The ultimate JVC 2019 shootout

Started by home@the movies, March 20, 2019, 22:54:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Cinedream presents, the ultimate JVC 2019 battle

In the Red corner; the JVC N5
In the Blu corner; the JVCN7
Referee; Panasonic UHD player with HDR optimizer
Canvas; Dreamscreen V6
Venue; Cinedream Event center Bijkhoevelaan 3 Wijnegem
Dates; 30 en 31 maart 11h00

We hebben er lang op moeten wachten, maar ons geduld wordt eindelijk beloond.
De nieuwe JVC's zijn toegekomen en dat vraagt uiteraard om een een extra Cinedream event.
We bekijken de verschillen tussen de JVC N5 en N7, en nemen ook de extra profielen die in samenwerking met Panasonic zijn ontwikkeld voor deze toestellen onder de loupe.
Het gebruik van een Panasonic 820 of Panasonic UB9000 samen met deze nieuwe kleurprofielen geeft HDR resultaat dat staat als een huis.

Redenen genoeg dus om dit ultieme gevecht bij te wonen, haast jullie want de plaatsen zijn zeer exclusief en beperkt.

https://www.eventbrite.com/e/cinedream-presents-the-ultimate-jvc-2019-battle-tickets-59136768667


home@the movies

Belangrijke bericht,

Het gaat over de shoot out tussen de N5 en de N7 ik had verkeerdelijk N9 geschreven.

excuses

home@the movies

Nog een mooie aanvulling op het event, met zeer veel dank aan forumlid Maximus die ons zijn HTPC met Madvr live HDR tone mapping ter beschikking wil stellen.
Wel enkel op Zaterdag, dus voor iedereen die het onderste uit de kan wil halen en eventueel interesse heeft voor de Envy box die nu in ontwikkeling is, een must see.

We verwachten jullie allemaal volgend weekend,

Gr
Werner

denoontje

Aangemeld

Ps check even want eerste aanmelding is iets niet goed gegaan mbt email



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

En nog een extra treat, er is een Panamorph DCR lens onderweg naar ons, verwachte levering is volgende week Woensdag.
Als ik nog de tijd kan vinden om alles te installeren dan is dit nog even de kers op de taart,  :tongue2: :tongue2: :tongue2:  :pompom: :pompom: :pompom:

scoc

Mijn voorkeur zou toch zijn om ze zo puur mogelijk te vergelijken naast elkaar zonder bijkomende lenzen etc.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on March 21, 2019, 21:56:51
Mijn voorkeur zou toch zijn om ze zo puur mogelijk te vergelijken naast elkaar zonder bijkomende lenzen etc.

Uiteraard, de lens is een extra setup los van de shoot out, dat lijkt me logisch hé  ;)

rugal2

Ik heb me ook maar eens aangemeld voor zaterdag.
Zeker benieuwd naar deze 2 nieuwe projectoren van JVC en om deze te kunnen zien met een HTPC met Madvr live HDR tone mapping.

home@the movies

We hebben nog maar een paar plekjes vrij, dus rep jullie naar deze link om nog in te schrijven.
https://www.eventbrite.com/e/cinedream-presents-the-ultimate-jvc-2019-battle-tickets-59136768667?fbclid=IwAR1X-4Isqh0Vs0SRQmK4FghIuT9PUFvKVd4A79OiPMomuCM-L6IsqAMg22k
Het gaat weer een heel erg leuke en interessante dag worden met vermoedelijk weer heel wat discussies en verhitte gesprekken  ;D :P
Lekker pixel piepen, en oeverloos discussiëren over het "grote verschil" of het "amper zichtbaar" zijn van de kwaliteit tussen deze 2 toestellen.
Zelf ben ik ook heel erg benieuwd naar de Madvr resultaten, en ook de combi met de Panamorph DCR lens is iets wat heel erg interssant gaat worden.


maximus79

Quote from: home@the movies on March 26, 2019, 10:54:56
We hebben nog maar een paar plekjes vrij, dus rep jullie naar deze link om nog in te schrijven.
https://www.eventbrite.com/e/cinedream-presents-the-ultimate-jvc-2019-battle-tickets-59136768667?fbclid=IwAR1X-4Isqh0Vs0SRQmK4FghIuT9PUFvKVd4A79OiPMomuCM-L6IsqAMg22k
Het gaat weer een heel erg leuke en interessante dag worden met vermoedelijk weer heel wat discussies en verhitte gesprekken  ;D :P
Lekker pixel piepen, en oeverloos discussiëren over het "grote verschil" of het "amper zichtbaar" zijn van de kwaliteit tussen deze 2 toestellen.
Zelf ben ik ook heel erg benieuwd naar de Madvr resultaten, en ook de combi met de Panamorph DCR lens is iets wat heel erg interssant gaat worden.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe groot het verschil is met madvr en de tonemapping van JVC in combi met de pana!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

raindog

Werner, op welke grootte gaat er geprojecteerd worden op het V6 doek?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

home@the movies

Quote from: raindog on March 26, 2019, 17:42:50
Werner, op welke grootte gaat er geprojecteerd worden op het V6 doek?

Kunnen we on the fly aanpassen, het doek is 5 meter breed dus in principe zetten we beide projectoren naast elkaar om dan allebei op 2m40 te projecteren. We zetten er een kleine scheiding tussen om eventuele licht reflecties weg te houden.
We kunnen altijd even "spelen" met de beeldgrootte om één en ander te vergelijken.

reza

Kan je er ook een 7900 bij zetten?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on March 27, 2019, 00:27:15
Kan je er ook een 7900 bij zetten?

Dat is ook interessant, maar vooral de vergelijk tussen mijn huidige Epson (de tw9300, tw9400 kan natuurlijk ook) en de Jvc N5 vind ik interessant en zou ik HEEL graag direct naast elkaar willen zien.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Bas Akkerman

Juist de vergelijking met gelijkgeprijsde Sony's lijkt me interessant. Maar zo kan je aan de gang blijven en ik kan me voorstellen dat dat zijn doel voorbij schiet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Quote from: Bas Akkerman on March 27, 2019, 11:48:31
Juist de vergelijking met gelijkgeprijsde Sony's lijkt me interessant. Maar zo kan je aan de gang blijven en ik kan me voorstellen dat dat zijn doel voorbij schiet.

Idd, dat is eerder iets voor de volgende HCH in Oktober. Ik stel voor dat we het originele idee van JVC shootout niet uit het oog verliezen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: maximus79 on March 26, 2019, 12:58:16
Ben zelf ook erg benieuwd hoe groot het verschil is met madvr en de tonemapping van JVC in combi met de pana!
Ik denk dat Madvr het zal winnen omdat deze altijd realtime analyseert! Daarom ben ik toch wel erg benieuwd naar dat losse kastje.

home@the movies

Quote from: reza on March 27, 2019, 00:27:15
Kan je er ook een 7900 bij zetten?

We hebben nog een X7900 voorzien maar deze staat wel in een andere ruimte, ik moet hem morgenvroeg ook nog even nakijken want heb vandaag de tijd niet meer gehad om hem nog na te meten.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Eerst en vooral bedankt aan Werner en co om dit vergelijk mogelijk te maken.

Ik ga geen lang verslag oid geven maar louter een paar opmerkingen in het pure vergelijk JVC N5 en N7. Wat mij betreft maakt die P3 kleurfilter in N7 niet zoveel uit en zit je wat dat betreft met de N5 zeker even goed. Als je moet gaan zoeken naar scenes waar je het al zag was het verschil minimaal. Ook helderheid verschil was er een klein beetje in het voordeel van de N7 maar ook hier echt minimaal.

Als je het beeld van de N5 net naast dat van de N7 projecteert zoals hier dan zie je wel het contrast verschil in het voordeel van de N7 waar het beeld wat meer diepte heeft. Maar ook hier spreken we wat mij betreft over die laatste 20% winst. Voor mij persoonlijk zou dat contrast verschil wel uitmaken omdat ik dat nu zo gewend ben geraakt met mijn JVC X7000.

Maar alles bij elkaar opgeteld, prijs/kwaliteit wint de JVC N5 dit duel vind ik.

En ik blijf nog altijd met wat verbazing kijken naar al die HDR vergelijkingen en instellingen wijzigen links en rechts. Mooi om te hobby'en maar niet om film te kijken en niet aan mij besteed. Ik weet wel dat met de Panasonic UHD spelers en HDR optimizer en nieuwe JVC profielen je het dichtste in de buurt komt van een bijna automatische HDR oplossing ... maar dan nog was dat met de auto instelling iets te donker.

Ik zie het wel begin September wat Sony en JVC aankondigt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje

#20
Werner en team bedankt voor de shootout. Duidelijk geworden dat de n7 de meerprijs voor mij niet waard is. Beter dit geld steken in een madvr oplossing voor hdr. Hopend dat daar dan snel een betaalbare niet pc oplossing voor komt.

De n9 met lens en madvr op 5 meter breed in low lamp....wauw!

Ook even  een hele duidelijke uitleg over hdr, tonemapping etc.
Middag zeer nuttig besteed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on March 30, 2019, 16:23:50
Werner en team bedankt voor de shootout. Duidelijk geworden dat de n7 de meerprijs voor mij niet waard is. Beter dit geld steken in een madvr oplossing voor hdr. Hopend dat daar dan snel een betaalbare niet pc oplossing voor komt.
Die standalone madvr oplossing is zeker interessant en zal qua HDR de mooiste oplossing zijn. Ben benieuwd angezien ik ook gewoon wil draaien en niet teveel wil nadenken.

Voor mij was naast het contrast echter de lampiris op de N7 een belangrijk argument zodat ik de lichtsterkte per signaalsoort kan regelen, en daarmee als bonus ook nog beter contrast krijg.

Ik kan in elk geval weer even vooruit!

home@the movies

#22
Iedereen bedankt voor de talrijke opkomst alweer, het was even zweten maar ondertussen draait de airco blijkbaar weer ;)
Voor iedereen die morgen komt zal het dus iets frisser zijn in de ruimte dan vandaag het geval was.
Ik had graag wat meer voorbereiding gehad om wat accurater de juiste scenes uit te kiezen voor het aantonen van alle verschillen maar helaas ontbreekt mij die. Ondertussen zit ik alweer in de studio voor tv opnames tot deze nacht, als ik dus morgen wat verward ben, jullie weten waarom. :crazy:

De winnaar van de dag was volgens mij de Madvr tone mapping, met nogmaals onze dank aan forumlid Maximus voor het uitlenen van zijn HTPC, we hebben hem even onder druk gezet om hem ook nog morgen te misbruiken  ;D ;D ;D
Wat dit stukje software met het hele HDR verhaal doet is gewoon verbluffend en moet iedereen zien om te weten tot wat een set in staat, je kan dit onmogelijk uitleggen, verschil van dag en nacht, letterlijk ;D

De tijd ontbrak ons vandaag ook om de Madvr nog even te koppelen op de N5, maar nadat iedereen weg was hebben we dit snel nog opgelost zodat morgen ook deze combinatie kan worden getoond.
We hebben even wat verschillend materiaal bekeken op de N5 en ook al heeft die wat Lumens minder dan de N9 en stond er geen lens voor, het resultaat sprak boekdelen.

Verschil tussen N5 en N7 zit hem in wat kleine details die al dan niet belangrijk zijn voor bepaalde gebruikers, het is in ieder geval zo dat ze heel erg aan elkaar gewaagd zijn en dat de N5 een extreem goede projector is voor dit budget.

Minpuntje was dat de N5 die we staan hebben nog van de allereerste reeks was waarbij de "gele verkleuring" nog aanwezig is, met een klein kleur verschil tussen N5 en N7 als gevolg.
Bij alle nieuwe toestellen is dit reeds opgelost dus even wachten op een update van JVC om dit euvel nog weg te werken.

Over Panamorph lens heb ik in mijn review hier op het forum denk ik niet overdreven, ok het is niet voor iedereen weggelegd maar dat het werkt hebben we denk wel duidelijk bewezen.
Zoals aangehaald HDR projectie op een 5 meter breed (horizontaal) scherm (0.8 gain Dreamscreen V6) met Madvr en lens gewoon adembenemend.
Iedereen die op de HCH is langgewenst weet vermoedelijk nog wel dat er een zeeeer dure barco op datzelfde scherm stond te draaien, ik laat in het midden wie er het beste resultaat neerzet. ;) ;) ;)

Nog even een fotootje van de N5 en N7 broederlijk naast elkaar.

maximus79

Was gisteren erg leuk en interessant. Top dat werner en Co zoveel energie en passie hierin steken, dat ik een steentje heb bij kunnen dragen vond ik ook erg leuk. Jammer dat ik onder druk ben gezet om mijn HTPC achter te laten.... ;D ;)

De verschillen tussen de N7 zijn er wel maar zeker geen 2 duizend euro waard voor mij.
De N9 met lens in combi met MADVR was bizar........meer dan genoeg licht op denk bijna 6 meter diagonaal.....wtf.....en nog steeds scherp op 3 meter afstand.....

Maar alleen kijkend naar de N5, ben ik overtuigd dat dit mijn volgende projector word.

Vandaag ben ik er niet bij, hoop dat de shoot out weer een succes word en dat mijn HTPC een verwelkomende bijdragen was.
Zeker ben ik benieuwd hoe groot het verschil is tussen de N5 met Madvr en de N7 met JVC/pana tonemapping side by side.....Dat was gisteren niet mogelijk maar als het goed is vandaag wel.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Hoi Maximus, wellichtgoed hier even neer te zetten wat voor HT pc je had meegenomen (specs, gebruikte software etc) om de madvr te kunnen draaien.

Hoe vlekkenloos vind je nu deze pc oplossing...?
Ik vond de Madvr erg goed, maar ik wil niet nog een hobby erbij hebben om continu te moeten prutsn om beeld te krijgen.