Jordi-R32 HT Setup

Started by Jordi-R32, March 14, 2019, 20:08:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jordi-R32

Na een aantal keren rond gekeken te hebben op dit forum (lees vooral advies proberen te zoeken) toch ook maar eens mijn setup plaatsen.

Mijn 5.2.4 setup:

Receiver: Onkyo TX-RZ1100
Versterker fronts: Onkyo A-9000R (stel ik later nog een vraag over ;))
CD speler: Onkyo C-7070
Platenspeler: Technics SL-1200 MK2 (nog over uit mijn "draai" tijd ::))
Bluray speler: Oppo UDP-203
Media player: Apple tv 4K
PC: Intel Nuc i7 256gb ssd 16 gb
TV: Samsung Qled 65 inch 4K
Remote: Harmony Ultimate One

Fronts: Jamo Concert C109
Center: Jamo Concert C10 Cen
Rear: Jamo Concert C10 SUR
Dolby Atmos front: MTX Thunder Series T625ACW
Dolby Atmos rear: MTX Thunder series T825CW
Subwoofer 1: Jamo SUB 660
Subwoofer 2: Jamo SUB 660 













Atmos speakers in het plafond:


Het zelfgemaakt TV meubel waar alle audio apparatuur in staat is afgewerkt met deurtje bekleed met speakerdoek. De subs staat wel in de kast echter compleet ontkoppeld d.m.v. een auralex  sub dude (gat uitgezaagd in bodem van de kast).



Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden of wat jullie eventueel anders zouden doen.

Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

Jordi-R32

De Onkyo TX-RZ1100 is te zwak om de Jamo C109 fronts aan te sturen. Nu had ik uit een vorige setup mijn Onkyo A-9000R over dus die had ik neergezet als power amp om de fronts aan te sturen. Dit gaf zeker al een verbetering maar ik verwacht dat er nog veel meer uit te halen is.

Nu is mijn oog gevallen op de Emotiva XPA-5 Gen 3 om de 5 speakers aan te sturen met voldoende vermogen. Denken jullie dat dit een goede combi is? of zal de XPA-2 ook voldoende zijn voor enkel de fronts?
Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

RalphH

Gave setup, mooie fronts ook.
Een kleedje hier en daar lijkt mij zeker geen overbodige luxe.

De emotivas zijn allemaal redelijk potent, maar kun je hier in NL niet iets leuks tweedehands vinden?
Wordt erg kostbaar om dat hierheen te halen lijkt mij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Zweitse

Quote from: RalphH on March 14, 2019, 20:18:38
De emotivas zijn allemaal redelijk potent, maar kun je hier in NL niet iets leuks tweedehands vinden?
Wordt erg kostbaar om dat hierheen te halen lijkt mij.
Emotiva is toch gewoon in Nederland te koop, of bedoel je iets anders met "hierheen halen"?

RalphH

Is dat zo? Wist ik niet, dacht USA.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jordi-R32

Klopt, deze zijn verkrijgbaar via hificorner
Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

Tabcam

Mooie luidsprekers. Helemaal mooi zoals die in het plafond verwerkt zijn!

Als ik naar hoe de links/rechts luidsprekers kijk, staan die strak aan de muur met hun baspoorten naar achteren. Als je ze dicht hebt omdat je ook subs hebt zou dat misschien kunnen. Mij lijkt het dat ze meer ruimte nodig hebben. Ik snap dat het in gezinssituaties vaak niet past. Een meter of twee is vaak het best maar weinigen die zoveel ruimte in de huiskamer hebben.

Qua versterker beveelt Jamo zelf 200W, 400W piekvermogen aan. Ik kan me voorstellen dat een meerkanaals NCore eindversterker van bv. Nordacoustics of Apollon ook goed zou kunnen passen. Zelf zou ik ook een Dirac Live in overweging nemen maar negen of elfkanaals Dirac is niet echt gemakkelijk of goedkoop.

Geniet in ieder geval van de films
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jordi-R32

#7
Quote from: TabCam on March 14, 2019, 23:04:23
Mooie luidsprekers. Helemaal mooi zoals die in het plafond verwerkt zijn!
Dank je

Quote from: TabCam on March 14, 2019, 23:04:23
Als ik naar hoe de links/rechts luidsprekers kijk, staan die strak aan de muur met hun baspoorten naar achteren. Als je ze dicht hebt omdat je ook subs hebt zou dat misschien kunnen. Mij lijkt het dat ze meer ruimte nodig hebben. Ik snap dat het in gezinssituaties vaak niet past. Een meter of twee is vaak het best maar weinigen die zoveel ruimte in de huiskamer hebben.
Klopt, ze staan inmiddels ook iets verder van de muur af enkel ik heb ook het probleem waar velen mee te kampen hebben.... De vrouw.....

Quote from: TabCam on March 14, 2019, 23:04:23
Qua versterker beveelt Jamo zelf 200W, 400W piekvermogen aan. Ik kan me voorstellen dat een meerkanaals NCore eindversterker van bv. Nordacoustics of Apollon ook goed zou kunnen passen.
Waarom zou jij voor een Ncore eindversterker gaan? Ik heb er namelijk niet heel veel verstand van wat een juiste versterker kiezen lastig maakt.

Quote from: TabCam on March 14, 2019, 23:04:23
Zelf zou ik ook een Dirac Live in overweging nemen maar negen of elfkanaals Dirac is niet echt gemakkelijk of goedkoop.
Wat houd dat precies in?

Quote from: TabCam on March 14, 2019, 23:04:23
Geniet in ieder geval van de films
Dat doe ik zeker al  ;D
Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

B-art

#8
Deze review vond ik met helemaal onderaan enkele tips voor een matching amp: https://blog.son-video.com/en/2015/05/review-jamo-concert-c109-3-way/

De test zelf was uitgevoerd met een Hegel H80. Volgens mij stond die laatst in de marktsectie.

Here are a few suggestions for stereo amplifiers to be used with the Jamo Concert C109 ? Marantz PM-8005, NAD C375BEE or Cambridge Audio 851A for example. For home cinema use, try the following: Pioneer SC-LX57, Anthem MRX-310, Denon AVR-X4100W or Yamaha RX-A3030.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jordi-R32

Quote from: B-art on March 15, 2019, 09:15:25
Deze review vond ik met helemaal onderaan enkele tips voor een matching amp: https://blog.son-video.com/en/2015/05/review-jamo-concert-c109-3-way/

De test zelf was uitgevoerd met een Hegel H80. Volgens mij stond die laatst in de marktsectie.

Here are a few suggestions for stereo amplifiers to be used with the Jamo Concert C109 ? Marantz PM-8005, NAD C375BEE or Cambridge Audio 851A for example. For home cinema use, try the following: Pioneer SC-LX57, Anthem MRX-310, Denon AVR-X4100W or Yamaha RX-A3030.

Deze review heb ik inderdaad ook al eens gelezen. Ik denk echter niet dat de Onkyo RZ1100 onder doet aan de genoemde multi channel receivers. Het geluid was een beetje kil rechtstreeks op de RZ1100, na het plaatsen van de Onkyo A-9000R werd het al een stuk beter. Ik denk dat de Hegel H80 ook niet de verbetering gaat leveren ten opzichte van de A-9000R of heb ik dat mis?
Onkyo TX-RZ1100  -  Onkyo P-3000r  -  2x Onkyo M-5000r - Onkyo C7070  -  Oppo UDP-203  -  Apple TV 4K   -  Samsung Qled 75inch  -  Jamo C109  -  Jamo C10 CEN  -  Jamo C10 SUR  -  Dolby Atmos

.:R32 HGP Bi-Turbo

B-art

Je zou eens een Hegel demo van hificorner kunnen uitproberen thuis. Heb ze zien staan daar in Groningen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Hypex NCore versterkers zijn relatief goedkoop voor de kracht die ze leveren. Ze staan erom beiend dat ze ook lastige luidsprekers goed onder controle houden tenzij ze richting 2 Ohm dippen maar dat lijkt met de Jamo Cencert C109 niet zo te zijn. Ze moeten wel matchen met je luidsprekers, maar dat geldt voor elke versterker.

Dirac is één van de betere ruimtecorrectiesystemen. Je lost er basproblemen erg goed mee op en kan voor HT kan je een mooi geintegreerd geheel maken van alle luidsprekers.

Quote from: Jordi-R32 on March 15, 2019, 09:31:08
Deze review heb ik inderdaad ook al eens gelezen. Ik denk echter niet dat de Onkyo RZ1100 onder doet aan de genoemde multi channel receivers. Het geluid was een beetje kil rechtstreeks op de RZ1100, na het plaatsen van de Onkyo A-9000R werd het al een stuk beter. Ik denk dat de Hegel H80 ook niet de verbetering gaat leveren ten opzichte van de A-9000R of heb ik dat mis?
Ik denk dat je gelijk hebt qua verbetering. Ik zou sneller een echt krachtige stereoversterker plaatsen dan een marginale verandering uit de suggesties uit de review. De Hegel is een mooie versterker maar ik zo eerder richting de Hegel H160 denken en die is veel duurder. Dan is een meerkanaalsversterker handiger, heb je dezelfde gain voor alle kanalen. Een stereo NCore kan je al kopen voor rond de €1000.

Speel je veel HDR af? Indien nee kan je ook een NAD T758v3 proberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i