MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#25
Heb je op de show dan een Envy demo Werner??

home@the movies


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Het is Madshi wel gegund dat het een geslaagd project wordt, wat hij al allemaal voor goeds gedaan heeft, en allemaal gratis, echt top, hoop dat de Envy succesvol wordt.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

PascalP

#29
ben hier toch wel zeer benieuwd naar, heb momenteel een Lumagen 2144 dus ken de voordelen van een goed CMS/3D LUT.
Sinds ik een JVC e-shift heb (RS400) heb ik de Lumagen eigenlijk niet meer gebruikt omdat deze geen 4K input heeft en heb ook geen zin om 2 kabels naar de projector te trekken (1x voor 1080p via Lumagen met 3D LUT etc. en 1x direct van de UHD speler voor 4K).

Dus voor mijzelf zie ik 3 opties:
- Lumagen Pro series aanschaffen
- MadVR aanschaffen
- JVC N5/7 aanschaffen voor de tonemapping firmware

Budgettechnisch is de nieuwe Lumagen en JVC geen optie, dus laat die MadVR maar komen als deze betaalbaar is  :pompom:

Enige wat ik 'slecht' vind aan die first impression op AVS is deze regel;
The Lumagen always received an SDR2020 signal from the Envy, but I didn't check the DTM status on the Lumagen to confirm it was off.
Dus wat is het nu? Alles met de MadVR on par met de Lumagen of beter, of was dit enkel zo door mogelijke 'dubbele' tonemapping?
Ik neem aan dat de DTM in de Lumagen automatisch uit gaat  als deze een SDR signaal ipv een HDR krijgt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

QuoteEnige wat ik 'slecht' vind aan die first impression op AVS is deze regel;
The Lumagen always received an SDR2020 signal from the Envy, but I didn't check the DTM status on the Lumagen to confirm it was off.
Dus wat is het nu? Alles met de MadVR on par met de Lumagen of beter, of was dit enkel zo door mogelijke 'dubbele' tonemapping?
Ik neem aan dat de DTM in de Lumagen automatisch uit gaat  als deze een SDR signaal ipv een HDR krijgt?

Het was inderdaad wat verwarrend, we zullen meer weten als binnen een paar dagen de eerste reacties van CEDIA opduiken.
Ik heb 2 personen die voor mij op CEDIA een aantal zaken van naderbij gaan bekijken ivm de Envy, dus hopelijk komt er wat nieuws binnensijpelen de komende dagen.

PascalP

#31
Quote from: home@the movies on September 11, 2019, 11:52:25
Het was inderdaad wat verwarrend, we zullen meer weten als binnen een paar dagen de eerste reacties van CEDIA opduiken.
Ik heb 2 personen die voor mij op CEDIA een aantal zaken van naderbij gaan bekijken ivm de Envy, dus hopelijk komt er wat nieuws binnensijpelen de komende dagen.

Ben even het gehele AVS forum verder aan het lezen en ook madshi (MadVR) en Kris (profi (Lumagen) calibrator) hebben daar de discussie over exact dat punt en het lijkt erop dat de Envy SDR2020 uitstuurt en de Lumagen er dus niks mee doet;

The Lumagen WOULD NOT have applied tone mapping to your signal if there was no HDR flagging being done. The Lumagen would have assumed it was SDR and passed the image through with a standard gamma function applied.

By default, the Envy outputs BT.2020 with a power gamma of 2.4, with the HDR flag cleared. This is to ensure that the downstream devices don't add their own tone mapping on top.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#32
Is die Madshi nou een Duitser of Amerikaan?

home@the movies

Quote from: Teejoo on September 11, 2019, 15:11:28
Is die Madshi nou een Duitser of Amerikaan?

Een Duitser, zijn zakenpartner is een Amerikaan.

PascalP

Quote from: home@the movies on September 11, 2019, 15:13:50
Een Duitser, zijn zakenpartner is een Amerikaan.

Is hij ook woonachtig in Duitsland, oftewel zal hij ook de leverancier voor Europa worden? Of zijn er al dealers bekend die de Envy gaan leveren?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ik ben na het JVC nieuws toch echt benieuwd voor welke prijs hij dit product gaat wegzetten.

Ik denk dat je qua prijs helemaal niet moet gaan concurreren met een gevestigd merk als Lumagen in zo'n kleine markt, die door een jvc move niet groter gaat worden. Reken maar dat de nieuwe generatie Sony ook een goede ingebouwde tonemapping krijgt.

Als hij hem voor €1000 of zo in de markt zou zetten maak je denk ik wel indruk als nieuweling.

home@the movies

1000 Euro lijkt me iets te optimistisch te zijn, voor alle duidelijkheid ik heb geen verdere info ivm prijs dus dit is speculatie van mijn kant.

We gaan nog wat geduld moeten oefenen, gissen heeft niet echt veel zin want ofwel gaan we iedereen blij maken of ongelukkig  ;D ;)

Geduld is nooit de sterkste kant geweest van iedere Home Cinema liefhebber hé (inclusief mijzelf dus )

PascalP

#37
Dit lees ik in de press release, dus toch 'Lumagen prijzen';  :omg:

MSRP for the
Envy Pro Cinema is slated for $9,979 and $5,499 for the Envy base model. The products are
expected to ship in Q4 2019.

https://docs.wixstatic.com/ugd/4bf82a_4d610bc801314ab9ba1d835e98dd6803.pdf
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: PascalP on September 11, 2019, 15:48:29
Dit lees ik in de press release, dus toch 'Lumagen prijzen';  :omg:

MSRP for the
Envy Pro Cinema is slated for $9,979 and $5,499 for the Envy base model. The products are
expected to ship in Q4 2019.

https://docs.wixstatic.com/ugd/4bf82a_4d610bc801314ab9ba1d835e98dd6803.pdf

JC wat zijn dat voor prijzen. Tja ... wat een gek er voor wil geven zeker. Maar niet deze gek  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

pameijer

Oi. zo hoog had ik niet verwacht. Voor die prijs koop je gewoon een JVC N7 met ingebouwde tonemapping. Ik laat hem schieten, jammer!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Tja, het was reeds van in het begin aangekondigd dat dit niet zomaar een speelgoedje ging worden voor iedereen.
Toegegeven, het zijn hoge prijzen maar je dat is bij de Lumagen ook het geval, afwachten wat de verschillende resultaten zijn tussen de Envy en de JVC ingebouwde tone mapping.

Ik kijk in ieder geval uit naar de vergelijkende testen tussen deze twee zaken, nogmaals de Envy doet een heel pak meer dan alleen maar de tone mapping.


pameijer

Het zal een fantastisch product zijn. Maar mocht ik het geld (over) hebben om tot aanschaf over te gaan vind ik het toch wel jammer dat de Envy maar 1 HDMI output heeft. Zodoende istie niet bruikbaar voor een projector én een TV, een setup die de meesten in hun woonkamer zullen hebben.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on September 11, 2019, 17:11:40
Het zal een fantastisch product zijn. Maar mocht ik het geld (over) hebben om tot aanschaf over te gaan vind ik het toch wel jammer dat de Envy maar 1 HDMI output heeft. Zodoende istie niet bruikbaar voor een projector én een TV, een setup die de meesten in hun woonkamer zullen hebben.

Dat is eenvoudig op te lossen door een spitter te zetten hé, die kosten twee keer niets, zeker niet in verhouding tot de Envy  ;D

PascalP

#44
Zal zeker een geweldig product zijn en ga het zeker volgen de komende paar dagen.
Al is het met deze prijs een Lumagen alternatief en geen Lumagen killer wat denk ik wel de geschepte verwachting was op diverse forums.

Ben ook zeer benieuwd naar een 'echte' onpartijdige shootout tussen de Envy en de Lumagen Pro's.
Zoals al aangegeven doet een processor als deze vele malen meer dan enkel tone mapping van de JVC, maar ook naar de resultaten van dynamisch tone mappen tussen deze 3 opties ben ik wel zeer benieuwd die mijn toekomstige upgrades zeker zullen beïnvloeden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

simsatit

Een goede HTPC met een killer video kaart en vele terabits met schijven kost ook centen.
Even afwachten wat er allemaal inzit om echt een oordeel te kunnen vellen.
Hoe dan ook zijn we Madshi sowieso dankbaar wat hij al gedaan heeft voor de video liefhebber, hoop dat er een markt voor zijn product is.

Ik houd het ook bij mijn HTPC😎
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: PascalP on September 11, 2019, 15:48:29
Dit lees ik in de press release, dus toch 'Lumagen prijzen';  :omg:

MSRP for the
Envy Pro Cinema is slated for $9,979 and $5,499 for the Envy base model. The products are
expected to ship in Q4-2019
Met deze prijzen behoor ik niet tot de doelgroep.

pameijer

Quote from: home@the movies on September 11, 2019, 17:19:29
Dat is eenvoudig op te lossen door een spitter te zetten hé, die kosten twee keer niets, zeker niet in verhouding tot de Envy  ;D
Nee, natuurlijk niet. Voor mijn OLED wil ik volledig andere settings gebruiken dan voor mijn projector.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

#48
Quote from: pameijer on September 11, 2019, 18:46:52
Nee, natuurlijk niet. Voor mijn OLED wil ik volledig andere settings gebruiken dan voor mijn projector.

Ja natuurlijk wel  ;) je kan toch perfect twee setups in de envy maken, of ga je tegelijkertijd naar je tv en projector kijken  ;)

Een setup met settings voor je tv en één voor de projector, dat is toch perfect mogelijk.

vik

Ik sta er niet van te kijken en riep het al eerder. Ik geef de Duitser groot gelijk.

Het is allemaal niet zo simpel om een processor op de markt te brengen zoals vele denken. Er komt een hoop bij kijken en brengt ook aanzienlijke kosten met zich mee. En inderdaad tijd dat de beste man een keer wat centen gaat verdienen voor zijn tijd en energie. Zal ongetwijfeld een mooi product zijn en dat hij de prijzen gelijk houdt (ongeveer) met de Lumagen gewoon terecht.  Dit is hoe ik erin sta.

Aan de andere kant komt JVC op het juiste moment binnen vallen met de firmware dus er gebeuren ook een hoop mooie dingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike