MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Started by The Luggage, March 11, 2019, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: PascalP on February 12, 2020, 13:22:09
mooi verhaal inderdaad, ken die ARROW-AV niet een weet ook niet welke affiliatie hij wel/niet met MadVR heeft, maar ik wacht in spanning de ervaringen van echte gebruikers in de praktijk af.

Ik heb Arrow-AV eens ontmoet bij Werner tijdens een presentatie van een of andere JVC of Sony laser projector (ben vergeten welke). Erg aardige engelse gast die er veel van weet. Hij is inderdaad wel dealer van av apparatuur, maar ook hobbyist. Een beetje zoals Werner bij ons. Arrow-AV is niet betrokken bij MadVR volgens mij.

riwi

Quote from: denoontje on February 12, 2020, 13:24:51
Tja heb je dat ook echt nodig?

Nee want je kan ook gewoon film kijken op je telefoon  :music:

home@the movies

#102
Wel, ik ken Arrow AV wel en we hebben vandaag zelf een uitgebreide demo gekregen van de Envy, ik ben absoluut ook zwaar onder de indruk van hoe dit toestel presteert, tone mapping komt in vele soorten maten en gewichten, en deze is echt wel bijzonder indrukwekkend te noemen.

Ik heb ook de Lumagen in demo gehad voor ettelijke weken, en de Envy doet véél meer en beter werk dan de Lumagen, maar dat is dan weer mijn menig zeker ;-)
In ieder geval, wij hebben reeds een demo weekend gepland om jullie zelf uitgebreid kennis te laten maken met de Envy.
Of je nu wel of niet in de markt bent voor dit toestel, en geloof me ik kan absoluut begrijpen dat er meer niet dan wel in de markt zijn, ik zou jullie toch aanraden om te komen kijken, enkel om te zien waar de hype nu eigenlijk over gaat.
Ik ben 200% zeker dat iedereen met open mond gaat staan kijken naar wat dit ding doet, ik heb foto's gemaakt van hetzelfde beeld met en zonder de Envy maar ik weet hoe het gaat met foto's posten en de commentaren die hierop komen dat het niet realistisch is enz enz. Ik post ze tegen beter weten in toch maar  al is het gewoon om een discussie op gang te brengen :-)


home@the movies

#103
Hier dus even wat foto's, dit is dus een VW5000 projector waarbij de Envy gewoon in de keten staat en waarbij de tone mapping respectievelijk aan en uitgeschakeld word terwijl hij hetzelfde beeld blijft projecteren. Het is onmogelijk om juist vast te leggen wat er allemaal kan en gaande is, neem deze foto's dan ook niet als referentie, zoals ik zei, in Maart doen we een shoot out zoals je die van ons gewend bent? 2 dezelfde projectoren, ééntje met en eentje zonder Envy broederlijk naast elkaar op hetzelfde scherm, aan jullie om te oordelen wat het resultaat is.

En ja, we gaan het met JVC's doen waarbij we ook de JVC tone mapping kunnen vergelijken met die van de Envy.


denoontje

Quote from: home@the movies on February 12, 2020, 22:37:38
Hier dus even wat foto's, dit is dus een VW5000 projector waarbij de Envy gewoon in de keten staat en waarbij de tone mapping respectievelijk aan en uitgeschakeld word terwijl hij hetzelfde beeld blijft projecteren. Het is onmogelijk om juist vast te leggen wat er allemaal kan en gaande is, neem deze foto's dan ook niet als referentie, zoals ik zei, in Maart doen we een shoot out zoals je die van ons gewend bent? 2 dezelfde projectoren, ééntje met en eentje zonder Envy broederlijk naast elkaar op hetzelfde scherm, aan jullie om te oordelen wat het resultaat is.

En ja, we gaan het met JVC's doen waarbij we ook de JVC tone mapping kunnen vergelijken met die van de Envy.


Ik hoop dat ik erbij kan zijn...ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

Quote from: denoontje on February 12, 2020, 23:25:48

Ik hoop dat ik erbij kan zijn...ben benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Staat gepland op 21 en 22 Maart.

PascalP

#106
Dat ziet er zeker goed uit Werner!  :clapping:
Neem aan dat ze ook een complete 3D LUT calibratie via de MadVR gedaan hebben?
En dat de projector van zichzelf ook al correct gecalibreerd was, dus ook zonder de Envy al een correct plaatje neer zou moeten zetten?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


vik

Wrong question to the wrong team...   :P
Ook een orginele Lumagen voldoet niet aan hun kwaliteits eisen.

Persoonlijk ben ik van mening dat de interne software van de N-serie JVC voldoet aan de "best bang for the buck" geen omslachtig gelazer met een externe processing, of lelijk htpc bak beest in een high end set. Ondanks dat de JVC's genoeg reken capaciteit hebben is extern toch bijna altijd de fraaiste oplossing. Dan bedoel ik voornamelijk het ontlasten van de weergever.

Ik denk dat dit uitdraait op een persoonlijke voorkeur waarbij geld natuurlijk ook een rol speelt. Een Lumagen bijvoorbeeld kan veel meer dan enkel tone mapping. Geldt ook voor de Envy.

Mijn persoonlijke referentie is de CM Lumagen processor en jammer genoeg heb ik de Envy nog niet gezien. Een HTPC met Madvr daar ben ik persoonlijk nog nooit warm van geworden, en ondanks dat ik ze nog niet persoonlijk heb gesproken weet ik voor mezelf wel voldoende.

Zelf oordelen is het beste en dat kun je doen door bijvoorbeeld een show te bezoeken zoals die van Werner. Het team van CM komt binnen kort met de nieuwe versie van de Lumagen en op de aankomende show wordt hier aandacht aan besteed.

Quote from: denoontje on February 12, 2020, 13:01:28
@ vic

Hoe vinden ze het vs de JVC tone mapping...
Het extra geld waard?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

Quote from: PascalP on February 13, 2020, 07:24:35
Dat ziet er zeker goed uit Werner!  :clapping:
Neem aan dat ze ook een complete 3D LUT calibratie via de MadVR gedaan hebben?
En dat de projector van zichzelf ook al correct gecalibreerd was, dus ook zonder de Envy al een correct plaatje neer zou moeten zetten?

Dat is ons in ieder geval verteld, eerst een calibratie van de Sony, daarna 3D Lut op de Envy met Calman.
Zoals steeds wil ik de zaken eerst zelf volledig en eigenhandig gedaan hebben voor ik 100% definitieve conclusies trek, maar ik heb niet echt redenen om te twijfelen aan wat er verteld werd.

reza

Het is zo herkenbaar wat je op de foto's ziet.
Er komt zoveel meer dynamiek in het beeld terug wat je gewoon verliest als je geen madVR gebruikt.
Daarnaast maakt madVR van sdr een ongelooflijk mooi upscaled plaatje, wat echt ook heel mooi is.
Daarnaast kan je zelf heel gemakkelijk ( als je een licht meter) hebt zelf kalibreren via 3dlut. Zelfs BT2020 materiaal..

Ik heb pas een andere projector gekocht en heel even wat demo materiaal gekeken via een oppo 203.
Bij thuis komst ( ik weet het, geen 1:1 vergelijk ) zag dezelfde film er echt wel anders/beter uit met madVR dan via de Oppo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

#111
Quote from: PascalP on February 12, 2020, 13:22:09
mooi verhaal inderdaad, ken die ARROW-AV niet een weet ook niet welke affiliatie hij wel/niet met MadVR heeft, maar ik wacht in spanning de ervaringen van echte gebruikers in de praktijk af.
En natuurlijk ook een shootout tussen de Lumagen Pro en deze ;)

@denootje, een dergelijk apparaat doet natuurlijk veel meer dan enkel DTM, denk ook aan scaling, processing, 3D LUT en noem maar op.
Alleen op dat vlak is een dergelijk apparaat het al waard als je het mij vraagt, mits je deze opties ook gebruikt natuurlijk :)

Nigel gaf een paar jaar terug nog THX trining op ISE, weet waar hij het over heeft. Inderdaad Werner en hij kennen elkaar. Hij gaf ook hoog op over Werner, destijds. Toen we elkaar destijds tegen kwamen bij JVC op ISE, was een 4500 demo als ik het mij goed herinner. Hij bleef voor de tweede sessie, grote kans dat hij later nog een prive demo heeft gekregen. Want hij heeft volgens mij al ervaring met een beta en gaat hem in ieder geval gebruiken voor de Christie Eclipse demo over enkele weken.

Nu herinner ik het mij weer hij was inderdaad op een vliegtuig gestapt om even bij Werner te komen kijken die gastheer was voor een Sony presentatie gevolgd door een forum sessie.

Hij heeft inderdaad energie en drive, blijkt ook ook uit de moeite die hij nam voor het bezoeken van zo'n demo.

Nigel is een high-end calibrator en integrator.

Wat betreft de calibratie van de Sony er werd gecontroleerd of hij wel HDR/SDR en colorgamut goed doorgaf. Was even verwarring want er stond BT2020 terwijl het P3 moest zijn daar was hij op geclibreerd. Totdat ik aangaf dat P3 in een BT2020 container gaat. Maar Sony geeft aan SDR als de Envy aanstaat. Want de processor biedt het als SDR signaal aan, omdat de Sony anders zelf gaat tonemappen.

Het Scherm was een Dreamscreen V5, want de nieuwe V7 zat vast bij de douane.

home@the movies

#112
Het plaatje van de paarden is 10000 Nits, dat is dus ongeveer 100 keer hoger dan wat op een "normale" disc staat.
Ook al zal de gemiddelde HDR disc een stuk lager liggen, het plaatje laat duidelijk zien tot wat de Envy in staat is als het gaat om recuperatie van informatie in die extreem hoge waarden. De target stond effectief ingesteld op 100 Nits, daar kan je als gebruiker zelf mee aan de slag, verder zijn er nog een 4 tal instellingen waarmee je, meestal in een drietal stappen, de mate van tone mapping nog "a la carte" kan tunen maar noodzakelijk is dit helemaal niet.
Laat je alles gewoon in default staan dan krijg je een plug and play oplossing die fenomenale dingen doet met je HDR beeld.
Ik weet het, het prijskaartje zal voor velen een domper op de feestvreugde zijn maar er is wel degelijk een markt voor, dat bewijzen de pre orders die we reeds mochten ontvangen.

donaldk

Mooi setje met een Christie Eclipse, of een stuk lager geprijsde Barco SP15K;-). Dan is die 10K de minste van je zorgen.

Plaatje van de paarden heb ik niet gezien. De eerste demo sessie had drie clips, angry birds, een animated computer game film en was het Will Smith in de tropen, of haal ik nu de Envy en de Barco reel door elkaar?

SMPTE had twee profielen 500 en 1000 de grading/reference monitoren gaan momenteel niet verder dan 4000/3000 nits.

home@the movies

QuotePlaatje van de paarden heb ik niet gezien. De eerste demo sessie had drie clips, angry birds, een animated computer game film en was het Will Smith in de tropen, of haal ik nu de Envy en de Barco reel door elkaar?

Je haalt inderdaad de twee demo reels door elkaar  ;) maar sowieso had je het plaatje van de paarden niet kunnen zien omdat dit een persoonlijke demo was met de mensen van madVR, tussen de Alcon demo's door.

riwi

Kan je de Envy ook nog gebruiken als bron? Of puur als scaler op een input?
Ik bedoel, draait er ook een kodi of dergelijke software op zodat je hem als player kan gebruiken, zoals bij een normale HTPC?

Welke speler hebben jullie gebruikt bij de demo?

home@the movies

#116
Quote from: riwi on February 16, 2020, 13:34:41
Kan je de Envy ook nog gebruiken als bron? Of puur als scaler op een input?
Ik bedoel, draait er ook een kodi of dergelijke software op zodat je hem als player kan gebruiken, zoals bij een normale HTPC?

Welke speler hebben jullie gebruikt bij de demo?

Neen, je kan het toestel nergens anders voor gebruiken, je kan ook niet in het systeem als gebruiker, zelfs wij mogen niet in de backend van het toestel.
Dat is ook logisch omdat je anders uiteraard binnen de kortste keren tegen 101 problemen gaat aanlopen van mensen die in windows gaan liggen knoeien, als je dat wil dan moet je gewoon de HTPC versie gebruiken. Je kan een "UHD friendly" drive in de HTPC stoppen en dan kan je ook discs spelen.

Het was niet "onze demo" op ISE hé, op onze shoot out in Maart gaan we met een paar verschillende bronnen aan de slag, de AppleTV, een UHD Blu ray speler, de Kaleidescape, media player enz.

donaldk

Ik weet het niet meer zeker, maar kaleidescape is de standaardbron voor dit soort demo's.

home@the movies

Quote from: donaldk on February 16, 2020, 14:21:38
Ik weet het niet meer zeker, maar kaleidescape is de standaardbron voor dit soort demo's.

De Alcon (Envy) demo was niet met een kaleidescape, het was een media player maar ik heb geen idee welke.
Op de Barco booth was het wel een kaleidescape.

donaldk

Zoals gezegd twijfelde ik over de Alcons/Dreamscreen/Storm/MadVR demo's player. Barco Residential wist ik nog wel zeker dat was inderdaad een Kaleidescape.

PascalP

Dat plaatje met die paarden ziet er inderdaad gelikt uit, en om te weten dat het met 10.000 nits geschoten is des te meer.
Nu een benieuwd naar een echte 'head to head' met de Lumagen met 'normale' 1000/4000 nits content, afwachten tot je hem hebt Werner :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: PascalP on February 16, 2020, 18:36:33
Dat plaatje met die paarden ziet er inderdaad gelikt uit, en om te weten dat het met 10.000 nits geschoten is des te meer.
Nu een benieuwd naar een echte 'head to head' met de Lumagen met 'normale' 1000/4000 nits content, afwachten tot je hem hebt Werner :)

Dat plaatje is natuurlijk een extreem vb maar het laat wel zien wat er mogelijk is. Met content die een meer bescheiden helderheid heeft zal het uiteraard minder" spectaculair" zijn maar het schept wel verwachtingen ;-)

Ik heb jammer genoeg geen Lumagen meer in mijn bezit maar die vergelijkingen zullen ongetwijfeld komen.
Op ons event wil ik mij ook extra concentreren op de geweldige upscaling die de Envy aan boord heeft want die is ook echt wel heel erg straf te noemen.
De tijden dat upscaling bij wijze van spreken, gewoon pixels verdubbelen was, ligt al een hele tijd achter ons.
De algoritmes die nu gebruikt worden zijn van een dusdanig niveau dat er, vertrekkende van kwalitatieve HD content, zeer fraaie resultaten worden behaald.
Dat is toch ook een heel belangrijk gegeven dat in het hele HDR tone mapping verhaal wat over het hoofd gezien wordt. Als je de investering in de Envy doet en je bezit een grote collectie Blu rays, wat voor heel wat onder os toch zo is, dan is het heel erg mooi meegenomen om die collectie naar en hoger niveau te tillen, een extraatje dat niet te onderschatten is;

Teejoo

Ik ben ook wel benieuwd naar de fysieke eigenschappen, en vooral of hij stil is.

home@the movies

Quote from: Teejoo on February 16, 2020, 20:17:03
Ik ben ook wel benieuwd naar de fysieke eigenschappen, en vooral of hij stil is.

Heel erg stil, ik ben er een poos naast blijven staan en vaak staan de ventilatoren zelfs stil omdat er voldoende passieve koeling was.
Hou je wel vast, het is geen klein kastje, ik weet nog niet hoe groot de goedkopere versie gaat zijn maar de pro is een serieuze joekel  ;D

home@the movies

Voor de liefhebbers, de specs van beide MadVR Envy modellen zijn vrijgegeven.
We hebben ook bericht gekregen dat onze Unit morgen in de UD de deur uitgaat  :clapping: :D