MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Nog even over dat omzetten van 16:9 naar 21:9:  Hoe werkt dat dan met ondertiteling?

Kun je sowieso eens een foto maken van een voorbeeld buckler?

En is er nog meer te vertellen over dat motion verhaal?

buckler

He Theo,

Ik heb er ff geen foto's van maar ga proberen het te onthouden.
De ondertitels schuif ik naar boven via mijn Oppo en dat werkt perfect vind ik zelf... zowel bij blu-ay . uhd en bij .mkv
Wat betreft het motion verhaal, ik vind de JVC daar eerlijk gezegd niet enorm goed in dus hij staat bij mij uit in mijn NX9 maar ik ga dat nog eens proberen binnenkort.
Bij mijn oude LS10000 was dat beter vond ik zelf maargoed het is niet anders.
In de MadVR zit de optie 'motion' al in het menu aangegeven en wat ik begreep word dat binnenkort voor de officiele software release uitgewerkt naar meerdere mogelijkheden/standen.
Daar heb ik best hoge verwachtingen van.
We gaan het zien
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#327
https://2e305a0b-3187-46e4-93b6-4a1a6061b259.filesusr.com/ugd/4bf82a_16e3b89260644f22a17e22901832f110.pdf?utm_source=madVR&utm_campaign=6511893286-EMAIL_CAMPAIGN_2020_06_19_12_26_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_dc3103fea2-6511893286-167386397





Wat mij opvalt is dat er wbt de toekomstige algoritmes in bv tonemapping en motion enz in een pro in iedergeval  geen updates komen....
Dit zou het prijsverschil tussen een Pro en Extreme moeten rechtvaardigen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#328

https://2e305a0b-3187-46e4-93b6-4a1a6061b259.filesusr.com/ugd/4bf82a_16e3b89260644f22a17e22901832f110.pdf?utm_source=madVR&utm_campaign=6511893286-EMAIL_CAMPAIGN_2020_06_19_12_26_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_dc3103fea2-6511893286-167386397





Wat mij opvalt is dat er wbt de toekomstige algoritmes in bv tonemapping en motion enz in een pro in iedergeval  geen updates komen....
Dit zou een van de verschillen zijn die het prijsverschil tussen een Pro en Extreme moeten rechtvaardigen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

darkrunner

 Het is toch puur de software die het hem doet dan want qua hardware stelt het niet veel voor zo te zien, de Nvidia 3xxx reeks belooft ook veel goeds instapmodel zou al beter zijn dan de huidige 2080 Ti.

Gaat zuur zijn voor die mannen de dag dat die software bundel op het net komt te staan.

PascalP

Quote from: darkrunner on September  9, 2020, 07:54:55
Het is toch puur de software die het hem doet dan want qua hardware stelt het niet veel voor zo te zien, de Nvidia 3xxx reeks belooft ook veel goeds instapmodel zou al beter zijn dan de huidige 2080 Ti.

Gaat zuur zijn voor die mannen de dag dat die software bundel op het net komt te staan.

En waar haal je een HDMI input board vandaan...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Prijzen zullen binnenkort wel iets veranderen lijkt me n.a.v. deze nieuwsbrief die ik vannacht gekregen heb.

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

darkrunner

Quote from: PascalP on September  9, 2020, 08:05:09
En waar haal je een HDMI input board vandaan...
Ja die zijn online niet te vinden...

DustinV

Quote from: PascalP on September  9, 2020, 08:05:09
En waar haal je een HDMI input board vandaan...

Die zijn er zat. HDCP kan je strippen en erna weer toevoegen. Tenzij madvr zelf dhcp vereist.

reza

Quote from: darkrunner on September  9, 2020, 07:54:55
Het is toch puur de software die het hem doet dan want qua hardware stelt het niet veel voor zo te zien, de Nvidia 3xxx reeks belooft ook veel goeds instapmodel zou al beter zijn dan de huidige 2080 Ti.

Gaat zuur zijn voor die mannen de dag dat die software bundel op het net komt te staan.

Software staat al gratis en voor niks op het web     
(al een tijdje zeg maar)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Is de 'gratis' software identiek aan de sf in de Envy?
De Envy zou je plug&play kunnen gebruiken...dit is toch niet zo met de gratis versie van madVR?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Gezien de tijd dat MadVR zelf nog met de Envy is bezig geweest voordat ze uitgeleverd zijn, zal het zelf opbouwen (ook al heb je een HDMI input board) niet zo maar gedaan zijn.
Nee dank je, de tijd van HTPC heb ik wel gehad.

darkrunner

#337
Quote from: Robbo on September  9, 2020, 09:24:56
Gezien de tijd dat MadVR zelf nog met de Envy is bezig geweest voordat ze uitgeleverd zijn, zal het zelf opbouwen (ook al heb je een HDMI input board) niet zo maar gedaan zijn.
Nee dank je, de tijd van HTPC heb ik wel gehad.
maar dit is toch ook maar gewoon een htpc maar dan met heel goed afgestelde softwarre, van inhoud neem nu bv de voeding veel stelt die niet voor de gemiddelde game pc heeft an een veel betere psu

Alle kom er wordt nu gedaan dat dit een top machine is wat het verre van is volgende maand is zelf de gpu die erin zit achterhaald.

Ge zou op zo een toestel  ook deftig mb verwachten maar dit ziet er toch allemaal vrij basic en goedkopp uit qua hardware.

DustinV

Quote from: reza on September  9, 2020, 09:02:49
Software staat al gratis en voor niks op het web     
(al een tijdje zeg maar)

Dan mag jij laten zien waar de software die de envy draait te vinden is. We hebben het niet over madvr maar de envy software.

DustinV

Ben ook wel benieuwd of je zelf gewoon de videokaart kan vervangen voor een beter model en zodoende van een basis model een betere maken.
Ook wel benieuwd of je met een toetsenbord er aan gewoon windows in komt.

angelo41

#340
Quote from: DustinV on September  9, 2020, 10:36:36
Ben ook wel benieuwd of je zelf gewoon de videokaart kan vervangen voor een beter model en zodoende van een basis model een betere maken.
Ook wel benieuwd of je met een toetsenbord er aan gewoon windows in komt.
had al eens gelezen dat je niet zomaar in windows zou geraken ervan. da je zelf geen aanpassingen zou kunnen doen.

het feit is het is gewoon een pc he. met een aangepaste software versie van madvr.




Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

DustinV

Quote from: angelo41 on September  9, 2020, 10:45:35
had al eens gelezen dat je niet zomaar in windows zou geraken ervan. da je zelf geen aanpassingen zou kunnen doen.

het feit is het is gewoon een pc he. met een aangepaste software versie van madvr.




Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Niet zomaar. Denk dat als je er een toetsenbord in zet je binnen paar seconden in het bios zit of in safe mode van windows. Maar als je er een andere windows schijf aanhangt kan je waarschijnlijk ook bij de software van de envy.

pameijer

Ik vermoed (vrees?) ook dat het apparaat door iemand met verstand van zaken redelijk snel te kraken is. Het probleem zal hem echt in de HDMI processing zitten, maar kom op, alles is via internet te koop met een beetje inzet en avonturiersdrang  :colgate:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

In principe is alles een PC met.....
Dit voelt wel echt anders als een PC.

We hebben zelf vroeger een relatief succesvolle serie HTPC's gehad met input boards en outputboards, en zelfs externe audiooplossingen.
Op een gegeven moment hadden we dat relatief goed voor elkaar, zolang de klant maar niet probeerde naar Windows te gaan :D

Maar zelfs dan voelt de Envy veel minder HTPC dan onze Goliaths van toen, nu was dat wel erg lang geleden qua techniek :D
Maar de Envy voelt in ieder geval in bediening niet als een PC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

#344
Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2020, 14:04:36
Maar de Envy voelt in ieder geval in bediening niet als een PC.
Geloof ik best ik schrik enkel van de matige kwaliteit van gebruikte hardware onderdelen.

Nuja hun hebben miss ene manier gevonden dat je geen overdreven systeem nodig hebt maar dan nog dat Mb en die Psu is echt wel triest om in zo een case te zien.

J.A.F._Doorhof

Heb je hem open gehad dan ?
En als het goed werkt.... Dan werkt het toch ?

In dit segment denk ik dat mensen het ding willen aanzetten en kijken. En het ze weinig kan schelen wat erin zit. Als het maar werkt.

Dat is ook wat me tegen houd op dit moment voor een review.

Het is een fantastisch apparaat begrijp me goed.


Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ik blijf van mening dat HDR een grote miskleun is qua standaardisatie en specificatie.
Zo'n apparaat had nooit hoeven te bestaan als ze de HDR standaard goed gedefinieerd hadden met voldoende dynamische metadata om de weergever de benodigde informatie te verstrekken.
Real time analyseren van 18Gbps versleutelde data  :crazy:

reza

Quote from: papaleo on September  9, 2020, 09:05:59
Is de 'gratis' software identiek aan de sf in de Envy?
De Envy zou je plug&play kunnen gebruiken...dit is toch niet zo met de gratis versie van madVR?

De software is gewoon Windows in samenwerking met Kodi. Je hebt een dikke grafische kaart nodig en dat is het ( in het heel kort ).
De Envy draait ook op Windows volgens mij.
Een vorm van Kodi zullen ze misschien zelf gemaakt hebben?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#348
Quote from: Kjelt on September  9, 2020, 14:31:12
Ik blijf van mening dat HDR een grote miskleun is qua standaardisatie en specificatie.
Zo'n apparaat had nooit hoeven te bestaan als ze de HDR standaard goed gedefinieerd hadden met voldoende dynamische metadata om de weergever de benodigde informatie te verstrekken.
Real time analyseren van 18Gbps versleutelde data  :crazy:
Vooral dit koop je maar een +5k projector en HDR erop is ruk out of the box of  na kalibratie, goed gek denk ik dan.

Quote from: reza on September  9, 2020, 14:42:30
De software is gewoon Windows in samenwerking met Kodi. Je hebt een dikke grafische kaart nodig en dat is het ( in het heel kort ).
De Envy draait ook op Windows volgens mij.
Een vorm van Kodi zullen ze misschien zelf gemaakt hebben?
Als je ziet wat de 3xxx gaat brengen gaat nog leuk worden op Htpc gebied Gtx1xxx/Rtx2xxx reeks is verleden tijd binnenkort.

darkrunner

#349
Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2020, 14:26:57
Heb je hem open gehad dan ?
En als het goed werkt.... Dan werkt het toch ?

In dit segment denk ik dat mensen het ding willen aanzetten en kijken. En het ze weinig kan schelen wat erin zit. Als het maar werkt.

Dat is ook wat me tegen houd op dit moment voor een review.

Het is een fantastisch apparaat begrijp me goed.


Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Uiteraard is dat ene fantastisch apparaat, alle qua software dan, vermoed dat men Game pc qua inhoud verre van moet onderdoen gaat nog leuk worden als hun software pakket verspreid wordt.