MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: Rob_Dingen on March  7, 2020, 11:44:47
Als je een pc gebruikt speel je dan je files via de pc af?
Of heeft hij ook een HDMI input?

Rob

Kom gerust eens lang om de Envy op de rooster te leggen hoor Rob, altijd welkom.


home@the movies

In de snel veranderende wereld van audio visuele apparaten is het vaak heel erg moeilijk voor de consument om door de bomen het bos nog te kunnen zien.
Bij Cinedream volgen we steeds op de voet wat er gaande is en trachten we de zaken op een voor de klant duidelijke manier uit te leggen door middel van onze workshops en events.
De Afgelopen jaren is er heel wat gepraat en geschreven over 4K en HDR, waarbij vooral het zo correct mogelijk weergeven van dit formaat op een projector een steeds wederkerend "probleem" is.

Nog even heel kort uitgelegd komt het erop neer dat onze geliefde projectoren niet over voldoende "bereik" beschikken om de vaak zeer hoge beeldhelderheid die op een HDR film staat op een juiste manier te interpreteren.

Tal van tussentijdse oplossingen passeerden reeds de revue, gaande van aangepaste curves in de projectoren laden, schermen met hogere lichtopbrengst, externe shakeldoosjes om tussen verschillende geheugens te kunnen schakelen, voorzetlenzen enz enz.
Niettegenstaande dat veel van deze oplossingen tot op zekere hoogte hun nut bewezen, was het voor de gebruiker op zijn zachtst uitgedrukt, niet erg gebruiksvriendelijk.
Verder hadden deze hulpmiddeltjes ook hun eigen beperkingen waarbij het nog steeds behelpen was en het resultaat nog verre van optimaal was.

Er bestond echter al een aantal jaren een software pakket dat geschreven werd door de Duitser Mathias Rauen, genaamd madVR.
In tegenstelling tot de oplossingen die ik eerder aangehaald zorgt deze software ervoor dat ieder beeld dat aan de projector word aangeboden, geanalyseerd word op zijn effectieve helderheid. Is deze helderheid te hoog voor de projector, dan zorgt een heel ingewikkelde algoritme ervoor dat het beeld in een paar milliseconden aangepast werd aan de mogelijkheden van de projector of scherm.
Het resultaat hiervan is van een verbluffende kwaliteit en overstijgt iedere andere vorm van "Tone mapping" zoals het proces genoemd wordt.

Iedereen gelukkig hoor ik jullie dan denken, jammer maar helaas is (was) er ook een behoorlijke catch aan het verhaal.
Je dient hiervoor een afzonderlijke computer te bouwen met een zeer krachtige videokaart, het instellen van de software is met 101 parameters ook niet voor iedereen weggelegd.
Daar bovenop is het ook niet mogelijk om materiaal dat niet op de computer staat door de software ta laten aanpassen maw, je kan geen Apple tv, mediaspeler, UHD blu ray speler enz met deze oplossing gebruiken, tot vandaag.
Maak kennis met madVR Envy,

Neem het hele verhaal van hierboven, stop het in een kant en klare "doos" voorzie een klein maar gebruiksvriendelijk menu, een HDMI in en output en je hebt de perfecte plug and play oplossing voor AL je HDR UHD weergaves, de madVR Envy is here.

Om jullie kennis te laten maken met dit geweldige product organiseren we op 21 en 22 Maart 

The CINEDREAM madVR Envy days!!!!!

Een unieke demo en info sessie waarbij we side by side door middel van 2 projectoren, op hetzelfde scherm en met dezelfde beelden, tonen wat het potentieel is van dit product.
We overlopen nog even de voor en nadelen van HDR op projectie, en duiken dan dieper in het gebruik van de Envy.
Dit doen we door middel van een uitgebreide selectie aan HDR materiaal die het uiterste vergen van zowel de projector als de madVR software.
Uiteraard is er voldoende tijd voor het stellen van de nodige vragen en voorzien we en natje en een droogje ;-)
Wie weet valt er op die dagen ook nog wel een leuke promotie uit de lucht.

See you all on 21 and 22 Maart, lets have a mad(VR) day

pameijer

Ik heb wel interesse om er heen te gaan, dus ik denk: ik klik even op de link naar je website onder je profielnaam hier. Krijg een foutmelding: "404 - MILJAARDENONDEDJU". Nou vooruit, even de link aanpassen dus! Ik kijk verder op je site om te zien waar jullie zitten, knopje contact... Nee hoor, geen adres, alleen telefoon en email en contactformulier. Ach, dan zal het wel ergens anders staan, bij de link "Wie zijn we".... Je raadt het al. Op de hele website geen adres te vinden.

Oftewel: ik zou wel willen komen maar je moet echt even je website professioneel aanpakken zodat een klant je kan vinden!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Quote from: pameijer on March 11, 2020, 10:39:42
Ik heb wel interesse om er heen te gaan, dus ik denk: ik klik even op de link naar je website onder je profielnaam hier. Krijg een foutmelding: "404 - MILJAARDENONDEDJU". Nou vooruit, even de link aanpassen dus! Ik kijk verder op je site om te zien waar jullie zitten, knopje contact... Nee hoor, geen adres, alleen telefoon en email en contactformulier. Ach, dan zal het wel ergens anders staan, bij de link "Wie zijn we".... Je raadt het al. Op de hele website geen adres te vinden.

Oftewel: ik zou wel willen komen maar je moet echt even je website professioneel aanpakken zodat een klant je kan vinden!

https://www.cinedream.be/events

Ik kan er niet bij zijn helaas. Volgend weekend al druk met andere zaken.

home@the movies

Quote from: pameijer on March 11, 2020, 10:39:42
Ik heb wel interesse om er heen te gaan, dus ik denk: ik klik even op de link naar je website onder je profielnaam hier. Krijg een foutmelding: "404 - MILJAARDENONDEDJU". Nou vooruit, even de link aanpassen dus! Ik kijk verder op je site om te zien waar jullie zitten, knopje contact... Nee hoor, geen adres, alleen telefoon en email en contactformulier. Ach, dan zal het wel ergens anders staan, bij de link "Wie zijn we".... Je raadt het al. Op de hele website geen adres te vinden.

Oftewel: ik zou wel willen komen maar je moet echt even je website professioneel aanpakken zodat een klant je kan vinden!

Alle info, adres, tel nr enz enz staan op de Cinedream website en op de link voor inschrijving van het event in het event topic en op onze  facebook pagina  :D :D :D :D

https://www.eventbrite.com/e/madvr-evy-benelux-days-tickets-99293367134

Veel meer kunnen we niet doen hé  ;)

pameijer

Quote from: home@the movies on March 11, 2020, 21:36:36
Alle info, adres, tel nr enz enz staan op de Cinedream website en op de link voor inschrijving van het event in het event topic en op onze  facebook pagina  :D :D :D :D

https://www.eventbrite.com/e/madvr-evy-benelux-days-tickets-99293367134

Veel meer kunnen we niet doen hé  ;)

Nou, dan heb je volgens mij niet goed gelezen... Hoe kan ik vanuit jouw post in dit topic weten dat ik op de Cinedream website moet kijken? Ik geef je een tip dat je link onder je profielnaam het niet doet en misschien dus zelfs naar de verkeerde website wijst. Ik zou zeggen: doe daar wat aan. Kleine moeite. Maar geen dank.

Facebook doe ik niet aan en de site van eventbrite had je nog helemaal niet gedeeld. Maar goed, al mijn pogingen om de wereld te verbeteren te beginnen bij de ander stuiten meestal op onbegrip  :tounge:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

#206
QuoteHoe kan ik vanuit jouw post in dit topic weten dat ik op de Cinedream website moet kijken?

Omdat er in de hele tekst ongeveer een 3 tal keer of meer vermeld staat, Cinedream, Cinedream madVR event, enz.
De eventbright link is ook pas 15 min geleden online gezet, dus een heeeeel klein beetje geduld kan vaak wonderen doen.

Maar hey, toch bedankt hoor, toch helemaal geen reden om je hier zo over op te winden.

home@the movies

Zoals iedereen wel al had aan zien komen zijn we, door de maatregelen die de regering nam in de strijd tegen het coronavirus, genoodzaakt om het madVR event van volgend weekend te cancelen.

Uiteraard gaan we, van zodra de situatie dit opnieuw toelaat, een nieuwe datum prikken en het nog een keer proberen  ;)

Voor diegenen die niet kunnen wachten, de Envy staat demo klaar in de zaak in Breendonk, daar zijn jullie (voorlopig) wel nog welkom  ;) ;D

Tot binnenkort

Teejoo

Wellicht een onnozele vraag: kan de envy ook wat betekenen voor wat betreft motion flow? Nu gebeurt dat in de weergever zelf, maar ik kan me voorstellen dat de envy dit veel beter kan.

Dus bijvoorbeeld naar 60fps, want dat blijkt toch goed te werken bij Gemini man.

mancaver

Quote from: Teejoo on March 19, 2020, 12:20:16
Dus bijvoorbeeld naar 60fps, want dat blijkt toch goed te werken bij Gemini man.
Ik vond het helemaal niks, blijft geen filmgevoel meer bij over. Maar dit is natuurlijk weer zo'n smaak-gevalletje ;)

reza

Quote from: Teejoo on March 19, 2020, 12:20:16
Wellicht een onnozele vraag: kan de envy ook wat betekenen voor wat betreft motion flow? Nu gebeurt dat in de weergever zelf, maar ik kan me voorstellen dat de envy dit veel beter kan.

Dus bijvoorbeeld naar 60fps, want dat blijkt toch goed te werken bij Gemini man.

Ik denk het haast wel aangezien het ook in de htpc versie zit. Hier werkt het dan weer niet goed maar dat komt misschien omdat de kaart die niet krachtig genoeg is om beide te doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: Teejoo on March 19, 2020, 12:20:16
Wellicht een onnozele vraag: kan de envy ook wat betekenen voor wat betreft motion flow? Nu gebeurt dat in de weergever zelf, maar ik kan me voorstellen dat de envy dit veel beter kan.

Dus bijvoorbeeld naar 60fps, want dat blijkt toch goed te werken bij Gemini man.

^^
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: mancaver on March 19, 2020, 12:24:52
Ik vond het helemaal niks, blijft geen filmgevoel meer bij over. Maar dit is natuurlijk weer zo'n smaak-gevalletje ;)
Idd. Ik vind die 24p judder gewoon irritant. Zo ziet het in real life ook niet uit.

vik

Volgens mij doet de motion flow (en ook JVC clear motion drive) helemaal niets met de film Gemini man. Die is native gemasterd van 120 naar 60 fps. En dat is juist de kracht van deze film en ook Billy Lynn. Geen "fake" frames die er tussen worden gelast die het beeld juist onscherper maken, but at least 60 van de orginele 120.

Jij bedoelt het up-mixen van bijvoorbeeld 24 fps naar een hogere frame rate?

Quote from: Teejoo on March 19, 2020, 12:20:16
Wellicht een onnozele vraag: kan de envy ook wat betekenen voor wat betreft motion flow? Nu gebeurt dat in de weergever zelf, maar ik kan me voorstellen dat de envy dit veel beter kan.

Dus bijvoorbeeld naar 60fps, want dat blijkt toch goed te werken bij Gemini man.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on March 19, 2020, 15:50:21
Volgens mij doet de motion flow (en ook JVC clear motion drive) helemaal niets met de film Gemini man. Die is native gemasterd van 120 naar 60 fps. En dat is juist de kracht van deze film en ook Billy Lynn. Geen "fake" frames die er tussen worden gelast die het beeld juist onscherper maken, but at least 60 van de orginele 120.

Jij bedoelt het up-mixen van bijvoorbeeld 24 fps naar een hogere frame rate?
Ja, dat bedoel ik. Maar dan wel dus net als motion flow beelden ertussenin berekenen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: vik on March 19, 2020, 15:50:21
Volgens mij doet de motion flow (en ook JVC clear motion drive) helemaal niets met de film Gemini man. Die is native gemasterd van 120 naar 60 fps. En dat is juist de kracht van deze film en ook Billy Lynn. Geen "fake" frames die er tussen worden gelast die het beeld juist onscherper maken, but at least 60 van de orginele 120.

Jij bedoelt het up-mixen van bijvoorbeeld 24 fps naar een hogere frame rate?

Hij is ook uitgebracht in 24 FPS. Ze hadden maar liefst 24? versies gemasterd.

PascalP

Quote from: donaldk on April  1, 2020, 13:30:55
Hij is ook uitgebracht in 24 FPS. Ze hadden maar liefst 24? versies gemasterd.

De 1080p Blu-ray is gewoon 24p ja en enkel de UHD is 60p.
Volgens mij is er geen UHD 24p versie
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: reza on April  1, 2020, 11:56:55
En, hoe bevalt de Envy Werner?

Ik ben nog steeds elke keer onder de indruk van de prestaties, het is niet alleen de effectieve tone mapping op zich maar de features als highlight recovery, contrast recovery enz zijn echt in een heel aantal gevallen gewoon indrukwekkend te noemen.

Er wordt nog steeds gesleuteld aan de kleinste details, morgen heb ik nog een Skype conferentie met Mathias en een paar technische mensen om nog wat zaken te overlopen.
Ze laten echt niets aan het toeval over om het product 100% te hebben zoals ze het willen voor de effectieve release.
Ik begrijp dat volkomen, er is in dit soort van zeer kleine niche maar één kans, iedereen zit met een vergrootglas naar hen te kijken en dan wil je echt zeker zijn van je product.

Teejoo

Kun je nog iets zeggen over mijn motionflow vraag Werner?

home@the movies

Quote from: Teejoo on April  1, 2020, 19:43:33
Kun je nog iets zeggen over mijn motionflow vraag Werner?

Daar zijn ze op dit moment hard op aan het werken, gaat zeker een bijzonder leuke toevoeging worden denk ik.

Teejoo

Quote from: home@the movies on April  1, 2020, 19:57:59
Daar zijn ze op dit moment hard op aan het werken, gaat zeker een bijzonder leuke toevoeging worden denk ik.
Dus zo onnozel was mijn vraag niet 😊.

Dan gaat het wel heel interessant worden.

donaldk

Quote from: PascalP on April  1, 2020, 13:57:39
De 1080p Blu-ray is gewoon 24p ja en enkel de UHD is 60p.
Volgens mij is er geen UHD 24p versie

Vast wel in Theatrical 4K release, maar niet de reatil. Dit vertelde de regiseur rond de Theatrical release. Was een double head 4K 120P 3D demo met interview sessie op IBC.

movie46


buckler

#224
Denk dat dit nog onbekend is...
Ik had op verschillende forums gelezen ,waar ook Madshi de eigenaar op zat, dat het €5200 zou worden voor de Pro en €10000 voor de duurdere variant maar Werner dacht laatst dat het eerder aan €8000 ipv €5200 voor het instap model.
Pracht apparaat en ik denk dat het enorm zal aanslaan als het inderdaad vijfduizend moet gaan kosten maar als die achtduizend klopt zal het voor vele een brug te ver zijn denk ik.
Maar ik weet zeker dat Werner wel op je vraag inspringt want misschien is er wel het een en ander veranderd ondertussen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek