MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifiman

Quote from: reza on October 22, 2020, 13:10:26
Ik weet dat de nieuwste dikste kaarten er in gaan ( komen ). Dat is het allerbelangrijkste voor madVR.
De rest is niet zo belangrijk.
CPU ook wel hoor, als die de bottle neck is dan heb je niet zoveel aan je snelle grafische kaart..

reza

Oke oke, maar die hoeft niet zo dik te zijn toch?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Harry HT

https://www.avforums.com/reviews/madvr-envy-extreme-video-processor-review.18746

madVR Envy Extreme Video Processor Review

"The big selling point is madVR's amazing frame-by-frame HDR dynamic tone mapping (DTM)"

Extreme performance at an extreme price! [emoji16]

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

#378
Yep daarom kies ik voor dezelfde extreme performance tegen betaalbare prijs  :pompom:

DustinV

Ben nog steeds benieuwd wanneer de eerste kopieën van het apparaat verschijnen. Lijkt me simpel om zo'n apparaat te maken. Het is immers een gewone pc. Ik geloof namelijk niet dat er custom capture cards of videokaarten gebruikt worden.
Als iemand zijn madvr zou delen zodat die opengemaakt kan worden is het denk ik niet meer dan dezelfde hardware aanschaffen en de HD met besturingssysteem klonen.

reza

Quote from: hifiman on June 27, 2021, 09:58:40
Yep daarom kies ik voor dezelfde extreme performance tegen betaalbare prijs  :pompom:

Hahahahahahahahaha!
Zo is het!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: DustinV on June 27, 2021, 10:03:15
Ben nog steeds benieuwd wanneer de eerste kopieën van het apparaat verschijnen. Lijkt me simpel om zo'n apparaat te maken. Het is immers een gewone pc. Ik geloof namelijk niet dat er custom capture cards of videokaarten gebruikt worden.
Als iemand zijn madvr zou delen zodat die opengemaakt kan worden is het denk ik niet meer dan dezelfde hardware aanschaffen en de HD met besturingssysteem klonen.
Maar juist die HDMI input card lijkt me een van de grotere uitdagingen?

Teejoo

Quote from: Harry HT on June 27, 2021, 09:19:50
https://www.avforums.com/reviews/madvr-envy-extreme-video-processor-review.18746

madVR Envy Extreme Video Processor Review

2 dingen springen er voor mij negatief uit: fan noise, maar zeker ook "the Pro also can't apply DTM to 4K/60p HDR discs'... Dat vind ik dus echt niet kunnen, ook al zijn er maar 2 discs. Het behoord gewoon tot de specificaties van UHD discs. Kan de Lumagen dat wel?

Verder heeft dat ding geweldige mogelijkheden in combinatie met een scope screen.

buckler

Quote from: Teejoo on June 27, 2021, 11:15:20
2 dingen springen er voor mij negatief uit: fan noise, maar zeker ook "the Pro also can't apply DTM to 4K/60p HDR discs'... Dat vind ik dus echt niet kunnen, ook al zijn er maar 2 discs. Het behoord gewoon tot de specificaties van UHD discs. Kan de Lumagen dat wel?

Verder heeft dat ding geweldige mogelijkheden in combinatie met een scope screen.

Ja die quote snap ik totaal niet want de Pro doet op zijn slofjes 4K/60p. Nul probleem.
Hij doet geen 8K/60/120 maar de hdmi 2.1 en kaart upgrade komt ook voor de Pro en dan gaat hij het wel doen. Dit is mij door Mathias zelfs beloofd dat dit komt.
De fan is noise is ook zo'n puntje wat ik niet snap. Als je hem in een open rek zet kan hij op de silent mode en dan hoor je hem vrijwel niet. Zet je hem in een dichte kast met het deurtje open dan heb ik hem in standje 2 (van de 3) en dan hoor ik hem draaien maar zodra de film begint en er komt iets geluid uit je luidsprekers dan valt hij al niet meer op.
De AC Infinity cooling unit die op mijn sub amp staat klinkt op standje 1 bv al harder dan de Envy op standje 2.
In de laatste beta firmware zijn ze ook bezig met de temperaturen en de fans en ondanks ik hem op standje twee heb kan ik qua temp makkelijk terug naar de silent mode.
Verder die 10 die hij geeft snap ik dan weer wel LOL  :clapping:
Kost (te)veel maar ik ben er nog steeds enorm blij mee dat ik toen de stap heb gezet.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

DustinV


Teejoo

Quote from: DustinV on June 27, 2021, 11:52:30
Denk dat dat meevalt
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179757.0
😅
Hahaha!

Maar dan vraag ik me af waarom we dan geen madvr pc's zien die hetzelfde doen als de envy met content via die ingang.

PascalP

Quote from: Teejoo on June 27, 2021, 18:43:54
Hahaha!

Maar dan vraag ik me af waarom we dan geen madvr pc's zien die hetzelfde doen als de envy met content via die ingang.

Ik ken zelfs iemand die MadVR draait en het gebruikt om real time Laserdiscs te upscalen middels een capture card naar 4K op zijn N7.
BD/UHD Films doet hij wel zelf rippen en van lokale HDD afspelen via MadVR.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Quote from: PascalP on June 27, 2021, 18:49:19
Ik ken zelfs iemand die MadVR draait en het gebruikt om real time Laserdiscs te upscalen middels een capture card naar 4K op zijn N7
Dat heeft alleen zin voor titels die nooit op (4k) bluray zijn uitgebracht.
Je mist zoveel informatie en de encodering is analoge 525/625 lijnen video........

PascalP

Quote from: Kjelt on June 27, 2021, 19:07:27
Dat heeft alleen zin voor titels die nooit op (4k) bluray zijn uitgebracht.
Je mist zoveel informatie en de encodering is analoge 525/625 lijnen video........

Zijn hardcore Laserdisc liefhebbers, spelen dan ook met HLD-X0 spelers die je denk ik tegen dezelfde prijs koopt als een Oppo 205 tegenwoordig (of nog duurder).
Gaat die gasten gewoon erom een zo goed mogelijk plaatje uit een LD te persen.
En dan is er inderdaad diverse content die nooit op een ander formaat verschenen is, of verschenen is in aangepaste uitgaves (Star Wars het grootste voorbeeld).

Afijn, of hetzelfde mogelijk is met een HDMI capture card en HDCP stripper, echt geen enkel idee :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#389
Vraagje aan de Envy gebruikers: In hoeverre is het nou set & forget als het gaat om tonemapping?

Op de nieuwe JVC zitten nu meerdere level settings en een auto stand. Die functioneert nog steeds even slecht/goed als voorheen omdat dan de disc data gebruikt wordt. Hoe doet de Envy dat nou met de huidige software?

En gebruiken jullie het BT2020 filter op de projector in het geval van JVC? (Geen idee of Sony dat ook gebruikt.) Ik neem tenminste aan dat de Envy bij HDR SDR2020 uitstuurt?

buckler

Quote from: Teejoo on January  1, 2022, 10:29:20
Vraagje aan de Envy gebruikers: In hoeverre is het nou set & forget als het gaat om tonemapping?

Op de nieuwe JVC zitten nu meerdere level settings en een auto stand. Die functioneert nog steeds even slecht/goed als voorheen omdat dan de disc data gebruikt wordt. Hoe doet de Envy dat nou met de huidige software?

En gebruiken jullie het BT2020 filter op de projector in het geval van JVC? (Geen idee of Sony dat ook gebruikt.) Ik neem tenminste aan dat de Envy bij HDR SDR2020 uitstuurt?

Zal ik het wel weer ff doen want ander eigenaren melden zich hier blijkbaar nooit  :(
100% set and forget Theo.
Alles gaat automatisch, ik hoef niks te veranderen... de Envy detecteerd het incoming signal en stuurt dat door als outgoing signal wat er ingesteld is. Dit gaat ook altijd 100% goed.
In je Oppo/Pana ,whatever, stel je in 'hdr auto' , source direct en dan gaat het signaal onaangetast door naar de Envy. De Envy stuurt door naar je projector of tv wat er ingesteld is als outgoing.
Dus heb je bv een oled dan geeft hij hdr door en bij een projector kan dat ook natuurlijk maar beter is natuurlijk om er BT2020 van te laten maken door de Envy. SDR BT2020.
Is het een blu ray dan zal de Envy hem upscalen naar 4K en 4K als outgoing doorgeven naar je projector, de Envy doet dit zoveel beter dan welke uhd speler of projector dan ook, vandaar.
Alles gaat automatisch, ook alle algo's... je hoeft niks te doen als je dat niet wilt, alleen de machine 'aan' zetten ;-)
Ratio's , constant wisselende ratio's , black bar detection , scherpte , shaduwdetail , highlights , ruisonderdrukking , NLS+ , subtitles bij 16.9 streaming diensten verplaatsenen , felle witte subs hebben geen invloed op het beeld en het gedrag en nog tientallen algo's meer etc etc dat gaat allemaal automatisch.
Je kan ze ook aanpassen als je wilt zonder ze vast te moeten zetten dus je kan als je wilt je film wat tunen zoals ruisonderdrukken en scherpte winnen bij oude films (wat geweldig werkt) en de volgende keer dat je hem opstart of wanneer de hdmi een ander signaal binnen krijg als je bv een andere schijf laad dan staat alles weer zoals in eerste instantie was ingesteld.
Bij mij heeft Werner de 3D lut in RGB (4:4:4) gecalibreerd ,wat MadVR ook aanbeveelt, en dan maakt hij daar gelijk 12 bit van en dat accepteerd de JVC ook blind en zet dat door.
Ik zelf gebruik het kleurenfilter in de JVC want dan heeft hij een groter kleuren bereik maar je leverd wel licht in, nu maakt dat voor mij niet uit want ik draai hdr in high lamp en heb een DCR lens en dat geeft weer meer licht (pixels) terug. Win/Win zeg maar...
Omdat de Envy op een hele ander manier opgebouwd is en werkt dan bv een Lumagen en er geen audio signaal doorheen komt word hij ook niet 'vervuild', heeft dacht ik iets met de Clocks te maken maar dat weet ik niet meer zeker en ben dat vergeten al is het me wel uitgelegd door Mathias. Ben ook geen twintig meer he ;-)
In mijn eerlijke mening markeren er maar twee minpunten aan deze machines, dat er maar 1 hdmi input opzit en de prijs.
Maar de meeste laten hem toch door hun audio processor lopen dus dat hdmi input probleempje (athans voor sommige) lost zijn eigen dan ook op. Ik zelf heb mijn geluid en beeld zowiezo afzonderlijk lopen vanuit mijn Oppo bron dus dan is het al helemaal geen probleem voor me.
Ik zal nog wel 100 andere dingen vergeten zijn maar daar heeft Werner (of Frank want die heeft hem volgens mij ook...) vast een beter antwoord of uitleg op dan ik heb.

De support is ook geweldig overgens, ff mailen en in korte tijd rolt het antwoord binnen.
Software updates gaan met een druk op de knop en duren vaak niet langer dan max 10 seconden en niks geen gedoen met eerst alles op een usb stickje te zetten etc etc, gaat echt heel snel en makkelijk.
Zijn er problemen ,die er niet zijn hoor, dan kunnen met jou toestemming op afstand in jou unit en alles helpen fixen... en bv projector calibraties kunnen opgeslagen worden in huin cloud zodat je die nooit kwijtraakt. Ze kunnen hem zelfs van je installer door laten zetten per cloud via het internet naar jou Envy unit.
En dan heb je nog de vele algo's die nog gaan volgen.

Ps, Werner als ik wat fout zeg corriseer me dan aub


JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

 :D
Volgens mij ben ik die andere eigenaar.
Maar heb er echt weinig verstand van, en daarom voor de envy gekozen .
Wat ik van werner heb begrepen kon je niks fout doen, en tot nu toe werkt het perfect.

( dacht Martin of werner zal wel reageren, en aangezien hun expertise vele malen verder rijkt , hield ik wijselijk mijn mond  :D)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Haha en neeee ik doelde niet op jou Richard.
Ik weet dat er meer Envy gebruikers zijn en dat die steeds meelezen maar zelf schrijven ze niks om andere te helpen.
Maargoed dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Is zeker niet als commentaar bedoelt overgens :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Bedankt voor de reacties. Hij kiest dus zelf het 'niveau' waarop hij tonemapped? Doet hij dat dan volledig op basis van de analyse van het frame?

reza

Hoi Teejoo,

Je zal wel een begin aantal nits in moeten voeren.
Dit heeft alles te maken met je doek, omgeving, hoeveel licht vanuit je projector. Dit is meestal eenmalig maar kan je simpel aanpassen naar een hoger of lagere waarde ( ik heb geen Envy maar wel gewerkt met madVR zoals je weet ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on January  1, 2022, 17:43:30
Hoi Teejoo,

Je zal wel een begin aantal nits in moeten voeren.
Dit heeft alles te maken met je doek, omgeving, hoeveel licht vanuit je projector. Dit is meestal eenmalig maar kan je simpel aanpassen naar een hoger of lagere waarde ( ik heb geen Envy maar wel gewerkt met madVR zoals je weet ).
Klopt ja, dat is dus het uitgangspunt waarnaar gerekend wordt als ik het goed heb?

buckler

Dat is misschien beter voor Werner om daar dieper op in te gaan want die heeft er veel meer verstand van dan ik maargoed dit is wat MadVR zelf zegt:

HDR Dynamic Tone Mapping
madVR Labs pioneered dynamic frame by frame HDR Dynamic Tone Mapping. Our patent-pending DTM 2.0 analyzes every frame in real-time to optimize every single pixel.

Verder is het op zich simpel, komt er 2K rec706 binnen dan 'ziet' hij dat en maakt er 4K rec 706 (met jou ingestelde 3D lut cali) van en geeft dat door naar je projector en je projector springt dan vanzelf op wat is ingesteld tijdens het afregelen, bv low lamp , SDR rec706 , iris -12 , Motion on... Net hoe het ingesteld is natuurlijk.
Komt er 4K hdr in de Envy binnen dan leest hij volgens mij elke frame , hij analiseerd dat en dan gaat zoals hun dat noemen de Dynamic Tone Mapping 2.0 zijn werk doen, dan met jou 3D lut calibratie en algo instellingen gaat hij (bv 100 nits , RGB 12 bit out) naar je projector en je projector springt dan weer vanzelf op wat is ingesteld tijdens het afregelen, bv high lamp , BT2020 , Iris 0 , 8k e-shift on etc etc.
De hoeveelheid nits waar Reza het over heeft werkt ook mooi vind ik, in mijn situatie en projector was hij afgeregeld op bv 100 nits maar kijk ik film en wil ik meer of minder licht dan kan ik hem zo veranderen naar bv 90 nits of 120 nits zonder dat de 3D lut calibratie daar scheef op gaat.

Maar nogmaals Werner weet hier natuurlijk alles over te zeggen (misschien wel dat ik het fout heb haha lol)

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#397
Sorry was een reactie of een oude post... mijn fout.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#398
Wat ik zelf wel heel jammer vind is dat de Motion Interpolatie niet op de Pro komt.
Maargoed je kan niet alles hebben he

Wat ook wel gaaf is dat je zelf kenbaar kan maken wat voor een algo je graag erop zou willen zien tijdens een van de software updates in de toekomst en als dat interessant klinkt voor hun dan gaat Mathias daarmee aan de slag.
Zo heb ik bv gevraagd of hij is wil nadenken over Auto Lipsync. Dat vond hij wel aantrekkelijk en staat nu op het lijstje voor zijn 'to do' list.
Ze betrekken je echt bij hun product vind ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Teejoo on January  1, 2022, 17:45:18
Klopt ja, dat is dus het uitgangspunt waarnaar gerekend wordt als ik het goed heb?

Volgens mij ook.
Maar dit cijfer kan natuurlijk veranderen als je dat wilt of nodig hebt. Nu met je laser blijf je natuurlijk veel langer stabiel en kan je dus veel langer op je aantal ingevoerde nits blijven.
Ik zat meestal rond de 120nits op higlamp modes en een 2.40breed scherm.
Jij hebt natuurlijk "veel meer" met je laser en kleiner scherm. Jij haalt misschien wel 180/200 nits?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"