MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: Teejoo on March  5, 2020, 19:37:54
Mooi hoor! Voor mij zou vooral de auto stand het meest belangrijk zijn bij een dergelijke investering. Die moet het beste resultaat halen.

Alles is een auto stand. Je kan er alleen nog een lekker ''smaakje'' over heen gooien zoals je wenst.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#176
Quote from: reza on March  5, 2020, 19:40:58
Alles is een auto stand. Je kan alleen nog een lekker ''smaakje'' over heen gooien zoals je wenst.

en dit kan niet met de pc oplossing?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#178
Quote from: Teejoo on March  5, 2020, 19:37:54
Mooi hoor! Voor mij zou vooral de auto stand het meest belangrijk zijn bij een dergelijke investering. Die moet het beste resultaat halen.

Wel dat is nu het mooie aan het verhaal, ik kreeg op het AVS forum tegenwind over mijn foto( wat ik verwacht had) omdat het uiteraard ook mogelijk is om het beeld van The meg ook met de JVC goed te krijgen.
Het punt is dat dit weer een hele hoop toestanden zijn, ik post hiet even wat ik op AVS schreef maar dus in het engels, heb even geen tijd voor de vertaling ;-)
Het komt er dus op neer dat je alles kan krijgen zoals het hoort, maar enkel de madVR doet een hands free die voor 99,99% goed is voor alles.
Sorry voor de taal fouten in het Engels, ik was veel te snel aan het typen :-)
QuoteAs you can see, that what I mentioned in my other post, it is of course possible to get the JVC show more detail, but that means you would have to lower the clipping point a whole lot.
As you can see in the next set of images, I just made a fast alteration to the contrast of the JVC in the DTM preset and then you have the same clouds as with the Envy.

Only problem is, that ;

1) You lower the level of the entire image quite a lot (almost not to see on the picture as the I phone adjusts its iris to compensate) in real life the difference is serious. Now you could compensate this again by setting the DTM on mid or high, beu then again you are messing around.
2) When you do this, the next time you watch a movie that is at 1000 nit instead of 4000 you have to start all over again because otherwise you will get a picture that is way too dark.

That is the whole point of the madVr, is set and forget, I set the preset target nits and then its almost hands free, unless you like to tweak a little more.

Si i belief you that you saw the meg on the JVC as it looked on the Envy, only it was made to look goot for that movie, for another one you would need to adjust again, and again.

I hope I maid things a bit more clear, again the difference in brightness is way more in real life then on the I phone pics.


denoontje

waarom dan niet kiezen voor pc gezien de kosten???

buiten dat je dan alles via pc moet afspelen als uhd, apple tv, netflix etc

reza

Bij mijn htpc werkt het precies hetzelfde. Het belangrijkste wat ik in moet vullen is de nits waarde.
De rest doet madVR. Ik hoef daar voor de rest niks aan te doen ( als ik dat niet wil ).
Maar kan net zoals de Envy nog meer zaken aanpassen. Alleen hebben wij nog meer opties om te veranderen dan bij de Envy.
Hierdoor wordt het misschien gebruiks-onvriendelijker. En ik kan alleen DL via madVR afspelen en de Envy kan je natuurlijk overal tussen zetten.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#181
Quote from: denoontje on March  5, 2020, 19:47:12
waarom dan niet kiezen voor pc gezien de kosten???

buiten dat je dan alles via pc moet afspelen als uhd, apple tv, netflix etc

Omdat heel wat mensen
a) Geen zin hebben in het hele PC gebeuren en/of er helemaal geen verstand van hebben
b) Er ook nog heel wat zijn die schijfjes kopen

Vergeet niet dat er veel meer mensen zijn die "gewoon " film liefhebber zijn , en helemaal niets hebben met de rest van de Hobby, ja ik weet het rare mensen maar ze bestaan  :D :D :D

DustinV

Quote from: denoontje on March  5, 2020, 19:47:12
waarom dan niet kiezen voor pc gezien de kosten???

buiten dat je dan alles via pc moet afspelen als uhd, apple tv, netflix etc

Een hdcp 2.2 hdmi input.

Teejoo

Quote from: DustinV on March  5, 2020, 20:21:34
Een hdcp 2.2 hdmi input.
Precies. Het is gewoon een heel ander apparaat met een andere doelgroep.

Op welk OS draait envy nu Werner?

home@the movies

Quote from: Teejoo on March  5, 2020, 23:08:42
Precies. Het is gewoon een heel ander apparaat met een andere doelgroep.

Op welk OS draait envy nu Werner?

Klopt, het is fijn dat er voor iedereen een oplossing is, ben je een knutselaar en pc fan en heb je geen nood aan disc weergave, dan heb je met de gratis software een heel erg mooie oplossing.
Wil je de "luxe" om een gebruiksvriendelijke plug and play oplossing te hebben, tja dan hangt daar een prijskaartje aan.

Software is windows.

pameijer

Quote from: home@the movies on March  5, 2020, 23:30:05

Software is windows.
Dan ben ik bang voor Madshi dat de software binnenkort wel 's gehackt kan worden. Dan is het een kwestie van zelf de hardware kopen en je bent klaar. Ik vermoed dat die HDMI capture kaart een reguliere kaart is met aangepaste firmware.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

angelo41

Quote from: pameijer on March  6, 2020, 07:54:13
Dan ben ik bang voor Madshi dat de software binnenkort wel 's gehackt kan worden. Dan is het een kwestie van zelf de hardware kopen en je bent klaar. Ik vermoed dat die HDMI capture kaart een reguliere kaart is met aangepaste firmware.
zal idd een kwestie van tijd worden denk ik ook.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Maar de software is al gratis...
Die hoef je niet te hacken, die kan je gewoon downloaden :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on March  6, 2020, 11:46:09
Maar de software is al gratis...
Die hoef je niet te hacken, die kan je gewoon downloaden :D
is het geen aangepaste softwareversie op de envy.? dacht dit gelezen te hebben.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


DustinV

Quote from: angelo41 on March  6, 2020, 12:10:21
is het geen aangepaste softwareversie op de envy.? dacht dit gelezen te hebben.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

Uiteraard.

angelo41

Quote from: DustinV on March  6, 2020, 12:11:30
Uiteraard.
dacht ik. [emoji2937]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

nu denk ook wel zoals al aangegeven dat dit ding vroeg of laat eens gehackt zal worden. zal zn zoals je nu w10 kan down maar dan madvr [emoji848]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Quote from: angelo41 on March  6, 2020, 12:10:21
is het geen aangepaste softwareversie op de envy.? dacht dit gelezen te hebben.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk



Daar geloof ik helemaal niks van.
Ik heb er ook helemaal niks over gelezen of gehoord van Madshi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on March  6, 2020, 13:48:30
Daar geloof ik helemaal niks van.
Ik heb er ook helemaal niks over gelezen of gehoord van Madshi.

Dat is bij mijn weten inderdaad ook absoluut niet het geval, wel is het zo dat er ooit eventueel functies zullen worden toegevoegd die niet aanwezig zijn op de gratis versie.

williams

Er zijn ook diversen settings op de Envy waar je als eindgebruiker niet meer bij kan en op de pc wel ,zodat het ook wat meer plug en play blijft .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

De Envy is een kwestie vab het aantal nits invoeren en gaan. MadVR is wat ik overal hoor een volstrekt ander verhaal; eindeloos instellen en een stijle leercurve. Ook zijn er in de Envy wat dingen toegevoegd die hem beter maken dan een HTPC, zo kan ik me herinneren gelezen te hebben op avsforum. Moet ook wel om de prijs te verantwoorden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Bij de pc is het in principe ook gewoon                        " even instellen " en spelen maar.
Dat de Envy het beter zal gaan doen dan de htpc lijkt mij ook erg sterk aangezien de Envy gebaseerd is op wat "wij" aanraden en preferen. Al de settings die je nu hebt in de Envy zoals bv de insane stand zijn benamingen en curven die " ontwikkeld" zijn door ons als gebruikers/testers.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik hoop in ieder geval dat Madshi er heeeeel veeeeel van verkoopt, dat gun ik hem echt!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rob_Dingen

Als je een pc gebruikt speel je dan je files via de pc af?
Of heeft hij ook een HDMI input?

Rob

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"