Goede betaalbare spades gezocht.

Started by michael/, March 13, 2019, 09:29:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michael/

Ben op zoek naar goede sxhroefbare spades voor mijn speaker kabels.
Had de kabels eerst rechtstreeks op de speakers aangesloten maar door een flinke upgrade kan dat niet meer, de aansluiting op de speakers zijn anders, waardoor ik voor de zekerheid spades wil gebruiken.

Welke moet ik halen, ze moeten goed zijn en massief zonder een laagje oid erop.
wil er niet de hoofdprijs voor betalen, gewoon wel redelijk budget met in het achterhoofd houdend dat ze worden aangesloten op echte high end speakers.
Zijn gewone speakers kabels 2.5mm bi wire, dus heb acht spades nodig.


Bedankt.

mijkie

#1
Als je de "moeren" verder losschroeft, zie je ook geen gaatje zitten voor je kabel ?

Ik zelf gebruik niet graag spades maar, liever banaanstekkers, makkelijker in de aansluiting te steken en ik heb t idee, dat spades toch lostrillen, meerdere setjes WBT gehad
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

michael/

Quote from: mijkie on March 13, 2019, 09:35:20
Als je de "moeren" verder losschroeft, zie je ook geen gaatje zitten voor je kabel ?

Ik zelf gebruik niet graag spades maar, liever banaanstekkers, makkelijker in de aansluiting te steken en ik heb t idee, dat spades toch lostrillen, meerdere setjes WBT gehad

Die heb ik niet zitten, bij mijn vorige speakers wel, het liefst heb ik gewoon blanke snoer erin maar dit zit naar mijn mening nu te los.

mijkie

Mag ik vragen welke aansluitingen/speakers je hebt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H&C Hifi

QED screwloc ?

Niet extreem duur en prima dingen


Rowdy

Quote from: mijkie on March 13, 2019, 09:35:20
Als je de "moeren" verder losschroeft, zie je ook geen gaatje zitten voor je kabel ?

Ik zelf gebruik niet graag spades maar, liever banaanstekkers, makkelijker in de aansluiting te steken en ik heb t idee, dat spades toch lostrillen, meerdere setjes WBT gehad
Heb ook negatieve ervaring met spades. Zijn niet goed vast te krijgen of gaan los na verloop van tijd. Gebruik nu banaanstekkers.

Jumping Jack

Het hangt van de bevestigingswijze aan de speakers af. Bij mijn WB's zitten de spades vast dmv een moer. Die komen echt niet los hoor.
Plaatje van het net (is er trouwens eentje van BB&G):

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HermanW.

De Quicklock spades van Monster vind ik top.
De aansluiting aan de kabel is naar mijn mening uitstekend en de spade trilt absoluut niet los. 

Nosferatu

Viablue TS, verkrijgbaar in 6 en 8mm. Prima betaalbare spades.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

michael/

Quote from: Rowdy on March 13, 2019, 11:10:54
Heb ook negatieve ervaring met spades. Zijn niet goed vast te krijgen of gaan los na verloop van tijd. Gebruik nu banaanstekkers.
Had juist gelezen dat spades beter zijn voor de geluidweergaven omdat ze beter contact maken?