Alleskunner.

Started by darkrunner, March 15, 2019, 11:01:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Opzoek naar een Mp

Netflix 4k/Hdr
Netflix Atmos
Kodi Atmos
Kodi 4K/Hdr

De Shield kan blijkbaar geen Netflix Atmos en de Apple 4K zou standaard geen Kodi kunnen.
zijn er andere speler die wel zo goed als alles kunnen?

reza

#1
Ik heb een eminent 7680 speler die bijna alles kan wat je schrijft. Deze draait nu nog op Kodi 17 maar straks op Kodi 18 (we wachten op de update) kan deze ook Netflix spelen. Of dat met HDR is weet ik niet. Fantastisch apparaatje, wordt behoorlijk onder gewaardeerd, dat heb je ook met bepaalde schermen ;)

https://youtu.be/Y9cqrgu_6pU
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Die speler ziet er inderdaad niet verkeerd uit, krijg zenuwen van windows 10 htpc en zijn hdr

Infuse pro op de Apple 4k kan je daar ook de subs naar onder/boven mee verplaatsen zoals in Kodi?

paulkokkie

Ik wil even een opmerking plaatsen over wat @reza zei.
Wees je er van bewust dat deze Eminent een 10/100mb ethernetpoort heeft, en maar 1Gig Ram.
In mijn situatie is niet voldoende gebleken, 1080p geen probleem, maar 4K was met een hoop gestotter.

Dit slechts ter info.

Buiten deze speler zou je kunnen kiezen voor een Vero 4K+.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

reza

Quote from: paulkokkie on March 15, 2019, 11:56:34
Ik wil even een opmerking plaatsen over wat @reza zei.
Wees je er van bewust dat deze Eminent een 10/100mb ethernetpoort heeft, en maar 1Gig Ram.
In mijn situatie is niet voldoende gebleken, 1080p geen probleem, maar 4K was met een hoop gestotter.

Dit slechts ter info.

Buiten deze speler zou je kunnen kiezen voor een Vero 4K+.

Klopt wat Paul zegt. Ik heb daar niks mee te maken aangezien ik er direct harde schijven aanhang.
Een aantal mensen waaronder Paul had last met streamen maar het merendeel niet volgens mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Vero 4K+ valt af vanwege geen 1080p/4k/Hdr Netflix.


dexter98

Quote from: darkrunner on March 15, 2019, 14:06:55
Vero 4K+ valt af vanwege geen 1080p/4k/Hdr Netflix.
Windows 10 en htpc is idd drama. K was ook meer bezig met telkens weer iets fixen dan met gewoon gebruiken.

Heb zelf nu VERO 4k+ en bevalt prima. Speelt alles, behalve Netflix, maar dat komt wellicht met Kodi 18 update, die laat hoogstens enkele maanden op zich wachten. Plus als voordeel echt goede support en actieve development.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


hifiman

Quote from: dexter98 on March 15, 2019, 15:31:03
Windows 10 en htpc is idd drama. K was ook meer bezig met telkens weer iets fixen dan met gewoon gebruiken.
Ik kijk al ruim een half jaar bijna dagelijks zonder gezeik/onderhoud, maar ok als het niet meer werkt moet je het inderdaad wel zelf fixen.

darkrunner

Nog wat zitten rond zoeken bestaat dus gewoonweg niet een alles kunnen zo jammer dat de shield niet gewoon Netflix Atmos doet, Kodi Netflix zou top zijn en dan liefst nog met losse subs zodat je die uit de vervelende zwarte balken omhoog kan plaatsen.

Ben toch aan het denken om gewoon een shield en Apple 4k te kopen of op de Win 10 pc Windows Hdr color gewoon uit te laten en alles in Ultra 4 K te zien, vind HDR er eerlijk gezegd vaak ook niet natuurlijk uitzien.

darkrunner

Pff niet te snappen eigenlijk dat er geen 1 mp is die gewoon alles kan

Pc krijg ik alles wel mee afgespeeld maar dan moet je Window HD color aanzetten voor HDR werkt wel maar voor niet HDR zuigt het enorm
je kan dan uiteraard HDR color uitzetten ma om da telkens te moeten doen heb ik ook geen zin in.

Voor Netflix ben ik eruit gaat een Xbox one X worden, qua mp nog zoekende...

Tabcam

Als je twee apparaten neemt kan de Shield toch nog steeds Kodi met HDR/Atmos aan? Netflix zelf doe ik ook op een ander apparaat maar heb geen Atmos opstelling en denk dat het in de huiskamer niet gaat worden tenzij ik het plafond ga aanpakken.

HDR is ook lastig gezien de nieuwere standaarden. Dan moet je weer naar een nieuwe TV. Pffff. elkaars standaarden ondersteunen willen ze echt niet :confused:

Ik zit zelf wel naar een Windows MP te denken i.v.m. Roon. Kan natuurlijk ook op een Mac mini of een Linuxmachine. Ben er ook nog niet uit dus een interessant topic!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

darkrunner

Het is dat ik al een Shield heb gehad, opzich een prima ding ma had soms kurren zoals ab die weer even niet ging, las ook problemen met Hdr switching.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#13
Net nog wat zitten over lezen en denk toch dat het de Eminent gaat worden, stream ook geen films alles via extrerne hd.

Ook leuke prijs €89

reza

#14
Dan is dit echt wel de nr 1 hoor!
Als ik alle verhalen nu hoor over de ''problemen'' met 4K (Shield) met banding en andere rare zaken, ik kan je vertellen dat de Eminet daar totaal geen last van heeft.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"