MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

Quote from: reza on September  9, 2020, 14:42:30
De software is gewoon Windows in samenwerking met Kodi. Je hebt een dikke grafische kaart nodig en dat is het ( in het heel kort ).
De Envy draait ook op Windows volgens mij.
Een vorm van Kodi zullen ze misschien zelf gemaakt hebben?
de envy draaid idd op windows. [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

Quote from: darkrunner on September  9, 2020, 14:51:06
Uiteraard is dat ene fantastisch apparaat, alle qua software dan, vermoed dat men Game pc qua inhoud verre van moet onderdoen gaat nog leuk worden als hun software pakket verspreid wordt.
1500 a 2k max  euro aan hardware? verkoopprijs min 8k.nie slecht toch.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


darkrunner

#352
Quote from: angelo41 on September  9, 2020, 15:21:26
1500 a 2k max  euro aan hardware? verkoopprijs min 8k.nie slecht toch.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
1.5/2k is nog hoog ingeschat denk ik

Ma het is gewoon maf ga je naar een winkel: Hier meneer een projector van 5k maar voor deftig Hdr te kunnen afspelen heb je wel een ander toestel nodig van 8k :)
Alle serieus kan je dit toch niet nemen dat daar nog geen massaal protest op gekomen is is eigenlijk niet te snappen.


angelo41

Quote from: darkrunner on September  9, 2020, 15:26:07
1.5/2k is nog hoog ingeschat denk ik
weet ik. maar durf het bijna niet uitspreken. (bouw al meer dan 20j pc's en dergelijke.)

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


Zymotic

Je kan er op wachten tot dat er een de complete installatie van de Envy ergens anders te vinden is. Persoonlijk vind ik de prijs ook buiten proportie voor een stuk software.

skoebiedoe

#355
Quote from: Zymotic on September  9, 2020, 15:38:26
Je kan er op wachten tot dat er een de complete installatie van de Envy ergens anders te vinden is. Persoonlijk vind ik de prijs ook buiten proportie voor een stuk software.

Tja , en voor een kabeltje waar ze dan een paar duizend € voor vragen of die versterker (zit ook maar voor een paar honderd euro aan hardware in ) of nog beter ...die tegel dat je onder uw apparatuur kon zetten of die kabel ophouders zodat uwe kabel de vloer niet raakt of een cinefiel upgrade laten uitvoeren op een al deftig toestel  .....zolang er zotten op de wereld zijn die dat willen betalen ....waarom niet dan heeft hij groot gelijk...later kan hem dan nog altijd de prijs laten zakken en ondertussen geld scheppen aan de vroege adaptors die het beste van het beste willen hebben ....


Marketing noemt dat ...een behoefte creëren waar infeite geen behoefte aan is en de koper laten geloven dat hem niet zonder kan



angelo41

komen de nieuwe nvidia kaarten in de komende envy's?
beetje zure boel voor iemand da nu al 1 heeft lijkt me. tenzij je ze zelf veranderd.



Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


darkrunner

Als je de prestaties en de prijs van de 3xxx reeks ziet tov de 2xxx kunnen ze niet anders dan op de 3xxx overgaan.

angelo41

Quote from: darkrunner on September 13, 2020, 15:40:32
Als je de prestaties en de prijs van de 3xxx reeks ziet tov de 2xxx kunnen ze niet anders dan op de 3xxx overgaan.
inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


home@the movies

#359
Quote from: angelo41 on September 13, 2020, 13:58:47
komen de nieuwe nvidia kaarten in de komende envy's?
beetje zure boel voor iemand da nu al 1 heeft lijkt me. tenzij je ze zelf veranderd.



Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Van zodra de nieuwe kaarten beschikbaar zijn worden alle Envy's uitgeleverd met deze kaarten, dus geen enkel probleem.

Daar is helemaal niets zuur aan, en wel om verschillende redenen,.
Ten eerste hebben alle eigenaars van een Envy Extreme recht op een gratis update van hun huidige video kaart naar de nieuwe versie.
Ten tweede, en dat is al tot vervelens toe door Mathias zelf aangehaald, de prestaties die nodig zijn om de Envy zijn werk perfect te laten doen kunnen met de huidige kaarten zonder enig probleem met ruime marge worden verwerkt.
Het is niet omdat er een kaart komt met hogere specs dat die ook effectief moet benut worden voor het werk dat de Envy moet doen.
Het dat de nieuwe kaart over 8K en nieuwe HDMI specs beschikt is ook nog in de verste verte niet aan de orde, dus ook daar is er niets dat "dringend" noodzakelijk is.

Ook de goedkopere Envy pro doet perfect wat hij moet doen met overschot, en zelfs met een mindere kaart.
De prestaties van de nieuwe kaart zullen voor heel wat andere toepassingen, hoogwaardige gaming toestanden enz ongetwijfeld bijdragen tot betere zaken, voor de envy is dit nog totaal niet aan de orde.


Bovenstaande is ons allemaal officieel bevestigd, dus dit is geen giswerk maar duidelijke info, madVR neemt zijn verantwoordelijk op zoals ze dat hebben beloofd.

angelo41

inderdaad prima dan dat de extreme word geupgrade. top

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


darkrunner

#361
Quote from: home@the movies on September 13, 2020, 16:32:10
Van zodra de nieuwe kaarten beschikbaar zijn worden alle Envy's uitgeleverd met deze kaarten, dus geen enkel probleem.

Daar is helemaal niets zuur aan, en wel om verschillende redenen,.
Ten eerste hebben alle eigenaars van een Envy Extreme recht op een gratis update van hun huidige video kaart naar de nieuwe versie.
Ten tweede, en dat is al tot vervelens toe door Mathias zelf aangehaald, de prestaties die nodig zijn om de Envy zijn werk perfect te laten doen kunnen met de huidige kaarten zonder enig probleem met ruime marge worden verwerkt.
Het is niet omdat er een kaart komt met hogere specs dat die ook effectief moet benut worden voor het werk dat de Envy moet doen.
Het dat de nieuwe kaart over 8K en nieuwe HDMI specs beschikt is ook nog in de verste verte niet aan de orde, dus ook daar is er niets dat "dringend" noodzakelijk is.

Ook de goedkopere Envy pro doet perfect wat hij moet doen met overschot, en zelfs met een mindere kaart.
De prestaties van de nieuwe kaart zullen voor heel wat andere toepassingen, hoogwaardige gaming toestanden enz ongetwijfeld bijdragen tot betere zaken, voor de envy is dit nog totaal niet aan de orde.


Bovenstaande is ons allemaal officieel bevestigd, dus dit is geen giswerk maar duidelijke info, madVR neemt zijn verantwoordelijk op zoals ze dat hebben beloofd.
Vooral de HDMI 2.1 gaat het hem zijn wat de 3xxx interessant maakt, hadden ze bij Madvr kijkend naar de grote interesse en prijs van dat toestel niet beter een patent aangevraagt?
Als je ziet wat die van tijd en werk daar in hebben gestoken en waarschijnlijk ligt binnenkort alles te grabbel doodzonde toch.

Nu dit terzijde, zo een Envy vergeleken met een perfect afgestelde Madvr Htpc zit daar enorm veel verschil in qua beeldkwaliteit?

Edit: Is dat nu voornamelijk om Hdr op een projector deftig af te spelen dat zulke toestellen nodig zijn en heeft een tv daar geen nood aan en kunnen die Hdr wel weergeven zoals het hoort zonder iets als Madvr?

Kjelt

Quote from: darkrunner on September 13, 2020, 18:52:00hadden ze bij Madvr kijkend naar de grote interesse en prijs van dat toestel niet beter een patent aangevraagt?
Als je weet wat octrooien kosten en wat het oplevert mwahhhh.
Daarnaast kun je alleen een octrooi bemachtigen op iets dat volledig nieuw is of een nieuwe unieke toepassing. Dat is hier niet echt het geval.
DTM en static tonemapping wordt al door diverse bedrijven al jaren gedaan.
Nee zo snel mogelijk de markt op en zo snel mogelijk zoveel mogelijk cashen want over een jaar zullen er inderdaad wel tig klonen op de markt komen, zonder support en updates waarschijnlijk maar wie weet.

home@the movies

#363
Quotehadden ze bij Madvr kijkend naar de grote interesse en prijs van dat toestel niet beter een patent aangevraagt?
Als je ziet wat die van tijd en werk daar in hebben gestoken en waarschijnlijk ligt binnenkort alles te grabbel doodzonde toch.

Wat bedoel je met "te grabbel"  de software in de Envy is, los van de gebruiksvriendelijke user interface, gelijk aan de gratis software die al jaren voor iedereen beschikbaar is, dus ik zie niet direct in wat ze hier te vrezen hebben.
Het staat iedereen nog steeds vrij om deze software te gebruiken in een zelf gebouwde pc, daar heeft niemand een probleem mee.
Ik lees ook al een paar keer dat het zo makkelijk zou zijn om in een zelf gebouwde htpc een HDMI input kaart te stoppen en de nodige HDPC protocollen te omzeilen om zo een "envy clone" te bouwen, wel ik zou zeggen, succes ermee  ;)

Wat de meeste mensen op forums zoals hier of AVS continu over het hoofd zien is dat er veeeeeel meer mensen zijn die wel filmliefhebber zijn en over een Home Cinema beschikken maar absoluut totaal geen boodschap hebben aan om het even welke technische aspecten van het verhaal.
Die mensen hebben geen flauw idee wat ze aan moeten vangen met een pc, laat staan dat ze er aan denken om er zelf één te bouwen.
De meeste van onze klanten hebben helemaal niets met de techniek van het hele Home Cinema gebeuren maar willen gewoon genieten van een optimaal werkende en zeer gebruiksvriendelijke setup zonder interesse in welke techniek daarvoor moet zorgen.
Als ik daar een getal op moet plakken is wellicht 85% van onze klanten technisch totaal niet onderlegd en niet geïnteresseerd is wat voor soort techniek dan ook.

Op forums zoals hier, AVS enz, zitten mensen waarbij de techniek van het HT gebeuren een vorm van de hobby is die minstens even belangrijk( vaak nog belangrijker) is dan het effectieve film kijken zelf. Dat is uiteraard geen enkel probleem maar dat creëert wel een zeer vertekend beeld van welke producten voor welke personen al dan niet interessant zijn.
Ik besef maar al te goed dat, voor diegenen waarbij het technische deel van de hobby belangrijk is, een product als de Envy over de tongen gaat. Als je graag knutselt met pc's en geen probleem hebt om daar de nodige tijd en moeite in te stoppen, de complete poespas van alle instellingen drivers enz enz voor lief neemt, wel dan is er toch geen probleem denk ik dan zo?



home@the movies

Trouwens voor diegenen die interesse hebben, de pre release is bijna ten einde en daarna gaat het toestel dus duurder worden. Wij kunnen geen enkele uitzondering maken omdat we bvb niet zomaar een paar extra toestellen aan de pre order prijs kunnen bestellen. Als de datum voor de pre release datum verstreken is, dan is het over en out aan die prijzen.

Just so you know.


Teejoo

Wat is nu ook alweer de pre-release prijs Werner?

angelo41

#366
Quote from: Teejoo on September 13, 2020, 20:41:11
Wat is nu ook alweer de pre-release prijs Werner?
7 k voor de pro
12 k extreme

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


home@the movies

Quote from: Teejoo on September 13, 2020, 20:41:11
Wat is nu ook alweer de pre-release prijs Werner?

6700 Euro voor de pro
11600 voor de Extreme


home@the movies

#369
Bij deze wat meer duidelijke info  ivm de nieuwe video kaarten en upgrades voor de madVr envy's


home@the movies

Nog slechts een kleine 2 weken tot het einde van de pre release prijzen, doe er je voordeel mee als je interesse hebt in de pro of de extreme. Vanaf 1 Oktober gaan de prijzen aanzienlijk de hoogte in

home@the movies

Morgen de laatste dag van de pre order voor beide madVr versies, vanaf 1 Oktober gaan de standaard prijzen worden toegepast.

Nog even de prijzen,

Pre order;

Envy Pro 6790
Envy Extreme 11790

Prijzen vanaf 1 Oktober;

Envy pro 7990
Envy Extreme 13490

Met vriendelijke groeten

Werner

donaldk

Quote from: home@the movies on September 13, 2020, 19:33:03
Trouwens voor diegenen die interesse hebben, de pre release is bijna ten einde en daarna gaat het toestel dus duurder worden. Wij kunnen geen enkele uitzondering maken omdat we bvb niet zomaar een paar extra toestellen aan de pre order prijs kunnen bestellen. Als de datum voor de pre release datum verstreken is, dan is het over en out aan die prijzen.

Just so you know.

Je hebt er geen 100 op voorraad genomen Werner, LOL.

Francisco


reza

Ik weet dat de nieuwste dikste kaarten er in gaan ( komen ). Dat is het allerbelangrijkste voor madVR.
De rest is niet zo belangrijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"