The ultimate JVC 2019 shootout

Started by home@the movies, March 20, 2019, 22:54:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Quote from: denoontje on March 31, 2019, 14:16:19
Hoi Maximus, wellichtgoed hier even neer te zetten wat voor HT pc je had meegenomen (specs, gebruikte software etc) om de madvr te kunnen draaien.

Hoe vlekkenloos vind je nu deze pc oplossing...?
Ik vond de Madvr erg goed, maar ik wil niet nog een hobby erbij hebben om continu te moeten prutsn om beeld te krijgen.
Natuurlijk wil ik dat.

Voeding: Corsair SF600 platinum 600watt
Kast: Fractal Design Node 202 Mini ITX
Processor: Intel Core i3 8100
Geheugen: Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x8GB
HDD: Corsair Force MP510 240GB M.2 SSD
Videokaart: MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC
Moederbord: Asrock H310M-ITXac
Flirc 2.0 voor bediening met Logitech Harmony.
Toestenbord: Logitech K400

Alles bij elkaar rond de 950 euro.

Ik vind het super werken, mijn htpc start gewoon op direct in Kodi. Natuurlijk kost het even tijd om alles te installeren en in te stellen maar uiteindelijk is er geen verschil of ik nu een media player aan zet of mijn htpc uit slaap stand haal.
Je kan ook eventueel een uhd disc drive erin zetten voor het afspelen van uhd discs al zitten daar wel wat haken en ogen aan dus let op.

Hier onder een paar links voor mensen die het interessant vinden.


https://www.avsforum.com/forum/26-home-theater-computers/2364113-guide-building-4k-htpc-madvr.html voor de bouw en advies


https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2954506-improving-madvr-hdr-sdr-mapping-projector-191.html#post57793836 post 5720, de instellingen die ik gebruikt met de laatste beta build van madvr 78.


https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=223175 Je hebt KODI DSplayer nodig voor madvr, ook de LAV filter downloaden en instellen


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Top draait op win10?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maximus79

Quote from: denoontje on March 31, 2019, 16:28:40
Top draait op win10?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja draait op Windows 10.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#28
https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?p=57832074

Zo juist is er een super interessante en handige post geplaatst op het AVS forum.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

scoc

Quote from: home@the movies on March 30, 2019, 19:05:04
Iedereen bedankt voor de talrijke opkomst alweer, het was even zweten maar ondertussen draait de airco blijkbaar weer ;)
Voor iedereen die morgen komt zal het dus iets frisser zijn in de ruimte dan vandaag het geval was.
Ik had graag wat meer voorbereiding gehad om wat accurater de juiste scenes uit te kiezen voor het aantonen van alle verschillen maar helaas ontbreekt mij die. Ondertussen zit ik alweer in de studio voor tv opnames tot deze nacht, als ik dus morgen wat verward ben, jullie weten waarom. :crazy:

De winnaar van de dag was volgens mij de Madvr tone mapping, met nogmaals onze dank aan forumlid Maximus voor het uitlenen van zijn HTPC, we hebben hem even onder druk gezet om hem ook nog morgen te misbruiken  ;D ;D ;D
Wat dit stukje software met het hele HDR verhaal doet is gewoon verbluffend en moet iedereen zien om te weten tot wat een set in staat, je kan dit onmogelijk uitleggen, verschil van dag en nacht, letterlijk ;D

De tijd ontbrak ons vandaag ook om de Madvr nog even te koppelen op de N5, maar nadat iedereen weg was hebben we dit snel nog opgelost zodat morgen ook deze combinatie kan worden getoond.
We hebben even wat verschillend materiaal bekeken op de N5 en ook al heeft die wat Lumens minder dan de N9 en stond er geen lens voor, het resultaat sprak boekdelen.

Verschil tussen N5 en N7 zit hem in wat kleine details die al dan niet belangrijk zijn voor bepaalde gebruikers, het is in ieder geval zo dat ze heel erg aan elkaar gewaagd zijn en dat de N5 een extreem goede projector is voor dit budget.

Minpuntje was dat de N5 die we staan hebben nog van de allereerste reeks was waarbij de "gele verkleuring" nog aanwezig is, met een klein kleur verschil tussen N5 en N7 als gevolg.
Bij alle nieuwe toestellen is dit reeds opgelost dus even wachten op een update van JVC om dit euvel nog weg te werken.

Over Panamorph lens heb ik in mijn review hier op het forum denk ik niet overdreven, ok het is niet voor iedereen weggelegd maar dat het werkt hebben we denk wel duidelijk bewezen.
Zoals aangehaald HDR projectie op een 5 meter breed (horizontaal) scherm (0.8 gain Dreamscreen V6) met Madvr en lens gewoon adembenemend.
Iedereen die op de HCH is langgewenst weet vermoedelijk nog wel dat er een zeeeer dure barco op datzelfde scherm stond te draaien, ik laat in het midden wie er het beste resultaat neerzet. ;) ;) ;)

Nog even een fotootje van de N5 en N7 broederlijk naast elkaar.

Waarschijnlijk een domme vraag en zie ik iets over het hoofd maar ... waarom zijn die 2 beelden naast elkaar gespiegeld? Ze moeten toch gewoon beide het zelfde beeld weergeven naast elkaar?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on March 31, 2019, 19:08:49
Waarschijnlijk een domme vraag en zie ik iets over het hoofd maar ... waarom zijn die 2 beelden naast elkaar gespiegeld? Ze moeten toch gewoon beide het zelfde beeld weergeven naast elkaar?

;D ;D omdat ik het beeld van één van de twee projectoren even op back projectie heb gezet,gespeigeld dus,  als experimentje om zo makkellijker dezelfde inhoud vlak naast elkaar te kunnen vergelijken.


scoc

Quote from: home@the movies on March 31, 2019, 19:17:54
;D ;D omdat ik het beeld van één van de twee projectoren even op back projectie heb gezet,gespeigeld dus,  als experimentje om zo makkellijker dezelfde inhoud vlak naast elkaar te kunnen vergelijken.
Ah ok, ik dacht al dat ik kon vertrekken naar het gekkenhuis  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

activ

Is er ook een foto van het vergelijk met MadVR? Ben wel benieuwd wat die er van maakte.
Hoe speel je daar trouwens films mee af? Neem aan dat jullie gewoon legale content hebben gebruikt in de test, maar zie niet echt hoe je een disk door de MadVR moet krijgen.

maximus79

Quote from: activ on April  1, 2019, 06:47:26
Is er ook een foto van het vergelijk met MadVR? Ben wel benieuwd wat die er van maakte.
Hoe speel je daar trouwens films mee af? Neem aan dat jullie gewoon legale content hebben gebruikt in de test, maar zie niet echt hoe je een disk door de MadVR moet krijgen.

Zie onderstaand verhaal over UHD disks afspelen in combi met Madvr. Bron Avs forum.



1 – CPU

It is unrealistic for all but the most powerful modern CPUs to decode high-bitrate, 10-bit 4K HEVC video using CPU-based (software) decoding. The computing power required to decode HEVC is 5-10 times higher than equivalent H.264/MPEG-4 AVC.

Considering the UHD standard calls for data rates of up to 82 Mbit/s for 50 GB discs, 108 Mbit/s for 66 GB discs and 128 Mbit/s for 100 GB discs, even low bitrate 4K UHD content is close to double the bitrate of 1080p Blu-ray (max. of 54 Mbit/s). Those bitrates include both audio and video. But, coupled with slow HEVC decoding, the load posed by 4K UHD Blu-ray is formidable for any CPU or hardware decoder. So we will assume the bulk of difficult 10-bit HEVC decoding will be handled by a fixed-function GPU hardware decoder capable of handling high-bitrate decoding.

If you want legal playback of UHD Blu-ray discs, Intel Kaby Lake (7th generation) Core i5 or i7 processors are a minimum requirement for compatibility with UHD Blu-ray drives. The choice of CPU is only relevant if you want legal playback of UHD Blu-ray disks (not rips). Otherwise, any CPU is appropriate as long as you are satisfied with boot times and OS performance.

The critical component of a HTPC is the GPU. So don't worry too much about the CPU and motherboard. The CPU should remain mostly idle during HTPC use.

Intel (with legal UHD Blu-ray disc support):

Minimum: Kaby Lake Core i5
Extreme: Kaby Lake Core i7



6 – Optical Drive

Official 4K UHD Blu-ray drive support is offered by Pioneer and LG. Those purchasing the BDR-S11J-BK (internal), BDR-S11J-X (internal) or LG WH16NS60 (internal) must combine the drive with:

    Windows 10;
    6 GB of system RAM;
    Motherboard with HDCP 2.2, SGX and AACS 3.0;
    Intel Kaby Lake Core i5 or i7;
    Intel HD Graphics 630 or 640.


Note: This only applies to legal UHD Blu-ray disc playback on a HTPC (not the drives required to rip these discs or for other decryption methods).

Cyberlink PowerDVD is the only option for legal playback software of 4K UHD discs on PC. The Pioneer drives arrive packaged with PowerDVD.

PowerDVD UHD Blu-ray System Requirements

Grey Market Decryption – UHD Blu-ray Disc Requirements:

    RedFox AnyDVD (HD) (on-the-fly decryption for free media players);
    DVDFab Passkey (on-the-fly decryption via DeUHD for free media players);
    "Friendly" UHD Blu-ray drive (not the official ones);
    Nvidia/AMD GPU with a 10-bit HEVC decoder and HDMI 2.0;
    Internet Connection.


How to Install Old Firmware into New UHD "Friendly" Drives

RedFox AnyDVD (HD) and DVDFab Passkey don't require any special motherboard, CPU or other hardware beyond a "friendly" Blu-ray drive, 4K-ready graphics card and available hashed keys for select discs.

The cost of any additional playback or decryption software should be factored in with the cost of the drive.

Drive Specifications: BDXL (triple-layer support)
Playback Software: Cyberlink PowerDVD, JRiver Media Center (with Blu-ray menu support), MPC and other free media players.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#34
Quote from: activ on April  1, 2019, 06:47:26
Is er ook een foto van het vergelijk met MadVR? Ben wel benieuwd wat die er van maakte.
Hoe speel je daar trouwens films mee af? Neem aan dat jullie gewoon legale content hebben gebruikt in de test, maar zie niet echt hoe je een disk door de MadVR moet krijgen.
Tuurlijk.. Volgens mij kijkt 75% op het forum inmiddels rips als ik bij de reviews kijk, en dat zijn heus geen eigen rips verwacht ik.

Daarom is die nieuwe standalone versie die gaat komen interessant.

Teejoo

Quote from: maximus79 on April  1, 2019, 07:49:56
Zie onderstaand verhaal over UHD disks afspelen in combi met Madvr. Bron Avs forum.



1 – CPU

It is unrealistic for all but the most powerful modern CPUs to decode high-bitrate, 10-bit 4K HEVC video using CPU-based (software) decoding. The computing power required to decode HEVC is 5-10 times higher than equivalent H.264/MPEG-4 AVC.

Considering the UHD standard calls for data rates of up to 82 Mbit/s for 50 GB discs, 108 Mbit/s for 66 GB discs and 128 Mbit/s for 100 GB discs, even low bitrate 4K UHD content is close to double the bitrate of 1080p Blu-ray (max. of 54 Mbit/s). Those bitrates include both audio and video. But, coupled with slow HEVC decoding, the load posed by 4K UHD Blu-ray is formidable for any CPU or hardware decoder. So we will assume the bulk of difficult 10-bit HEVC decoding will be handled by a fixed-function GPU hardware decoder capable of handling high-bitrate decoding.

If you want legal playback of UHD Blu-ray discs, Intel Kaby Lake (7th generation) Core i5 or i7 processors are a minimum requirement for compatibility with UHD Blu-ray drives. The choice of CPU is only relevant if you want legal playback of UHD Blu-ray disks (not rips). Otherwise, any CPU is appropriate as long as you are satisfied with boot times and OS performance.

The critical component of a HTPC is the GPU. So don't worry too much about the CPU and motherboard. The CPU should remain mostly idle during HTPC use.

Intel (with legal UHD Blu-ray disc support):

Minimum: Kaby Lake Core i5
Extreme: Kaby Lake Core i7



6 – Optical Drive

Official 4K UHD Blu-ray drive support is offered by Pioneer and LG. Those purchasing the BDR-S11J-BK (internal), BDR-S11J-X (internal) or LG WH16NS60 (internal) must combine the drive with:

    Windows 10;
    6 GB of system RAM;
    Motherboard with HDCP 2.2, SGX and AACS 3.0;
    Intel Kaby Lake Core i5 or i7;
    Intel HD Graphics 630 or 640.


Note: This only applies to legal UHD Blu-ray disc playback on a HTPC (not the drives required to rip these discs or for other decryption methods).

Cyberlink PowerDVD is the only option for legal playback software of 4K UHD discs on PC. The Pioneer drives arrive packaged with PowerDVD.

PowerDVD UHD Blu-ray System Requirements

Grey Market Decryption – UHD Blu-ray Disc Requirements:

    RedFox AnyDVD (HD) (on-the-fly decryption for free media players);
    DVDFab Passkey (on-the-fly decryption via DeUHD for free media players);
    "Friendly" UHD Blu-ray drive (not the official ones);
    Nvidia/AMD GPU with a 10-bit HEVC decoder and HDMI 2.0;
    Internet Connection.


How to Install Old Firmware into New UHD "Friendly" Drives

RedFox AnyDVD (HD) and DVDFab Passkey don't require any special motherboard, CPU or other hardware beyond a "friendly" Blu-ray drive, 4K-ready graphics card and available hashed keys for select discs.

The cost of any additional playback or decryption software should be factored in with the cost of the drive.

Drive Specifications: BDXL (triple-layer support)
Playback Software: Cyberlink PowerDVD, JRiver Media Center (with Blu-ray menu support), MPC and other free media players.
Als je deze requirements ziet is het eigenlijk ongeloofelijk dat diverse mediaplayers dit gewoon kunnen afspelen met een kastje van 200-300 euro.
Offtopic: is dit ook nodig om de disc te kunnen rippen? Want daar zit ik zelf wel aan te denken omdat ik nu alweer een kast moet gaan bijkopen om de discs op te bergen.

maximus79

Quote from: Teejoo on April  1, 2019, 09:12:12
Als je deze requirements ziet is het eigenlijk ongeloofelijk dat diverse mediaplayers dit gewoon kunnen afspelen met een kastje van 200-300 euro.
Offtopic: is dit ook nodig om de disc te kunnen rippen? Want daar zit ik zelf wel aan te denken omdat ik nu alweer een kast moet gaan bijkopen om de discs op te bergen.

Ja dat kan,

Ripping UHD Blu-ray Discs with MakeMKV

The easiest way to create UHD HDR10 media suitable for HTPC use is by ripping UHD Blu-ray discs. MakeMKV has made this process fairly simple. With an UHD "friendly" drive, MakeMKV can read the disc, as long as a decryption key for the disc is known, and rip the appropriate video, audio and subtitle tracks into an .mkv container. This is all lossless. The relevant tracks are simply packaged into an .mkv ready for playback by any media player, free or paid. If storage is an issue, the file can be compressed by software such as StaxRip.

UHD Blu-ray disc ripping requires:

    Installed and Updated MakeMKV (Beta Registration Key);
    Most Recent MakeMKV Hashed Key File;
    UHD "Friendly" Blu-ray Drive.


How to Install Old Firmware into New UHD "Friendly" Drives

International UHD Friendly Drive Sales & Firmware Flashing Service

Ultra-High-Definition Blu-ray Disc (UHD-BD) Backup & Playback Guidance

Heads up - Support for Official LG UHD Drives Coming in 2019

Do not update the firmware of UHD "friendly" drives or it will no longer work. These UHD "friendly" drives are drives produced for normal BR discs (so, AACS 1.0) but with BDXL (three/four layer disc) capabilities.

The downloaded hashed key file must be installed into the MakeMKV data directory (which is set in the preferences - NOT the program directory). MakeMKV v1.12.3 added the option to update this file automatically with an Internet connection. The download link is updated weekly, sometimes several times a week. Those requiring manual updates should bookmark the above link and return back regularly. The hashed key method is different than the general crack of AACS 1.0 used to rip 1080p Blu-rays.

There are often many versions of each UHD Blu-ray disc, which cover many regions. If your disc is not supported, it is possible to take the dump file created when an attempt is made to open the UHD disc and send it to MakeMKV. That disc will be included in the next hashed key file update, so the disc can then be ripped. This means the creation of hashed keys is virtually infinite.

MakeMKV UHD Blu-ray FAQ

Tip: Set the minimum title length to 3600 seconds (60 minutes) and a default language preference in Preferences to ease the task of identifying the correct video, audio and subtitle tracks.

Other UHD Blu-ray Ripping Software:

    DVDFab (ISO and MKV);
    CloneBD (ISO and MKV);
    DeUHD (ISO).
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Thanks! Ik zal hier een apart topic voor openen om dit niet verder te vervuilen.

Kjelt

Let wel op regel 16 van het forum regelement !   ;)

mancaver

#39
Quote from: maximus79 on March 31, 2019, 15:17:32
Natuurlijk wil ik dat.

Voeding: Corsair SF600 platinum 600watt
Kast: Fractal Design Node 202 Mini ITX
Processor: Intel Core i3 8100
Geheugen: Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x8GB
HDD: Corsair Force MP510 240GB M.2 SSD
Videokaart: MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC
Moederbord: Asrock H310M-ITXac
Flirc 2.0 voor bediening met Logitech Harmony.
Toestenbord: Logitech K400
Hoi Iedereen,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik zeer veel interesse heb in de MadVR''oplossing'' voor HDR op de projector.
Nu een vraagje aan de poster @maximus79;
waarom heb je gekozen voor de combo Intel i3-8100 i.s.m de MSI GeForce RTX 2060 videokaart?
Als ik deze combi door de PC Builds bottleneck calculator haal krijg ik de volgende melding:




groet!

maximus79

Quote from: mancaver on April  1, 2019, 12:45:15
Hoi Iedereen,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik zeer veel interesse heb in de MadVR''oplossing'' voor HDR op de projector.
Nu een vraagje aan de poster @maximus79;
waarom heb je gekozen voor de combo Intel i3-8100 i.s.m de MSI GeForce RTX 2060 videokaart?
Als ik deze combi door de PC Builds bottleneck calculator haal krijg ik de volgende melding:




groet!

Misschien niet goed om hier in dit topic daar over te hebben, laten we in dit topic verder gaan:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126433.msg3226269#msg3226269

Antwoord op jouw vraag, de processor is bijna niet van belang en is zo goed als idle bij het afspelen van media. De videokaart doet het zware werk.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: mancaver on April  1, 2019, 12:45:15
Als ik deze combi door de PC Builds bottleneck calculator haal krijg ik de volgende melding:

Die benchmark tool is voor games en normale toepassingen. Kodi met DSPlayer en MadVR besteed al het zware encoding werk uit aan de grafische kaart. DSPlayer gebruikt DirectX12 wat onderdeel is van windows 10. Dat is dus ook de reden dat je windows 10 nodig hebt en niet op linux kan draaien oid. Kodi zelf draait dan op de CPU. En daar is een i3-8100 ruim voldoende voor.

ppeter

Het valt me op bij beide foto's, dat de linkse (N5?) meer rood heeft in het beeld?
Bij de rechtse foto's, mooi witte wolken.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

maximus79

Vind dat er maar weinig reacties zijn van de shootout zelf, waren er bijna geen forum genoten?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skoebiedoe

#44
Quote from: ppeter on April  1, 2019, 21:23:32
Het valt me op bij beide foto's, dat de linkse (N5?) meer rood heeft in het beeld?
Bij de rechtse foto's, mooi witte wolken.

Zou eerder andersom moeten zijn. ;)
Met filter heeft de N7 iets meer rood in het beeld en omdat dit nog een N5 van de oude serie was (met dus dat gele probleem) had werner iets meer blauw in het beeld gebruikt.

Nu had ik wel de opmerking al gemaakt dat als ze de MAD gebruikten dat het beeld wat rood (warm) kleurde . ;),maar tja dat is een persoonlijke mening hee ...ook de kleuren poppen iets te veel naar mijn goesting. (Sommigen zien dit graag en ik dus niet , ik hou meer van natuurlijke kleuren. ;) )

Soit , een straf was het natuurlijk niet om naar die beelden te kijken. ;)

home@the movies

Quote from: ppeter on April  1, 2019, 21:23:32
Het valt me op bij beide foto's, dat de linkse (N5?) meer rood heeft in het beeld?
Bij de rechtse foto's, mooi witte wolken.

Zoals al aangehaald was de N5 nog eentje waar een probleem optreed van geel/groen verkleuring, ik heb dit wat tegen gecompenseerd door wat meer blauw en een tikje rood bij te geven.
Het probleem is echter dat die "verkleuring" niet bij alle belden en helderheid optreed en dus klopt het bij een bepaald beeld beter dan bij een ander.

home@the movies

Quote from: maximus79 on April  1, 2019, 21:30:14
Vind dat er maar weinig reacties zijn van de shootout zelf, waren er bijna geen forum genoten?

Zondag een paar nieuwe gezichten gezien, het was weer volle bak maar inderdaad wat minder forumgenoten.

rugal2

#47



Quote from: rugal2 on April  1, 2019, 19:22:38
Was dit niet Ready Player One UHD op de HTPC met MadVr ?

Quote from: home@the movies on April  2, 2019, 14:00:25
Inderdaad.

Dat dacht ik al. Dat was het moment waarop ik zag dat met het gebruik van MADVR "de grijze waas" over het beeld met HDR plots
verdween en het HDR werd wat ik graag altijd al heb willen zien, maar tot op heden nog niet gezien had.
Wat een Wow  :o  moment was dat zeg. Eindelijk nu zelf ook enthousiast over HDR.
Daarna Mortal Engines met MadVR, wat een licht en kleur festijn was dat zeg  :clapping:
Ik was erg verbaasd om te merken dat weinig mensen iets van MADVR,  Envy en/of Lumagen wisten, ondanks dat dit voor HDR met een huidige projector
toch wel duidelijk toegevoegde waarde is (misschien wel essentieel te noemen gezien de licht opbrengst van de huidige projectoren).
Ik was bij de shoot out afgelopen zaterdag. Jammer dat ik de NX5 in combinatie met MADVR op zondag heb moeten missen, aangezien de JVC NX9 met Panamorph Paladin DCR lens ver buiten mijn budget valt  ;)

reza

Hoi Rugal,

Even voor de duidelijkheid ( of juist niet )
Madvr maakt er geen HDR van. Madvr doet een conversie van HDR naar sdr. En scaled HD naar UHD.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen onder de indruk zijn van madvr i.c.m. hdr naar sdr tonemapping .
Houd er wel rekening mee dat dit nog steeds een beta versie waar op dit moment mee gedraaid wordt.
Het wordt dan ook nog dagelijks verbeterd .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.