Samsung UE82nu8000

Started by Peerless Monster, February 20, 2019, 22:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner


Peerless Monster

#51
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

darkrunner

De 82q6 2018 (€ 2900) is nu een koopje vergeleken met de 2019 modellen, de vermelde prijzen van de 2019 modellen mag je een goede 400 euro afdoen qua verkoopprijs
82Q60R 4.199 € verwachte verkoopprijs €3800, zijn geld niet waard, denk dat Sony veel interessanter gaat zijn dit jaar met zijn Fald en Dolby vision als ze de van de XG95 prijs rond de €4500 weten te zetten voor de 85inch is het hier beslist.

Peerless Monster

#53
Quote from: darkrunner on February 26, 2019, 10:57:43
De 82q6 2018 (€ 2900) is nu een koopje vergeleken met de 2019 modellen, de vermelde prijzen van de 2019 modellen mag je een goede 400 euro afdoen qua verkoopprijs
82Q60R 4.199 € verwachte verkoopprijs €3800, zijn geld niet waard, denk dat Sony veel interessanter gaat zijn dit jaar met zijn Fald en Dolby vision als ze de van de XG95 prijs rond de €4500 weten te zetten voor de 85inch is het hier beslist.

Hmmm ik wil gewoon 1 flinterdun kabeltje naar mijn minimaal 75 inch TV. Hahaha LOL ;D ;D ;D

Misschien moet ik de 82 inch laten varen en voor de QLED 75 inch gaan met one connect.
De QE75Q7F bijvoorbeeld voor 2618 eu... of is dat dan weer de 2017 versie? AAAARGH...
jammer dat de QE82Q7F niet bestaat...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

darkrunner

#54
2x kijksessie op de muur gedaan om.wat indrukken te krijgen qua format met de projector .
75inch was het net niet 82 inch voor 16:9 was echt een wow beeld voor in de living 85inch was dan net weer iets leuker voor 2:35:1, ook nog eens op 2 meter breed geprojecteerd voor 16:9 gewone tv uitzendingen wat te veel van het goede voor 2:35:1 gewoon wow

Kijkafstand was 3m20.


QE75Q7F=2018
€300 minder voor een 75inch die ook geen direct led heeft tov de 82q6 die ook geen direct led heeft, je krijgt dan wel one connect maar die tv is zijn geld niet waard imo tov de 82q6

Peerless Monster

Quote from: darkrunner on February 26, 2019, 11:37:31
2x kijksessie op de muur gedaan om.wat indrukken te krijgen qua format met de projector .
75inch was het net niet 82 inch voor 16:9 was echt een wow beeld voor in de living 85inch was dan net weer iets leuker voor 2:35:1, ook nog eens op 2 meter breed geprojecteerd voor 16:9 gewone tv uitzendingen wat te veel van het goede voor 2:35:1 gewoon wow

Kijkafstand was 3m20.


QE75Q7F=2018
€300 minder voor een 75inch die ook geen direct led heeft tov de 82q6 die ook geen direct led heeft, je krijgt dan wel one connect maar die tv is zijn geld niet waard imo tov de 82q6

Goed idee. Ik zit op 4,5 meter dus 82 inch al een must om 4k goed te kijken.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

pameijer

#56
Hier wel een leuke review: https://www.techradar.com/reviews/samsung-q90-qled-tv

Met oneconnect box. Valt een beetje buiten je budget denk ik maar geeft een indicatie waar het naar toe gaat.

QuoteSamsung's new flagship QLED looks more like a very bright OLED

QuoteThrow in the superb image processing with its AI learning algorithms and you have the best QLED TV that Samsung has produced to date.

How does it fare against OLED?

The Q90 is able to deliver images that can directly compete with an OLED, with natural colours, bright highlights, deep blacks, and well defined shadows. It can also surpass any OLED when it comes to HDR, with images that are often breathtaking in their detail and dynamic range.

In fact our only real criticism would be that unlike some of the competition, the Q90 doesn't support Dolby Vision. However in all other respects the Samsung Q90 is an absolutely stellar TV that takes QLED to another level.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

darkrunner

#57
Tcl 75 7006 €999 bij Krefel je krijgt €350 cashback meer bang for buck ga je niet vinden

Jbl soundbar stelt niet veel voor, gewone tv uitzendingen zien er prima uit, netflix 4k/hdr kan ik niks verkeerd van zeggen ook geen problemen met felle witte subs in hdr, voor die prijs gewoon lachen wat je krijgt heb hem naast de samsung nu8000 en q6 en een phillips zien staan die een stuk djurder.waren kon niet zeggen dat één van die 3 beter waren.

Wel snel zijn laatste stuks kon ook een tv van €4000 kopen maar ben meer dan tevreden met het beeld wat deze geeft die Chinezen zijn de slechste nog niet Tcl is ook niet voor niks nr 3 in de tv markt.

pameijer

Quote from: darkrunner on March  9, 2019, 19:41:45
Tcl 75 7006 €999 bij Krefel je krijgt €350 cashback meer bang for buck ga je niet vinden

Jbl soundbar stelt niet veel voor, gewone tv uitzendingen zien er prima uit, netflix 4k/hdr kan ik niks verkeerd van zeggen ook geen problemen met felle witte subs in hdr, voor die prijs gewoon lachen wat je krijgt heb hem naast de samsung nu8000 en q6 en een phillips zien staan die een stuk djurder.waren kon niet zeggen dat één van die 3 beter waren.

Wel snel zijn laatste stuks kon ook een tv van €4000 kopen maar ben meer dan tevreden met het beeld wat deze geeft die Chinezen zijn de slechste nog niet Tcl is ook niet voor niks nr 3 in de tv markt.
Dat is wel een belachelijk lage prijs als je hem vergelijkt met de laagste prijs in onze pricewatch!
En dus bij Krëfel voor €650...., ken die shop totaal niet maar vindt ze nu al leuk  :laugh: .

Aan de andere kant, een 75" LCD TV die edge-lit is...., kan niet veel goeds beloven voor de uniformiteit van de verlichting imho.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

darkrunner

#59
Merk er eerlijk gezegd niks verkeerd aan uiteraard is geen Oled zwart maar bij 2:35:1 films/ series zijn de zwarte balken toch gewoon zwart.

Wat me vooral verbaasde is hoe goed de Netflix app werkt zeer vlot al komt er binnenkort weer een shield.

Keuze was hier ofwel 85inch tv of projector deze Tcl is een koopje de 85 inch zou me rond de €3500/4000 de Xg95 zelf + €5000 gekost hebben, 75 inch is best ok op 3m20.afstand voor 16:9, binnenkort nog een 100inch Alr scherm bestellen en hangen dat het voor de tv komt en ik ben weer klaar voor een paar jaar.

Over Krefel, koop er wel eens een stofzuiger of scheerapparaat ofzo, meestal mijd ik zo een zaken voor ht stuf/computer, is een winkel zoals Vandeborre zelf vind ik ze beter dan MM zeker qua na service.

darkrunner

#60
Foto is niet met de beste camera genomen en instellingen stonden ook nog niet op punt



pameijer

#61
Wel interessante TV's nu ik me er even in verdiep! Onbekend maakt onbemind, maar deze fabrikant heeft gewoon een EISA award gewonnen, komt goed uit de reviews en is wereldwijd idd de nummer 3 fabrikant. Ik zie dat Otto.nl ze ook verkoopt, en Art en Craft. Wel ontzettend grote prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders. Die aanbieding bij Krëfel is wel veruit de beste maar 75" voor op mijn slaapkamer is te groot, krijg ik amper boven vrees ik.

Welke vestiging heb jij ze opgehaald @darkrunner?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

darkrunner

#62
Vorige donderdag snel een gesloten remork gehuurd (€45) en een ritje naar Krefel Turnhout gedaan, daar staat de 75inch ook gewoon in de winkel te spelen.
Dacht dat er nog een stuk of 6/7 beschikbaar waren bij Krefel Belgie.

LS2

Quote from: darkrunner on March 10, 2019, 12:07:25
Vorige donderdag snel een gesloten remork gehuurd (€45) en een ritje naar Krefel Turnhout gedaan, daar staat de 75inch ook gewoon in de winkel te spelen.
Dacht dat er nog een stuk of 6/7 beschikbaar waren bij Krefel Belgie.

Je kan alleen nog maar afhalen in Gent... Nog steeds de moeite waard voor deze prijs natuurlijk. Ik ben zelf niet in de running voor een nieuwe TV maar had hem direct gekocht als ik hem wat dichterbij had kunnen ophalen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

darkrunner

Normaal kunnen ze het van Gent wel naar elke winkel van Krefel sturen duurt een kleine week, toen ik hem kocht was hij nog in Wemmel, Gent, Turnhout en Froyennes op voorraad.

LS2

Ik zal morgen eens bellen. Er staat dat hij alleen opgehaald kan worden, ook niet verzonden binnen België. Maar wellicht helpt een telefoontje..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

pameijer

Gent is een fantastische plaats om wat langer door te brengen, dus de combi citytrip / grandioze TV is prima te doen. Heb een half jaar vanwege werk daar gewoond en had daar graag veel langer gebleven!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

minplus

Gent is een erg fijne stad, goeie herinneringen aan.
Wat TV's betreft is het voor mij ook een kwestie hoe lang ze meegaan. Lees wat dat betreft vaak mindere berichten over Samsung.
Wat de eigen ervaringen betreft:
Een Panasonic plasma. Hield het 4 jaar uit met gemiddeld 5 uur draaien per dag.
Een Sony Lcd. Draait nu 10 jaar met gemiddeld 10 uur per dag. Probleemloos.
Een Philips Lcd. Draait nu 9 jaar met gemiddeld 5 uur per dag. Probleemloos.

Mijn volgende zal zeker geen Pana zijn en over Samsung heb ik m'n twijfels.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

darkrunner

Men Samsung 60 inch gaat al 8 jaar mee staat rond de 20 uur per dag op...

Lucky.L

Quote from: darkrunner on March 10, 2019, 21:15:59
Men Samsung 60 inch gaat al 8 jaar mee staat rond de 20 uur per dag op...
Je slaapt 4 uur per dag?
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

darkrunner

5/6 uur, ma die staat hier eigenlijk zogoed als altijd aan probeer met de nieuwe tv er wat meer op te letten om hem toch uit te doen.

Peerless Monster

Quote from: darkrunner on March 11, 2019, 07:04:27
5/6 uur, ma die staat hier eigenlijk zogoed als altijd aan probeer met de nieuwe tv er wat meer op te letten om hem toch uit te doen.

Waarom? Scheelt in electriciteit etc. Milieu?
Zit geen oordeel achter hoor 😉. Maar vergeten om de tv uit te zetten?
Mijn eerste keer moet nog komen denk ik...
Zit je hele dagen thuis dan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

darkrunner

#72
Als ik echt inzat met  electriciteit, milieu enz zou ik geen tv enz hebben hier boeit het niet zo dat die dingen heler dagen opstaan.
Er is inderdaad wel altijd iemand hier in huis, onze Samsung heeft al best wat Branduren versleten.

darkrunner

De Tcl lijkt uitverkocht te zijn bij Krefel
De persoon die ik ga laten komen om hem te kalibireren stuurde me: het is een extreem goede tv maar heeft een kalibiratie nodig en heb nog steeds spijt dat ik de mijne heb weg gedaan