Surroundset 250-1000 euro aanschaf advies

Started by corsiva, March 13, 2019, 00:54:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

corsiva

(heb mijn bericht geupdated dd. 14-3-19)

Hebben jullie tips?

Impulsief heb ik te snel mijn Yamaha 7.1 versterker met (houten) JBL speakers en basshakers verkocht.
Nu met 55 inch 4k opzoek naar surround geluid.

Huidige situatie:
-55 inch 4k
-5 stuks Sonos Play 1/One (Gebruiksvriendelijk, maar natuurlijk geen hifi geluid.)

Wensen:
-Wat? Surroundsound (budget € 250 - € 1.000)
-Voor welk doel: films (muziek veel minder belangrijk, daar heb ik mijn Sonos voor)
-Afspeelbron films: uitsluitend Netflix (via de app die in TV zit ingebakken dus bron signaal is DD+)
-Mijn idee: nieuwe Logitech Z906 (vloeken in de kerk?) of een 2e hands losse receiver met optische aansluiting en daar speakers aan hangen.
-Kleur speakers: indien het formaat zuil of boekenplank speakers gaat zijn zou ik ze het liefste in het wit hebben (past mooi in ons interieur). Indien het kleine micro speakers zijn als de Z906 of bijv. KEF eitjes dan maakt de kleur mij minder uit.

Mijn vragen (misschien iets teveel vragen :-):
1-Kan je met een oude surround receiver (als bijv. de Yamaha VX440) met optische aansluiting DD+ vanaf Netflix afspelen als je deze met optische kabel rechtstreeks op je tv aansluit?
2-Zou je voor de Z906 gaan of toch 2e hands speakers met nieuwe versterker of 2e hands versterker met nieuwe speakers
3-Wat vinden jullie van deze speakers: http://link.marktplaats.nl/m1376675106?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons.
KEF IQ50, IQ10 en IQ60 voor rond de 500 euro 2e hands.
4-Als ze na beluisteren niet kapot lijken, is het risico groot dat ze op termijn kapot gaan, en is dit prijzig? Bijvoorbeeld als ik 2e hands KEF speakers koop.
5. Welke basis versterker adviseren jullie in combinatie met een Sonos Connect? Liefst ga ik verder met mijn Sonos netwerk. Andere optie is om mijn 5 stuks Play 1's te verkopen en met ander merk opnieuw beginnen.
6. Zouden jullie duurdere 2e hands speakers kopen (hogere kwaliteit) of eerder goedkoper type nieuwe speakers?

Note: ik heb al wat antwoorden gekregen via de prive berichten. Bedankt daarvoor!

xlr8

Die set is 'bieden vanaf 495 euro' wat meestal de minimale verkoopprijs kan betekenen. Voor dat geld ga je niet verkeerd voor dit setje.
Wel even checken/luisteren vtv,  je hoort al snel als iets niet goed is... aanlopende woofers of defecte tweeters per direct.

Een leuk budget receivertje scoor je voor een 250 euro en dit ook voor een jonge Connect, dan zit je aan je maximaal budget van 1000 euro.
Voeg later een goede sub toe (of schroef het budget gelijk op) en het surroundfeest kan beginnen  :pompom:

PS. welkom op het forum  ;)


H&C Hifi

Works with sonos is niet vergelijkbaar met bijv Bluesound of Heos ingebouwd.

Je zult naast de receiver van Pioneer of Onkyo ook nog extra een Sonos connect moeten aanschaffen.
Het enige wat de receiver doet is naar de juiste input schakelen zodra je de Sonos connect muziek laat uitsturen.

je kan dus verder eigenlijk niets bedienen via de Sonos app..  de functie lijkt veel mooier dan dat hij werkelijk is.

corsiva

Quote from: corsiva on March 13, 2019, 00:54:00

(heb mijn bericht geupdated dd. 14-3-19)

Hebben jullie tips?

Impulsief heb ik te snel mijn Yamaha 7.1 versterker met (houten) JBL speakers en basshakers verkocht.
Nu met 55 inch 4k opzoek naar surround geluid.

Huidige situatie:
-55 inch 4k
-5 stuks Sonos Play 1/One (Gebruiksvriendelijk, maar natuurlijk geen hifi geluid.)

Wensen:
-Wat? Surroundsound (budget € 250 - € 1.000)
-Voor welk doel: films (muziek veel minder belangrijk, daar heb ik mijn Sonos voor)
-Afspeelbron films: uitsluitend Netflix (via de app die in TV zit ingebakken dus bron signaal is DD+)
-Mijn idee: nieuwe Logitech Z906 (vloeken in de kerk?) of een 2e hands losse receiver met optische aansluiting en daar speakers aan hangen.
-Kleur speakers: indien het formaat zuil of boekenplank speakers gaat zijn zou ik ze het liefste in het wit hebben (past mooi in ons interieur). Indien het kleine micro speakers zijn als de Z906 of bijv. KEF eitjes dan maakt de kleur mij minder uit.

Mijn vragen (misschien iets teveel vragen :-):
1-Kan je met een oude surround receiver (als bijv. de Yamaha VX440) met optische aansluiting DD+ vanaf Netflix afspelen als je deze met optische kabel rechtstreeks op je tv aansluit?
2-Zou je voor de Z906 gaan of toch 2e hands speakers met nieuwe versterker of 2e hands versterker met nieuwe speakers
3-Wat vinden jullie van deze speakers: http://link.marktplaats.nl/m1376675106?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons.
KEF IQ50, IQ10 en IQ60 voor rond de 500 euro 2e hands.
4-Als ze na beluisteren niet kapot lijken, is het risico groot dat ze op termijn kapot gaan, en is dit prijzig? Bijvoorbeeld als ik 2e hands KEF speakers koop.
5. Welke basis versterker adviseren jullie in combinatie met een Sonos Connect? Liefst ga ik verder met mijn Sonos netwerk. Andere optie is om mijn 5 stuks Play 1's te verkopen en met ander merk opnieuw beginnen.
6. Zouden jullie duurdere 2e hands speakers kopen (hogere kwaliteit) of eerder goedkoper type nieuwe speakers?

Note: ik heb al wat antwoorden gekregen via de prive berichten. Bedankt daarvoor!

corsiva

#4
Bedankt voor jullie reacties tot dusver!

corsiva

Quote from: corsiva on March 14, 2019, 12:15:33
Bedankt voor jullie reacties tot dusver!

Ik vind het leuk om even een update te geven.

Mijn uiteindelijke keuze is een 2e hands set van Marktplaats:
1) KEF KHT3005SE 5.1 speakers (zwart) a €265,00 
2) Yamaha RV-V530RDS receiver (zwart) a €65,00 ------> alleen dolby digital, geen dd+
(incl. Yamaha 5.1 speaker set die ik direct ga doorverkopen, of misschien de Sub als 2e sub :-).

Conclusie:
Dus voor zo'n 300 euro een surround setje.

Toekomst wens:
Nu kan ik op mijn gemak naar een versterker kijken met 4k ondersteuning en die dd+ ondersteunt ivm Netflix via smarttv.
Misschien een Sonos Connect 2e hands. Heb nl. drie play1's in woonkamer voor muziek. Dan kunnen die verhuizen naar andere kamers in het huis waaronder de badkamer.

Moet het nog aansluiten maar zal best ok zijn :-)


xlr8

Als je al 3x play1 in huis hebt is een Connect de logische keuze  :)

Wellicht hoef je nog niet eens de 2e hands markt af te gaan, zie je PM.