MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: home@the movies on April  1, 2020, 19:57:59
Daar zijn ze op dit moment hard op aan het werken, gaat zeker een bijzonder leuke toevoeging worden denk ik.
Is nog iets over de motion flow melden Werner?

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: PascalP on May 28, 2020, 08:52:50
Hier nog wat nieuws te melden?

We staan nog altijd onder NDA, en ook onze eerste klanten die volgende week hun toestellen uitlegeverd krijgen van ons hebben een NDA moeten ondertekenen.
Er zijn nog dagdagelijks verbeteringen en updates die de Envy alleen maar beter maken, dat kan ik wel vertellen :-)
Mocht er nog interesse zijn voor pre/pre orders dan is dat ook de voorwaarde waaraan je moet voldoen om een interessante order in de wacht te slepen ;-)

J.A.F._Doorhof

Door nda is het inderdaad moeilijk wat te vertellen. Maar er zijn veel opties ;)

Denk dat heel veel high end liefhebbers hier heel blij mee worden.

Review volgt zodra dat mag

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Wat leuk Frank dat jij hem ook hebt gezien.
Ik ben wel geïnteresseerd wat jij er van vind. Zo vaak lees ik niks meer van je over bv tonemapping of iets dergelijks.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: home@the movies on May 28, 2020, 20:09:12
We staan nog altijd onder NDA, en ook onze eerste klanten die volgende week hun toestellen uitlegeverd krijgen van ons hebben een NDA moeten ondertekenen.
Er zijn nog dagdagelijks verbeteringen en updates die de Envy alleen maar beter maken, dat kan ik wel vertellen :-)
Mocht er nog interesse zijn voor pre/pre orders dan is dat ook de voorwaarde waaraan je moet voldoen om een interessante order in de wacht te slepen ;-)

Nieuwe firmware/software ondersteunt nu dus 3D en er zijn wat tweaks die probleempjes in de 1917 film zouden verhelpen.

Teejoo

Ik ben nog steeds benieuwd of dit motionflow kan verbeteren.

reza

Quote from: Teejoo on June 12, 2020, 17:32:54
Ik ben nog steeds benieuwd of dit motionflow kan verbeteren.

Dat zou zeker kunnen maar wat ik van Madshi begreep is dit apparaat daar niet voor bedoeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on June 12, 2020, 20:49:24
Dat zou zeker kunnen maar wat ik van Madshi begreep is dit apparaat daar niet voor bedoeld.
Dat is dan jammer want juist die feature zou hem voor mij interessant maken.

nielvm

Is aparte tone mapping bij de huidige generatie projectoren nog echt nodig, of gaan ze hier zelf wel best goed mee om?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Er zit een duidelijk verschil in.
In mijn review zal ik daar ook wel wat over uitleggen.

Er is in ieder geval meer mogelijk dan alleen dat ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Quote from: nielvm on June 13, 2020, 07:38:19
Is aparte tone mapping bij de huidige generatie projectoren nog echt nodig, of gaan ze hier zelf wel best goed mee om?

De N serie doet dit goed. madVR doet dit superieur.
Maar niet alleen tonemapping maar ook het upscalen is waanzinnig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on June 13, 2020, 09:30:37
De N serie doet dit goed. madVR doet dit superieur.
Maar niet alleen tonemapping maar ook het upscalen is waanzinnig.
Dat lijkt mij ook. Maar ik ben zoals gezegd ook benieuwd naar dat motion verhaal, waar Werner eerder van aangaf dat dat ook erg interessant was. Maar jij geeft aan dat dat er weer niet in zit.

reza

Ik zeg niet dat het er niet in zit.
Maar Madshi heeft "andere doeleinden" voor dit apparaat. Dit is hoofdzakelijk gemaakt voor tonemapping, de rest doet hij er "gewoon bij".
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Het heeft de power aan board, dus zal er best wel over nagedacht zijn, maar het staat niet op de voorgrond, dat is wat ik bedoel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: Teejoo on June 12, 2020, 23:52:05
Dat is dan jammer want juist die feature zou hem voor mij interessant maken.

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 13, 2020, 11:54:53
Er zijn motion opties aanwezig

Ook hier is er veel belangstelling in deze optie...en hoe deze zich verhoudt tov een JVC N serie.
Als deze gelijk of misschien nog wel beter presteert dan de Sony projectoren dit doen zou dit voor mij een van de redenen zijn om voor 'n Envy te gaan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje


papaleo

Quote from: reza on June 13, 2020, 12:07:35
Jij gaat er toch wel 1 kopen :D

De ruimte is er in iedergeval al wel mijn rack...  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: papaleo on June 13, 2020, 17:30:31
De ruimte is er in iedergeval al wel mijn rack...  :D

Dat bedoel ik O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Zie de bestelling dan wel.
Meer kan ik nog niet zeggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"