangen en Apple AirPlay. Toegang tot diverse internet muziekdiensten en content binnen je eigen netwerk maaken de AV8801 een complete hub voor je home cinema systeem. De versterker kan bediend worden met de afstandsbediening apps voor iOS en Android.
Verder beschikt de AV8801 over een groot aantal features en mogelijkheden. De multi-DSP audioprocessor biedt een groot aantal modi voor surround-geluiddecodering, waaronder ondersteuning voor de nieuwste audio-indelingen met hoge resolutie. Het apparaat beschikt tevens over uitgebreide meerkanaals decodering, zoals Audyssey DSX en DTS Neo:X voor 11.2-kanaals verwerking. Hierdoor kun je extra Front Height en Front Wide kanalen toevoegen.

Alle kanalen van het audiogedeelte zijn voorzien van de nieuwste 192 kHz/32-bits DAC's voor hoge resoluties, zodat ook de nieuwste breedbandcontent met een groot dynamisch bereik kan worden verwerkt. De AV8801 kan WAV-, FLAC- (tot 192 kHz/24-bits) en ALAC-audiobestanden decoderen en afspelen zonder pauzes. Voor optimale configuratiemogelijkheden is het systeem uitgerust met zowel ongebalanceerde (RCA) als gebalanceerde (XLR) audio-uitgangen. Het apparaat is bovendien voorzien van een speciale XLR-stereo-ingang. De AV8801 is bovendien het eerste product van Marantz dat gebruikmaakt van MultEQ XT32 voor gelijkmatige verdeling in de ruimte, en Audyssey Sub EQ HT- verwerking voor het optimaliseren van systemen met dubbele subwoofers.

Wat betreft video biedt de AV8801 geavanceerde verwerking en decodering van beelden met hoge resolutie. De video-upscaling zet SD van oude componenten om in High Definition. Voor compatibiliteit met de nieuwste Ultra HD 4K schermen biedt de AF8801 de mogelijkheid om SD en HD om te zetten in Ultra High Definition (4K) en ondersteunt het pass-through van 4K content. Dankzij de zeven HDMI-ingangen en drie HDMI-uitgangen kun je al je HDMI apparaten met één enkele kabel aansluiten en op maximaal drie schermen weergeven. Via de dubbele uitgang voor de hoofdruimte kun je ook twee HD-schermen aansluiten. De derde HDMI-uitgang kan dan worden gebruikt om in een andere ruimte naar een ander programma te kijken.

Het systeem beschikt over uitgebreide netwerkmogelijkheden, waaronder een 4-poorts Ethernet-switch waarmee jes het apparaat op je draadloze thuisnetwerk kunnen aansluiten. De drie overige aansluitingen kunnen worden gebruikt voor andere broncomponenten, zoals een Blu-ray-speler met netwerkfunctionaliteit, een settopbox of een gameconsole. Het installeren van een hub van een andere fabrikant is dan niet nodig.

Features Marantz AV8801
Current Feedback-circuit met HDAM van Marantz
Verbeterde 11.2-kanaals surround verwerking met Audyssey DSX en DTS Neo:X
11.2-kanaals gebalanceerde (XLR) en ongebalanceerde (RCA) uitvoer, toe te wijzen 2-kanaals XLR-uitvoerHoogwaardige constructie met uit drie delen bestaand bovenpaneel
Met koper bekleed chassis
Volledig 4K-compatibel – Upscaling – Pass-through – GUI-overlay
DLNA 1.5 netwerkstreaming en internetradio
FLAC HD 192/24 en afspelen zonder pauzes
AirPlay en muziekservices Spotify en last.fm voorgeïnstalleerd
Audyssey MultEQ XT32 Pro, Audyssey Sub EQ HT voor EQ-verwerking voor dubbele subwoofers, en Audyssey LFC
6+1 HDMI-ingangen/3 HDMI-uitgangen (3D/ARC/CEC)Aparte HDMI-uitgang voor Zone4
HDMI-ingang aan de voorzijde voor snelle aansluiting van een tablet, iPad/iPhone, camera, enz. met ondersteuning voor MHLiPod-/iPhone-compatibele USB-ingang, inclusief oplaadmogelijkheid voor de iPad
Multiroom-/Multisource-functionaliteit inclusief HDMI Video
Eenvoudig te bedienen afstandsbediening en Marantz Remote App voor geavanceerd bladeren door mediabestanden
Phono MM-versterker


Hopelijk is men nu tevreden met de uitvoering van deze advertentie? ^^
gr. Patrick
Patrick

Richi

Quote from: steelfixer1 on March 21, 2019, 11:11:43
Hopelijk is men nu tevreden met de uitvoering van deze advertentie? ^^
Schitterend! Alleen staan de foto's op de kop.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

steelfixer1

Wie kan voor mij de foto's omdraaien? Ik krijg het niet voor mekaar ook niet met  :google: :tounge:
Patrick

pieper

Misschien heb ik er overheen gekeken maar er staat ook geen prijs bij.

M.v.g.

R
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt


jasjenl

Quote from: pieper on March 21, 2019, 11:18:19
Misschien heb ik er overheen gekeken maar er staat ook geen prijs bij.

M.v.g.

R
Staat toch in de titel?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5


jantje112

Mooie processor. Is deze nog van voor de "atmos" tijd? En is dat in de praktijk een gemis?

steelfixer1

Klopt , maar hij heeft wel aansluitingen voor hoogte kanalen , maar hij decodeert atmos niet.
Als je veel ruimte hebt zou atmos een mooie aanvulling zijn maar ik ben nog steeds onder de indruk als ik naar mijn 7.2 opstelling luister en kijk.
Patrick

fluissie

Quote from: steelfixer1 on March 22, 2019, 08:48:05
Klopt , maar hij heeft wel aansluitingen voor hoogte kanalen , maar hij decodeert atmos niet.
Als je veel ruimte hebt zou atmos een mooie aanvulling zijn maar ik ben nog steeds onder de indruk als ik naar mijn 7.2 opstelling luister en kijk.

tot je dts x ,atmos, of auro heb gehoord ... nieuwe formaten en upmixers geven echt wel flinke verbetering
wat overigens ook prima gaat met iets minder ruimte

Cobraatje

Fraai apparaat voor een spotprijs, die moet je zo kwijt zijn.

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200