MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DustinV

Quote from: angelo41 on June 16, 2020, 21:00:06
die quadro zijn meer bedoeld voor autocad etc.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Ja weet ik. Geen idee of ze voor die calculaties ingezet kunnen worden. Zou de prijs wel verklaren.

angelo41

Quote from: DustinV on June 16, 2020, 21:27:39
Ja weet ik. Geen idee of ze voor die calculaties ingezet kunnen worden. Zou de prijs wel verklaren.
de prijs allezins [emoji23]. maar vrees niet voor deze toepassing.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


donaldk

Quote from: buckler on June 16, 2020, 17:48:48
Nope mannen, het is €8000 adviesprijs.
Maar het blijkt zeker een enorme meerwaarde te zijn voor projectors...
Ik ga deze zeker volgen

En 13,5k voor de volledige versie

donaldk

Quote from: reza on June 16, 2020, 19:23:07
Dit is iets wat ik al wist. Het enige handige van de Envy tegenover de HTPC is de gebruikbaarheid en voor alle bronnen. De Envy gaat niet meer doen dan de htpc dat had Madshi ook al verteld.

Gaat wel, over het business model achter de software versie gaan ze denken na lancering van de Envy. Schreef hij op AVS. Dat gaat dan over motion en scaling op basis van AI, onder andere.

Robbo


J.A.F._Doorhof

Daar komt nog BTW over heen voor ons
Wat invoer rechten en shipping etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

angelo41

Quote from: Robbo on June 17, 2020, 08:07:30
Op de inschrijvingslijst hebben ze het over $5.499 USD en 9.799 USD
https://www.surveymonkey.com/r/9LWXJM8
toch wel een duur grapke. [emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 17, 2020, 08:11:15
Daar komt nog BTW over heen voor ons
Wat invoer rechten en shipping etc.
Komt dat ding dan niet uit Duitsland?

J.A.F._Doorhof

#283
Amerikaanse prijzen zijn altijd ex BTW.
En wat je in dollars ziet zijn de usa prijzen.

In Europa zitten ze wat hoger.
Maar dat is meestal zo.

Vanuit dld moet ook verzonden worden ;).
Maar je hebt gelijk vanuit dld zijn die kosten lager.

Reageerde puur op de usa prijzen.
En als je dat omrekent even geen rekening houdend met waar dit weg komt .sorry als dat verkeerd over kwam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DustinV

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 17, 2020, 09:27:04
Amerikaanse prijzen zijn altijd ex BTW.
En wat je in dollars ziet zijn de usa prijzen.

In Europa zitten ze wat hoger.
Maar dat is meestal zo.

Vanuit dld moet ook verzonden worden ;).
Maar je hebt gelijk vanuit dld zijn die kosten lager.

Reageerde puur op de usa prijzen.
En als je dat omrekent even geen rekening houdend met waar dit weg komt .sorry als dat verkeerd over kwam.

Als het vanuit Europa komt zou je denken dat de US prijs veel hoger zou zijn.

J.A.F._Doorhof

Geen idee
Misschien bouwen ze daar onder licentie.
Echt geen idee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: Teejoo on June 17, 2020, 09:25:43
Komt dat ding dan niet uit Duitsland?

Neen, het komt niet uit Duitsland, de geldschieter (niet de uitvinder Mathias) is een Amerikaan, en de toestellen worden ginder gebouwd, het "bedrijf" is officieel een Amerikaans bedrijf.
Ik heb met beiden heren al maanden wekelijks en vaak dagelijks contact en kan je vertellen dat er in het begin lang is gezocht naar een manier om in Europa te assembleren om de prijzen lager te houden, dat bleek echter niet mogelijk.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Interessant topic, ben eens benieuwd naar 'echte' head to head resultaten van de Envy vs. de Lumagens.
En dan niet enkel de DTM, maar ook andere aspecten zoals scaling en auto aspect switching etc voor CIH.

Echter deze comment baart me enige zorgen, lijkt me niet de bedoeling dat het beeld er té processed of artificial uit gaat zien?
Heb zelf nooit MadVR op een HTPC in het echt gezien dus weet niet hoe gebruikers daarvan het ervaren?

Me for eg, I dont like (At all) the current implementation of Highlight, Contrast and Shadow recovery within MadVR and I am of the opinion they should not be on, these when on will look OK for some scenes, but in others will aim to make things washed out, artificially edge sharpened, flatten, or bring a sense of unnaturalism to the image due to contrast boosting, this is on the PC side of course, but I know they are based on the same algorithms.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Absoluut geen problemen mee.
Bij de HTPC kan ik dit aan/uit vinken. Als ik dat zou willen

Dezelfde meneer heeft ook in het htpc topic gepost dat hij hier "problemen" mee had. Dit werd alleen door zeer weinig andere gedeeld ( waaronder ikzelf )
Het zou dus ook aan zijn weergever kunnen liggen dat hij het zo ervaart?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: PascalP on August 14, 2020, 12:57:41
Interessant topic, ben eens benieuwd naar 'echte' head to head resultaten van de Envy vs. de Lumagens.
En dan niet enkel de DTM, maar ook andere aspecten zoals scaling en auto aspect switching etc voor CIH.

Echter deze comment baart me enige zorgen, lijkt me niet de bedoeling dat het beeld er té processed of artificial uit gaat zien?
Heb zelf nooit MadVR op een HTPC in het echt gezien dus weet niet hoe gebruikers daarvan het ervaren?

Me for eg, I dont like (At all) the current implementation of Highlight, Contrast and Shadow recovery within MadVR and I am of the opinion they should not be on, these when on will look OK for some scenes, but in others will aim to make things washed out, artificially edge sharpened, flatten, or bring a sense of unnaturalism to the image due to contrast boosting, this is on the PC side of course, but I know they are based on the same algorithms.

Al deze settings kan je in verschillende stappen Low, medium, high, very high en insane (ja echt waar) gewoon in of uitschakelen.
Het is dus volledig aan de gebruiker om dit al dan niet toe te passen, net zoals voor velen motion (frame interpollation) ook al dan niet geweldig of "not done" wordt gevonden.
De auto aspect switching is voor mij een geweldige feature bij een CIH scherm, ik zou niet meer zonder willen, het systeem reageert ogenblikkelijk en schakelt perfect tussen scope en 16/9.

hifiman

Quote from: home@the movies on August 14, 2020, 13:14:06
De auto aspect switching is voor mij een geweldige feature bij een CIH scherm, ik zou niet meer zonder willen, het systeem reageert ogenblikkelijk en schakelt perfect tussen scope en 16/9.
Tot je de laatste mission impossible gaat kijken, vanaf toen heb ik dat uitgezet  :D

home@the movies

Quote from: hifiman on August 14, 2020, 15:56:58
Tot je de laatste mission impossible gaat kijken, vanaf toen heb ik dat uitgezet  :D

Waarom uitgezet? omdat de scenes te snel op elkaar volgden?

hifiman

Quote from: home@the movies on August 14, 2020, 16:00:03
Waarom uitgezet? omdat de scenes te snel op elkaar volgden?
Ja precies, soms 2x per minuut. Maar daar kan madvr niets aan doen uiteraard.

home@the movies

Quote from: hifiman on August 14, 2020, 16:06:21
Ja precies, soms 2x per minuut. Maar daar kan madvr niets aan doen uiteraard.

klopt, dan kan het inderdaad wel eens van het goede teveel zijn  ;D

Teejoo

Quote from: hifiman on August 14, 2020, 15:56:58
Tot je de laatste mission impossible gaat kijken, vanaf toen heb ik dat uitgezet  :D
Ik heb daarvoor gewoon de projector laten masken. Geen gedoe met switchen van het formaat.

Teejoo

Quote from: home@the movies on August 14, 2020, 13:14:06
Al deze settings kan je in verschillende stappen Low, medium, high, very high en insane (ja echt waar) gewoon in of uitschakelen.
Het is dus volledig aan de gebruiker om dit al dan niet toe te passen, net zoals voor velen motion (frame interpollation) ook al dan niet geweldig of "not done" wordt gevonden.
De auto aspect switching is voor mij een geweldige feature bij een CIH scherm, ik zou niet meer zonder willen, het systeem reageert ogenblikkelijk en schakelt perfect tussen scope en 16/9.
Kun je nog eens iets zeggen over dat motion gebeuren?

pameijer

Quote from: Teejoo on August 14, 2020, 19:35:19
Ik heb daarvoor gewoon de projector laten masken. Geen gedoe met switchen van het formaat.
Hoe heb je dat gedaan?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: Teejoo on August 14, 2020, 19:35:19
Ik heb daarvoor gewoon de projector laten masken. Geen gedoe met switchen van het formaat.

Hoezo masken? je kan dit niet oplossen met masken hé, het beeld gaat van 2/35 naar 16/9 wat je ook doet, met eender welke masking ga je altijd beeld weghalen.
Ik snap dus niet wat je hiermee wil zeggen eigenlijk?


Teejoo

Quote from: home@the movies on August 14, 2020, 22:20:44
Hoezo masken? je kan dit niet oplossen met masken hé, het beeld gaat van 2/35 naar 16/9 wat je ook doet, met eender welke masking ga je altijd beeld weghalen.
Ik snap dus niet wat je hiermee wil zeggen eigenlijk?
Ik haal idd het beeld weg boven en onder op die momenten. Als je het niet weet merk je er niks van. Zelfs de subtitles blijven ze correct in het 21:9 frame projecteren.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling van de regisseur is, maar je mist echt niets belangrijks of zo.