Welke plafondbeugel voor JVC projector?

Started by pameijer, March 20, 2019, 10:19:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Ik kwam er gisteren achter dat mijn speciaal aangeschafte plafondbeugel voor mijn JVC X7900 toch te klein is. De afstand van de bevestigingspunten bij JVC's nieuwe projectoren is 44 cm. Het gewicht van de JVC is zo'n 16 kilo. Ik vind op internationale fora eigenlijk maar 2 merken die als plafondbeugel voldoen: de Peerless Spider of een Technic flush mount (soort plaat). In Nederland kan ik nog geen leveranciers vinden van geschikte beugels. Ik wil graag de projector zo dicht mogelijk tegen het plafond krijgen, en de mount is bij voorkeur wit.

Deze vond ik nog in Australië en zou perfect zijn:


Aangezien hier best wel wat eigenaren zijn van JVC beamers zullen er vast wel ervaringen met goede plafondbeugels zijn  :clapping: . Wat gebruiken jullie?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Bart_M

Ik moet even op zolder kijken, maar misschien heb ik nog een geschikte beugel liggen.
Destijds heb ik er een JVC HD1 mee opgehangen.

htandre

Ik heb de 300S van dit merk https://www.sunne-av.com/products/projector-mounts/ , past prima op de X7900, verkrijgbaar bij diverse Nederlandse bedrijven.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

pameijer

#3
Quote from: htandre on March 20, 2019, 10:56:36
Ik heb de 300S van dit merk https://www.sunne-av.com/products/projector-mounts/ , past prima op de X7900, verkrijgbaar bij diverse Nederlandse bedrijven.
Dit lijkt exact dezelfde als de Manhattan 461153 op amazon. Prima prijsje! De Sunne 300S is dan opeens 30 euro duurder, blijft toch een rare business!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

diamant

Bij kabel in zaandam even een 2mm rvs plaat laten knippen voor 13 euro en paar gaatjes er in geboord voor de schroefjes...klaar! mijn oude beugel gebruikt en mijn jvc n5 hangt super!

pameijer

Quote from: diamant on March 20, 2019, 12:39:39
Bij kabel in zaandam even een 2mm rvs plaat laten knippen voor 13 euro en paar gaatjes er in geboord voor de schroefjes...klaar! mijn oude beugel gebruikt en mijn jvc n5 hangt super!
Heb je hier toevallig een fotootje van?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

diamant

#6
Quote from: pameijer on March 20, 2019, 14:18:59
Heb je hier toevallig een fotootje van?

ja hoor.... ;)

Mijn oude beugel heb ik getest op gewicht door er een gastank aan te hangen van 44 kilo en die een paar dagen laten hangen.....dus dat zit wel goed...

De schroefjes tussen de plaat en de projector beugel heb ik verzonken onder in de 2mm rvs plaat..dus hij zit zonder enige mm speling direct op de jvc gemoteerd...als je niet kan verzinken dan neem je een paar ringetjes op de hoeken zodat hij een paar mm hoger komt te liggen...

vik

Audipack of Chief, waarbij Chief een stuk fraaier is vind ik persoonlijk. Die universele spinnen zoals ik ze noem vreselijke ondingen en geen goede ervaringen mee. Bespaar zeker niet op een goede beugel.

Ik lever beide merken.  ;)


Quote from: pameijer on March 20, 2019, 10:19:35
Ik kwam er gisteren achter dat mijn speciaal aangeschafte plafondbeugel voor mijn JVC X7900 toch te klein is. De afstand van de bevestigingspunten bij JVC's nieuwe projectoren is 44 cm. Het gewicht van de JVC is zo'n 16 kilo. Ik vind op internationale fora eigenlijk maar 2 merken die als plafondbeugel voldoen: de Peerless Spider of een Technic flush mount (soort plaat). In Nederland kan ik nog geen leveranciers vinden van geschikte beugels. Ik wil graag de projector zo dicht mogelijk tegen het plafond krijgen, en de mount is bij voorkeur wit.

Deze vond ik nog in Australië en zou perfect zijn:


Aangezien hier best wel wat eigenaren zijn van JVC beamers zullen er vast wel ervaringen met goede plafondbeugels zijn  :clapping: . Wat gebruiken jullie?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Quote from: diamant on March 20, 2019, 14:31:08
ja hoor.... ;)

Mijn oude beugel heb ik getest op gewicht door er een gastank aan te hangen van 44 kilo en die een paar dagen laten hangen.....dus dat zit wel goed...

De schroefjes tussen de plaat en de projector beugel heb ik verzonken onder in de 2mm rvs plaat..dus hij zit zonder enige mm speling direct op de jvc gemoteerd...als je niet kan verzinken dan neem je een paar ringetjes op de hoeken zodat hij een paar mm hoger komt te liggen...
Erg fijne oplossing. Bedankt voor de tip!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: vik on March 20, 2019, 20:12:46
Audipack of Chief, waarbij Chief een stuk fraaier is vind ik persoonlijk. Die universele spinnen zoals ik ze noem vreselijke ondingen en geen goede ervaringen mee. Bespaar zeker niet op een goede beugel.

Ik lever beide merken.  ;)
Wat is er zo vreselijk aan die "spinnen"? Misschien ben je er bang voor maar zoals ik het zie moet zo'n ding gewoon een projector aan het plafond houden en een klein beetje af te stellen zijn. Wat is jouw ervaring dan concreet?

Tip: als ik op je website zoek naar "Chief" wordt er niks gevonden, terwijl ik hem daarna wel terugvond onder "Accessoires". Verder geen info op jullie site hierover, behalve dan dat je er geen modificatie voor hebt  :P ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

#10
Al meerdere malen ervaren o.a. bij Audipack dat de orginele bevestigings punten niet goed te bereiken zijn. Dan moet je die punten (poten) gaan verlengen op een manier zoals het niet hoort.

Bovenaf gezien zit de spin dan scheef op de bevestigings punten, met gevolg dat hij ook niet goed in de ophanging komt te zitten in het plafond.


Goed horizontaal en verticaal af kunnen stellen daar wordt het verschil gemaakt tussen goede en een minder goede beugel. Ook het vast kunnen zetten.  Ik heb inmiddels al genoeg ellende meegemaakt met de meeste goedkope oplossingen. Ook voor de klant zelf niet echt fraai als je iedere keer loopt te prullen om een projector goed op zijn plek te kunnen krijgen. Er zullen vast goede beugels zijn in een lagere prijsklasse maar ik adviseer mijn klanten sowieso om een "dedicated" boven plaat te gebruiken en zeker niet zo een prul spin.

Als je geld uit gaat geven aan een dure projector bespaar dan niet op een goede beugel is mijn advies.

Quotezoals ik het zie moet zo'n ding gewoon een projector aan het plafond houden en een klein beetje af te stellen zijn.





Quote from: pameijer on March 20, 2019, 23:02:42
Wat is er zo vreselijk aan die "spinnen"? Misschien ben je er bang voor maar zoals ik het zie moet zo'n ding gewoon een projector aan het plafond houden en een klein beetje af te stellen zijn. Wat is jouw ervaring dan concreet?

Tip: als ik op je website zoek naar "Chief" wordt er niks gevonden, terwijl ik hem daarna wel terugvond onder "Accessoires". Verder geen info op jullie site hierover, behalve dan dat je er geen modificatie voor hebt  :P ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

diamant

#11
Het verstellen gaat idd moeilijk bij de meeste maar ik had deze beugel al en dit systeem is geweldig! Gewoon met inbussleuteltje links,rechts,boven en beneden af te stellen op de mm nauwkeurig.....goed voor 10 kilo ofzo maar getest door mij met 44 kilo dagen lang...top ding! Rvs plaat er aan voor 13 euro en klaar! Wel de originele oortjes er af halen natuurlijk  ;)

pameijer

Als een duur merk als Audipack nog niet eens iets fatsoenlijks kan maken dan zegt dat echt iets over deze nichemarkt. Werkelijk, zoiets simpels als nog geen 20 kilo aan het plafond hangen en een beetje kunnen afstellen moet gewoon voor een paar tientjes kunnen. Ik heb afgelopen maand een ophangsysteem voor mijn TV meubel gemaakt, 3 meter lang en draagt zeker 200 kilo. Kostte me nog lang geen €100 alles bij elkaar. Als je ziet wat andere fabrikanten kunnen maken voor €100 - €200 tegenwoordig, is zo'n beugel echt peanuts.

Zoals bijna altijd in de markt voor de accessoires, hierop zit de echte marge is mijn verwachting. Mensen hebben al een dure projector gekocht en moeten er nog ff snel een beugeltje bij hebben. Net als een dure TV en zijn HDMI kabel, een dure auto en dan maar dat optiepakketje. Gilette en zijn mesjes, HP en zijn printcartridges.

Je ziet zelfs exact dezelfde beugels onder verschillende merknamen bij webwinkels met prijsverschillen tot een factor 4. Niet overdreven, heb het zelf gezien. Ik heb onlangs een schitterende optische HDMI-kabel gekocht van 15 meter lang voor ruim €40, werkt perfect voor 4K en HDR uiteraard en is supermooi afgewerkt. Je kunt natuurlijk ook dezelfde kabel kopen voor €250... Als je als klant gewoon goed oplet en logisch nadenkt laat je je niet gek maken en bespaar je serieus geld!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Wij leveren audipack
En al jaren upgraden we alleen het onderste gedeelte voor de klant. Voor de prijs niet te verslaan in mijn optiek. Toen we van crt afgingen zelf in gebruik genomen en nu vele jaren later hangt hij nog steeds. Alleen dus elke keer andere onderplaat (zwaardere projectoren heb ik liever de vaste platen ipv de verstelbare.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teebee

Hoe stel je dan bv. die chief af?

Moet je ook zelf nog een bevestigingsplaat erbij kopen? En dan afstellen met de plastieke wieltjes in de JVC? (heb zelf de x5900).


darkrunner

Die Audipack zijn nog zo duur niet heb er verschillende gehad van €30 tot €99 (celexon) allemaal één voor één krengen je krijgt het uiteindelijk wel goed gezet maar wat een gedoe pff, de volgende ga ik toch ook een voor een  Audipack  kijken.

vik



Als je een JVC ophangt vervallen de voetjes omdat op deze punten de schroeven komen van de bovenplaat. Afstellen doe je dus zoals op de foto.

Het fijne van het Chief systeem is dat je alles in je eentje kunt doen. Ik heb in mijn eentje de JVC DLA-NX9 op kunnen hangen en af kunnen stellen. En ook belangrijk; eenmaal afgesteld hangt het ook super strak en stabiel.


Quote from: Teebee on March 24, 2019, 09:05:05
Hoe stel je dan bv. die chief af?

Moet je ook zelf nog een bevestigingsplaat erbij kopen? En dan afstellen met de plastieke wieltjes in de JVC? (heb zelf de x5900).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik



Op de foto linksboven heb je de exact zelfde plaat (dedicated JVC) die past op de X5***7 en 9 (E-shift modellen)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

eddy135

Alu kokerprofiel met sleufgaten en een paar boutjes...nog geen 8 euro materiaal en beamer hangt 4 cm onder het plafond... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN